Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

Detta spelet var bra till en början...
Har tagit mig upp till rank 40, redan less på spelet.
Detta var tyvärr ett av det sämsta cod spelet jag testat.
För övrigt så möts jag väldigt ofta av dålig ping och mycket lagg (Tack vare IWNet eller vad det nu kallas). Men läste någonstans att det kommer komma en patch som gör det möjligt att skapa dedicated servers, så det fixar sig nog.

En ren besvikelse enligt mig.

/Eaz

Permalänk
Avstängd

Jag tycker spelet är fortfarande roligt. Dock hatar jag normal. Så tycker det är tråkigt att det finns så få hardcore modes. men hoppas antingen dom fixar dedicated servers eller en sak som märker att typ om hälften av spelarna har typ 2-3 pluppar bara så byter den host. För nu så kom jag in på ett game som såg ut så här.
https://dl.dropbox.com/u/1368291/iw4mp%202009-12-04%2016-31-3...
hosten vägrade dra menar det är jö skit bra för han att alla har över 200 ping....
Btw skit i den sista siffran på mitt namn. Om man har ett ^ på slutet av namnet så slumpar den nummer siffra eller ord på slutet. har fått som insert, extra D, S etc finns skit mycket man kan få på random:S

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Jag tycker spelet är fortfarande roligt. Dock hatar jag normal. Så tycker det är tråkigt att det finns så få hardcore modes. men hoppas antingen dom fixar dedicated servers eller en sak som märker att typ om hälften av spelarna har typ 2-3 pluppar bara så byter den host. För nu så kom jag in på ett game som såg ut så här.
https://dl.dropbox.com/u/1368291/iw4mp%202009-12-04%2016-31-3...
hosten vägrade dra menar det är jö skit bra för han att alla har över 200 ping....
Btw skit i den sista siffran på mitt namn. Om man har ett ^ på slutet av namnet så slumpar den nummer siffra eller ord på slutet. har fått som insert, extra D, S etc finns skit mycket man kan få på random:S

nice ping!

Steam nick?
Finns det någon swec grupp för mw2?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Killstreaksen tycker jag är ganska balanserade. Väldigt enkla att skjuta ner iaf.

Vad gäller akimbo shotgun så håller jag med dig, modell 1887 akimbo är helt otroligt sjukt jobbiga. Range:n är konstig också, typ dubbla från vad det var i CoD4

Får hoppas att de nerfas i någon patch. P90:n i CoD4 var ju helt OP i 1.6.

Permalänk
Medlem

Tycker det känns som att 1887orna har fått lite sämre stats eller så är det bara inbillning då det laggat under typ alla matcher jag lirat idag, unable to connect to host mååånga gånger och när man väl kommer in så verkar det vara hos nån kille i östra uzbekistan på dial-up...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
nice ping!

Steam nick?
Finns det någon swec grupp för mw2?

steam nick [s1]Sockervadd

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
steam nick [s1]Sockervadd

Unable to find.

Steam ID är det som gäller och inte nick!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd

Är säkert redan skrivet, men får man fusk upplåsta om man tar alla datorerna som på COD4?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Eehm? Jag har kört med ACOG till AK47 ett tag nu. Riktigt najs. Men en skum grejj... siktet har varit helt stilla hela tiden utan vobbla alls. Men så nu plötsligt så har det börjar vobbla igen utan att jag ändrat något alls ?!

Fler som vait med om det? .. Och hur SKA det vara? Ska det vobbla eller inte?
-------------------------------

Update: Märker nu att siktet vobblar om jag har bling pro perken och använder 2 attachments, i detta fallet ACOG+FMJ. Kör jag utan bling pro och bara en attachment med ACOG så voblar det inte.

Ska det verkligen vara så?

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asce
Eehm? Jag har kört med ACOG till AK47 ett tag nu. Riktigt najs. Men en skum grejj... siktet har varit helt stilla hela tiden utan vobbla alls. Men så nu plötsligt så har det börjar vobbla igen utan att jag ändrat något alls ?!

Fler som vait med om det? .. Och hur SKA det vara? Ska det vobbla eller inte?
-------------------------------

Update: Märker nu att siktet vobblar om jag har bling pro perken och använder 2 attachments, i detta fallet ACOG+FMJ. Kör jag utan bling pro och bara en attachment med ACOG så voblar det inte.

Ska det verkligen vara så?

Ja.
Ditt vapen blir 'tyngre'

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som kör med ACOG sikte på snipervapen? Tycker det är helt lysande, speciellt på M21 EBR men även på Intervention.

Permalänk
Medlem

Har jag för dålig hårdvara eller är spelet otroligt dåligt optimerat?
kör allt på max i 1680x1050, funkar bra ibland, cirka 60fps, men helt plötsligt då droppar det den till 20 utan anledning. riktigt störande!

har jag för stora krav på mitt 4850?

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggaaaa
Har jag för dålig hårdvara eller är spelet otroligt dåligt optimerat?
kör allt på max i 1680x1050, funkar bra ibland, cirka 60fps, men helt plötsligt då droppar det den till 20 utan anledning. riktigt störande!

har jag för stora krav på mitt 4850?

Något som är skumt antagligen. Mitt 9600GT rullar på kanon i 1680x1050 med 4xAA. Jag har dock stängt av Specular Map och Soften Smoke Edges.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

har en kompis som har ett 9600gt, funkar fin fint för han med.
är besviken faktiskt, störande att behöva sänka en massa för att de ska flyta

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggaaaa
har en kompis som har ett 9600gt, funkar fin fint för han med.
är besviken faktiskt, störande att behöva sänka en massa för att de ska flyta

någon speciell bana? eller när något speciellt händer? för mig får jag fps dropps som fan på estate eller vad den heter och i smoke

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
någon speciell bana? eller när något speciellt händer? för mig får jag fps dropps som fan på estate eller vad den heter och i smoke

Jag har märkt det mest på estate, den verkar väldigt krävande av någon anledning

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Någon mer än jag som kör med ACOG sikte på snipervapen? Tycker det är helt lysande, speciellt på M21 EBR men även på Intervention.

Ja det är ju helt klockrent! behöver inte hålla andan! kör mest med sista sniper bössan!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggaaaa
Jag har märkt det mest på estate, den verkar väldigt krävande av någon anledning

Jag tror det är något fel på ati grafikkort där:S

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Jag tror det är något fel på ati grafikkort där:S

Konstigt. Funkar fint för mig och jag har nästan exakt samma dator som du.

Enda stället jag märkt att spelet laggar anus så är det på första mission i kampanjen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Sinnessjukt många fuskare. Blev så jäkla lack tidigare idag. Som ni redan skrivit, mestadels ryssar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Konstigt. Funkar fint för mig och jag har nästan exakt samma dator som du.

Enda stället jag märkt att spelet laggar anus så är det på första mission i kampanjen.

vilket windows?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Har inga drops på någon bana i multiplayer ligger låst på 91 hela tiden.
Får dock 40fps på Washington banan i Singleplayer vid Burgertown, sjukt ostabilt där.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

En fråga:

HUR går man till väga om man vill lira ihop med en kompis??
Visst, jag är med på att man kan skicka en invite via Steam, men i med att man joinar "första bästa" servern, så blir den ju nästan alltid full så fort man själv har joinat.

.. Och om jag hostar ett eget spel så blir detta alltid privat av nån aledning.

please hjälp en mindre begåvad människa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YocaL
En fråga:

HUR går man till väga om man vill lira ihop med en kompis??
Visst, jag är med på att man kan skicka en invite via Steam, men i med att man joinar "första bästa" servern, så blir den ju nästan alltid full så fort man själv har joinat.

.. Och om jag hostar ett eget spel så blir detta alltid privat av nån aledning.

please hjälp en mindre begåvad människa.

Skicka starta en 'squad' och lira sedan.. Dock blir jag kickad varje gång jag försöker lira med jappse+2 andra.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Går knappt spela mw 2 längre, men vad förväntade man sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Går knappt spela mw 2 längre, men vad förväntade man sig.

instämmer, hoppas på en patch, får bli mw1 ett tag...... vilken besvikelse

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Keeper of the Bamse

Har läst lite i tråden nu och jag är glad att jag köpte spelet till Xbox istället. Inga som helst problem med fuskare eller lag. Visst är jag lite handikappat med slöa kontroller, men det är ju alla fall lika för alla Jag tycker jag presterar rätt bra ändå, håller mig på övre halvan av leaderboarden jämt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YocaL
En fråga:

HUR går man till väga om man vill lira ihop med en kompis??
Visst, jag är med på att man kan skicka en invite via Steam, men i med att man joinar "första bästa" servern, så blir den ju nästan alltid full så fort man själv har joinat.

.. Och om jag hostar ett eget spel så blir detta alltid privat av nån aledning.

please hjälp en mindre begåvad människa.

Snackar du på PC? Isåfall så starta MW2, antingen invitar du din polare genom steam eller så bara väljer han join game på dig så hamnar han i ditt "party" sen så väljer du den speltypen ni vill lira sen är alles klar.
Den kommer då sätta er på samma server och i samma lag.

Problemen börjar uppstå när man är mer än 6 eller 9 som vill lira beroende på speltyp men då får man köra så att folket kommer i olika lag istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Går knappt spela mw 2 längre, men vad förväntade man sig.

Pga vad? Tycker själv att det går utmärkt att lira men har även märkt att när jag kör solo så finns det helt plötsligt en jävla massa som är världsbäst på det mesta...
Tycker att nu när IW valt att det inte skall finnas några dedikerade servers och då inga admins som kan kicka folk så får de fan se till att ligga 3 steg före fuskarna med...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Har läst lite i tråden nu och jag är glad att jag köpte spelet till Xbox istället. Inga som helst problem med fuskare eller lag. Visst är jag lite handikappat med slöa kontroller, men det är ju alla fall lika för alla Jag tycker jag presterar rätt bra ändå, håller mig på övre halvan av leaderboarden jämt

Kan själv inte med att lira FPS på konsol men att slippa drägget som inte kan spela fair hade fan varit skönt.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd

Har nu kört mw2 i 2 veckor eller så på pc och kan bara hålla med många som skrivit tidigare,fan vad värdelöst det är när nån som hostar har bara halva stapeln aka skitconnection och det laggar satan men ändå får vara host??
Eller så har dom bra connection men värdelösa datorer som inte klarar trycket på linan fullt ut(men dom tror ändå att deras häftiga dator med singel cpu och 1 gig ram räcker givetvis bara för dom har fet internetlina)löjligt rent ut sagt.
Nä det blir nog att nöta gamla goda cod 4 ännu längre känns det som,där finns det iafall någon admin som kickar ut pissfuskarna med jämna mellanrum,synd att snorvalparna bara skaffar ett nytt crackat steamaccount igen förr eller senare:((

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72
Har nu kört mw2 i 2 veckor eller så på pc och kan bara hålla med många som skrivit tidigare,fan vad värdelöst det är när nån som hostar har bara halva stapeln aka skitconnection och det laggar satan men ändå får vara host??
Eller så har dom bra connection men värdelösa datorer som inte klarar trycket på linan fullt ut(men dom tror ändå att deras häftiga dator med singel cpu och 1 gig ram räcker givetvis bara för dom har fet internetlina)löjligt rent ut sagt.
Nä det blir nog att nöta gamla goda cod 4 ännu längre känns det som,där finns det iafall någon admin som kickar ut pissfuskarna med jämna mellanrum,synd att snorvalparna bara skaffar ett nytt crackat steamaccount igen förr eller senare:((

Hosten är den med full stapel.. fixa 10 staplar ist för 4.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200