Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svedis
Uppdaterade precis min till v40 via ovi och nu har helskärmstangentbordet försvunnit...nån som vet hur man får tillbaka det?

Vrid på telefonen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Vrid på telefonen?

Hehe, nä så lätt är det inte tyvärr, mini-qwertyn finns att välja men valet att välja helskärms-qwerty är borta...=/

EDIT: Några omstarter senare så har alternativet mystiskt kommit tillbaka:S Så nu är jag nöjd igen! I övrigt så känns telefonen mycket snabbare efter denna uppdatering.

Permalänk

I.o.m. den nya firmwaren byttes ikonerna för "ringa" och "kontakter" ut mot textfält (Telefon/Telephone och Kontakter/Contacts) istället. Går det att få tillbaka dom gamla ikonerna? Ser verkligen för gräsligt ut med dom nya.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
I.o.m. den nya firmwaren byttes ikonerna för "ringa" och "kontakter" ut mot textfält (Telefon/Telephone och Kontakter/Contacts) istället. Går det att få tillbaka dom gamla ikonerna? Ser verkligen för gräsligt ut med dom nya.

Håller med. Stör mig på att det är en "ram" runt dom. Ser ut som om dom bara haffsat ihop nåt. Ser oproffsigt ut

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Håller med. Stör mig på att det är en "ram" runt dom. Ser ut som om dom bara haffsat ihop nåt. Ser oproffsigt ut

Flertalet saker som jag stör mig på ang. startskärmen.

Vid användning av kontaktfält+genvägar kan man endast ha e-postgenväg och musikspelare aktiv. Plus att man får dessa fula textfält för telefon och kontakter.

Vid användning av genvägsfältet endast får man inte ha kontaktgenvägar men man får "att-göra"-fältet aktivt och man får dom finare ikonerna för telefon och kontakter.

Väldigt konstigt att man ska behöva kompromissa för sådana simpla saker.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte lyckats få tillbaka epostfältet på startskärmen. Nokia support, bad mig göra en hardreset, tragiskt att det ska vara enda lösningen på problemet. Som grädde på moset satt jag och pillade på en Iphone på jobbet idag...tror inte någonting mer behöver sägas om det

Men jag är nöjd med v.40. och Hoppas jag slipper alla konstiga problem efter en hardreset och fräsh installation. Men det måste nog hända någonting väldigt stort i telefonbranchen för att ja ska satsa på ett "top of the line" telefon när det är dax att byta igen. Annars blir det fan en ipod touch och en doro nästa gång

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag saknar kalenderfunktionen när man använder kontaktfältet. Sjukt dåligt det med faktiskt att den inte är val/synbar

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Jag saknar kalenderfunktionen när man använder kontaktfältet. Sjukt dåligt det med faktiskt att den inte är val/synbar

Klicka på datumet och välj kalender? Funkar fortfarande för mig och alltid gjort. Eller försvinner det också när man slår på kontaktfält?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat om telefonen efter hard reset. Verkar funka fint med allt nu iaf. Verkar ha kommit en ny version av spotify nu behöver man inte använda den inbyggda inmatningsfunktionen utan man kan använda telefonens egen inmatning trevligt. Saknar dock PDF-läsare, bra facebook app, och msn app. Kom gärna med förslag.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergHa
Klicka på datumet och välj kalender? Funkar fortfarande för mig och alltid gjort. Eller försvinner det också när man slår på kontaktfält?

Det vet jag, men saknar att det står kommande händelser i kalendern direkt på startsidan. Då missade man aldrig nånting

Visa signatur

- Intel i7 8700K | Z370 AORUS Gaming 5 | MSI 1080TI | 16GB DDR4 |
- Asus ROG G20AJ | Intel i7 4790K | GTX 970 | 16GB DDR3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blaxxor
Det vet jag, men saknar att det står kommande händelser i kalendern direkt på startsidan. Då missade man aldrig nånting

Ah, använder bara kalendern till att kolla vad det är för dag =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min 5800 i helgen och nu när jag skulle upp idag så är det helt jävla omöjligt att stänga av mitt larm...
Det enda som funkar är att trycka röd lur men då snoozar den bara, att stänga av larmet verkar inte gå, någon annan som haft det såhär?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

OK.................

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Uppdaterade min 5800 i helgen och nu när jag skulle upp idag så är det helt jävla omöjligt att stänga av mitt larm...
Det enda som funkar är att trycka röd lur men då snoozar den bara, att stänga av larmet verkar inte gå, någon annan som haft det såhär?

Har oxå haft problem med det. Men nu efter en hardreset så fungerar faktiskt allt som det ska, hade lite udda problem ett tag. Det verkar som att hardreset gör så att allt "lägger sig rätt" :p. Man får vara försiktig med vilka program man installerar då vissa verkar få telefonen att balla ur.

Ta en backup på dina kontakter bilder meddelanden etc. sen gör du en reset och formarterar minneskortet. Så kommer det lösa sig

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Hur gör man en hard reset?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Hur gör man en hard reset?

Saxat från en sida efter enkel google sökning:

Hard Reset

Hard reset only works if you had previously updated the phone to v20. Please make backup before applying this type of reset, since it will restore the phone’s settings as well as erasing all the data in the phone memory.
Switch off the phone.
Press GREEN + RED + CAMERA + ON simultaneously until you see the “Select Country” option.

Note:
The default password is 12345. You need to press and hold the key until the number appear.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Batteri tiden blev klart bättre efter uppdateringen...nu håller den ca 1 vecka.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Batteri tiden blev klart bättre efter uppdateringen...nu håller den ca 1 vecka.

Har också upplevt att batteritiden är bättre. Behöver ladda var 3:e dag ungefär, jämfört med varje dag på v31.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

HERREGUD vad mycket lättare det blev att scrolla nu!!,

Vilka mer nyheter finns det?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Nu slipper jag denna mobilen
Bara haft problem även efter uppdateringar den ena äfter den andra.
Ny mobil blir en htc hd2

Måste ha fått ett måndas ex av nokian för den var nästan lika dålig som valfri SE XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Tycker 5800 ær en riktigt trevlig telefon, men jag saknar som så många andra møjlighet att se kommande hændelser i "kontaktfælts" temat, så jag anvænder alltid genvægstemat istællet.

Sjukt att behøva gøra en sån kompromiss.
Mer valmøjligheter på Startsidan skulle inte skadat alls.

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilken USB laddare som verkligen fungerar med 5800? kollade på CA-100 men 5800 är inte med på kompatibilitetslistan, har köpt en billig sån på ebay för att chansa. Men den säger bara "laddar" i en sekund, sen säger den "går ej att ladda".

Nån som har koll?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Har inte tänkt på det innan, men borde inte rubriken ändras? Att kalla den för Iphonedödaren är ju bara ett skämt, jag har själv den här 5800 och sämre telefon har jag faktiskt inte haft. Både vad gäller ren kvalite och att använda.

SE X10 snart...

Permalänk
Medlem

Försöker installera Spotify och Opera Mobile och får bara meddelandet efter installationen att "certifikatet har slutat gälla" och programmet är inte installerat.

Datumet är rätt inställt, vad är fel???

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Någon som vet vilken USB laddare som verkligen fungerar med 5800? kollade på CA-100 men 5800 är inte med på kompatibilitetslistan, har köpt en billig sån på ebay för att chansa. Men den säger bara "laddar" i en sekund, sen säger den "går ej att ladda".

Nån som har koll?

Denna funkar hyffsat: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12723
Tar dock lång tid på sig att ladda och är inte säker på att den klarar av ett tomt batteri, blir nog likadant som med CA-100 kopian (som jag också testat).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Denna funkar hyffsat: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12723
Tar dock lång tid på sig att ladda och är inte säker på att den klarar av ett tomt batteri, blir nog likadant som med CA-100 kopian (som jag också testat).

Va trist. Känns konstigt att det inte kan finnas en usb laddare som levererar mer ström.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Nu med nya firmware så tankade jag in kartor och röstnavigeringen för bil, men frågan är då att kommer det vara gratis hela tiden eller är det bara test period. Menar då röst navigeringen. Kartor är ju gratis men just navigeringen?

Någon som kan svara som är helt säker.

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk
Medlem

Nokia tog betalt för tjänsten tidigare men beslutade att släppa den fritt för nåt tag sen. Vad som händer framöver är det nog ingen här som kan ana.
Varför är det viktigt att veta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Har oxå haft problem med det. Men nu efter en hardreset så fungerar faktiskt allt som det ska, hade lite udda problem ett tag. Det verkar som att hardreset gör så att allt "lägger sig rätt" :p. Man får vara försiktig med vilka program man installerar då vissa verkar få telefonen att balla ur.

Ta en backup på dina kontakter bilder meddelanden etc. sen gör du en reset och formarterar minneskortet. Så kommer det lösa sig

Eller så ger man fan i att försöka trycka på knapparna när larmet går utan sveper med fingret över knapparna så funkar de..
samma sak när man ska svara..

Permalänk
Medlem

någon som har samma problem som mig nu, att mobilen kopplar upp sig på WLAN när man är hemma utan anledning?

märkte här om dagen att det kom ett "tut" från mobilen när jag gick hem ifrån, och började fundera lite.. samma dagen efter osv..
och nu så såg jag att den var inne på WLAN, har inte surfat med mobilen på ett tag, med andra ord har jag inte slagit igång den.

som igår, då hade den startat WAP-internet när jag var på jobbet.
hade varit igång i ca 40min, men inte tankat/skickat något.

mystiskt.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..