Permalänk
Medlem

Det finns ju en länk i texten.. http://spbsoftwarehouse.com/pocketpc-software/quadronica/
Köp den på deras hemsida.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

Varje program jag installerar så står det "ett problem har uppstått med spbmediaplayer.exe" t.ex. händer med dom flesta spelen och programmen.
Någon som har en aning om vad de kan vara för fel?

Permalänk
Medlem

går det ställa in så telefonen hämtar hela e-mailet direkt istället för bara rubriker? kör gmail.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

köpte min hd2 för ett par dagar sen begagnad. Men hur ändrar jag till svenska? har engelska. Killen frågade om jag ville ha "custom rom" eller original om det nu har nån betydelse så har jag custom.

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem

Du har en custom ROM på engelska, antagligen med svenskt T9. Om du inte kan nöja dig med detta måste du flasha om till en ny svensk rom.

Det finns många guider till detta här, läs på ordentligt innan dock så du inte förstör mobilen. Garantin gäller inte om något går fel när du gör detta.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=534

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

ok tackar tackar. Nu till följdfrågan. Vad är fördelarna eller vad kan fördelarna vara med custom rom ?

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem

Fördelarna är oftast att folk tagit det bästa från de senaste ROMsen och kombinerat till en enda, tagit bort skräp och onödiga program (t.ex. CoPilot osv) vilket gör att man har mkt mer utrymme över, samt diverse optimeringar för att snabba upp telefonen.

De flesta fokuserar på detta, medan andra gör ROMs så som de själva föredrar dem, vilket i min mening kan vara ganska fult ibland då folk rent ut sagt våldtar det estetiska med mobilen

Det man ska se upp med är att inte garantin gäller längre när man gör detta.
Dels måste man flasha en HSPL och dels en custom ROM, bägge resulterar i ingen garanti.
Man löser detta genom att flasha om både HSPL och ROM till officiella innan man skickar in mobilen för garantiåtgärder.

Jag rekommenderar även något som inte brukar ingå i de flesta ROMs, trots custom, vilket är Chainfire's drivrutiner för grafiken. Dessa snabbar verkligen upp telefonen när det gäller spel men även Sense!

All info finns på XDA.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Fördelarna är oftast att folk tagit det bästa från de senaste ROMsen och kombinerat till en enda, tagit bort skräp och onödiga program (t.ex. CoPilot osv) vilket gör att man har mkt mer utrymme över, samt diverse optimeringar för att snabba upp telefonen.

De flesta fokuserar på detta, medan andra gör ROMs så som de själva föredrar dem, vilket i min mening kan vara ganska fult ibland då folk rent ut sagt våldtar det estetiska med mobilen

Det man ska se upp med är att inte garantin gäller längre när man gör detta.
Dels måste man flasha en HSPL och dels en custom ROM, bägge resulterar i ingen garanti.
Man löser detta genom att flasha om både HSPL och ROM till officiella innan man skickar in mobilen för garantiåtgärder.

Jag rekommenderar även något som inte brukar ingå i de flesta ROMs, trots custom, vilket är Chainfire's drivrutiner för grafiken. Dessa snabbar verkligen upp telefonen när det gäller spel men även Sense!

All info finns på XDA.

I ren lathet måste jag be om en länk ^^;
Om du har lust (till chainfire då (funkar den till icke custom ROM's?))

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ajjabajja!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=592663

Yes den funkar med alla ROMs

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Ajjabajja!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=592663

Yes den funkar med alla ROMs

Tackar.
Skall köra in den genast och testa.

Kände mig lite lat efter att ha suttit på jobbet från halv två till kl 23 >.>

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

nån som vet hur man får igång mobilt fjärrskrivbord?

har försökt själv men också efter denna tutorialen:

http://pocketnow.com/how-to/tutorial-setting-up-remote-deskto...

har gjort och provat det mesta:

1. tillåtit fjärr i under egenskaper den här datorn
2. satt på brandväggen och tillåtit där med
3. portat i routern efter tutorialen jag postade. port 3389
4. skriver in uppgifter i min htc:
- provat min externa och min interna ip-adress
- mitt datornamn
- lösenord; har inget lösenord till datorn, provat med wlan-lösen
- domän, har jag lämnat blank

har provat allt jag kan komma på, men kan inte ansluta:

"det går inte att ansluta. nätverksfel"

nån som vet?

Permalänk
Medlem

Enligt vad jag erfor hemma så måste jag ha lösenord på kontot i datorn.
Fjärrskrivbord funkar inte annars då den måste logga in (läste det på xda-dev också innan jag satte lösen)
Sätt lösen på kontot och testa igen
lycka till

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Enligt vad jag erfor hemma så måste jag ha lösenord på kontot i datorn.
Fjärrskrivbord funkar inte annars då den måste logga in (läste det på xda-dev också innan jag satte lösen)
Sätt lösen på kontot och testa igen
lycka till

okay, ska testa detta så fort jag kan.

ska jag köra på externt ip?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norder
okay, ska testa detta så fort jag kan.

ska jag köra på externt ip?

om inom dit egen nätverk (via wifi hemma) så skall du använda intern ip (192.168.x.xxx)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för GPS program? Jag kan inte använda Tomtom, när jag installerar det funkar inte bluetooth och jag måste soft reseta mobilen

Visa signatur

De du

Permalänk

Ang. fjärrskrivbord så måste man ställa ned säkerheten på klienten (dvs. datorn) om man använder Vista eller senare OS.

Fungerar förövrigt mycket bra och hoppas verkligen de inkl. liknande software i WP7S.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problemet att man ej kommit in i huvudminnet på telefonen med datorn längre. Senast det hände gjorde jag en reinstall på den och då börja det funka igen. Det är när jag väljer activesync som jag ej kommer in i huvudminnet. Minnesstickan kommer jag däremot in på när jag väljer diskenhet.
MSN och mailen funkar heller itne när detta problem uppstår.
HJÄLP!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zrra
Vad använder ni för GPS program? Jag kan inte använda Tomtom, när jag installerar det funkar inte bluetooth och jag måste soft reseta mobilen

iGO8 funkar perfa

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

För er som inte testat kan jag varmt rekommendera detta:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=625483&highl...

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
iGO8 funkar perfa

Tack

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Har extremt svårt att välja mellan denna och HTC Desire.
HD2 är snyggare i mitt tycke och har större skärm, men HTC Desire har Android och är lite billigare.
Vad tycker ni andra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Har extremt svårt att välja mellan denna och HTC Desire.
HD2 är snyggare i mitt tycke och har större skärm, men HTC Desire har Android och är lite billigare.
Vad tycker ni andra?

Android vs WinMo ... det är väl egentligen en smaksak. Båda operativsystemen har sina för-/nack- delar. Alla, vad jag vill kalla användbara, apps finns till båda OS ändå.

Det som verkligen säljer HD2 är dock skärmen, skillnaden på 0.6" låter kanske inte mycket men det är som natt och dag. Om man är en [Android/iPhone/Maemo/etc] fantast bör man absolut inte prova en HD2 eftersom man mest troligt kommer ta med den hem

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Android är nya Apple-hypen! Väldigt överskattat i min mening, och dessutom är det så fult så det ser ut som nåt kinabudgetcrap.

HD2an är underbar, I love it. Det är min första WM-lur och jag förstår verkligen inte varför så många klagar på WM. Dock ligger det kanske nånting i att den kör nyaste Sense och WM 6.5? Har haft Iphone 3G tidigare och diverse Symbianlurar men denna är helt enkelt grym på alla sätt.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Ni som beställer från netimes, 200+ kronor i frakt verkar väldigt ovärt den prisskillnad som nämns mot eg. themobilestore, eller?

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Android är nya Apple-hypen! Väldigt överskattat i min mening, och dessutom är det så fult så det ser ut som nåt kinabudgetcrap.

HD2an är underbar, I love it. Det är min första WM-lur och jag förstår verkligen inte varför så många klagar på WM. Dock ligger det kanske nånting i att den kör nyaste Sense och WM 6.5? Har haft Iphone 3G tidigare och diverse Symbianlurar men denna är helt enkelt grym på alla sätt.

Jag säger det igen..

Jag har både HD2 och Nexus (Jobb/Privat) och gillar bägge 2 väldigt mycket

HD2 är bra på att synca med jobbet och nexus är bra med google och alla dess tjänster

bu eller bä? varför välja?

Nexus är med mig överallt och det är bra att den är lite mindre än HD2 som lätt upplevs som stor - trots att jag jobbat mycket med PDA tidigare...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

UndCOn, du har väl en poäng.

För övrigt provade jag just Dutty's Task Manager till HD2an, och den fungerar riktigt bra - ett måste tycker jag, eftersom man får möjligheten att stänga ett program genom att hålla in"X" i nån sekund. Trycker man snabbt på X:et minimeras programmet, som vanligt.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Ni som beställer från netimes, 200+ kronor i frakt verkar väldigt ovärt den prisskillnad som nämns mot eg. themobilestore, eller?

Det är FedEx som kostar så mkt.

(Registered Air Mail Service (0.15kg)) 28.80SEK

Har dock för mig att det var ca 20 kr innan men ja, det tar ca 2-3 dagar efter att de skickat iväg så det är definitivt värt!

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

VArt hittar man svenska tangentbord o ladda ner?

Permalänk
Medlem

Du kan byta språk med registerhack eller Skandinavisk Tastatur

du kan ta ner det från min sida

Skandinavisk tastatur

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...