Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av basseofc:

(Känns snabbare att fråga dig än google! )

Det är det inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

F.ö. tycker jag känslan i helis och flygplan är seeemst.

Å jag som tyckte det var hur najs som helst att köra heli ^^ smaken är som baken.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Någon som har lyckats ändra om knapparna? Jag kan inte ändra dem.

Läste i chatten att det gick om jag gjorde det direkt när man spawnade första gången, låter lite som BS men jag det blev inte att testa. Återkom med resultat om du planerar att spela dom närmsta timmarna

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

kommer inte in på någon server med quick match längre :S

en sak de måste fixa NU är att när man joinar ett game i party då ska man fan hamna i samma squad. Suger att hamna på samma server och aldrig hitta varandra, även om man är i samma lag. Steg nr 2 är att fixa så att man kan byta squad som man vill, det nuvarande systemet är ju helt utvecklingsförstört.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

kommer inte in på någon server med quick match längre :S

en sak de måste fixa NU är att när man joinar ett game i party då ska man fan hamna i samma squad. Suger att hamna på samma server och aldrig hitta varandra, även om man är i samma lag. Steg nr 2 är att fixa så att man kan byta squad som man vill, det nuvarande systemet är ju helt utvecklingsförstört.

Håller helt klart med dig. Förväntar mig att man kommer kunna creata egna squads osv, precis som i de flesta battlefield spelen!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Det är det inte.

hepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Testing has now been completed and we are shutting down the Caspian Border servers.

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Jag skaffade en joystick idag för att lära mig flyga, och ett fett tangentbord med stabila knappar, så får man läsa detta. Trött jag blir...

Ni som hann testa att flyga heli och jet, är det samma som i nått annat spel? Behöver verkligen träna. Med mus och T-bord kraschade jag nästan omedelbart efter takeoff, var redigt pinsamt... Samtidigt gillar jag att inlärningskurvan är hög, så inte alla vill flyga hela tiden. Det räckte med 5-7 killar som stog och väntade på sin tur medans de hoppade runt och skjöt på varandra...

Vill minnas att det inte var helt lätt att bemästra i BF2 heller, men där kunde man iallafall ta sig iväg och träffa nått med en kamikaze...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Någon som har lyckats ändra om knapparna? Jag kan inte ändra dem.

Jag ändrade granatknappen "G" till "F", så nu slänger jag först en granat och nästa gång viftar min gubbe med kniven

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du måste starta om spelet när du ändrat grafikinställningarna. Ett gtx 560 har inte över 50 fps på något annat ställe än nere i tunnelbanan på ultra oavsätt vad du säger, förstås om du inte spelar med en låg upplösning.

Har 70 average FPS med HIGH settings på 1920x1080 med samma kort, mätt med både FRAPS och ingame fpsmeter. Så där har du fel, oavsett vad du säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Har 70 average FPS med HIGH settings på 1920x1080 med samma kort, mätt med både FRAPS och ingame fpsmeter. Så där har du fel, oavsett vad du säger

Liknande vad jag har. Ca 60fps i parken och 70fps i tunnelbanan. Men vi blandar inte ihop 560 och 560ti?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Liknande vad jag har. Ca 60fps i parken och 70fps i tunnelbanan. Men vi blandar inte ihop 560 och 560ti?

Jag har alltså 560 Ti, ibland är FPSen över 105 i tunnelbanan

Permalänk
Medlem

Problemet är att det krashar, och har jag spelat länge krashar det varannan minut.... Suger med Gigabyte... Vet inte hur jag ska lösa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Har 70 average FPS med HIGH settings på 1920x1080 med samma kort, mätt med både FRAPS och ingame fpsmeter. Så där har du fel, oavsett vad du säger

Vet du vad, good for you. Jag har alldeles för mycket erfarenhet inom detta för att slösa tid på sådana som dig.
Du kör high och har 70fps i average bra för dig. Killen jag citerade körde på Ultra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som quickgame/matchmaking inte fungerar för? Står bara "matchmaking" i all evighet...

Sen har jag även problem med att joina som party. Klickar jag "Join with party" får de andra en invite, men jag kan inte se när de har acceptat den, och jag kan heller inte starta gamet.

Om någon annan klickar "join with party" får jag ingen invite. Däremot kan jag i party chatten se att det står "party join started". För övrigt kommer itne heller alltid chatten upp när jag klickar join party, utan då måste jag relogga på battlelog och starta om webbrowsern.

Testat IE, FireFox, Chrome och även ominstallerat alla dessa. Någon som har en idé på vad man kan göra?

Synd att man aldrig får svar från någon EA/Dice anställd när man lägger upp sådant här i battlelog forumet.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Sådär då har jag testat betan lite, körde allt på Low men spelet rullade fortfarande. Fick ett par kills också. Frågan är om man inte kan köra det på en anständig spellaptop och bli nöjd? Min dator i sign

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vet du vad, good for you. Jag har alldeles för mycket erfarenhet inom detta för att slösa tid på sådana som dig.
Du kör high och har 70fps i average bra för dig. Killen jag citerade körde på Ultra.

Får samma FPS på Ultra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av satero:

Får samma FPS på Ultra

Har du startat om spelet efter du ändrat inställningarna? Annars ändras de inte.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad fan äre med alla som använder flashlights., ser ju ut som strålkastare. De blir ju inte direkt osynliga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Går inte. Jag använder Battlemods grejen till Google chrome, så går jag in på "Home" när jag loggat in på Battelog, igår addade jag samtliga Caspian Border servers som Favoriter, betar av en och en till slut kommer jag in. Använd "Auto-join" funktionen till Battlemods.

Kan ta en stund innan någon server fungerar, men när du väl är inne så är det bara lira

Fungerar detta fortfarande??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Får samma FPS på Ultra

Du bekräftar ju bara att du inte har koll.

Det är praktiskt omöjligt om du inte har vsync på. Du måste starta om spelet efter du ändrat inställningarna som påpekats.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

haha har sett samma sak en gång... påminner om fifa 12 betan

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Känns som att BF3 lirar bättre på Nvidia kort =/

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu...

Jag skaffade en joystick idag för att lära mig flyga, och ett fett tangentbord med stabila knappar, så får man läsa detta. Trött jag blir...

Ni som hann testa att flyga heli och jet, är det samma som i nått annat spel? Behöver verkligen träna. Med mus och T-bord kraschade jag nästan omedelbart efter takeoff, var redigt pinsamt... Samtidigt gillar jag att inlärningskurvan är hög, så inte alla vill flyga hela tiden. Det räckte med 5-7 killar som stog och väntade på sin tur medans de hoppade runt och skjöt på varandra...

Vill minnas att det inte var helt lätt att bemästra i BF2 heller, men där kunde man iallafall ta sig iväg och träffa nått med en kamikaze...

Verkar inte finnas något stöd för Joystick (Ännu..) bara 360 kontroll. Håller med om att det är ruskigt svårt att flyga med mus och tangentbord, men det krävs nog lite tweak innan release så fungerar det nog bättre.

Ska nog kanske koppla in min ghettomoddade XBOX kontroll för att se om det blir bättre. xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Fungerar detta fortfarande??

Skickades från m.sweclockers.com

Alla servers är nere nu verkar det som, nu när jag försöker samma sak så laddar den Caspian Border servern, men switchar sedan direkt till en Metro väl inne i spelet :/:/:/.

Bara att hoppas dem släpper Caspian Border på Söndag.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Du bekräftar ju bara att du inte har koll.

Det är praktiskt omöjligt om du inte har vsync på. Du måste starta om spelet efter du ändrat inställningarna som påpekats.

Spelat flera dagar med ultra på, samma resultat. Det flyter på otroligt bra med detta kort, (oc fabrik) och Vsync är inte alls på..

Dock krashar det, drivrutinerna failar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Vad fan äre med alla som använder flashlights., ser ju ut som strålkastare. De blir ju inte direkt osynliga

folk har inte lärt sig använda dom på rätt sätt utan springer med dom på konstant dom är bra o förvirra fienden annars lite halvt. blir ju ganska blind av det

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Spelat flera dagar med ultra på, samma resultat. Det flyter på otroligt bra med detta kort, (oc fabrik) och Vsync är inte alls på..

Dock krashar det, drivrutinerna failar.

Har du hunnit lira Caspian Border? Har iofs helt annan processor men för min del är det omöjligt att njuta av 64 spelarläget med Ultra settings. Metro går hur bra som helst dock.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

HAHAHA fyfan vad jag garva :D:D

Känns nästa som DICE gjort den buggen medvetet med tanke på hur stört det är

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.