AMD FX-special med Jonas och Emil

Permalänk

Ni är så mysiga att ni får en knastrande brasa på julafton att verka våldsam och osocial.

Permalänk

"Farmor kan klocka upp den själv"

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Sweclockers levererar som vanligt, tack! Endast Sweclockers tester jag litar på till 100% Trevligt helg!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Bra ni är ärliga och om ett företag skal diktera hur ni testar produkter är det ganska allvarligt. Ni får aldrig låta er styras på det sättet även om det då finns en risk för att ni INTE får produkter.

Jag satt och väntade på soptunnan ni skulle slängt CPUn i. Det vore et perfekt slut

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strukt:

Bra ni är ärliga och om ett företag skal diktera hur ni testar produkter är det ganska allvarligt. Ni får aldrig låta er styras på det sättet.

Jag satt och väntade på soptunnan ni skulle slängt CPUn i. Det vore et perfekt slut

Jag satt faktiskt och väntade på en Sverker Olofsson avslutning också!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tackar för en sevärd film. jag som många andra hoppades på att bulldozer skulle sätta en ny standard men de e bara att face the facts, den drar för mycket ström för det arbete den gör.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Fan nu har man laddat för Fx-serien och så levererar dom inte. Synd har väntat sedan jag fick nys om bulldozer

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Videos är så satans nördigt. Bättre att skriva text.

Du har redan fått rätt mycket skit i tråden som det är men jag tycker faktiskt att det var bra att du sa det, texterna tycker jag att de skall hållas på den mer "proffesionella" nivån och vara väldigt rakt på sak

Dock tycker jag att videorna är ett fruktansvärt trevligt komplement där ni dessutom har lite utrymme för att uttrycka era personliga åsikter (ni på swec-redaktionen är ju förhoppningsvis födda som konsumenter och inte till de gudar ni är idag )

För att ge ett fortsatt seriöst intryck och hålla ett högt nyhetsvärde får ni hålla artiklar och filmer lite åtskilda, dels för tydligheten och dessutom blir det mycket roligare att kunna ta del av filmerna utan att ni upprepar fakta som finns att läsa överallt

Behåll båda två tycker jag!

Permalänk
Medlem

Ska man skratta eller gråta...

Citat:

"There are more people like me at AMD that want to go and fight from an engineering perspective in the same spirit of the old Jerry Sanders days. We don't want an AMD that is going off and writing blogs about transparency and fluff, while engineers are frustrated. Engineers are not getting the resources they need, we're not getting the time and the investment we to build and optimize new architectures.

Instead, they feed marketing fluff and kool-aid, and all these self-centered blogs - instead of focusing on doing what we know how to do best. Fight, survive and challenge against all odds.

Thankfully, we'll have a new CEO soon and hopefully all this strategy nonsense will be out the door."

Citat:

"Many of our best engineers are leaving to join companies like Apple, Freescale, Qualcomm, Samsung even NVIDIA and Intel - people that thought they would never work for another company.

Look at AMD's history - how we beat Intel Pentium III, which was based on one of the best CPU architectures of all time - the Pentium Pro - and we beat the them with the K7 (original Athlon). Look at K8, 64-bit innovation and the integrated memory controller. Look at how ATI came back from the brink and beat by NVIDIA soundly with R300 and took performance leadership across the board.

We created the netbook in OLPC project with Nicholas Negroponte when everybody was laughing at him and then gave the whole market to Intel. We were shipping millions of graphics chips for cellphones and were in TVs long before today’s leaders. We know how to win."

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?275887-UPD...

Permalänk
Medlem

Tackar för den länken, mycket läsvärd.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tack för en mycket trevlig video! Jag älskar att sitta och lyssna på er.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Varför ska grafikingenjörerna lämna? Dem flyter bara bättre o bättre.

Sen är detta inte slutet för AMD, dem har en ny VD som inte suttit länge. Det kommer bli ändringar samt tuffare tag. Intel bör hålla kaffet varmt.

Sänks priset på Phenom t o m Athlon processorerna ute nu med 20% då säljs det mycket.

Bilden nedan fick mig att tappa andan med te i truten... måste städa bordet....

Permalänk
Medlem

Tack för en bra sammanfattning av FX-lanseringen! Tycker att det är synd att Bulldozer är såpass "dålig" som den är, det gynnar ju inte konkurrensen direkt.

För att liva upp stämningen bjuder jag på en bild:

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Uppskattar verkligen denna fx-special. Just att ni lät er själva vara så frispråkiga och inte drog er för att bli lite nördiga med jämförelser samt detaljer gjorde mycket.

Dock synd för oss alla, hoppas amd tar till sig av kritiken och gör de bästa de kan utav situationen.

Permalänk
Medlem

Bra video!!

Permalänk
Medlem

Bra bild .... ehh menar bra video xD

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nodnox:

Damn, alla sitter med läsk, öl och chips så sitter jag och gnager på ett äpple...fan vad man känner sig nyttig nu då...

Bra panel och fint att ni är raka och ärliga!

Jag käka grovkorning havregrynsgröt med ½ dl proteinpulver (choklad) i, samt äppelmos och mjölk till när jag såg. Riktigt gött faktiskt.

Synd att amd floppa så, kan inte va kul att va amd fantast just nu. Men dom kommer säkert igen i framtiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wingdings:

Älskar er våldsamma ärlighet i dagens video! Känslor överallt, och Jonas verkar vara på bristningsgränsen. Härligt med lite dramatik i hårdvarubranschen!

AMD FX-special får fem av fem toasters! Kanonkul!

Hahahaha så jädrans sant.

Back on-topic: AMD borde sluta upp med deras larviga moduler och satsa på riktiga kärnor, lägre strömförbrukning och aggressiva priser. Som fattig student så kommer det inte bli kul att behöva betala 20% (?!) extra pga av att Intel inte har någon konkurrent. Blir lite som med iPad och Android-tablets där alla hoppas att Microsoft ska släppa smidiga tablets med Win8.

Permalänk

Trevlig överraskning såhär in på fredagskvällen! Tråkigt den inte levererade, aldrig skoj när företag får monopol =/

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för den extrainsatta videon! Bra sammanfattning..
Tråkigt att höra att AMD blir så sågade, men tyvärr är det väl inte så mycket annat att göra när situationen är som den är..
Hoppas verkligen AMD släpper någon härlig uppdatering som löser någon saftig bugg och får de största bekymmerna att försvinna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfish90:

"Farmor kan klocka upp den själv"

Haha så det var inte bara jag som reagerade starkt på detta. Satt och flabba inombords i 5 minuter i sträck åt bilden man målade upp i fantasin med "OC-Farmor", samt hade ett stort leende på läpparna.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Ja klart Bulldozer är en flopp. Även om man kör standard klockfrekvenser så blir det ett par hundra kronor mer i strömförbrukning per år även om man bara har datorn igång 5-6 timmar per dygn. Ska man ha datorn i 3år bör Bulldozer var minst 500kr billigare än motsvarande modell i Sandy-Bridge-serien. Ska man ha datorn på över 10h/dygn så....

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hoppas AMD kan återhämta sig från det här, hade varit sorgligt om Intel fick monopolmakt på marknaden då det hade skadat oss konsumenter ganska kraftigt.

Permalänk
Medlem

Jävlar skit AMD, jag hoppas verkligen att dom drar sig i kragen och fixar till en riktig CPU serie så Intel inte sitter där om 5-7år och bromsat in tillverkningen och har höjt priserna med 20%.

Permalänk
Medlem

Tackar för videon! Alltid lika roligt att se er i rutan.

Skrivet av 92:

tur att jag inhandlade ett par kilon godis och lite cola igår då

Ett par kilo? Vafan, bunkrar du för Halloween eller?

Visa signatur

Games!

Permalänk

Grymt bra video...
Fortsätt i samma stil

Permalänk
Medlem

Grabbar... Tack för en bra video där ni fick förklara/beskriva er syn på FX:an. Vad ska man säga känns som AMD försöker trolla lite, de verkar vilja att vi ska kolla på höger hand när allt händer i den vänstra

Visa signatur

Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done. -Andy Rooney

Permalänk
Medlem

Japp kvällen räddad film .
synd att AMD misslyckades med Fx Inte kan gotta sig nu ... man få se om intels topp cpu blir dyrare ??

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

T

Ett par kilo? Vafan, bunkrar du för Halloween eller?

kan erkänna att det bara var ett kilo
och jag kände mig bara allmänt sugen på godis

Visa signatur

| AMD Phenom II 1055T @ 3.3GHz | Sapphire R9 380x | Corsair Force 3 120GB | M4A87TD/USB3 |

Permalänk
Medlem

Det har i alla fall släppts ett bra chipset och lite nya moderkort 990fx-korten är det ju inget fel på, bara själva processorn.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2