Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Du sitter på tre titan hur vet du hur det känns?:p

Hatar att det ska vara så tungt.... 9600gt är ju liksom mycket bättre än titan.

Fast grafikkortet har väl inget med nätverkslagg att göra?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Igår retade jag mig så jävla hårt på EA och ett nytt bekymmer jag stötte på. Nåt som tydligen har retat många tidigare, men nåt som var nytt för mig...

Körde på webhallens server Kharg Island för att öva upp mina urusla kunskaper bakom "ratten" i flyget. Fick börja med att köra lite Little Bird och som tur var så hade inte en jävel IGLA. Så 13 raka kills innan jag blev skjuten... Sen fick man tag på ett flyg och turligt nog var det inga bra andra piloter inne så man kunde härja runt med helikopetrarna ett bra tag och skåpa in ett par kills och låste upp Rocket Pods på 0-tid. Med ~5 minuter kvar så kraschar servern och allt man åstadkommit var som borta med vinden...

Game disconnected: Something went wrong

Tack för den...

Det sparas men om du återansluter samma runda tas det bort

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Om servern kraschar är det ju kört, om du själv kraschar är det loggat på servern.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Du sitter på tre titan hur vet du hur det känns?:p

Hatar att det ska vara så tungt.... 9600gt är ju liksom mycket bättren titan.

Vad dillar du om? Vad har nätverkslagg att göra med vilken grafiklösning man har?

9600GT bättre än Titan? what...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vad dillar du om? Vad har nätverkslagg att göra med vilken grafiklösning man har?

9600GT bättre än Titan? what...

Ahhh. Var så länge sen jag skrev det nu men har ni verkligen ingen känsla för humor?

edit: efter en snabbkoll så citerade jag det han skrev innan som handlade om lagg.

edit2: Alltså. innan det hade de någon diskussion om fps och lagg och det var det jag citerade. Men i det citatet fanns en del utav nätverkslagg osv... Blev ett litet missförstånd.

Permalänk
Skrivet av subtector:

Du kan ju förfan inte gnälla på att snipers campar, dumme fan. Vad fan tror du man har ett sniper till? Springa runt och quickscopa? Det är en sak att campa på CoD där man inte har en chans om någon campar. Men på bf3 har du en chans dels för att teammates kan respawna dig och dels för att banorna är större.

Recon, som klassen faktiskt heter, tvärtemot vad de flesta tror, gör sig faktiskt bäst långt fram, och med ett 3.4x scope gör man sig bra både på nära håll och på avstånd upp till ett par hundra meter. Att ligga 600-900meter bort är bara löjligt, och sjukt ineffektivt.

Spelar man till exempel Rush som attacker är en spawn beacon i motståndarens läger något som kan vara skillnaden mellan vinst och förlust, ligger man däremot i sitt spawn med 12x gör man inte mycket nytta. Quickscope är till och med mer effektivt än att sitta på andra sidan banan och maska, om inte annat för att man är ett pinsamt lätt mål för andra snipers.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Med 4.67 i K/D blir man ju lite misstänksam.....
Sedan när man gick 55/0 en match så blir det även mer så.
Fuskar du eller spelar du bara lite för mycket?

Annars stör jag mig inte direkt på något speciellt i bf3, Däremot folk som klagar på det "bara för att...." när spelet egentligen inte har mer buggar än något annat vanligt spel. Det är ju häxjakt på fel i bf3, ett lysande exempel på det är ju att denna tråden ens startade

...Han har fått 65% av sina kills i Little Bird, så är inget mysterium varför han har hög K/D och relativt låg SPM

Angående det lysande exemplet för "häxjakten" på BF3; Tråden startades för snart två år sen, när BF3 just släppts, och buggarna låg i drivor. Det som finns kvar idag är inte speciellt många buggar, snarare delar av ett halvtrasigt spel, som hemsk nätkod, slarvigt utvecklad suppression, en slumpgenerator till kniv och head glitching, där utvecklarna inte tänkte på att bara för att toppen på ens skalle sticker upp över ett skydd betyder det inte att man kan bör kunna skjuta över det, trotts att vapnet inte ens sticker fram

Ett bra spel, men det finns mycket att störa sig på om man vill spela lite mer seriöst.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Överdrivet mest irriterande med BF3 är ju allt jävla grinande i chatten!

Alla grinar såfort dom blir dödade, alla är noobs, campers och alla vapen som används är op...

Visst går det att stänga av chatten, men man vill ju faktiskt använda den för o komunicera med sitt team..

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk

Alla fusk anklagelse så jävla trött på det. Jag kan inte fatta att det finns så många gråtande spelare i Tyskland och Ryssland.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Recon, som klassen faktiskt heter, tvärtemot vad de flesta tror, gör sig faktiskt bäst långt fram, och med ett 3.4x scope gör man sig bra både på nära håll och på avstånd upp till ett par hundra meter. Att ligga 600-900meter bort är bara löjligt, och sjukt ineffektivt.

Spelar man till exempel Rush som attacker är en spawn beacon i motståndarens läger något som kan vara skillnaden mellan vinst och förlust, ligger man däremot i sitt spawn med 12x gör man inte mycket nytta. Quickscope är till och med mer effektivt än att sitta på andra sidan banan och maska, om inte annat för att man är ett pinsamt lätt mål för andra snipers.

Snipers ska i verkligheten inte röra på sig alls nästan, därav bristen på 4x "snipers".

Skrivet av bobani:

Överdrivet mest irriterande med BF3 är ju allt jävla grinande i chatten!

Alla grinar såfort dom blir dödade, alla är noobs, campers och alla vapen som används är op...

Visst går det att stänga av chatten, men man vill ju faktiskt använda den för o komunicera med sitt team..

Håller med helt! Dock är det så i precis alla fps spel. Cod's MW3 är nästan bara riktiga hackers och personer som gnäller på precis allt och anklagar icke-hackers för hacking.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Skrivet av Pan.Pan:

Snipers ska i verkligheten inte röra på sig alls nästan, därav bristen på 4x "snipers".

Håller med helt! Dock är det så i precis alla fps spel. Cod's MW3 är nästan bara riktiga hackers och personer som gnäller på precis allt och anklagar icke-hackers för hacking.

Fel av mig, trodde vi pratade om Battlefield 3s recon klass, och inte snipers i verkligheten

I battlefield 3 finns det ingen som helst brist på 4x "snipers".

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
  • Crab walk-buggen. När man blivit revivead och bara kan gå bakåt och åt sidorna samt hoppa, ducka och ligga och bara använda sin pistol. Går över när man tar skada.

  • Fake reload-buggen. När man laddar om sitt vapen men inga nya kulor fylls på. Detta trots att hela reload-animationen går utan att man avbryter den.

  • När ens 'hip fire-sikte' försvinner. Oftast i samband med revives. Man får det tillbaka med att trycka på ESC två gånger.

  • "Something went wrong" och krascher utan felmeddelande när man joinar en server och spelet startas.

Permalänk
Medlem

dåliga admins som bannar en uttan andledning

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag vet hur du känner

OT : Jag hatar när man dör bakom väggar det borde försvinna.

Haha!
Nu har det i alla fall blivit ändring på saker o ting!

Permalänk
Medlem

Jag irriterar mig mest på "death view" att man måste titta på motståndaren efter att man dött. Om jag kanske vill customizá något vapen måste jag först se motståndaren som dödat mig... eller om jag blir rent av förbannad och vill avsluta spelet så måste jag se den s.k. "death view". Ibland spårar det ur och jag trycker alt f4.

Permalänk
Medlem

att det blivit som vilket run n gun-spel som helst...

Permalänk
Medlem

Att det blivit som en dålig Michael Bay-film.... ADHD...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

dåliga admins som bannar en utan anledning

Nu är det ca ett år sen jag slutade spelade BF3, och tittade in i tråden av ren nyfikenhet.
Och till dig som gnäller på dåliga Admins, vill jag ge ett råd /ta det till dig/eller skit i det/gör vad du vill vill.

Men jag har själv varit Admin på en bf3 server, och det är väldigt sällan banning förekommer utan anledning. Så är det bara.
Och om det nu skulle vara så, så finns det faktiskt tusentals andra servrar att joina.
Med tiden så lär man sig vilka servrar/admins som är bra, lägg dom i favoriter

Kassa admins som bannar en utan anledning, hamnade inte i min favolista direkt. Med tiden så har man en lista, som är rolig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Är det bara jag som tänkt på att Lvl. 100's verkar vara livrädda för andra Lvl. 100? Är inte ovanligt att 6-7st maxlevlade sitter på ena laget, och ingen på det andra.

Någon Lvl. 100 som vet vad detta går ut på? Är ni livrädda att inse att ni suger för eran level, och därför inte vågar möta någon som eventuellt kan vara mer utmanande?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Alla dessa ryssar och tyskar som springer runt med m16 och tror dom är bra .....

Permalänk
Skrivet av Fabbeee:

Alla dessa ryssar och tyskar som springer runt med m16 och tror dom är bra .....

Finns minst lika många svenskar med ett krampaktigt grepp runt sin M16 Personligen förstår jag inte hur folk orkar sitta med bara ett vapen, oavsett hur bra man är, eller tror att man är.

Något jag däremot har märkt är att framför allt tyskar oftast brukar tilltala en på tyska, oavsett om man spelar på en tysk server eller inte, och förväntar sig att man ska förstå, som om tyska vore ett universellt språk som alla kan.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Är det bara jag som tänkt på att Lvl. 100's verkar vara livrädda för andra Lvl. 100? Är inte ovanligt att 6-7st maxlevlade sitter på ena laget, och ingen på det andra.

Någon Lvl. 100 som vet vad detta går ut på? Är ni livrädda att inse att ni suger för eran level, och därför inte vågar möta någon som eventuellt kan vara mer utmanande?

Stämmer inte på mig iaf, däremot håller jag koll på andra duktiga Scouthelis på fiendelaget så jag vet vad jag möter i luften

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Stämmer inte på mig iaf, däremot håller jag koll på andra duktiga Scouthelis på fiendelaget så jag vet vad jag möter i luften

Är ju bra det Är själv bara i Lvl. 71, och har fram tills nyligen spelat mest TDM eller Rush, då jag inte gillar fordonsfysiken alls i spelet, är möjligt att det mest är där det händer. Det är oftast med folk som inte är speciellt bra för sin Lvl heller, där av min teori om att de är rädda för att inse att de inte var så bra som de trott.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Något jag däremot har märkt är att framför allt tyskar oftast brukar tilltala en på tyska, oavsett om man spelar på en tysk server eller inte, och förväntar sig att man ska förstå, som om tyska vore ett universellt språk som alla kan.

För mig är Polacker och ryssar dom värsta på att inte tala engelska. Och brukar också ha en väldig skev verklighetsuppfattning.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Är det bara jag som tänkt på att Lvl. 100's verkar vara livrädda för andra Lvl. 100? Är inte ovanligt att 6-7st maxlevlade sitter på ena laget, och ingen på det andra.

Någon Lvl. 100 som vet vad detta går ut på? Är ni livrädda att inse att ni suger för eran level, och därför inte vågar möta någon som eventuellt kan vara mer utmanande?

Shit bucket upplåst här.

Jag tror det ligger lite i att som LVL 100 har du allt att förlora mot andra motståndare, om du förstår vad jag menar. Du har nog lite större press på dig att prestera än en lägre rankad och vill då inte möta många likvärdiga/bättre spelare som sänker din K/D.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Shit bucket upplåst här.

Jag tror det ligger lite i att som LVL 100 har du allt att förlora mot andra motståndare, om du förstår vad jag menar. Du har nog lite större press på dig att prestera än en lägre rankad och vill då inte möta många likvärdiga/bättre spelare som sänker din K/D.

Löjligheter med andra ord Hoppas på att BF4 har fungerande team balancing, för som det ser ut idag är lagen "likvärdiga" så länge de har lika många spelare.

Att Win/Loss ratio dessutom visas som en av de 4 viktigaste statsen för att bedöma en spelare är också rätt fånigt, när man i många fall inte kan påverka utgången av matchen mer än att byta lag eller lämna matchen, då man sällan kan bära ett helt lag.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Battlelog. Har inte sett maken till system. För de som spelat sedan release kan det vara annorlunda, men för en average människa är det verkligen underligt.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Folk som lägger en ammobox bredvid sig och inte gör något annat än att spamma granater...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Löjligheter med andra ord Hoppas på att BF4 har fungerande team balancing, för som det ser ut idag är lagen "likvärdiga" så länge de har lika många spelare.

Att Win/Loss ratio dessutom visas som en av de 4 viktigaste statsen för att bedöma en spelare är också rätt fånigt, när man i många fall inte kan påverka utgången av matchen mer än att byta lag eller lämna matchen, då man sällan kan bära ett helt lag.

Löjligheter, men det är förståeligt.

Ett fungerande team balance är kanske den viktigaste underliggande förändringen vi kan få i BF4. Majoriteten av mina matcher är så otroligt tråkiga för att de är så enformiga, antingen kör man över eller så blir man överkörd.

Skrivet av Finlandssvensken:

Battlelog. Har inte sett maken till system. För de som spelat sedan release kan det vara annorlunda, men för en average människa är det verkligen underligt.

Själv har jag inget att klaga på. Jag gillar att jag kan utföra saker trots att matchen är i full gång. Dock har jag aldrig provat på ett annat system, så för min del är det naturligt och inte besvärligt.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Löjligheter, men det är förståeligt.

Ett fungerande team balance är kanske den viktigaste underliggande förändringen vi kan få i BF4. Majoriteten av mina matcher är så otroligt tråkiga för att de är så enformiga, antingen kör man över eller så blir man överkörd.

Mjo, även om det i mina ögon är förståeligt på samma sätt som en gammal proffsboxare som inte vill möta annat än 12 åriga nybörjare av rädsla att förlora och på så sätt smutsa ner sitt rykte.

Håller med dig om att väldigt många matcher är så trista för att ena laget oftast är totalt överlägset.

Skrivet av Finlandssvensken:

Battlelog. Har inte sett maken till system. För de som spelat sedan release kan det vara annorlunda, men för en average människa är det verkligen underligt.

Vad är det som är så märkligt med det? Tycker det tvärtom är riktigt praktiskt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |