Permalänk
Medlem
Skrivet av eas@tetris:

Nu återstår det 72 dagar av sommarlovet, 72 härliga dagar av möjligheter. Hur mycket tror ni jag kan förbättra min kondition under den tiden? Joggar vanligtvis 5 km 3ggr/vecka, men hela vårterminen har varit så rörig att jag inte joggat mer än 1.7ggr/vecka i snitt. Vill jogga åtminstone varannan dag under sommarlovet. Räcker det att öka antalet pass eller borde jag tänka om? Skulle gärna prova t ex intervallträning* och andra sträckor 1-2 pass/vecka. Vad föreslår ni?

*För att få upp tempot. Är usel på att hålla ett snabbt tempo jag börjar med.

Det beror ju lite på hur du vill mäta och springa gissar jag? 5km på snabbare tid eller vill du kunna hålla samma tempo men springa snabbare?
Jag har dock knappast någon direkt erfarenhet av löpning, men jag förmodar att det finns olika träningssätt för olika sorters löpning.

Hade själv tänkt prova en joggingrunda här i veckan för att se hur det känns. Inte joggat på två år då jag snabbt fått problem med knäna då jag vägt för mycket, men nu börjar det närma sig en vikt jag tidigare (under lumpen, 7-8 år sedan ) kunde klara mig utan de problemen. Det kan vara skönt att springa när man väl kommit igång, men innan man fått in vanan så är det tungt.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Hörde ett bra tips på hur man kan hålla sig från att gå upp i vikt igen när man väl tappat den.
Fyll ett antal vattenflaskor med lika mycket vatten som du gått ner i vikt och fäst runt midjan och gå runt så ett tag. Man kanske tycker att fem kilo inte syns så mycket, men när man går med det runt midjan lär det vara klart märkbart.
Och när man är nere 15kg eller mer lär det bli väldigt påtagligt.

Permalänk
Skrivet av hapone:

Hörde ett bra tips på hur man kan hålla sig från att gå upp i vikt igen när man väl tappat den.
Fyll ett antal vattenflaskor med lika mycket vatten som du gått ner i vikt och fäst runt midjan och gå runt så ett tag. Man kanske tycker att fem kilo inte syns så mycket, men när man går med det runt midjan lär det vara klart märkbart.
Och när man är nere 15kg eller mer lär det bli väldigt påtagligt.

Jag själv har vikter på armarna och funderade starkt ett tag på att köpa en svindyr viktväst på 30 kg hos gymgrossisten.

Annars så har jag gått upp 2kg till 82kg nu, orsak långvarig förkylning plus en massa jobbrelaterade dilemman. Det blir att banta tillbaka, jag ska väga 78kg har jag bestämt, men jag mår ej bra "psykisk". (strulet på jobbet utav det tusan, det blir obetald övertid hela helgen)

Förra gången jag hårdbantade så gick jag tillbaka i vikt av samma anledningar, stressigt som tusan, förkylningar kom en efter en och jag hade absolut ingen tid att vara sjuk. Och min vikt bara rusade iväg..

Så ut och gå och ge tusan i att tröstäta är mitt råd, men att sluta tröstäta är lättare sagt än gjort..

*edit*
Under min förkylning har jag för första gången på ett halvår njutit av diverse onyttigheter och det jag kom fram till är att jag ej vill se skiten mer. Sött och äckligt var godiset, fett och segt var snabbmaten. Jag tog t.ex en snickers och fick spotta ut halva, då jag ej klarade av mer..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Hörde ett bra tips på hur man kan hålla sig från att gå upp i vikt igen när man väl tappat den.
Fyll ett antal vattenflaskor med lika mycket vatten som du gått ner i vikt och fäst runt midjan och gå runt så ett tag. Man kanske tycker att fem kilo inte syns så mycket, men när man går med det runt midjan lär det vara klart märkbart.
Och när man är nere 15kg eller mer lär det bli väldigt påtagligt.

Låter svårt att spänna på sig 38kg med vatten runt midjan.

Jupp, nu är man alltså nere på under 80, det som var målet när man började denna resa. På sistone har jag unnat mig onyttigt, och märkt att vikten inte rör sig något alls!
En utmaning blir när sommarjobbet drar igång nu på måndag, med kaffe och kaka varje dag, men det ska jag stå emot. Kommer dessutom att försöka cykla så många dagar som möjligt, dvs en bit över 2 mil varje dag, samt att köra gymmet bredvid jobbet.

Någon annan som sett dokumentären "Fat, Sick and nearly dead" förresten? Tyckte den var väldigt bra gjord, även om den inriktar sig på att fasta sig själv. Synd att man inte har en juicemaskin, för jag hade velat köra ett 10-dagars program för att öka välmåendet än mer.

Nu blir det ut att njuta av den svenska sommaren. Var idag och köpte mig min första våtdräkt, storlek M. Så nu ska jag lära mig att åka wakeboard, vilket kommer bli awesome! (Hoppas bara inte våtdräkten spricker, den känns lite kort i ryggen)

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Väger mig varannan vecka ihop med en PT/dietist som företaget fixat. Förra gången var det dock katastrof, hade bara gått ner 1.1 kilo, lovade bättre resultat till nästa gång vilket alltså blir nu på onsdag, får väl se vad som händer.

Kan ursäkta mig med att jag hade ganska kraftiga problem med sjukdom de 2 veckorna innan förra vägningen, vilket gjorde att jag inte kunde träna eller ens jobba. Annars ger jobbet ganska bra förbränning också.

Men som sagt, hoppas på bättre resultat nu på onsdag

Annars, snyggt jobbat alla, imponerande hur bra de flesta presterar

Var ner till dietisten förra veckan, hade gått ner 3.5 kilo men instrumentet som hon hade visade att jag tappat nästan 4 kilo i "BCM", detta skall då alltså vara muskler samt andra nödvändiga grejer som höjer grundförbränningen (jag kan inte förklara då jag inte vet exakt). Jag hade kört på 800 Kcal per dag och gymmat varje dag veckorna innan den mätningen. Det gav väldigt tråkiga resultat, så nu följer jag hennes råd till punkt och pricka och ligger på cirka 2000 kcal om dagen istället, men det händer absolut ingenting med vikten nu oavsett hur mkt jag tränar.

Det är firman som betalar dietisten under vilkoret att jag följer hennes anvisningar, så det är bara att köra på. Ska bli intressant och se på nästa vägning om jag ökat något i "BCM".

(för att få fram BCM använder hon ett instrument som mäter BIA, detta instrument används genom att sätta 2 elektroder på vänster fot och 2 på vänster arm sen mäter hon på något jävla vis och kan på det sättet se vad kroppen består av, självklart är jag lite småskeptisk mot exaktheten i detta, men hon kunde genom att göra den där mätningen direkt avgöra att jag inte ätit det vi kommit överens om att jag ska äta).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SueCia:

Var ner till dietisten förra veckan, hade gått ner 3.5 kilo men instrumentet som hon hade visade att jag tappat nästan 4 kilo i "BCM", detta skall då alltså vara muskler samt andra nödvändiga grejer som höjer grundförbränningen (jag kan inte förklara då jag inte vet exakt). Jag hade kört på 800 Kcal per dag och gymmat varje dag veckorna innan den mätningen. Det gav väldigt tråkiga resultat, så nu följer jag hennes råd till punkt och pricka och ligger på cirka 2000 kcal om dagen istället, men det händer absolut ingenting med vikten nu oavsett hur mkt jag tränar.

Det är firman som betalar dietisten under vilkoret att jag följer hennes anvisningar, så det är bara att köra på. Ska bli intressant och se på nästa vägning om jag ökat något i "BCM".

(för att få fram BCM använder hon ett instrument som mäter BIA, detta instrument används genom att sätta 2 elektroder på vänster fot och 2 på vänster arm sen mäter hon på något jävla vis och kan på det sättet se vad kroppen består av, självklart är jag lite småskeptisk mot exaktheten i detta, men hon kunde genom att göra den där mätningen direkt avgöra att jag inte ätit det vi kommit överens om att jag ska äta).

Det är ganska vanligt att människor drar ner hårt på kalorierna, förlorar mycket muskelmassa, sen går tillbaka till vanliga dieten och lägger på sig fett. Summan blir då att man har mer fett än man hade tidigare.

Vad är det du har fått för anvisningar som du ska följa? Skulle vara intressant att höra.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Det är ganska vanligt att människor drar ner hårt på kalorierna, förlorar mycket muskelmassa, sen går tillbaka till vanliga dieten och lägger på sig fett. Summan blir då att man har mer fett än man hade tidigare.

Vad är det du har fått för anvisningar som du ska följa? Skulle vara intressant att höra.

Jag ska äta:

66g fett
104g Protein
246g kolhydrater

detta skall då ge 2006 kcal ungefär.
Jag kommer ifrågasätta det massiva kolhydratintaget vid nästa träff, men under tiden så kör jag på det och det lossnar ju lite vikt fortfarande iaf.

Permalänk

ligger på 69-70kg nu mätt mig en vecka men typ vilat 1,5 vecka inte gjort någon hård träning typ tappat lusten måst e sätta igång mig igen och blivit lite för mycket onyttigt i helgen orolig att gåp upp i vikt. dock satsar jag på en timmes powerwalk imorgon behöver bara komma ut fattar inte varför det är svårt :S behöver motivation!! men endå skönt att jag ligger stabilt på vikt betyder ju plus minus noll iaf. dock saknar jag gymmet riktigt mycket nu inte gymmat sen 24 maj undra hur mycket jag tappat i styrka? funderar på o köpa gymkort till augusti kommer jag tappa för mycket ? skall försöka klämma in lite situps o armhävingar imorgon. kört mest intervall också satsa på o bygga mer benmuskler. dock har jag gjort andra fysiska aktiviteter som polerat bilen för hand i några timmar det bränner ju lite med :P.

mvh dino behöver motivation!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Hörde ett bra tips på hur man kan hålla sig från att gå upp i vikt igen när man väl tappat den.
Fyll ett antal vattenflaskor med lika mycket vatten som du gått ner i vikt och fäst runt midjan och gå runt så ett tag. Man kanske tycker att fem kilo inte syns så mycket, men när man går med det runt midjan lär det vara klart märkbart.
Och när man är nere 15kg eller mer lär det bli väldigt påtagligt.

Bra tips!

Ännu bättre är att dra ut och springa en runda med vikten i ryggsäcken. Fy i helvete vad man känner av 5kg vill jag lova..
Sprang runt en hel sommar med vattendunk i en ryggsäck för att komma i form, galet bra träning.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Jag själv har nu varit tvungen att gå upp 5kg till 85kg med mina 180cm. Orsak var att jag mådde så dåligt när jag vägde 80kg, jag kunde knappt sitta på en hård stol utan det gjorde ont. När jag bar riktigt tunga saker och slog emot så gjorde det ont som tusan, jag upplevde som att jag var gjord av porslin.
Precis alla tunga fysiska aktiviteter gjorde ont, alltså bära tunga möbler och teknisk utrustning m.m. Träna hårt på gymmet, ja då slog jag ej emot något så det gjorde ej ont.

Ändå har jag inte precis en kropp som jag kan imponera på stranden med, det är bara det att jag har väldigt lite fett på många ställen och så allt på andra. (tuttarna, magen, kärlekshantag)

Nå jag tror lösningen för mig är att träna hårdare och äta normalt, när jag hade gått ner nästan 40kg i år så blev det en för kraftig chock för min kropp. Så det är heltid på gymmet och springa som gäller för mig nu, samt ligga vid runt 85kg... Jag vill så otroligt gärna ha slimmare mage, men jag får fixa detta den hårda vägen, d.v.s träning och inte "svält".

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om den här träningsformen?
http://www.youtube.com/watch?v=D7biz4R2eaM

Skulle vilja bränna fett och få bättre kondition till att börja med. Däremot har jag inte tillgång till något gym och är väl inte speciellt förtjust i att springa. Har inget emot att införskaffa lite utrustning om man inte behöver lägga allt för mycket. En sandsäck och några vikter borde man ta sig en bit på väl?

Är 190cm och väger 75kg. Äter redan ganska vettigt tror jag, undviker socker där det går (ingen fika/läsk/snacks) Är vegetarian så det blir mycket frukt och grönsaker. Kanske behöver få i mig mer protein när jag börjar träna däremot...

Permalänk
Medlem

Känner mig grymt duktig! Tog mig upp till stugan, 26 mil hemifrån, för att fira midsommar. På cykel. Snitthastighet 26km/h och med rast/vila/sömn tog det precis 24h. Jag, cykel och packning samt mat/vatten vägde totalt 140kg. Backarna norröver var inte nådiga.

Jag åt och drack med gott samvete när jag kom fram :).

Skrivet av Xerbee:

Vad tror ni om den här träningsformen?
http://www.youtube.com/watch?v=D7biz4R2eaM

Skulle vilja bränna fett och få bättre kondition till att börja med. Däremot har jag inte tillgång till något gym och är väl inte speciellt förtjust i att springa. Har inget emot att införskaffa lite utrustning om man inte behöver lägga allt för mycket. En sandsäck och några vikter borde man ta sig en bit på väl?

Är 190cm och väger 75kg. Äter redan ganska vettigt tror jag, undviker socker där det går (ingen fika/läsk/snacks) Är vegetarian så det blir mycket frukt och grönsaker. Kanske behöver få i mig mer protein när jag börjar träna däremot...

Ser jobbigt ut. Om du tycker att det är kul så är det ju bara att köra på :). Istället för löpning kan jag rekommendera cykling.
Annars låter 75kg på 190cm väldigt lite redan? Finns det nå fett att ta av eller är det kanske muskler som behövs för att spänna huden lite?

Själv är jag 197cm och väger ~100kg, och jag skulle nog vara skinn och ben om jag vägde 25kg mindre.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många av er som vill justera er vikt som tittar på hur många procent av kroppsvikten som är fett? Det känns som en mycket intressant parameter, i många fall mer intressant än vikten i sig.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Jag undrar hur många av er som vill justera er vikt som tittar på hur många procent av kroppsvikten som är fett? Det känns som en mycket intressant parameter, i många fall mer intressant än vikten i sig.

Det hade varit mycket intressant. Däremot så verkar en pålitlig metod för något sådant omständigt och kostsamt? Har iallafall fått för mig det.
Annars så försöker jag kolla så att jag inte tappar muskler/styrka genom att helt enkelt skriva upp hur mycket/många styrkeövningar jag klarar, som exempel.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Jag undrar hur många av er som vill justera er vikt som tittar på hur många procent av kroppsvikten som är fett? Det känns som en mycket intressant parameter, i många fall mer intressant än vikten i sig.

Japp, men det är svårt för gemene man att ha kontroll på vad exakt det är man tappar i vikt. Som jag skrev tidigare i tråden trodde jag att jag presterade jättebra när jag gick ner 3.5 kilo på 2 veckor, men dietisten sa att jag åt för lite och därför tappar bara muskler mer eller mindre, så nu äter jag mer, tappar vikt långsammare och det är tungt för psyket när ingenting syns på vågen, hoppas att hennes mätinstrument visar bättre resultat än vågjäveln..

Permalänk
Medlem

100,2kg

Det är 19,8kg sedan nyår.

Mitt mål är 99,9kg.

Det kommer jag ha tagit nästa gång jag ställer mig på vågen.

Men innan dess, så väntar en 150-200 mil cykelsemester till Amsterdam.

Den börjar på lördag. Vågen väntar om en månad.

Jag är en annan människa idag jämfört 6 månader tillbaks. Ännu mer jämfört 12 månader.

Inte bara 19,8kg lättare, utan också, på ett ungefär, 19,8kg gladare och mer nöjd med livet i allmänhet. Det lär bara bli bättre efter semestern.

Kör hårt nu!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SueCia:

Jag ska äta:

66g fett
104g Protein
246g kolhydrater

detta skall då ge 2006 kcal ungefär.
Jag kommer ifrågasätta det massiva kolhydratintaget vid nästa träff, men under tiden så kör jag på det och det lossnar ju lite vikt fortfarande iaf.

That's it? Inga råd om råvaror, inga kostupplägg utan bara en makrouppdelning av energin?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

That's it? Inga råd om råvaror, inga kostupplägg utan bara en makrouppdelning av energin?

Självklart råd om råvaror och kostupplägg, men tanken är att jag ska anpassa upplägget efter hur jag vill ha det själv, det ska vara något jag kan och vill fortsätta med resten av livet och inte bara under dieten.

Men vill jag ha ett komplett kostupplägg så får jag det, men jag har gjort mina egna upplägg och visat henne och hon kommer med åsikter

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoedeOrm:

Jag undrar hur många av er som vill justera er vikt som tittar på hur många procent av kroppsvikten som är fett? Det känns som en mycket intressant parameter, i många fall mer intressant än vikten i sig.

Indeed, gå ner i vikt är egentligen ett konstigt sätt att säga det på.. För egentligen det alla menar borde ju va att bli av med fett. Tror inte att det finns några vältränade här som vill "gå ner i vikt" genom att bli av med muskelmassa.

Vem bryr sig om hur mycket man väger? Det första steget i att bli av med kroppsfett är att glömma vågen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här under Juli månad har jag tänkt att jobba stenhårt med fysiken och konditionen speciellt, när det är uppehåll med fotbollen så här man lite tid över (dock har man fortfarande sommarjobb, som tar stor del av tiden )
Schema inuti "spoilern" + mål att förbättra inom

Schema :

Måndag : Kondition;

  • 10 + 20 + 30meter rusher. 5gånger med boll / 5 gånger utan boll.

  • Springa i backar(Springa uppför, gå/jogga sakta ner) 5min x 2min vila x 4gånger

Tisdag : Styrketräning;

  • Ben : Benböj, utfall - 15x4

  • Vader : Enbens vadpress - 10x4

  • Mage : Sit-ups - 15x4, sit-ups åt sidan - 15x4(2x på varje), hängande benlyft - 8 x 3, plankan + sidoplankan - MAX

Onsdag : Kondition;

  • (Nike NPT Boom/Intervall Timer AD (Android)
    Work time 20sekunder , Rest : 40sekunder, Rounds : 10. Totalt 10 minuter.

  • 5 minuter vila

  • Diverse teknikövningar för fotboll. - 40minuter

  • Sedan intervaller igen.

Torsdag : Styrketräning;

  • Rygg : Chins - 8x3, rygglyft - 15x4(stanna uppe i 10sek) + några övningar som jag inte kan namnen på.

  • Bröst : Hantelpress, Flyes;

  • triceps+biceps : hantelcurl , sittande curl,"Koncentrationscurl + dips, enarms hantelextension. - 10x4

Fredag : Vila / Cykling 2 mil

Lördag : Kondition;

  • (Nike NPT Boom/Intervall Timer AD (Android)
    Work time 30sekunder , Rest : 45sekunder, Rounds : 10. Totalt 10 minuter.

  • 10 minuter vila

  • Diverse teknikövningar för fotboll.

  • Sedan intervaller igen.

Söndag : Vila / 2 mil cykling

Vid några av dessa tillfällena kommer det ske 4mil cykling med.

  • 10 meter (**)

  • 20 meter (**)

  • 30 meter (*)

  • 50 meter (*)

  • 100 meter (**)

  • Plankan - Längsta möjliga tid (**)

  • Sit-ups - utan paus (*)

  • Cooper-test (nästa vecka)

  • Beep-test - var tvungen att bryta mitt senaste test, vaden höll inte (var inte trött då) ( nästa vecka)

** = kommer testas imorgon.

Dold text

Tror detta kan bli roligt ... Speciellt på beep-testet/coopers, vid senaste beep-testet jag sprang var på test, då nådde jag runt 6,3 innan jag var tvungen att bryta, detta var någon vecka efter min skada har läkt något Så någorlunda nöjd med min prestation då med tanke jag hade en muskelbristning (vänster ben).

Måltider kommer vara någorlunda begränsade. 3-4 måltider per dag (jämfört med runt 5-6 idag)

Förmiddag : Lunch (runt 9/10, tidig ja) , tidig eftermiddag : Mindre mellanmål (runt 13-14, innan träning),efter träning : Mindre mellanmål, sen eftermiddag : Middag ( runt 18-19). Kommer att undvika så onyttiga maträtter som möjligt Fisk, pasta och kött kommer vara högt på menyn och sallad till.

Imorgon startar man!

Ca. 4 mil cykling (2mil till fotbollsplanen och 2 mil hem) och sedan fotbollspass i 2 timmar, där ungefär 1 timme består av fys.. Därefter ska jag köra testerna när jag är utvilad

Börjar med schemat den 2 juli.

Tanken är ju att konditionen ska öka och vikten går ner, i första hand

Permalänk
Skrivet av RoedeOrm:

Jag undrar hur många av er som vill justera er vikt som tittar på hur många procent av kroppsvikten som är fett? Det känns som en mycket intressant parameter, i många fall mer intressant än vikten i sig.

Nog få som har tillgång till någon vettig mätinstrument för detta. Jag själv har en kaliper som jag inte har lärt mig använda riktigt. (svårt att få bra nogrannhet) Sedan en gammal bioimpedansapparat som suger.

Skrivet av AddeezZ:

Indeed, gå ner i vikt är egentligen ett konstigt sätt att säga det på.. För egentligen det alla menar borde ju va att bli av med fett. Tror inte att det finns några vältränade här som vill "gå ner i vikt" genom att bli av med muskelmassa.

Vem bryr sig om hur mycket man väger? Det första steget i att bli av med kroppsfett är att glömma vågen.

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är att vad som är bäst att göra och vad folk praktisk kan göra inte är samma sak. Är man kraftigt överviktig så är ofta vågen det som gäller, att börja träna hårt och bli ännu mer sugen på mat kan få motsätt effekt.
När man dock hamnar inom rammen +10kg, så kan man mer slänga vågen. Det är bara det är väldigt enkelt att dra på sig kilo fett.

Mitt råd är vid bantning. Räkna kalorier, ha stenkoll på vågen, träna så ofta som man kan, dock aldrig så hårt så att man får problem att nästa dag ta ett pass. En vilodag i veckan är inte fel, på styrketräningen så bör man minst köra 2 splitt. Genom denna metod tog jag 40kg i år redan för någon månad sedan, just nu så håller jag enbart på att skräddarsy kroppen som jag vill ha den. (större muskler lite varstans, gärna mindre fett några ställen också, vilket dock inte är så lätt)
Visst jag hade tjänat på att gå ner lite saktare, jag hade dock behov av en mindre kropp fort. Jag vet heller inte om jag hade klarat av att gå ner i vikt saktare genom att ha sparat mer muskler. -När man varje vecka ser vågen minskar, så försvinner ens intresse på att stoppa i sig något skit.
Att anstränga sig en vecka och inte se något alls händer, så tappar man lättare motivationen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ta mej tusan, tvåsiffrigt!

Enligt uppgift väger ett bildäck med fälg runt 20kg, man kan säga att jag blivit av med en bilring sedan nyår

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Gör som jag...ät vad ni vill i matvägar, skrota allt som har med läsk, godis osv...träna 1-2timmar var dag så får ni 6-pack på magen och trimmad kropp

PS: Blir ni super sugna på socker så köp nåt sött äpple! Ett Royal Gala äpple, dom är söta som fan! och får lätt ner sockerbegäret!

Kan även ersättas med Keso+kanel

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Jag ansluter mig till tråden då det fan får vara nog nu.

Väger 122,2 kilo, är 193 cm lång vilket ger ett BMI på 32,75.

Min målvikt är typ 85 kilo och jag ska börja promenera redan senare idag när jag har sovit.

Anledningen till att jag väger som jag gör är dåliga matvanor och att jag helt slutat träna de senaste tre åren då jag har haft fullt upp med studier mot dubbelexamen i juridik och ekonomi. Man har kommit en bra väg mot en bra karriär men hälsan är på väg åt helvete känner jag.

Det som oroar mig är att man ska få en jävla massa slapp hud. Hur har det gått för er andra som har gått ner så här mycket gällande huden? Jag har hört att detta är ett större problem för de som är äldre och att vi yngre människor (är själv 21) har en mycket mer elastisk hud vilket minskar risken.

Jag ska försöka uppdatera min progress i denna tråd för att motivera andra men främst för att motivera mig själv.

/Sebastian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Jag ansluter mig till tråden då det fan får vara nog nu.

Väger 122,2 kilo, är 193 cm lång vilket ger ett BMI på 32,75.

Min målvikt är typ 85 kilo och jag ska börja promenera redan senare idag när jag har sovit.

Anledningen till att jag väger som jag gör är dåliga matvanor och att jag helt slutat träna de senaste tre åren då jag har haft fullt upp med studier mot dubbelexamen i juridik och ekonomi. Man har kommit en bra väg mot en bra karriär men hälsan är på väg åt helvete känner jag.

Det som oroar mig är att man ska få en jävla massa slapp hud. Hur har det gått för er andra som har gått ner så här mycket gällande huden? Jag har hört att detta är ett större problem för de som är äldre och att vi yngre människor (är själv 21) har en mycket mer elastisk hud vilket minskar risken.

Jag ska försöka uppdatera min progress i denna tråd för att motivera andra men främst för att motivera mig själv.

/Sebastian

Jag har ganska stora problem med lös hud. Mage, lår och skrev ser ut att vara 20kg tyngre än vad d är. om jag står på knä och armar hänger buken en 6-8cm neråt. Men samtidigt har jag haft stora problem med bristningar, vilket kan förklara den dåliga åtstramningen.
Kan nämna att jag är 24 år, och nu nere på 80kg.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Jag har ganska stora problem med lös hud. Mage, lår och skrev ser ut att vara 20kg tyngre än vad d är. om jag står på knä och armar hänger buken en 6-8cm neråt. Men samtidigt har jag haft stora problem med bristningar, vilket kan förklara den dåliga åtstramningen.
Kan nämna att jag är 24 år, och nu nere på 80kg.

Vad börja du på för vikt? Tror du inte att du kan träna lite styrketräning och strama åt huden med muskler så att säga? Trist annars

Har förövrigt hittat en träningsform som jag bara älskar nu! Gruppträning! Fantastiskt roligt och motiverande.

I dagsläget kör jag Bodystep, Bodyattack, Bodypump och Bodycombat regelbundet, jag provade även Bodyjam idag, det var asroligt men toksvårt, jag klarade inte av att få upp pulsen nåt vidare då jag mest stod stilla o såg ut som en idiot när min kropp och hjärna inte kom överens. Men jag hade kul som fan

Jag känner dock att jag är för tung för de mest tekniska övningarna, jag väger trots allt fortfarande 106KG, men jag ser verkligen fram emot hur jag kommer prestera i Bodyjam när jag gått ner till 90 KG

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Vad börja du på för vikt? Tror du inte att du kan träna lite styrketräning och strama åt huden med muskler så att säga? Trist annars

Har förövrigt hittat en träningsform som jag bara älskar nu! Gruppträning! Fantastiskt roligt och motiverande.

I dagsläget kör jag Bodystep, Bodyattack, Bodypump och Bodycombat regelbundet, jag provade även Bodyjam idag, det var asroligt men toksvårt, jag klarade inte av att få upp pulsen nåt vidare då jag mest stod stilla o såg ut som en idiot när min kropp och hjärna inte kom överens. Men jag hade kul som fan

Jag känner dock att jag är för tung för de mest tekniska övningarna, jag väger trots allt fortfarande 106KG, men jag ser verkligen fram emot hur jag kommer prestera i Bodyjam när jag gått ner till 90 KG

Började på 116-117kg, så jag har gått ner ganska mycket, kanske lite väl snabbt (5-6 månader).

Jag började faktiskt med Kickboxning när jag vägde som mest, det var ju absolut den bästa träningen jag känner till. Tyvärr så är träningarna lite väl sent på kvällen nu så har slutat helt med den, men ska börja gymma nu för att fylla ut lite i alla fall.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Kan fylla på med en liten uppdatering om min personliga viktnedgång samt ett par problem.

Jag började gå ner i vikt i början av Mars 2012 då jag vägde ~117kg. Idag väger jag strax under 79kg (180cm). Trots att viktnedgången känns enormt lyckad är jag inte riktigt helt nöjd ännu. Dels skulle jag vilja gå ner en minst 5-7kg till innan jag känner att majoriteten av det överflödiga fettet är borta.

Ett problem är att jag har en del överflödig hud. Även om den inte syns så väldigt tydligt ännu på grund av det fortfarande finns underliggande fett leder det till att kroppen inte alls känns fast och jag tycker själv att jag ser ut som 90kg, inte 78kg på grund av att kroppen inte alls är fast utan bara lös och hängig. Tillhörande detta är också mina bristningar som jag ådrog när jag gick upp all denna massa. De är nu väldigt tydliga på mina biceps när man har T-shirts på sig och sträcker sig. Jag har även ett par på magen som nu ser ut som utåtbuktande rynkor. Inte alls vackert, men eftersom de är på magen så syns de ju inte så tydligt.

Det tredje, och för mig största problemet är att min kropp eller viktnedgång inte känns 'symmetrisk'. Jag har nu en mage som jag (storleksvis) är hyfsat nöjd med om huden skulle dra åt sig. Däremot så jag en mycket större överkropp, främst bröst och rygg. Detta tycker jag inte alls är snyggt då det framhäver mina bröst när man har t-shirts eller åtsittande tröjor på sig. Jag antar att den enda lösningen är att gå ner mer i vikt så man blir av med eventuellt fett på bröstet och ryggen.

Förutom det nämnda ovan så är jag sjukt nöjd med min viktnedgång! Otroligt taggande när folk omkring en lägger märke till det och kommenterar, även om jag inte är speciellt duktig på att ta emot det. För att inte nämna när man står i provrummet och Medium känns lite pösig i vissa plagg och man köper Small. Dyrt är det dock att gå ner i vikt, praktiskt taget en hel garderob som behövs bytas ut.

Visa signatur

i7 920 @ 4Ghz | Asus P6T Deluxe | XFX Radeon 6870 CF | Corsair DDR3 @ 1600Mhz | 640+1TB 7200RPM | OCZ ModXStream 600W | Antec 902 | Zalman CNPS10X Extreme |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scripteddie:

Kan fylla på med en liten uppdatering om min personliga viktnedgång samt ett par problem.

Jag började gå ner i vikt i början av Mars 2012 då jag vägde ~117kg. Idag väger jag strax under 79kg (180cm). Trots att viktnedgången känns enormt lyckad är jag inte riktigt helt nöjd ännu. Dels skulle jag vilja gå ner en minst 5-7kg till innan jag känner att majoriteten av det överflödiga fettet är borta.

Ett problem är att jag har en del överflödig hud. Även om den inte syns så väldigt tydligt ännu på grund av det fortfarande finns underliggande fett leder det till att kroppen inte alls känns fast och jag tycker själv att jag ser ut som 90kg, inte 78kg på grund av att kroppen inte alls är fast utan bara lös och hängig. Tillhörande detta är också mina bristningar som jag ådrog när jag gick upp all denna massa. De är nu väldigt tydliga på mina biceps när man har T-shirts på sig och sträcker sig. Jag har även ett par på magen som nu ser ut som utåtbuktande rynkor. Inte alls vackert, men eftersom de är på magen så syns de ju inte så tydligt.

Det tredje, och för mig största problemet är att min kropp eller viktnedgång inte känns 'symmetrisk'. Jag har nu en mage som jag (storleksvis) är hyfsat nöjd med om huden skulle dra åt sig. Däremot så jag en mycket större överkropp, främst bröst och rygg. Detta tycker jag inte alls är snyggt då det framhäver mina bröst när man har t-shirts eller åtsittande tröjor på sig. Jag antar att den enda lösningen är att gå ner mer i vikt så man blir av med eventuellt fett på bröstet och ryggen.

Förutom det nämnda ovan så är jag sjukt nöjd med min viktnedgång! Otroligt taggande när folk omkring en lägger märke till det och kommenterar, även om jag inte är speciellt duktig på att ta emot det. För att inte nämna när man står i provrummet och Medium känns lite pösig i vissa plagg och man köper Small. Dyrt är det dock att gå ner i vikt, praktiskt taget en hel garderob som behövs bytas ut.

79KG på 180CM känn väldigt lite för någon som tidigare varit överviktig, man får ju utgå ifrån att du ha rätt stora benmuskler som väger en hel del bara dom (alla ex tjockisar har det som jag har träffat iaf.) Säger som jag sagt tidigare i tråden, inte bättre att träna mer och strama åt huden med muskler? Att väga 79KG på 180 CM och fortfarande ha 5-7 kilo fett enligt dig själv låter som att du offrat en hel del muskler under viktnedgången?

Annars jävligt snyggt jobbat, ser fram emot att kunna köpa Large, men är typ 10 Kilo kvar dit T_T

Permalänk
Medlem

Är inte överviktig. Långt ifrån. Väger 76kg, 183cm lång. Men jag är väldigt otränad och min kondition är dålig så jag har funderat på att börja med gym / joggingrundor men jag saknar motivation.. Någon vänlig människa som kan komma med lite tips om hur man kommer säg iväg till gymmet / ut och springa om kvällarna?

Just nu så kommer jag mig bara iväg 1 gång i veckan på något av de 2 sakerna på grund av att jag saknar motivation. Skulle helst komma upp i 3-4 dagar i veckan.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080