Har ni fått erat D3 ännu?

Permalänk
Medlem

Bara 2 dagar , 3 timmar och 12 minuter kvar ;D

Permalänk
Medlem

Jag ogillar starkt att så många personer tycks sitta på sina exemplar redan (kanske mest för att jag kommer stå i en fysisk butik, Gamestop på Torp Köpcentrum, Uddevalla) natten till Tisdag.

Är inte grejjen med att förhandsboka att man ska få det "först" eller "tidigt"
Men detta är ju bara löjligt!

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Jag ogillar starkt att så många personer tycks sitta på sina exemplar redan (kanske mest för att jag kommer stå i en fysisk butik, Gamestop på Torp Köpcentrum, Uddevalla) natten till Tisdag.

Är inte grejjen med att förhandsboka att man ska få det "först" eller "tidigt"
Men detta är ju bara löjligt!

Fast dom förhandsbokar det också......? Fast på nätet....

Vill också förmedla att dom som redan har förhandsbokat direkt via Blizzard har redan fått sitt spel, dvs kan ladda ner spelet och invänta launch. Så förstår inte poängen.

Permalänk
Medlem

I detta fallet beror det ju på att Blizz är så nitiska att spelet inte ska vara i händerna på folk innan releasedagen. Andra utgivare är ju inte lika noga så då brukar man oftast få spelet 1-2 dagar innan när man bokat det.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Fick mitt CE från hemmakvall.se igår, kunde åka förbi ICA efter jobbet vid 4-snåret och plocka upp det, känns gött
Grymt taggad nu!

Edit: Såg förövrigt att Mediamarkt i Skövde redan säljer spelet i butik, trodde inte man fick sälja i butik innan "riktiga" releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag har många gånger beställt spel på nätet som vanligt, utan att "förhandsboka"... men trots detta ändå fått spelen någon dag före "officiell release". Ett fåtal gånger har jag köpt dem i butik, också då före release.

Konstigt förresten att just "webbhallen" håller så hårt på reglerna den här gången?

Flera andra återförsäljare som levererade WoW: Cataclysm före officiell release levererar ju också nu Diablo 3 före officiell release.

CDON håller hårt på reglerna också.

Och dessutom håller CDON på att jävlas med mig, har bokat 2st Diablo 3 CE(en till mig och en till min bror), men kollade nyss ordern och nu står det 1st Diablo 3 CE. Men igår stod det 2st Diablo 3 CE.

Undrar vad de har och säga om det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av constipation:

hur lång tid efter midnatt brukar det ta innan man får spelet om vi säger att 150 pers står framför en... en "lång" kö, 3 kassor, snabbt arbete.

efter 01.00 - 01.30?

Folk får säkerligen med sig en goodiebag osv.

Så räkna med att du kanske är hemma till 2 halv 3 som tidigast om du är långt bak i kön.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Fast dom förhandsbokar det också......? Fast på nätet....

Vill också förmedla att dom som redan har förhandsbokat direkt via Blizzard har redan fått sitt spel, dvs kan ladda ner spelet och invänta launch. Så förstår inte poängen.

Poängen är att det finns personer som redan nu sitter med sina spel, medans en annan faktiskt tar sig till en fysisk butik och köper det när det är release. Det är där skon klämmer för mig. Att folk redan sitter på sina CE boxar medans jag (i detta fallet) köper spelet när det faktiskt skall ges ut.

Det är för mig en fråga om principer. Är det release den 15:e så är det inte den 11:e 12:e eller ens den 13:e eller 14:e.

Jag tycker helt enkelt det är lite tråkigt.

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Jag valde att förboka det på Hemmakväll, vilket var billigast och fick det väldigt tidigt vilket jag aldrig trodde. Du väljer att köa, vilket jag aldrig hade orkat göra, bland annat för att jag inte bor så jag kan komma hem på natten efter att ha köat bland annat.
Jag var helt bombsäker på att jag skulle få spelet tidigast Tisdag eller t.om Onsdag eftersom de var Hemmakväll jag beställde ifrån.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

efter 01.00 - 01.30?

Folk får säkerligen med sig en goodiebag osv.

Så räkna med att du kanske är hemma till 2 halv 3 som tidigast om du är långt bak i kön.

Goodiebag? :S

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Goodiebag? :S

Merchandise
Deckard Cains gamla stav, musmattor, möss allt med anknytning till Diablo III.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Merchandise
Deckard Cains gamla stav, musmattor, möss allt med anknytning till Diablo III.

http://www.youtube.com/watch?v=IjEdWTk1l9o

Fräckt!

(Något du har bekräftat? Eller rabblar du lite saker bara som kan tänkas? )

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Längtar! beställt också från cdon, men väntar på nya datorn också fast den ska komma på måndag så har en dag på mig o fixa allt

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

Goodiebag? :S

Brukar vara musmattor till dem som är typ dem 30 första, sen brukar de erbjuda bags med Posters som de brukar köra så långt lagret räcker.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fue:

Brukar vara musmattor till dem som är typ dem 30 första, sen brukar de erbjuda bags med Posters som de brukar köra så långt lagret räcker.

Men det skulle ju kräva att man är där redan på dagen ju.... Och att stå i flera flera timmar känns ju inte så fräckt....

Trodde dom hade goodiebags till alla, eftersom man förbeställt :/

Ska ringa och prata med dom imorgon, om dom har goodiebags för det första. Jag vet att Gamestop kör någon datorutlottning iaf. Mer vet jag inte. Men som sagt, ringer dom imorgon.

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk

Fick mail av Hemmakväll att paketet skickats den 9:e maj, men det har inte dykt upp något paket / avi än. Det går inte heller att spåra med trackingnr som står i mailet. Börjar bli orolig att jag inte ska ha det tills tisdag Får ta och ringa dom imorgon om det inte dyke rupp.

Någon mer som beställt från hemmakväll som itne sett till sitt paket än, fastän ni fått ett mail om att det är skickat?

Permalänk
Medlem

Fick en preorder av CE på Webhallen från en kompis i julklapp under julen 2010/2011. Spelet är beställt 2011-01-03 och det är inte skickat än. Hoppas att det går iväg på måndag!

Permalänk
Avstängd

Tack gode gud att man fick det från Annual Pass i wow. Skulle inte palla missa releasen, helt ärligt.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

får se när spelet dyker upp..dock så har man mycket o göra på tis. först ett möte med en jobbcoach på fm, sen på eftermiddagen ska man på jobb intervju på volvo (GKN som det heter nu) så det blir itne så mkt lira då inte, men men får väl hoppas man får ett jobb iaf o massa mera pengar i månaden.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

får se när spelet dyker upp..dock så har man mycket o göra på tis. först ett möte med en jobbcoach på fm, sen på eftermiddagen ska man på jobb intervju på volvo (GKN som det heter nu) så det blir itne så mkt lira då inte, men men får väl hoppas man får ett jobb iaf o massa mera pengar i månaden.

lycka till!

fasen vad den här helgen går lååååångsamt. ska gå och se avengers för andra gången idag för att få tiden att gå lite snabbare

Permalänk
Medlem

Pratade med gamestop idag. Dom har inga goodiebags :/
Surt

Men betalade andra halvan av min CE box idag. Jag kmr hamna i "express kön" iaf
Om det nu är någon tröst

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Har någon som fått spelet ännu vågat registrera spelkoden på Battlenet?
Kan Blizzard bli sura att man registrerar redan nu, ett par dagar före officiell
release, och banna kontot...?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Hoppas Carro har bättre koll än Petter som sa att de skickar det så vi har det på onsdag i så fall...

Herregud vilka svin cdon är om det stämmer.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordTTK:

Längtar! beställt också från cdon, men väntar på nya datorn också fast den ska komma på måndag så har en dag på mig o fixa allt

Sitter lite i samma sits där enligt komplett skickades datorn i fredags dock inte spårbar ;(, Och andra datorn skickas inte förens tidigast tisdag. Men mitt CE kommer jag definitivt hämta på lunchen på tisdag. Bokat på Gamestop. Får väl installera på HTPC:n tillsvidare eller helt enkelt inte starta nya datorn förens grafikkorten kommer. 1 day 8 hours 9 min 30 sec left

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är drygt att man inte får installera spelet innan release ;<. Farligt om man får skivan OJJJJJ.

Permalänk
Medlem

Man funderar lite över hur Blizzard har valt att belöna kunder som köper CE.
Borde man inte 2012 kunna förvänta sig att om man köper den dyrare varianten av ett spel då ha tillgång av sagt spel vid, i detta fall, 00:01 tisdag den 15 maj?

Jag kan inte hjälpa att tycka det är löjligt från Blizzards sida att inte släppa D3 dagen innan servrarna går upp.
Ingen kan ju spela innan dess ändå.
Nu är många kunder missnöjda, mig självt inkluderat.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeppe109:

Jag kan inte hjälpa att tycka det är löjligt från Blizzards sida att inte släppa D3 dagen innan servrarna går upp.
Ingen kan ju spela innan dess ändå.
Nu är många kunder missnöjda, mig självt inkluderat.

Håller med.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Skrivet av Qslig:

Herregud vilka svin cdon är om det stämmer.

Citat:

Hej xxxxxx,

Tack för att du kontaktade oss.

När du förhandsbeställer en vara hos oss är vår ambition att du ska ha denna hos dig på releasedagen, dvs den 15/5. Vi reserverar oss dock för eventuella förseningar i postgången.

Var svaret jag fick, var dock tidigare i veckan så hoppas på den 14de nu istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Jag tycker det är drygt att man inte får installera spelet innan release ;<. Farligt om man får skivan OJJJJJ.

Du skall kunna installera från måndag kl 1700.

Permalänk
Medlem

Sitter här och funderar på att köpa det ifrån Spelbutiken där man tydligen ska få en kod via mail, är det någon som har koll på om de kommer skicka ut koderna vid midnatt eller inte?

Det står lite tvetydigt på sidan: "Du köper varan och får under kontorstid sedan produkten skickad till din e-postadress. Notera att detta är en manuell process, så koder kan ej skickas till dig på kvällar eller helger " men det står även "You can then enter the cdkey you get just before launch to activate the game and be up and running right away.".

Om någon har snackat med dem och har koll så får ni gärna berätta, annars blir det nog att köpa på bnet trots allt.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED