Har ni fått erat D3 ännu?

Permalänk

från Livechat med CDON:

Pauline: Alla våra diabloordrar kommer att lämna vårt lager under dagen, så att våra kunder ska ha den imorgon.
Du skrev: Var ligger erat lager?
Pauline: I Borås.
Du skrev: Om varan inte är skickad före kl 12 kommer jag väl knappast ha den imorgon?
Pauline: Jo, det är vårt avtal med Posten att varorna ska levereras till imorgon.

Visa signatur

Den som stoppar huvudet i busken, visar häcken.

Permalänk

Jag fick mitt CE från hemmakväll redan i fredags 11/5. Så jag är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrasseMan:

Även jag har beställ från CDON och har samma text, varorna packas.

Riktigt dåligt då andra redan har fått spelet. Är det försent att avbeställa?

Vad är det som är så dåligt? Release är ju på tisdag, 15/5.
De affärer som skickat redan bryter ju uppenbarligen mot reglerna, du kan ju inte gnälla på CDON för dom inte bryter mot reglerna?

Som det har konstaterats på tiotal sidor i flertalet tråder, och ungefär inför varenda stor release:
Vill man prompt ha spelet 00:01 så får man ställa sig i en kö, eller köpa digitalt.

Hur dåligt vore det inte å andra sidan om man får spelet på måndag, 14/5, en dag innan, mot alla som står och köar för att få det vid release, 00:01?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur dåligt vore det inte å andra sidan om man får spelet på måndag, 14/5, en dag innan, mot alla som står och köar för att få det vid release, 00:01?

Exakt vad är dåligt med att alla borde kunna spela från 00:01?

Det är väl upp till var och en om man vill köa för att köpa något. Att neka andra tillgång 00:01 handlar isf. enbart om någon form av elitism.
Hade folk som fått spelet kunnat spela det innan folk som köar. Då hade argumentet stått sig.

Att skylla på att butiker håller på reglerna håller dock inte. Blizzard är ansvariga för att majoriteten av folk som köpt retail inte får börja spela när lanseringen sker imorgon 00:01. Detta även fast man inte kan spela innan denna tidpunkt.

Jag har svårt att se anledningen till varför inte alla kunder behandlas lika. Det är ingen stor grej egentligen men samtidigt är det ofattbart att inte vilja ha så många nöjda kunder som möjligt.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Vad är det som är så dåligt? Release är ju på tisdag, 15/5.
De affärer som skickat redan bryter ju uppenbarligen mot reglerna, du kan ju inte gnälla på CDON för dom inte bryter mot reglerna?

Som det har konstaterats på tiotal sidor i flertalet tråder, och ungefär inför varenda stor release:
Vill man prompt ha spelet 00:01 så får man ställa sig i en kö, eller köpa digitalt.

Hur dåligt vore det inte å andra sidan om man får spelet på måndag, 14/5, en dag innan, mot alla som står och köar för att få det vid release, 00:01?

Eftersom det är omöjligt att spela spelet före battlenet öppnar så kvittar det ju om det kommer någon/några dagar tidigare. Då kan de som har förbeställt spelet spela kl 00.01, det är väl därför man förbeställer ett spel!? Annars uppfyller ju inte en förbeställning sin funktion.

Visa signatur

Den som stoppar huvudet i busken, visar häcken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Exakt vad är dåligt med att alla borde kunna spela från 00:01?

Det är väl upp till var och en om man vill köa för att köpa något. Att neka andra tillgång 00:01 handlar isf. enbart om någon form av elitism.
Hade folk som fått spelet kunnat spela det innan folk som köar. Då hade argumentet stått sig.

Att skylla på att butiker håller på reglerna håller dock inte. Blizzard är ansvariga för att majoriteten av folk som köpt retail inte får börja spela när lanseringen sker imorgon 00:01. Detta även fast man inte kan spela innan denna tidpunkt.

Jag har svårt att se anledningen till varför inte alla kunder behandlas lika. Det är ingen stor grej egentligen men samtidigt är det ofattbart att inte vilja ha så många nöjda kunder som möjligt.

Jo absolut, men det är mer på sin plats att gnälla på Blizzard än CDON, dom har ju bara fått order om att säljstart är 15:onde och att dom kan åka på diverse "problem" om dom säljer innan dess.

Btw så fick polaren nyss info om att han kan hämta på kompletts pick up point, förvånande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

Avbokade från dustin och köpte mitt ex från randyrun men betalade med bank-giro! hoppas att de får in pengarna så att det skickar cd-key idag..

Bankgiro tar i regel en bankdag att "processas". D.v.s. skickar du pengarna idag så har de dem imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vad är det som är så dåligt? Release är ju på tisdag, 15/5.
De affärer som skickat redan bryter ju uppenbarligen mot reglerna, du kan ju inte gnälla på CDON för dom inte bryter mot reglerna?

Som det har konstaterats på tiotal sidor i flertalet tråder, och ungefär inför varenda stor release:
Vill man prompt ha spelet 00:01 så får man ställa sig i en kö, eller köpa digitalt.

Hur dåligt vore det inte å andra sidan om man får spelet på måndag, 14/5, en dag innan, mot alla som står och köar för att få det vid release, 00:01?

Det finns iofs många andra spel där företaget inte har beslutat att det skall finnas sådana regler. Och då får naturligtvis butikerna skicka ut spelen så du får dem dagen innan release.
Att det finns sådan regel för D3 kan verka lite konstigt i och med att ingen kan spela förrän 00:01 oavsett var eller hur man köpt spelen. Anledningarna är sannolikt att Blizzard vill sälja fler digitala nedladdnings kopior. Och även att man vill att midnatttsförsäljningen skall bli ett stort "event" som det finns anledning att vara med på.

Permalänk
Medlem

BasseBaba, så är det.

Konstaterade det, och beställde en key för jag vill hamra inatt! Så kan man ju titta på förpackningen imorgon, och skicka tillbaks den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrasseMan:

Eftersom det är omöjligt att spela spelet före battlenet öppnar så kvittar det ju om det kommer någon/några dagar tidigare. Då kan de som har förbeställt spelet spela kl 00.01, det är väl därför man förbeställer ett spel!? Annars uppfyller ju inte en förbeställning sin funktion.

Jo, absolut, fast i detta fallet så verkar det ju som att Blizzard av nån anledning inte vill att folk ska ha den fysiska kopian innan 00:01.
Detta har ju konstaterats i spaltmeter över hela Internet, så därför blir jag bara irriterad över folk som fortfarande gnäller.
Om det är så viktigt att spela 00:01, sluta snåla och slanta upp ~520:- för en digital pre-order!

Och även om nu leverans kunde ha skett på måndag via post, så är återigen postgången såpass opålitlig, att det inte är en bra idé att använda sig av det systemet om nu 00:01 är så viktigt.

Säljstart är satt till 15:onde, digital preorder finns om man nu måste spela 00:01, så vad är prioblemet? Blizzard har ju gett oss alternativ. Problemet är att folk är så jävla snåla att dom ska ha det bästa av två världar, det billigare priset för den fysiska kopian samtidigt som man vill börja spela 00:01, och det utan att stå i kö.

Dom enda som hamnar i kläm är ju folk som beställt CE, det kan jag förstå...

Skrivet av rogge66:

Det finns iofs många andra spel där företaget inte har beslutat att det skall finnas sådana regler. Och då får naturligtvis butikerna skicka ut spelen så du får dem dagen innan release.
Att det finns sådan regel för D3 kan verka lite konstigt i och med att ingen kan spela förrän 00:01 oavsett var eller hur man köpt spelen. Anledningarna är sannolikt att Blizzard vill sälja fler digitala nedladdnings kopior. Och även att man vill att midnatttsförsäljningen skall bli ett stort "event" som det finns anledning att vara med på.

Exakt, låter mycket troligt.

Permalänk
Medlem

Sista gången jag förhandsbokar från CDON... hade jag velat ha det imorgon kunde jag ha köpt det i stan >_< Fick det dock för drygt 400:- så man ska väll inte klaga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jo, absolut, fast i detta fallet så verkar det ju som att Blizzard av nån anledning inte vill att folk ska ha den fysiska kopian innan 00:01.
Detta har ju konstaterats i spaltmeter över hela Internet, så därför blir jag bara irriterad över folk som fortfarande gnäller.
Om det är så viktigt att spela 00:01, sluta snåla och slanta upp ~520:- för en digital pre-order!

Och även om nu leverans kunde ha skett på måndag via post, så är återigen postgången såpass opålitlig, att det inte är en bra idé att använda sig av det systemet om nu 00:01 är så viktigt.

Säljstart är satt till 15:onde, digital preorder finns om man nu måste spela 00:01, så vad är prioblemet? Blizzard har ju gett oss alternativ. Problemet är att folk är så jävla snåla att dom ska ha det bästa av två världar, det billigare priset för den fysiska kopian samtidigt som man vill börja spela 00:01, och det utan att stå i kö.

Dom enda som hamnar i kläm är ju folk som beställt CE, det kan jag förstå...

Exakt, låter mycket troligt.

Bland det dummaste jag hört på länge. Så om man vill spara 150kr så ska man inte få spela vid 00:01 enligt dig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Fast online-key kostade bara 431 kr från randyrun.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett sms från komplett att min paket finns att hämta ut i deras pick up point Malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bland det dummaste jag hört på länge. Så om man vill spara 150kr så ska man inte få spela vid 00:01 enligt dig?Skickades från m.sweclockers.com

Inte bara enligt honom, det är så det är; DEAL WITH IT.

Visa signatur

"Min dator är bättre än din dator!" /Pimpim666

Permalänk

Vet ej om någon skrivit det men om man köpt från Komplett så anländer spelet idag, skall dra & hämta det nu =D

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbane78:

Vet ej om någon skrivit det men om man köpt från Komplett så anländer spelet idag, skall dra & hämta det nu =D

Köade utanför pick-up pointen imorse :D, var ganska ensamt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dallebull:

Sista gången jag förhandsbokar från CDON... hade jag velat ha det imorgon kunde jag ha köpt det i stan >_<

Samma här.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Vill också förmedla att dom som redan har förhandsbokat direkt via Blizzard har redan fått sitt spel, dvs kan ladda ner spelet och invänta launch. Så förstår inte poängen.

Jag har inte köpt via blizzard och jag har kunnat ladda ner installern och genom den spelet från battle.net ändå. Den fanns på mitt battle.net account. Problemet är nu att jag väntar på postens leverans så att jag kan knappa in min serial.

Permalänk

ska köa i webhallen kl 23... kommer väl vara ett par hundra pers framför mig

Permalänk
Musikälskare

Beställde av CDON, aldrig igen...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hade beställt av webhallen, mailade om avbokning i fredagskväll. Men nu vart det skickat ändå....
Hur gör jag för att returnera ett paket? Har aldrig gjort det, får betala frakten tillbaka själv antar jag. Måste jag meddela webhallen?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Hade beställt av webhallen, mailade om avbokning i fredagskväll. Men nu vart det skickat ändå....
Hur gör jag för att returnera ett paket? Har aldrig gjort det, får betala frakten tillbaka själv antar jag. Måste jag meddela webhallen?

Brukar vara så här:

Bara gå in på deras hemsida, förmodligen under kundsupport eller liknande, där finns en returadress.
Där står det hur du ska göra. Men brukar bara vara att du ska i paketet bifoga order-nr, så att dom vet vem det är som skickat paketet och vet vem det är som vill ha pengarna tillbaks.
Frakten tillbaks får du stå för själv, som det brukar vara också vid köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Hade beställt av webhallen, mailade om avbokning i fredagskväll. Men nu vart det skickat ändå....
Hur gör jag för att returnera ett paket? Har aldrig gjort det, får betala frakten tillbaka själv antar jag. Måste jag meddela webhallen?

Hm, det beror på. Kommer det i brevlådan måste du nog tyvärr lösa det själv. Alternativt om du kontaktar Webhallen och dom är schyssta nog att skicka nån sorts returfraktsedel.
Kommer det som uthämtning på posten så _bör_ du bara kunna låta det ligga, då det efter 2 veckor kommer att returneras till avsändaren. Sen om det är "okej" att göra så, ingen aning. Bäst är nog att kontakta dom.

Skrivet av ingulf:

Köade utanför pick-up pointen imorse :D, var ganska ensamt

Ah, så du kan bekräfta att komplett lämnar ut redan idag?

Permalänk
Medlem

Fick ett sms från Inet lite efter 10 snåret om att de höll på att packa (borde de inte gjort detta tidigare med tanke på hur många som beställt? /beställde den 10'e), dock ordern ligger fortfarande under öppna ordrar på status sidan.

Edit: såja fått mitt tracking nummer nu, kommer förhoppningsvis imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrasseMan:

Även jag har beställ från CDON och har samma text, varorna packas.

Riktigt dåligt då andra redan har fått spelet. Är det försent att avbeställa?

Står i kö till deras live chat nu, ska kolla om de går att avbeställa, återkommer med en redigering av detta inlägg.

Edit: Det har gått för lång tid för att avbeställa, men du kan välja att skicka tillbaka den direkt när du får den.

"Du skrev: Okej :/ Ångerrätten, började den när jag bokade varan eller nu när den ska skickas?"

"Henrik B: Den börjar när ni hämtar ut den.
Om försändelsen levereras till ditt postombud meddelar du dem att du nekar uthämtning, så returneras försändelsen till vårt lager.

Levereras försändelsen direkt till dig skickar du tillbaka den tillsammans med en kopia på fakturan till vår portofria adress:

”FRISVAR Å”
CDON.COM
20494233
508 00 Borås

Observera att varan ej får vara öppnad och eventuell plombering ska vara kvar.

Om andra varor i ordern ska betalas; vänlig justera beloppet på fakturan och betala endast för de artiklar du behåller samt eventuell fraktkostnad.

Har betalning gjorts med kreditkort- eller direktbetalning betalas beloppet tillbaka så snart returen är registrerad.

När vi mottagit din retur meddelar vi dig via e-post. Vanligtvis tar det ca 10-14 dagar från det att returen skickades till oss."

"Du skrev: Det tillkommer ingen avgift för att låta varan gå tillbaka?"
"Henrik B: Nej."

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hetsen alltså, låter som att folk tror att Diablo 3 kommer upphöra efter 1 dygn.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Ringde spelbutiken, CE ligger i Malmö men har inte fått sms ännu, den kom in 12-05-14 kl 00:34 tror ni dem kommer hinna behandla den idag så jag kan hämta ut den? Sen så har jag beställt en vanlig kopia ti lillebrossans födelsedag. Den kommer i brevlådan imorgon säger dem? :S vf skickar dem bara inte ut båda två i samma paket? Fattar mig inte på det ibland.

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Jag fattar inte hetsen alltså, låter som att folk tror att Diablo 3 kommer upphöra efter 1 dygn.

Första dygnet är det bästa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Sista gången jag förhandsbokar från CDON... hade jag velat ha det imorgon kunde jag ha köpt det i stan >_< Fick det dock för drygt 400:- så man ska väll inte klaga.

Varför är det sista gången? Spelet släpps ju inte förrän imorgon...

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650