Diablo 3 item värdering

Permalänk

den kan du nog få 1-2M för iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

den kan du nog få 1-2M för iaf

Vem svara du på? Mig?

Tror den är värd bra mkt mer än 1-2m iaf!

Permalänk

Sålde något liknande häromdan, fast med 730 DPS, 1000LOH(med socketad amethyst) lite mer vit samt lifesteal. Sålde ganska kvickt för 14M. Din skulle jag värdera en bit lägre, ca 7-11M kanske?

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga, om D3 items, vad ett items helst ska ha för stats för att man ska kunna få ut mycket gold av item:et.
Dvs. Vilka är de starkaste statsen att ha på en chest för barbarians t.ex.

Permalänk
Skrivet av Tomtenz:

Jag har en fråga, om D3 items, vad ett items helst ska ha för stats för att man ska kunna få ut mycket gold av item:et.
Dvs. Vilka är de starkaste statsen att ha på en chest för barbarians t.ex.

massa vit och str
all res
3 slots

är de viktigaste imo

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Skrivet av Tomtenz:

Jag har en fråga, om D3 items, vad ett items helst ska ha för stats för att man ska kunna få ut mycket gold av item:et.
Dvs. Vilka är de starkaste statsen att ha på en chest för barbarians t.ex.

På ett chest är det strength, vitality och all res som gäller, extra armor samt höga värden av str/vit/all res = många många miljoner.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtenz:

Jag har en fråga, om D3 items, vad ett items helst ska ha för stats för att man ska kunna få ut mycket gold av item:et.
Dvs. Vilka är de starkaste statsen att ha på en chest för barbarians t.ex.

Skiljer så oerhört mycket, från del till del, och klass till klass. En socket i ring kan vara värd 10k, medans den i ett vapen kan vara värd 100mille, tex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Unidentified Hellion Crossbow hur mycket går dom för ?

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av anguuar:

Unidentified Hellion Crossbow hur mycket går dom för ?

Beror nog på grund-dpsen, men rätt mkt skulle jag tippa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anguuar:

Unidentified Hellion Crossbow hur mycket går dom för ?

Har sett folk i trade sätta 1m som pris och det går säkert

En snabb sökning på AH efter fire res/all res/vit gav mig ett pris mellan 700k-4M dock så hade dem sockets så någon som har en aning om vad dessa kan tänkas sälja för?

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anguuar:

Unidentified Hellion Crossbow hur mycket går dom för ?

Såpass lite att du förlorar på det i långa loppet jämfört med att IDa dem själv.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av anguuar:

Unidentified Hellion Crossbow hur mycket går dom för ?

450-750k på forum som diablofans, battle.net trade etc har jag sett folk köpa för.

Jag gillar dock inte sälja unidentified items ;> är som att ge bort en trisslott i present sen vinner personen kanske 50 mille, fatta man hade lackat (GROOOOOVT överdrivet mot ett item i spel men samma princip ;>)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Har sett folk i trade sätta 1m som pris och det går säkert

http://img3.imageshack.us/img3/7519/screenshot072o.jpg

En snabb sökning på AH efter fire res/all res/vit gav mig ett pris mellan 700k-4M dock så hade dem sockets så någon som har en aning om vad dessa kan tänkas sälja för?

Dessa är hyffsat likvädiga, ligger ute för 600k och blir inte sålda (13h kvar på auktionen).
Jag vet inte hur andra tänker, men jag lägger inte mkt värde till specifika resists när jag letar brallor till min barbar.

Jag tror inte du får mkt mer än 300k för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

http://i.imgur.com/Anqj7.png

Dessa är hyffsat likvädiga, ligger ute för 600k och blir inte sålda (13h kvar på auktionen).
Jag vet inte hur andra tänker, men jag lägger inte mkt värde till specifika resists när jag letar brallor till min barbar.

Jag tror inte du får mkt mer än 300k för dom.

Tack för svaret! Dock så borde en fire res monk eftertrakta dem. Tror jag lägger ut dem med ett lågt startbud och hoppas på det bästa, ibland förlorar man och ibland vinner man

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Sjukt få som spelar pure vit,res. Whats the point liksom

Flesta monks har börjat sadla om till mer dps, fler och fler barbs fokuserar på dps och väljer hellre items med högre dps stats.

Renodlade tank items har droppat rejält, och kommer droppa hela tiden eftersom det helt enkelt inte behövs längre att köra pure tank.

Permalänk
Proffsmoddare

Känns som ett ganska optimalt bälte för barbs, jag hittar ingen på AH som är "bättre"? Någon som har en gissning på vad den kan vara värd?

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Sjukt få som spelar pure vit,res. Whats the point liksom

Flesta monks har börjat sadla om till mer dps, fler och fler barbs fokuserar på dps och väljer hellre items med högre dps stats.

Renodlade tank items har droppat rejält, och kommer droppa hela tiden eftersom det helt enkelt inte behövs längre att köra pure tank.

Om bara det varit str/dex då! attans! Tack för svaret! Jag själv har aldrig varit mycket för endast surv utan har försökt mixa damage med survivablity, lite lindans så (Barb)

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Känns som ett ganska optimalt bälte för barbs, jag hittar ingen på AH som är "bättre"? Någon som har en gissning på vad den kan vara värd?

http://desmond.imageshack.us/Himg860/scaled.php?server=860&fi...

Jag är intresserad möjligtvis beroende på hur mycket du ska ha

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Brodholm:

Känns som ett ganska optimalt bälte för barbs, jag hittar ingen på AH som är "bättre"? Någon som har en gissning på vad den kan vara värd?

Ärligt talat, hur misslyckas du med att hita några bättre bälten? Just nu finns det inte mindre än tjugofyra (24) bälten på AH som har minst 200 str, 75 vit och 60 all res vilket gör samtliga bättre än det du visar. Sänker vi kriterierna till att exakt matcha ditt finns det åttiotre (83) sådana bälten.
Lifeleech är (tyvärr) en värdelös stat i D3 eftersom det reduceras med 80% i Inferno.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av twit:

Ärligt talat, hur misslyckas du med att hita några bättre bälten? Just nu finns det inte mindre än tjugofyra (24) bälten på AH som har minst 200 str, 75 vit och 60 all res vilket gör samtliga bättre än det du visar. Sänker vi kriterierna till att exakt matcha ditt finns det åttiotre (83) sådana bälten.
Lifeleech är (tyvärr) en värdelös stat i D3 eftersom det reduceras med 80% i Inferno.

Med tanke på att life on hit är omöjligt att få på ett bälte så är det en väldigt bra stat. Även om det är 80%. Om du slår för 100k dmg så blir det 540 life per slag. Vilket är ganska mycket. (100 000 * 0.027 * 0.2 = 540)

Och att critta 100k är inget problem om man har bra gear. Allt beror ju på hur man bygger. Det var därför jag skrev "bättre" i mitt tidigare inlägg. Självklart så är det inte optimalt för alla builds.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Brodholm:

Med tanke på att life on hit är omöjligt att få på ett bälte så är det en väldigt bra stat. Även om det är 80%. Om du slår för 100k dmg så blir det 540 life per slag. Vilket är ganska mycket. (100 000 * 0.027 * 0.2 = 540)

Och att critta 100k är inget problem om man har bra gear. Allt beror ju på hur man bygger. Det var därför jag skrev "bättre" i mitt tidigare inlägg. Självklart så är det inte optimalt för alla builds.

Vilken skada man slår på en crit är helt irrelevant för att jämföra med life on hit. Dps och slag/sekund är det som gäller. Eftersom det här är ett bälte för en barbar så utgår vi från vad en barbar gör för skada. Jag har väldigt dålig koll på barbarer men jag skulle gissa på att en i inferno men sisådär bra gear som kanske kollar på det här bältet ligger på 30k dps, det är ju definitivt inget bälte för en barb med riktigt bra pryttlar. Så 30k dps med tja, 1.7 slag per sekund? 17647 skada per slag ger 95 liv per slag (17647*0.027*0.2). Att jämföra med vapen som väl de flesta satsar på att få 800-1k LoH och en amulett med runt 500.
Inte en särskilt bra stat, men ok att jag kallar den "värdelös" var väl lite att ta i.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

Känns som ett ganska optimalt bälte för barbs, jag hittar ingen på AH som är "bättre"? Någon som har en gissning på vad den kan vara värd?

http://desmond.imageshack.us/Himg860/scaled.php?server=860&fi...

2-3 mille

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Medlem

Nja jag har börjat sälja Oidentefierade items. Kan ju lungt säga att istället för att öka min inkomst med 1 miljon om dagen om jag spelar och hittar loot. Så nu tjänar jag runt 4-6 miljoner om dagen på att sälja allt oidentfierat.

Men jag håller med om att det är som att sälja trisslotter. Är rätt drygt om ngn skulle få ens guld chans. Men fortsätter jag i denna takten kommer jag nå mina mål inom ett par veckor bara..

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vilken skada man slår på en crit är helt irrelevant för att jämföra med life on hit. Dps och slag/sekund är det som gäller. Eftersom det här är ett bälte för en barbar så utgår vi från vad en barbar gör för skada. Jag har väldigt dålig koll på barbarer men jag skulle gissa på att en i inferno men sisådär bra gear som kanske kollar på det här bältet ligger på 30k dps, det är ju definitivt inget bälte för en barb med riktigt bra pryttlar. Så 30k dps med tja, 1.7 slag per sekund? 17647 skada per slag ger 95 liv per slag (17647*0.027*0.2). Att jämföra med vapen som väl de flesta satsar på att få 800-1k LoH och en amulett med runt 500.
Inte en särskilt bra stat, men ok att jag kallar den "värdelös" var väl lite att ta i.

DPS barbs bryr sig inte heller om life on hit direkt, sen är det svårt att säga ett fast APS då man spammar WW ex på en hel grupp med mobs etc.

Men loh, life steal är inte direkt en stat dps barbs betalar för utan kommer som rätt låg prio.

Permalänk

hittade en intressant mf mojo igår

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Hur fixar ni såna där screenshots på era items?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakka:

Hur fixar ni såna där screenshots på era items?

print screen, öppna screenshot (ligger i Dokument/Diablo III/Screenshots) i valfri redigerare, markera området du vill ha och tryck på crop, spara och ladda upp på valfri image host.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Nja jag har börjat sälja Oidentefierade items. Kan ju lungt säga att istället för att öka min inkomst med 1 miljon om dagen om jag spelar och hittar loot. Så nu tjänar jag runt 4-6 miljoner om dagen på att sälja allt oidentfierat.

Men jag håller med om att det är som att sälja trisslotter. Är rätt drygt om ngn skulle få ens guld chans. Men fortsätter jag i denna takten kommer jag nå mina mål inom ett par veckor bara..

Var säljer du det oidentifierat någonstans? Säljer du allt eller är det bara level 61-63 items som är intressant?

Permalänk
Medlem

Vad kan en Ilvl 63 Xbow med 920 dps och 84% crit dmg samt 1 socket vara värd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

print screen, öppna screenshot (ligger i Dokument/Diablo III/Screenshots) i valfri redigerare, markera området du vill ha och tryck på crop, spara och ladda upp på valfri image host.

Tackar!