"Iphone 5 börjar säljas den 21 september"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SolidReactor:

Kul att sweclockers kommer med denna nyhet innan 99mac.se
Ni e grymma med att hålla oss uppdaterade!

Tycker Swec är bland de segaste när det gäller nyheter, och ofta snor de nyheter direkt från sitt egna forum utan att kreditera den som fann nyheten i forumet. Btw, vart har all Recensioner tagit vägen? Händer ju sällan något här längre.. nåt enstaka grafikkort eller chassi ibland. Tycker de bör anlita lite fler folk som kan leta reda på "Nyheter" och även Recensera produkter, dock med mer fokus på produkt.

Någon som vet om Iphone 5 är ytterligare en smartphone som inte kan vara igång längre än 1½h display aktivitet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Nej för vissa telefoner kan man tappa från höga höjder, kasta hundra meter, doppa den i toaletten och i vattenpölar, hamra på den med spik samt köra över den med bil utan att något händer.

Du missar poängen tror jag. Du påstod att "iPhone", dvs hela varumärket (det innebär samtliga modeller), är skit för att de går sönder lättare än andra telefoner. Vilket inte är sant. Visst, det finns telefoner som är gjorda för att tåla betydligt tuffare tag som klarar av att få mycket stryk, men iPhone (och de flesta andra Smartphones på marknaden) är inte gjorda för det och kan alltså inte jämföras med dessa.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Vill ha? Du vet ju inte ens vad du får..... men du vill ha de?

Och oskulda vill ha sex, trots att dom inte vet hur det känns... Vissa saker är bara meant to be.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Jag förstår inte vad som hänt med Apple? Tog Steve Jobs med sig Iphones snygga design i graven eller? Vem är stopskottet som beslutar att baksidan ska delas upp i 2 färger som skär sig? Om Steve jobs visste detta så skulle han inte vända sig i graven utan banne mig slagit runt 1 helt varv!

Du har inte sett hur den första iPhone såg ut va?!
http://www.aura4you.com/images/pmp/iphone.jpg
Den tog Steve beslut om, även kommande modell (även nästkommande) har han varit med och tagit beslut om, företag har framförhållning, däremot finns inget bekräftat om hur nya ser ut eller vilka spec den har

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stårk:

Tycker Swec är bland de segaste när det gäller nyheter, och ofta snor de nyheter direkt från sitt egna forum utan att kreditera den som fann nyheten i forumet. Btw, vart har all Recensioner tagit vägen? Händer ju sällan något här längre.. nåt enstaka grafikkort eller chassi ibland. Tycker de bör anlita lite fler folk som kan leta reda på "Nyheter" och även Recensera produkter, dock med mer fokus på produkt.

Någon som vet om Iphone 5 är ytterligare en smartphone som inte kan vara igång längre än 1½h display aktivitet?

Det kallas semester, ungefär som när man har sommarlov men som man får som vuxen när man har jobb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Och oskulda vill ha sex, trots att dom inte vet hur det känns... Vissa saker är bara meant to be.

Gramatiken I det här inlägget var brutalt. Hoppas att detta inte är vad som händer när man kör iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det kallas semester, ungefär som när man har sommarlov men som man får som vuxen när man har jobb

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att det har varit klent med detta redan innan semestern började, eller har de haft semester sedan i början av det här året? Jag håller med honom, det var fler nyheter, recensioner etc tidigare. Det är i alla fall min uppfattning, men måste inte nödvändigtvis stämma.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Gramatiken I det här inlägget var brutalt. Hoppas att detta inte är vad som händer när man kör iOS.

Du menar kanske "grammatiken"?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Alla bör se denna film, tar upp det här med att "kopiera andra" rätt så bra, apple är ett klockrent exempel där Steve Jobs citeras sägande i stil med att alla snor idéer, det är så man måste göra. Och sen citeras senare sägande att han ska krossa Android för dom har kopierat Apple. Hyckleri på hög nivå kan tyckas, är ok att kopiera andra så länge ingen kopierar en själv.
http://www.wimp.com/embracingremix/

Har själv haft iPhone 3GS och har nu en 4'a, men det blir sista ajfånen för min del, är så trött på att behöva jailbreaka för att få dom funktioner jag vill ha. Det är en telefon för mammor och pappor helt enkelt. Efter att flickvännen skaffade en Galaxy Note så har man suktat en hel del efter android. iPhonen känns helt efterbliven när man pillat på Noten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FL3JM:

Alla bör se denna film, tar upp det här med att "kopiera andra" rätt så bra, apple är ett klockrent exempel där Steve Jobs citeras sägande i stil med att alla snor idéer, det är så man måste göra. Och sen citeras senare sägande att han ska krossa Android för dom har kopierat Apple. Hyckleri på hög nivå kan tyckas, är ok att kopiera andra så länge ingen kopierar en själv.
http://www.wimp.com/embracingremix/

Har själv haft iPhone 3GS och har nu en 4'a, men det blir sista ajfånen för min del, är så trött på att behöva jailbreaka för att få dom funktioner jag vill ha. Det är en telefon för mammor och pappor helt enkelt. Efter att flickvännen skaffade en Galaxy Note så har man suktat en hel del efter android. iPhonen känns helt efterbliven när man pillat på Noten.

Det beror på HUR man kopierar, det han menar är att alla tar inspiration från andra, men sedan kopiera rakt av är fel, du som tolkat det han säger fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quna:

Jag tycker att det har varit klent med detta redan innan semestern började, eller har de haft semester sedan i början av det här året? Jag håller med honom, det var fler nyheter, recensioner etc tidigare. Det är i alla fall min uppfattning, men måste inte nödvändigtvis stämma.

Deras tester är inte endast beroende på hur de har semester, utan även hur de olika tillvekarna har semester, den klassiska "industrisemestern" är ju inte aktuell längre när fabriker stängde hela Juli, nu har ju alla semester på olika tider mellan Juni-Augusti, vissa i September

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det beror på HUR man kopierar, det han menar är att alla tar inspiration från andra, men sedan kopiera rakt av är fel, du som tolkat det han säger fel

Skickades från m.sweclockers.com

Och likväl har iOS kopierat flera saker rakt av från android nu på sistonde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Deras tester är inte endast beroende på hur de har semester, utan även hur de olika tillvekarna har semester, den klassiska "industrisemestern" är ju inte aktuell längre när fabriker stängde hela Juli, nu har ju alla semester på olika tider mellan Juni-Augusti, vissa i September

Skickades från m.sweclockers.com

Fast, om andra ställen än Sweclockers lyckas skriva lika mycket oavsett vilken tid på året det är, så undrar jag om det verkligen är orsaken?
Jag skrev också att jag upplever en minskad aktivitet långt innan den tidsperioden du just nämnde. Ska vi ta enbart Sweclockers som exempel (som egentligen bara är relevant) tycker jag att de skrev fler grejer förra sommaren än den här.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

Och likväl har iOS kopierat flera saker rakt av från android nu på sistonde.

Och innan det kopierade Android iOS...så vart ville du komma?! Det båda har gjort är att tagit inspiration av varandra, Apple inspirerades av notifikationscentret och gjorde ett som de utvecklade vidare, Google inspirerades av Siri och gjorde en liknande sak bara för att ta exempel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag avskyr Google men älskar Android, vilket dilemma.
Vet att jag aldrig kommer att spendera en krona på produkter från Apple.

Permalänk
Medlem

Dags att byta ut 4an.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Detta börjar bli jävligt tröttsamt!
Jag är själv inte glad för Apple och håller mig borta från deras produkter men jag låter för fan andra köpa IPhone om dom vill utan att försöka överbevisa att Android eller wp är bättre i vart enda jävla tråd som skapas.
Snälla snälla, lägg ner de här jäkla ios vs Android skitet i trådar som inte ens handlar om det nu, låt folk köpa vad dom vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Trist att det inte bli en debatt om vad som kommer utan bara en massa otrevliga inlägg. Personligen hoppas jag på en ännu bättre kamera, gärna optisk bildstabilisering, det och att det är LTE stöd för de svenska operatörerna. Gärna 5GHz på Wifi 802.11n också. 128GB minne får det gärna finnas då jag helst vill få plats med hela musiksamlingen okomprimerat. Synd om skärmen får andra proportioner tycker jag, meckigt som programmerare att hålla igång stödet för varje typ av skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartenKL:

Trist att det inte bli en debatt om vad som kommer utan bara en massa otrevliga inlägg. Personligen hoppas jag på en ännu bättre kamera, gärna optisk bildstabilisering, det och att det är LTE stöd för de svenska operatörerna. Gärna 5GHz på Wifi 802.11n också. 128GB minne får det gärna finnas då jag helst vill få plats med hela musiksamlingen okomprimerat. Synd om skärmen får andra proportioner tycker jag, meckigt som programmerare att hålla igång stödet för varje typ av skärm.

Tycker det också är otrevligt. Men sedan är det ju båda sidorna lika mot varandra. Men det kanske är vad företagen vill. De säljer mer då känns det som. Vi mot dom känslan är kanske något folk vill ha. Samma inom fotboll som politik. Och jag vågar säga att det är ganska bra för utvecklingen.

Det måste finnas en opposition.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd

Jag hade tycker att iPhone5 borde ha varit moget att komma i två storlekar. Kanske i en 3.7" och 4.3" tums skärm.
(större än så behövs nog inte)
Då hade den täckt de flestas behov.
Har blossat upp en debatt om det lite här och var:
"A larger iPhone--- Is it needed?"
http://www.theverge.com/2012/8/19/3254231/a-larger-iphone-is-...

Men så verkar det inte bli. Blir spännade att se hur den tas emot. Kommer säkert att bli mycket jämförelser med Windows Phone 8 som troligen släpps strax efteråt. Nokia blir troligen först med dem:
http://www.cnet.com/8301-17918_1-57493882-85/nokia-microsoft-...

Vi får en spännande höst.

Permalänk
Medlem

Har en 4:a. Inte särskilt imponerad som alla fanboys. Den är sådär. Duger att surfa och ringa på. Knappast världens bästa pryl. inte värd vad den kostar alls.

Så jag kommer prova en windows phone eller gå tillbaka till android.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Mitt abonnemang går inte ut förrän jul så jag hoppas att det hinner komma nya mobiler med senaste Android (4.1-4.3?) och Windows Phone 8 innan dess så att man har lite att jämföra med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svj0hn:

Ännu en telefon jag inte behöver köpa

This

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Vill ha? Du vet ju inte ens vad du får..... men du vill ha de?

Jo... det är det som är så enkelt med apple och iPhone. Jag får iOS! Allt handlar egentligen om mjukvara i första hand. Sen vågar jag lita på att kameran inte kommer vara sämre än hos någon av konkurrenterna. Andrahandsvärdet talar för sig själv. Komplexitet "bara för att" är inte min grej... tänker inte fortsätta va dumsnål i fortsättningen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Måste bara bestämma om det blir iPhone 5, S3an eller om man ska vänta på nästa Nexus..

Valet är väl jäkligt lätt i det?
Lite som 5 myror är fler än 4 elefanter.. "1 ska bort"

Skrivet av Primary:

tråkigt bara om det stämmer med att anslutningen ändras!

Apple är ett smutsigt företag som går på kryphål för att tjäna pengar på ett fult sätt..
Finns en standard som ska följas på anslutningar, men Apple klarar sig undan då dom säljer adaptrar..
Så först ta betalt för en telefon, som SKA ha standardiserade anslutningar men tyvärr saknar, så måste man köpa en adapter för att få det att vara standardiserat..

OT: Ett av många test, men detta är ruskigt intressant: http://www.youtube.com/watch?v=st2QvwmWFGo
även om en normalt funtad person inte tejpar fast sin telefon bakom en bil (eller köper en iphone för den delen )

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Älskar min 3gs, samtidigt som jag hatar den! Vill ha en ny telefon men har aldrig riktigt förstått android, det känns så segt på något sätt... Detta stör mig något otroligt då jag är anti-apple :/

Jag gick från 3gs till galaxy s3 när den kom ut, och bara att slippa itunes gör det värt det. Storleken på skärmen kändes ovan i början men nu känns det som om att jag inte vill ha nåt mindre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Då är det bara att börja spara!

Om man har så lite pengar att man inte har råd att köpa skiten direkt kanske man inte ens ska spara till en sån här värdelös leksak som är så hypad att halva världen köper den.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Kliar lite i fingrarna då jag börjat tröttna på windows phone. Får se hur ljudchipet överträffar det jag har nu i denna modell

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Avstängd

Hm ser ut a bli en jäkla skillnad från iphone 4*Ironisk* Design torka på Apple tydligen!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Gillar designen lite, verkar ju som att de går tillbaka till backstycke i metall. Jag har ändå ingen bindningstid kvar så jag lär gå och förlänga abonnemanget på releasedagen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"