Permalänk
Medlem

@AmdX2: Såklart, det är tvmottagare som är avgiftsbelagd. Kodia på så mycket du orkar

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

En hypotetisk fråga, finns det skärmar typ datorskärmar utan tv-mottagare, OLED och runt 55"? Som således inte är avgiftsbelagd?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Avgiftsmodellen borde däremot kunna förbättras så att den blir inkomstbaserad och mygelfri. Just nu känns avgiften på tok för hög för folk utan ordentlig inkomst och ensamstående.

Exakt. Den höjs för oss som betalar den redan pga folk som just INTE betalar den.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dockland:

En hypotetisk fråga, finns det skärmar typ datorskärmar utan tv-mottagare, OLED och runt 55"? Som således inte är avgiftsbelagd?

Det finns så kallade "public displays" som inte har TV-mottagare ja.
Komplett har en kategori för det till exempel: https://www.komplett.se/category/10392/datorutrustning/kringu...

Men de är i regel dyrare för samma specifikationer som på en mostavarande TV av någon anledning.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Dockland:

En hypotetisk fråga, finns det skärmar typ datorskärmar utan tv-mottagare, OLED och runt 55"? Som således inte är avgiftsbelagd?

Som sagt tidigare public display men även projektor är ett alternativ om du klarar dig på 1080p då 4k iaf i mina ögon fortfarande är för dyrt (50k:- eller mer) och oftast inte har någon tv mottagare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Man ger inte sin adress? L1F3H4CK3RM4N!

Då får du nog ingen tv heller.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

slår man ut det per timme så blir det ca 930 000 per timme utslaget på ett år och 24H sändningstid.

av det ska betalas löner, el, divandra andra utgifter, div inköp av licenser för att få visa inköpta tvprogram/filmer/serier från andra.

Mig veterligen har dom inte 24h sändning. Och det är säkert en hel del repriser med mera.

Skrivet av Dockland:

En hypotetisk fråga, finns det skärmar typ datorskärmar utan tv-mottagare, OLED och runt 55"? Som således inte är avgiftsbelagd?

Tror inte att det finns någon Public Display med OLED, men finns det kostar det säkert 200k.

Permalänk
Medlem

@anon200632: Det är ju lugnt, sålänge raggar-maggan inte höjer skatten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Exakt. Den höjs för oss som betalar den redan pga folk som just INTE betalar den.

Så tänker vänstertomtar!
Att ens tänka tanken att vägra Stats-TV och media är ett politisk val och ställningstagande. Är något som vänsternissar inte kan tänka sig.
Sympatiserar man inte med Globalist/EU/multikulti-politiken så är SVT och SR inget man bryr sig om.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Även om jag hade ägt en tv skulle aldrig betala om det så vore den enda utgiften jag hade..

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Så tänker vänstertomtar!
Att ens tänka tanken att vägra Stats-TV och media är ett politisk val och ställningstagande. Är något som vänsternissar inte kan tänka sig.
Sympatiserar man inte med Globalist/EU/multikulti-politiken så är SVT och SR inget man bryr sig om.

Sluta med ditt vänstertomte och högertomte, leder ingenstans. Bara massa meningslöst personangrepp oavsett riktning man har. Avpixlat och Nordfront kan börja sända på TV, då hade du garanterat betalat, right? Nog om det.

Det ser inte ut som du vill idag och då får man helt enkelt rätta sig efter det. Skiter du i att betala skatt och överklagar varje gång du får betala restskatt också? Du vet väl att dina skattepengar inte alltid går dit du vill att de ska gå? Tror du att du har nytta av varje peng/ändamål du betalat skatt till?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Jag är motståndare till TV avgiften. MEN ett STORT Men sista tiden tycker jag att SVT Play (ser nästan aldrig på tv utan oftast i surfplattan). har fått ett mycket bättre utbud det sista.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Jag har betalat alla år men kollar sällan på vare sig svt eller andra betalkanaler som har abonnerar på

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Sluta med ditt vänstertomte och högertomte, leder ingenstans. Bara massa meningslöst personangrepp oavsett riktning man har. Avpixlat och Nordfront kan börja sända på TV, då hade du garanterat betalat, right? Nog om det.

Det ser inte ut som du vill idag och då får man helt enkelt rätta sig efter det. Skiter du i att betala skatt och överklagar varje gång du får betala restskatt också? Du vet väl att dina skattepengar inte alltid går dit du vill att de ska gå? Tror du att du har nytta av varje peng/ändamål du betalat skatt till?

SLUTA?
Ska vi tyst betala medan eliten bestämmer vad som får rapporteras och hur det ska rapporteras?

Du kom med förslag om ett par alternativa nyhetsmedier på höger kanten, kan väl kontra med vänsterblaskor som Flamman och ETC.

här anledningen till varför du ska upphöra med ditt gnäll om att man ska sluta klaga på SVT och TV-licensen.
1. Om man har en TV eller TV-mottagare så måste man betala TV-licens även om man bara vill titta på hypotetiska Avpixlat, Fria Tider eller Nya Tider TV-sändningar (Gäller även vänsternissar som bara vill se på hypotetiska Flamman och ETC sändningar).

2. SVT har genom lag även så att de är "Must carry", vilket betyder att SVT sänds i alla bolag med Sändningsrättigheter. Vare sig kunder vill ha det eller inte...

När det gäller ditt tramsande om andra skatter (TV-licensen är en avgift) kan du upphöra med, vill du diskutera hur skattemedel används. Skapa en ny tråd om det.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Hade varit intessant att veta hur många som har tv, tittar regelbundet och faktiskt betlat avgiften. På sweclockers tror jag majoriteten är under 30 och denna grupp bryr sig inte alls om tv.

Lyssnade lite imorse för skojs skull på radio p4, och damn vilken propaganda det var ang Stockholms incidenten igår. Allvarligt, vem orkar lyssna på det dravlet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

En hypotetisk fråga, finns det skärmar typ datorskärmar utan tv-mottagare, OLED och runt 55"? Som således inte är avgiftsbelagd?

Lämna in på en verkstad som plockar bort TV-modul sloten för ex. en CA modul och sedan den obligatoriska analoga TV mottagaren i TV:n och få det skriftligt. Att TV saknar TV mottagning

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

SLUTA?
Ska vi tyst betala medan eliten bestämmer vad som får rapporteras och hur det ska rapporteras?

Du kom med förslag om ett par alternativa nyhetsmedier på höger kanten, kan väl kontra med vänsterblaskor som Flamman och ETC.

här anledningen till varför du ska upphöra med ditt gnäll om att man ska sluta klaga på SVT och TV-licensen.
1. Om man har en TV eller TV-mottagare så måste man betala TV-licens även om man bara vill titta på hypotetiska Avpixlat, Fria Tider eller Nya Tider TV-sändningar (Gäller även vänsternissar som bara vill se på hypotetiska Flamman och ETC sändningar).

2. SVT har genom lag även så att de är "Must carry", vilket betyder att SVT sänds i alla bolag med Sändningsrättigheter. Vare sig kunder vill ha det eller inte...

När det gäller ditt tramsande om andra skatter (TV-licensen är en avgift) kan du upphöra med, vill du diskutera hur skattemedel används. Skapa en ny tråd om det.

Är du alltid så här trevlig att diskutera med? Oavsett om jag har motargument eller inte så orkar jag inte spendera tid på såna som dig, kom tillbaka med bättre humör.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Är du alltid så här trevlig att diskutera med? Oavsett om jag har motargument eller inte så orkar jag inte spendera tid på såna som dig, kom tillbaka med bättre humör.

Så det är OK att jag inte slutar?
Dina inlägg är inte att debattera, du har inget att komma med utan ber rakt ut att allt som inte passar in i din verklighetsuppfattning ska man sluta med. Sedan tramsade om skattemedel och hypotetiska TV-sändningar.

Om någon är så icke-PK att bryta mot din åsikt så, är dom på dåligt humör och sådana kan du ju inte debattera med, vi förstår

Fortfarande är Stats-TV SVT något som många (i ökande takt) väljer bort som informationskälla och därför inte vill betala för.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Hoppas de lägger in den här avgiften i skatten snart så det blir slut på gnället om TV-licensen.

Dessutom skulle de få in rejält mycket mer pengar då också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr. MASS:

Lämna in på en verkstad som plockar bort TV-modul sloten för ex. en CA modul och sedan den obligatoriska analoga TV mottagaren i TV:n och få det skriftligt. Att TV saknar TV mottagning

Funkar inte längre tyvärr, apparaten innebär avgift oavsett om mottagaren är kvar eller inte, eller inte fungerar. I alla fall för alla som inte är företag.

Skrivet av Baxtex:

Förstår inte hur folk orkar dalta med att skaffa skärmar utan tv mottagare bara för att slippa avgiften.

Det är inte som att ni någonsin kommer bli påkomna och om ni nu skulle bli det är det ju inte som om ni kommer i fängelset och får en prick i registret. Skit i att betala bara.

Prick får man hos kronofogden om man inte betalar, vilket inte är så roligt. Men man kan ju alltid ljuga: förneka TV-innehavet, säga att man gett bort den eller liknande.

Permalänk
Medlem

Som vanligt känner jag mig i toppen av genpoolen när jag läser här.

Somliga här tror att miljarder betalas till SVT för att göra julkalender och gissa bajset.

"Finansiering
Radio- och tv-avgiften sätts in på Rundradiokontot hos Riksgälden. Därifrån fördelas sedan pengarna till SVT, Sveriges Radio och UR. Det är riksdagen som beslutar om fördelningen till de olika programföretagen.

Så fördelas radio- och tv-avgiften
År 2015 delade SVT, Sveriges Radio och UR på 7,7 miljarder kronor (7 756 100 tkr) enligt beslut från riksdagen.

SVT, ca 59 procent, 4 566 000 tkr
Sveriges Radio, ca 36 procent, 2 787 000 tkr
UR, ca 5 procent, 403 000 tkr

Hur bestäms radio- och tv-avgiftens storlek?
Det är riksdagen som beslutar hur stor radio- och tv-avgiften ska vara. Inför besluten skickar SVT, Sveriges Radio och UR i samråd med Radiotjänst ett förslag på radio- och tv-avgiftens storlek till Kulturdepartementet. Förslaget baseras bland annat på hur ekonomin är och har varit, rundradiokontots ekonomi just nu och förväntad utveckling under kommande år. Kulturdepartementet bearbetar förslaget och gör egna bedömningar och värderingar. Så småningom landar arbetet i en proposition till riksdagen, som till slut beslutar om avgiftens storlek."

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Blir det en skattefinansierad modell i framtiden får man tugga i sig det på samma sätt som övriga skatter. Dessförinnan angår det mig inte huruvida public service är misskött eller ej, eftersom jag inte är med och betalar. Förvånar mig hur många det är som gnäller som faktiskt aldrig har betalat en krona, det känns ofta som att de som är mest arga samtidigt också tillhör de mest priviligerade.

Ain't that the truth!

Skrivet av Dockland:

Det finns inget som heter TV-Licens, det heter TV-avgift. Licens är något annat. Kanske finns, men inte i Sverige.

Det där var nästan det mest intressanta förslaget av alla. Gör det till en licens och se alla gå man ur huse för att skaffa sig licensen. Sedan kan vi se på mer eller mindre ljusskygga forum hur "hemliga Arne"-klubbar fnissar om hur de har lyckats lura etablissemanget genom att titta på websändningar med hjälp av hackade inloggningsuppgifter. Och så måste vi kräva licens för att få köpa TV.

Då skulle det bli coolt att betala TV-licens

Skrivet av Lodisen:

Har inte betalat en krona i TV-licens i mitt liv. Kommer inte att göra det heller.
Sedan jag flyttade hemifrån för ~10 år sedan så har jag inte ens kopplat in någon antennkabel och jag använder mig inte av radio.
Så det sker i ren protest.

Tittar du inte på tv så skall du ju inte betala. I så fall är det ju helt rätt. Om du inte tittar på TV...

Skrivet av Kronvrak:

SLUTA?
Ska vi tyst betala medan eliten bestämmer vad som får rapporteras och hur det ska rapporteras?

Du kom med förslag om ett par alternativa nyhetsmedier på höger kanten, kan väl kontra med vänsterblaskor som Flamman och ETC.

här anledningen till varför du ska upphöra med ditt gnäll om att man ska sluta klaga på SVT och TV-licensen.
1. Om man har en TV eller TV-mottagare så måste man betala TV-licens även om man bara vill titta på hypotetiska Avpixlat, Fria Tider eller Nya Tider TV-sändningar (Gäller även vänsternissar som bara vill se på hypotetiska Flamman och ETC sändningar).

2. SVT har genom lag även så att de är "Must carry", vilket betyder att SVT sänds i alla bolag med Sändningsrättigheter. Vare sig kunder vill ha det eller inte...

När det gäller ditt tramsande om andra skatter (TV-licensen är en avgift) kan du upphöra med, vill du diskutera hur skattemedel används. Skapa en ny tråd om det.

Och inte i någonting så svarar du på något personen du citerar säger. PK hit och PK dit, för en vettig och sansad diskussion istället för att bara tygga fradga skall du se att fler kommer vilja diskutera med dig. Men som det ser ut nu är du inte intresserad av diskussion, bara av att trycka ner din personliga åsikt i halsen på folk utan att låta dem kommentera. Och eftersom du ändå inte är intresserad av att diskutera så är det helt meningslöst att försöka utbyta åsikter med dig för en diskussion går åt båda hållen.

Skrivet av Baxtex:

Hade varit intessant att veta hur många som har tv, tittar regelbundet och faktiskt betlat avgiften. På sweclockers tror jag majoriteten är under 30 och denna grupp bryr sig inte alls om tv.

Lyssnade lite imorse för skojs skull på radio p4, och damn vilken propaganda det var ang Stockholms incidenten igår. Allvarligt, vem orkar lyssna på det dravlet?

Så du tror att PCMR huvudsakligen är yngre än 30? Intressant! Jag tror att de flesta på sweclockers satt och lirade på NES i slutet på 80-talet!

Skrivet av Dockland:

Som vanligt känner jag mig i toppen av genpoolen när jag läser här.

Somliga här tror att miljarder betalas till SVT för att göra julkalender och gissa bajset.

"Finansiering
Radio- och tv-avgiften sätts in på Rundradiokontot hos Riksgälden. Därifrån fördelas sedan pengarna till SVT, Sveriges Radio och UR. Det är riksdagen som beslutar om fördelningen till de olika programföretagen.

Så fördelas radio- och tv-avgiften
År 2015 delade SVT, Sveriges Radio och UR på 7,7 miljarder kronor (7 756 100 tkr) enligt beslut från riksdagen.

SVT, ca 59 procent, 4 566 000 tkr
Sveriges Radio, ca 36 procent, 2 787 000 tkr
UR, ca 5 procent, 403 000 tkr

Hur bestäms radio- och tv-avgiftens storlek?
Det är riksdagen som beslutar hur stor radio- och tv-avgiften ska vara. Inför besluten skickar SVT, Sveriges Radio och UR i samråd med Radiotjänst ett förslag på radio- och tv-avgiftens storlek till Kulturdepartementet. Förslaget baseras bland annat på hur ekonomin är och har varit, rundradiokontots ekonomi just nu och förväntad utveckling under kommande år. Kulturdepartementet bearbetar förslaget och gör egna bedömningar och värderingar. Så småningom landar arbetet i en proposition till riksdagen, som till slut beslutar om avgiftens storlek."

Bra att någon till slut hittade lite konkreta siffror!

Som jämförelse kan sägas att för 2015 rapporterade Viasat AB en omsättning på ca 3,1 Miljarder SEK och Canal Digital ca 1,5 miljarder SEK, dessa har dock ingen som helst kapacitet till egna produktioner och producerar heller inget samhälsnyttigt material.

Permalänk
Medlem

"svt2 idag 7:50 Sverige idag på Romani chib/arli
svt2 idag 7:55 Sverige idag på Romani chib/lovari"

Vill man få folk att betala för utbudet som ges så kanske man ska fundera lite?

Enkel lösning är att kryptera och ta betalt, ja så gör alla andra aktörer.

Gillar själv inte läget med att ha tv4play för 99:- / Mån.
Nu halkade man in i Cmore.se för samma kostnad.
Men vad hände med att kunna se gamla avsnitt osv. bakåt i tiden?
Nu är det massa reklam intryckt i det man tittar på tv4play.
Visst nu har jag även Svt1 och Svt2 på menyn, men?
Det skulle bli bättre?
Känns som jag ändå betalar "licens" för något jag inte känner för.

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Exxovion:

Hoppas de lägger in den här avgiften i skatten snart så det blir slut på gnället om TV-licensen.

Dessutom skulle de få in rejält mycket mer pengar då också.

Det skulle vara det absolut sämsta. Tvångsbetalning för alla som inte ens äger en TV?

Det låter ju jättesmart. Då kan vi börja taxera allt möjligt som folk inte heller har.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

slår man ut det per timme så blir det ca 930 000 per timme utslaget på ett år och 24H sändningstid.

av det ska betalas löner, el, divandra andra utgifter, div inköp av licenser för att få visa inköpta tvprogram/filmer/serier från andra.

Har de börjat med 24/7 sändningar? Så de har, om vi drar 50% av timbudgeten till licenser osv, 800 personer 24/7 som styck kostar snitt 600kr i timmen, inkl arbetsgivaravgifter. Låter väldigt mycket! Tror de kastar väldigt mycket pengar i sjön för att det är pseudo statligt.. Dvs "det kommer ju alltid mer pengar" mentaliteten.

Permalänk
Medlem

Det är bra att vi som valt bort TV/TV-mottagare blir fler och fler. Det finns fler sammanhang där vi tvingas betala för andras TV tittande. T.ex. inkluderade kabel-TV paket i hyresrätts/bostadsrättsföreningar. Det var svårare att argumentera mot sådant där för några år sedan när vi var färre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Wall of text

Det enda man fick fram av ditt jätte inlägg var att du är positiv till SVT+SR och TV-licens och att du tycker att alla som är emot den, är dumma och inte kan debattera.

Tack för dina personangrepp det undertrycker verkligen dina ideer som uppenbart inte är dina personliga åsikter till skillnad mot mina och andra SVT/SR och TV-licens motståndare.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Du vet att avgiften på datorer, telefoner och surfplattor slopades?
Så länge du inte köper någon manick med en TV-mottagare så slipper du undan.

Tyvärr så är det svårt att hitta stora skärmar utan TV-mottagare. Går fint med projektorer, men med skärmar är det värre.

Dum princip fö. Är ju som om man var tvungen att prenumerera på Pravda bara för att man har en brevlåda...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jävlarns sjukt, vi har den högsta marginalskatten i HELA VÄRLDEN och politikerna får det inte att gå ihop eller prioritera rätt då det mest vitala delarna i samhället som skola/rättsväsende/vård och omsorg går på sina knän med få vårdplatser och NEDLÄGGNINGAR av sjukhus runt om i Sverige. Där skolresultat sjunker. Poliser som inte orkar med sitt jobb mer och säger upp sig när det inte är färre utan MER poliser vi behöver, faktiskt flera tusen till. Politikerna smyghöjjer skatterna lite här och där, senast var det prat om fordonsskatten.

Och MER skatter vill dom pumpa ur oss som gör rätt för oss och jobbar och sliter som vargar. Det är käpprätt åt helvete. Och att folk inte vaknat ur sin dvala och ifrågasatt är ju helt galet enligt mig. VARS fasen tar alla dessa pengar vägen vill man ju ha svar på.

http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Skatter/Skatt-pa-arbete/Marg...

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av dansk1:

"svt2 idag 7:50 Sverige idag på Romani chib/arli
svt2 idag 7:55 Sverige idag på Romani chib/lovari"

Vill man få folk att betala för utbudet som ges så kanske man ska fundera lite?

Enkel lösning är att kryptera och ta betalt, ja så gör alla andra aktörer.

Gillar själv inte läget med att ha tv4play för 99:- / Mån.
Nu halkade man in i Cmore.se för samma kostnad.
Men vad hände med att kunna se gamla avsnitt osv. bakåt i tiden?
Nu är det massa reklam intryckt i det man tittar på tv4play.
Visst nu har jag även Svt1 och Svt2 på menyn, men?
Det skulle bli bättre?
Känns som jag ändå betalar "licens" för något jag inte känner för.

Du känner inte till objective med "public service" va?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K