Permalänk
Medlem

Aprilskämt. Finns det nåt torrare?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jaha, från jättesköna 8-14+ till minusgrader o risk för bortåt 2dm snö bara sådär... det får bli mitt gnällbidrag

Permalänk
Medlem

Hur mycket tid tror egentligen bmw- och audiförare att de kommer att tjäna in (om de inte orsakar en trafikolycka dvs) genom att ligga och göra farliga omkörningar när de ska hem från fjällen efter påsk och har ungefär 500 bilar framför sig???

Seriöst, körde hem till Norge igår så hade dessa idioter i mötande fil ett par timmar mellan Örebro och sälen. Helvete vad förbannad man blir. Hur kan de inte inse att de INTE är de enda som ska hem söndag eftermiddag och att dessa omkörningar inte kommer att spara dom någon tid öht utan bara orsaka farliga situationer och enorm frustration?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

<Uppladdad bildlänk> Jaha, från jättesköna 8-14+ till minusgrader o risk för bortåt 2dm snö bara sådär... det får bli mitt gnällbidrag

Mhm ..
-15 imorse

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Mhm ..
-15 imorse
<Uppladdad bildlänk>

tvi vale, har snöat hela dagen här, en 2dm har det allt kommit. Men jaja, kan ju glädjas åt att jag inte fått på sommarsulorna än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

tvi vale, har snöat hela dagen här, en 2dm har det allt kommit. Men jaja, kan ju glädjas åt att jag inte fått på sommarsulorna än.

Jag gjorde iordning alla vinterkläder och vinterskor och har just sorterat in dem i vinterförvaringen. Nu måste allt fram igen och sedan fixas en andra gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

När jag häromdagen skulle hälla läsk ur en stor flaska gjorde tyngdlagen sitt och den öppna korken gled ner till ett läge alldeles under flaskans öppning.
Resultatet? Påskmust lite överallt utom i glaset …
Där snackar vi svinn!

Instämmer helt och hållet. Den är i vägen, irriterande och skapar mer avfall.

Men ja, miljömuppar muppar alltid vidare till nya höjder.

Permalänk
Medlem

Engelskspråkiga som envisas med att säga "ec cetera" istället för "et cetera". Och den extremt utbredda felsägningen "in regards" (med "s" på slutet) ska vi inte ens tala om.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Instämmer helt och hållet. Den är i vägen, irriterande och skapar mer avfall.

Men ja, miljömuppar muppar alltid vidare till nya höjder.

Vänta bara tills miljömupparna får för sig att alla ska ha en egen petflaska som följer dem livet igenom och när man kommer till affären för att köpa ny läskeblask så diskas flaskan (på kundens bekostnad, naturligtvis) och fylls på med läskeblasket och man får stänga flaskan med den lika personliga skruvkorken. Då har man ju bara en flaska per person och slarvar man bort sin flaska med fastsittande skruvkork så kostar det skjortan att köpa en ny och slarvet registreras i ens brottsregister.

Permalänk
Medlem

När det ser ut såhär i södra landsänden stannar allt, bilister sitter fast flera timmar i 5cm jättedjup snö, krockar och avåkningar överallt, skolor stängda, bandvagnar evakuerar bilister längs e-vägarna, stora rubriker i tidningarna, extrasändningar i radio och tv, trafikverket varnar, 112 nerringda, alla har panik, alla uppmanas stanna inne, samhällets undergång har kommit.
Hur gör de för att lyckas strula till det så för sig?

Här i norra halvan av landet: Alla kör som vanligt. Behöver inte ens 4wd eller högbyggd bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

När det ser ut såhär i södra landsänden stannar allt, bilister sitter fast flera timmar i 5cm jättedjup snö, krockar och avåkningar överallt, skolor stängda, bandvagnar evakuerar bilister längs e-vägarna, stora rubriker i tidningarna, extrasändningar i radio och tv, trafikverket varnar, 112 nerringda, alla har panik, alla uppmanas stanna inne, samhällets undergång har kommit.
Hur gör de för att lyckas strula till det så för sig?

<Uppladdad bildlänk>
Här i norra halvan av landet: Alla kör som vanligt. Behöver inte ens 4wd eller högbyggd bil.

Ja visst är det konstigt att väder och klimat skiljer sig beroende av breddgrader.........

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

När det ser ut såhär i södra landsänden stannar allt, bilister sitter fast flera timmar i 5cm jättedjup snö, krockar och avåkningar överallt, skolor stängda, bandvagnar evakuerar bilister längs e-vägarna, stora rubriker i tidningarna, extrasändningar i radio och tv, trafikverket varnar, 112 nerringda, alla har panik, alla uppmanas stanna inne, samhällets undergång har kommit.
Hur gör de för att lyckas strula till det så för sig?

<Uppladdad bildlänk>
Här i norra halvan av landet: Alla kör som vanligt. Behöver inte ens 4wd eller högbyggd bil.

Ni kör säkert jättemycket om vi ställer upp lite öststatstradare med blankslitna däck på strategiska ställen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Hur mycket tid tror egentligen bmw- och audiförare att de kommer att tjäna in (om de inte orsakar en trafikolycka dvs) genom att ligga och göra farliga omkörningar när de ska hem från fjällen efter påsk och har ungefär 500 bilar framför sig???

Seriöst, körde hem till Norge igår så hade dessa idioter i mötande fil ett par timmar mellan Örebro och sälen. Helvete vad förbannad man blir. Hur kan de inte inse att de INTE är de enda som ska hem söndag eftermiddag och att dessa omkörningar inte kommer att spara dom någon tid öht utan bara orsaka farliga situationer och enorm frustration?

Ibland går det riktigt illa:
https://www.youtube.com/watch?v=PkKph3b5riU

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

<Uppladdad bildlänk>

Det här möts jag av ibland i vårt garage. Grannen har vad som känns som den största biff-modellen som finns att uppbåda i hela Teslas sortiment (icke verifierat). Jag förstår det blir trångt, men jag tycker inte riktigt det är rätt att det ska gå ut över mig om grannen har svårt att parkera i sin egen ruta.

Snäll som jag är brukar jag ställa mig att de kommer in, jag har vägg på min andra sida men det innebär jag får åla mig ut då dörren bara går upp ett "hack". Kanske får parkera lite mer aggro och närmare nästa gång så de lär sig?

Säg till att hålla sig i rutan för det är lite väl svenskt att knyta näven i fickan. Hjälper inte det så ställer du dig otroligt nära om den redan är parkerad när du kommer och står den inte där så ge tillbaka med samma mynt med 1dm över linjen så borde de bli en bra markering.
Säger de till då så rycker du på axlarna och säger att du inte förstår vad de menar, finns det en linje? Den har jag aldrig sett för du står alltid på den.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

När jag häromdagen skulle hälla läsk ur en stor flaska gjorde tyngdlagen sitt och den öppna korken gled ner till ett läge alldeles under flaskans öppning.
Resultatet? Påskmust lite överallt utom i glaset …
Där snackar vi svinn!

För att inte tala om all extra koldioxid vi andas ut när vi frustar och skriker över dessa förbannade plastkorkar.
MILJÖBOV DELUXE

Permalänk
Medlem

Angående "snökaoset" som pågår just nu på vägarna kring Jönköping och även andra ställen tidiagre. Hur kan detta vara ett så stort problem? Expressen har en video på en Postmord-lastbil som sitter fast med slirande drivhjul. På fullt allvar, kör det runt åkare som inte har snökedjor i sina bilar?
Vi får väl göra som tyskarna och lagstifta om diverse attiraljer som ska finnas i bilarna. Man kan ju börja med vinterdäck på samtliga axlar på tunga fordon och samtidigt kasta med bestämmelser om att snökedjor ska finnas. Krydda med omkörningsförbud för tunga fordon vid vinterväglag.
Antagligen löser detta merparten av problemen då våra såkallade "yrkeschaufförer" verkar vara det stora problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Engelskspråkiga som envisas med att säga "ec cetera" istället för "et cetera". Och den extremt utbredda felsägningen "in regards" (med "s" på slutet) ska vi inte ens tala om.

Precis som att typ ingen amerikan kan uttala "february" korrekt.
De flesta uttalar det "feh-bju-äry". Skitstörigt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Klarar inte av att se sånt, huga #jätteblödig

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

När det ser ut såhär i södra landsänden stannar allt, bilister sitter fast flera timmar i 5cm jättedjup snö, krockar och avåkningar överallt, skolor stängda, bandvagnar evakuerar bilister längs e-vägarna, stora rubriker i tidningarna, extrasändningar i radio och tv, trafikverket varnar, 112 nerringda, alla har panik, alla uppmanas stanna inne, samhällets undergång har kommit.
Hur gör de för att lyckas strula till det så för sig?

<Uppladdad bildlänk>
Här i norra halvan av landet: Alla kör som vanligt. Behöver inte ens 4wd eller högbyggd bil.

Visst är det så när man har två personer per tio kvadratkilometer (i Arjeplogs kommun) och inga utländska tradare på vägarna eftersom de inte klarar sig längre upp än till småland när det snöar.
Minns en gång när jag skulle till Dorotea från Boden och blev pissnödig, stannade och klev ur bilen och mens jag stod i diket och pissade hörde jag en bil som stannade. När jag kom tillbaka till bilen stod en man bredvid min bil och frågade om det var fel på bilen. Jag förklarade min situation och under tiden hann det komma en annan bil. Han stannade också och frågade om jag behövde hjälp. Fick förklara en gång till och de ville se att min bil gick att starta och när det fungerade (det var 22 grader kallt) så sa alla hejdå och den sist anlände sa att "ja det blev ju rena folksamlingen av ett piss". Trevligt att folk stannar för att hjälpa till. Skulle aldrig hända i Stockholm.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av serafim:

Viktigt viktigt att vara först ner i graven. idioter.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Kul då man skulle på möte, 12 m/s nordan och såg ut såhär:

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Engelskspråkiga som envisas med att säga "ec cetera" istället för "et cetera". Och den extremt utbredda felsägningen "in regards" (med "s" på slutet) ska vi inte ens tala om.

Ser din "ec cetera" och höjer med "ejenkligen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ser din "ec cetera" och höjer med "ejenkligen".

Eller "lungt".

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

När det ser ut såhär i södra landsänden stannar allt, bilister sitter fast flera timmar i 5cm jättedjup snö, krockar och avåkningar överallt, skolor stängda, bandvagnar evakuerar bilister längs e-vägarna, stora rubriker i tidningarna, extrasändningar i radio och tv, trafikverket varnar, 112 nerringda, alla har panik, alla uppmanas stanna inne, samhällets undergång har kommit.
Hur gör de för att lyckas strula till det så för sig?

<Uppladdad bildlänk>
Här i norra halvan av landet: Alla kör som vanligt. Behöver inte ens 4wd eller högbyggd bil.

Ja, det är Fnimej skandal. Men problemet här i söder är normalt inte bilister eller din lokala åkare. Det är de talanglösa utländska åkare/trailerdragare som kör i undermåliga fordon med undermåliga förare. De förpestar trafikmiljön med hänsynslösa omkörningar och liknande förutom att de kör på nerslitna regummerade skitdäck mitt i vintern.

Permalänk
Medlem

Kina har använt svenskars routrar för cyberattacker

https://sverigesradio.se/artikel/kina-har-anvant-svenskars-ro...
Det vore väl läge att tala om vilka fabrikat och typer det gäller. Finns det uppdateringar som löser problemet vill man ju också veta. Om min router är med i gänget så byter jag gärna ut den. Men får vi inget veta kan ju kineserierna bara fortsätta djävlas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ser din "ec cetera" och höjer med "ejenkligen".

Synar med ett ”Poccorn”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ser din "ec cetera" och höjer med "ejenkligen".

Jag synar och höjer med "fallmskärm", vilket jag hörde så sent som i går i nån svensk Youtube-video jag halkade in på.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Synar med ett ”Poccorn”

Kan följa upp med otyget "ju x, ju y". "Ju x, desto y" är det som gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

Vården i det här landet.

Ser att jag har ett missat samtal och röstmeddelande från min läkare. Senaste provsvaren behöver utredas vidare. Jag har frågor och kompletterande information som kan vara viktig. Ringer VC morgonen efter. Det går inte att få någon telefontid men en notering om att läkaren ska försöka ringa upp igen under dagen och morgondagen. Ingenting om tidpunkt.

Får samtal när jag sitter i telefon på jobbet. Hinner inte svara.

Sitter hela dagen idag och vakar över telefonen. Inget samtal. Kommer hem, lägger telefonen vid datorn, plockar in matvaror och... missat samtal när jag kollar telefonen igen.

Det går ju självklart inte att ringa tillbaka, för då skulle ju faktiskt folk nyttja det till att föra en dialog med sina läkare. Här är det endast envägskommunikation som gäller.

Seriöst, hela systemet är totalt dysfunktionellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vården i det här landet.

Ser att jag har ett missat samtal och röstmeddelande från min läkare. Senaste provsvaren behöver utredas vidare. Jag har frågor och kompletterande information som kan vara viktig. Ringer VC morgonen efter. Det går inte att få någon telefontid men en notering om att läkaren ska försöka ringa upp igen under dagen och morgondagen. Ingenting om tidpunkt.

Får samtal när jag sitter i telefon på jobbet. Hinner inte svara.

Sitter hela dagen idag och vakar över telefonen. Inget samtal. Kommer hem, lägger telefonen vid datorn, plockar in matvaror och... missat samtal när jag kollar telefonen igen.

Det går ju självklart inte att ringa tillbaka, för då skulle ju faktiskt folk nyttja det till att föra en dialog med sina läkare. Här är det endast envägskommunikation som gäller.

Seriöst, hela systemet är totalt dysfunktionellt.

De gör ju vad de kan för att hålla sin plågoand...., sry jag menar högt ärade kunder på avstånd.