Herman Miller X Logitech G Embody Gaming Chair, recension?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

Nice! Låter stolen något? Jag ska nog införskaffa mig samma stol även om HM X Logitech kom ut med en ny gamingstol nyligen men tror det blir embody varianten ändå då jag har tittat på flera reviews

Tips!

Är just nu på kampanj

https://www.dpj.se/ergonomiska-kontorsstolar/2742-22079-konto...

Permalänk
Medlem

Såg att även Aeron var för ett bra pris:
https://www.dpj.se/ergonomiska-kontorsstolar/14797-herman-mil...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Dock snålvarianten utan posturefit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Dock snålvarianten utan posturefit.

Japp, ser det nu. Bra spanat. 13 280 sek för den. Fortfarande ett ok pris.

Gillar själv embodyn mer.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Tack Sugen på gaming varianten av embody dock, herman miller kommer att ha 15% off under black friday nu, inväntar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

Tack Sugen på gaming varianten av embody dock, herman miller kommer att ha 15% off under black friday nu, inväntar det

Sitter och väntar på det också, är du säker på att de kommer ha en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jzeilon:

Sitter och väntar på det också, är du säker på att de kommer ha en?

Jao ganska säker, de hade förra året och året innan det. Har läst lite på reddit, HM rep som sagt att det är på ingång till andra som frågat, 15% off redan på HMs vanliga hemsida i USA

Permalänk
Skrivet av fozzan:

Nice! Låter stolen något? Jag ska nog införskaffa mig samma stol även om HM X Logitech kom ut med en ny gamingstol nyligen men tror det blir embody varianten ändå då jag har tittat på flera reviews

Stolen knarrar en del men det är inget som stör mig, har varit med om mycket värre.
Just HMs Embony stol har fått väldigt bra betyg och den nya stolen verkar också helt OK, men den är inte lika beprövad och har antagligen en del "barnsjukdomar" så det säkra kortet är fortfarande Embody versionen.

Visa signatur

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Permalänk
Medlem
Skrivet av vadhettehaaan:

Stolen knarrar en del men det är inget som stör mig, har varit med om mycket värre.
Just HMs Embony stol har fått väldigt bra betyg och den nya stolen verkar också helt OK, men den är inte lika beprövad och har antagligen en del "barnsjukdomar" så det säkra kortet är fortfarande Embody versionen.

Ok, som jag misstänkte lite, har hört en del om det, att den knarrar men bara det inte tar över Låter ju bra det, att det inte stör för mycket om man skulle sitta i digitala möten eller annat XD Jao det ända som är nice med den stolen är ett headrest men den verkar riktigt billig annars Så blir nog embody och ett headrest är på ingång till embody och andra HM stolar från Atlas headrest, third party men från ex HM devs Verkar nice!

Länk till en yt video om det: https://www.youtube.com/watch?v=GC5BRAfAJQA&ab_channel=Ahnest...

Permalänk
Medlem

25 % på Embody nu hos Herman Miller + fri frakt, totalt landar det på 14,4k.

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikiru:

25 % på Embody nu hos Herman Miller + fri frakt, totalt landar det på 14,4k.

YEAAH BOI! Jag ska nog beställa, blir nog embody. Ska du slå till också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

YEAAH BOI! Jag ska nog beställa, blir nog embody. Ska du slå till också?

Jag slog till igår! Ser verkligen fram emot det

Permalänk
Medlem
Skrivet av jzeilon:

Jag slog till igår! Ser verkligen fram emot det

NICE vilken blev det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

NICE vilken blev det?

Blev en Embody med svart färg! Har logitech G prylar i övrigt så kommer passa skitbra.

Vilken tog du?

Permalänk
Medlem

Black Friday-erbjudandet och rabattkoden G2ESPORTS5 ger slutpriset 13470,10 SEK (30% rabatt) på Herman Miller X Logitech G.

https://segaming.hermanmiller.com/collections/menu/products/e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetp0st:

Black Friday-erbjudandet och rabattkoden G2ESPORTS5 ger slutpriset 13470,10 SEK (30% rabatt) på Herman Miller X Logitech G.

https://segaming.hermanmiller.com/collections/menu/products/e...

GRYMT! Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av jzeilon:

Blev en Embody med svart färg! Har logitech G prylar i övrigt så kommer passa skitbra.

Vilken tog du?

Nice, ännu ej beställt, men blir nog en embody med svart färg Men frågat arbetsgivaren, inväntar lite svar, tydligen kan de bidra med en peng enligt policy om man bara uppvisar kvittot så avvaktar lite innan jag fått mer info. Men hursomhelst kmr jag beställa ändå Blir nog att jag beställa denna vecka som kommer.

Permalänk
Medlem

Lite lockad men det verkar vanskligt att beställa en så dyr pryl utan möjlighet att testa innan. Har man otur med anatomin kan det till och med vara en försämring. Sen verkar vissa av samma skäl föredra Aeron, som i sin tur kommer i en uppsjö av olika konfigurationer.

Även med rabatten är man i KAB Controller-träsket vad gäller pris, är det ett säkrare bet med en stol som är hämtad från arbetsfordon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Lite lockad men det verkar vanskligt att beställa en så dyr pryl utan möjlighet att testa innan. Har man otur med anatomin kan det till och med vara en försämring. Sen verkar vissa av samma skäl föredra Aeron, som i sin tur kommer i en uppsjö av olika konfigurationer.

Även med rabatten är man i KAB Controller-träsket vad gäller pris, är det ett säkrare bet med en stol som är hämtad från arbetsfordon?

Det finns att pröva, olika butiker som säljer kontorsmöbler, exempelvis DPJ. Beror på var du bor. Men gaming varianten av embody går ju ej att testa men tror man får ett ganska så bra hum ändå om hur stolen känns om du testar en vanlig embody. Aeron skiljer ju sig ingenting mellan gaming variant och non-gaming (enbart färg). I värsta fall har du 14 dagar på dig att returnera.

Jag vet inte mkt kring KAB stolarna, men viktigt är ju researchen som ligger bakom stolen utifrån ergonomi. För mig är märken såsom HM, Steelcase, Kinnarps då självklara val. Sen hur filosofin/tanken ligger till grund kring varför säten från arbetsfordon lämpar sig bra i en kontorsmiljö vet jag inte. Är inte de 24h stämplade också? De är väl säkert också bra, i vissa miljöer, typ om man jobbar på call center eller vad som. I min värld och när man researchar kontorsstolar så dyker sällan KAB-liknande stolar upp, kan vara min echochamber dock...^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av jzeilon:

Jag slog till igår! Ser verkligen fram emot det

HM har sagt att om man råkade köpa utan 5%-rabatten så går det troligen bra att höra av sig i efterhand. 1000:- är ju lätt värt besväret.

Permalänk
Medlem

Fasen, var så nära på att beställa för 13500kr. Men såg att de blev påslag med 1900kr för frakt till mitt postnr :/

Kanske låter konstigt att bry sig om en sådan "liten" prisökning när det handlar om en stol i den här prisklassen, men de gick över smärtgränsen för min del

Visa signatur

i5 8600k & RTX 3080 KFA2

Permalänk

Slog till! Spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hetp0st:

HM har sagt att om man råkade köpa utan 5%-rabatten så går det troligen bra att höra av sig i efterhand. 1000:- är ju lätt värt besväret.

Jag skrev till dem och de svarade precis att de kommer återbetala den 5% rean jag missade. Riktigt schyssta, så kan rekommendera övriga som köpte innan G2 rean kom ut att göra detsamma!

Permalänk

Jag har lite svårt att prova någon av dessa stolar, om man inte vill åka till Stockholm. Finns det någon i snarlik storlek som jag (70kg, 172cm) som kan dela med sig av några erfarenheter, av att prova eller om ni äger någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamelbarn:

Jag har lite svårt att prova någon av dessa stolar, om man inte vill åka till Stockholm. Finns det någon i snarlik storlek som jag (70kg, 172cm) som kan dela med sig av några erfarenheter, av att prova eller om ni äger någon?

Är inte riktigt samma storlek som dig (83kg, 180cm) men har beställt både Embody & Aeron för att testa i 2 veckor. Har även lite väl långt till Stockholm och kunde enbart provsitta Aeron innan jag beställde.

Permalänk
Skrivet av kamelbarn:

Jag har lite svårt att prova någon av dessa stolar, om man inte vill åka till Stockholm. Finns det någon i snarlik storlek som jag (70kg, 172cm) som kan dela med sig av några erfarenheter, av att prova eller om ni äger någon?

Jag är typ 65 kg, 171cm
Provsatt båda i några minuter igår.
Båda var väldigt bekväma. Jag gillade komforten i embody liiite mer men armstöden på aeron var typ 170 miljoner gånger bättre än embody. Trotts det beställde jag embody. Hoppas att jag inte ångrar mig! Det kändes som att möjligheten att 'chilla' mer i embodyn med typ en fotpall var större vilket som fick bli den avgörande faktorn. Hoppas bara att inte armstöden förstör allt då jag upplever att man kan hamna för långt från mus och tgb med armstöd som sitter för långt fram, vilket i sin tur gör att man omedvetet sätter sig för långt fram med dålig hållning ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wik98:

Är inte riktigt samma storlek som dig (83kg, 180cm) men har beställt både Embody & Aeron för att testa i 2 veckor. Har även lite väl långt till Stockholm och kunde enbart provsitta Aeron innan jag beställde.

Från gaming HM butiken? Stod någon i returpolicyn om någon fee för att returnera fyi

Permalänk
Medlem

Beställt nu! Det blev en Herman Miller X Logitech G Embody spelstol - svart för mig! Dessutom enligt policy på jobbet iom en del hemarbete (50%) så får jag en peng/bidrag på 2000kr! Det blir ett riktigt gött pris i slutändan

Permalänk
Medlem
Skrivet av fozzan:

Från gaming HM butiken? Stod någon i returpolicyn om någon fee för att returnera fyi

Beställde Aeron från gaming HM butiken, Embody från Designcabinet. Vet att HM tar en insamlingsavgift, tanken är dock att behålla 1 av stolarna.

Permalänk
Avstängd

Jag är så sur på HM har tjatat på dom i år att lansera i Sverige och fick alltid dryga svar, så köpte till sist via Frankrike och ordnade dyraste frakten någonsin för att nu så lanseras det här 😂. Hoppas garantin gäller oavsett land.