Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedge:

* Får man med en one-connect kabel? Hur lång? Blev osäker då Samsung frågade om jag ville köpa en i kassan vid utcheckning

Det följer med en 3m oc-kabel

Permalänk
Skrivet av Fedge:

* Får man med en one-connect kabel? Hur lång? Blev osäker då Samsung frågade om jag ville köpa en i kassan vid utcheckning

Enligt Rtings så följer det med 2, en kort för att kunna montera boxen på foten och en längre för att kunna placera den på en tv bänk. Längderna står på sidan fast i tum.

Permalänk

Fan att omständigheterna inte tillåter ett köp nu (barn nr 2 kom nyligen och har bara 1,5 inkomst samt ett kök som ska delrenoveras), annars hade jag köpt 55" eller kanske t o m 65" utan att tveka.

Grattis till alla som har slagit till på bästa dealen jag sett här hittills!

Permalänk
Medlem

Köpte en 55" till päronen i födelsedagspresent . Tack för tipset.
För den som undrar fungerade detta via mecanat alumni också 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Fan att omständigheterna inte tillåter ett köp nu (barn nr 2 kom nyligen och har bara 1,5 inkomst samt ett kök som ska delrenoveras), annars hade jag köpt 55" eller kanske t o m 65" utan att tveka.

Grattis till alla som har slagit till på bästa dealen jag sett här hittills!

Var bara 55 och 75 som hade rabatt. 65 kostade 7000kr mer än 75an haha.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Var bara 55 och 75 som hade rabatt. 65 kostade 7000kr mer än 75an haha.

Tack, menade 75" givetvis

Permalänk
Medlem

Man kan alltså fortfarande beställa? Varför blir man orolig? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Man kan alltså fortfarande beställa? Varför blir man orolig? 😅

Yepp, beställde precis en nu.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Kände en viss ånger över att jag inte köpte 75-tummaren i helgen, bor i ny stad utan bärhjälp, men kände att jag missade en sån brutal deal. Men så gick den beställa igen och såg att man fick inbärning gratis, så slog till. Har länge velat ha VRR vilket min nuvarande TV inte har, så hoppas jag inte blir åksjuk av att spela i 75", blir det när jag spelat på projektorn på ~90".

Permalänk
Medlem

Och där var de slut igen... Suck. Missade 😔

Permalänk
Medlem

Det ligger gott om nya samsung tv i oöppnad förpackning nu på blocket och på Facebook marketplace…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

blir inte något lyft i bildkvalitet iaf.

Även jag fick en impuls att testa mot min 65” C1 som jag har nu. Har stora fönster mitt emot TVn och är i överlag ett ljust vardagsrum. Är nöjd med ljusstyrkan och så men reflektioner osv om man inte drar för helt eller kollar kvälls/vintertid är ju lite drygt. Tror dock det blir en retur, älskar ju Oled.

Brukar även ligga i en av sofforna så man ligger lite nedåt från sidan och gissar på att betraktaktningsvinkeln på QN95B blir tråkig där.

Men som sagt, ljust vardagsrum, rullar mest barnprogram tyvärr nuförtiden..

Permalänk
Medlem
Skrivet av unixware:

Det ligger gott om nya samsung tv i oöppnad förpackning nu på blocket och på Facebook marketplace…

Gud vad tråkigt att folk ska göra så, tro dock inte de är jätte lätt sålda.
Har avvaktat då jag egentligen inte behöver uppgradera och tänkte beställa nu på morgonen då mot förmodan frun är mer på att vi skulle köpa den än jag själv. Vill hellre köpa ny kyl och frys som dom hade bra rätt bra deal på också

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Jag impulsköpte 75" men har redan börjat nojja över det här med PWM-flicker. Man behöver ställa ner bakgrundsbelysningen till 35 av 50 i movie mode för att den ska flimra i 960Hz, annars blir det 120Hz. Jag misstänker att jag är känslig rent generellt av PWM-flicker. Köpte för länge sen en billig TCL 55" som jag snabbt fick ont i ögonen av. Misstänker nu i efterhand att det var PWM-flicker som orsakade symptomen. Sen fanns det något till läge där man slipper PWM i 120Hz samt med VRR aktiverat. Det här går att läsa om på rtings. Men läste någon annastans att game mode gav en så grav nedgradering av bildkvaliteten att den knappt var användbar. På mina äldre samsungapparater så hat movie mode varit uteslutet om man ska spela. Läget har alltid varit väldigt mycket mer oskarpt än exempelvis "standard". Även med sharpness på 0 i standard. Men i standard på den här modellen så kommer den flimra i 120Hz oavsett styrka på bakgrundsbelysning. Så det verkar som man är låst till att bara kunna använda movie mode med nedsänkt ljusstyrka. Och gillar man inte det läget så är man ju rätt körd...? Nån som hunnit fått hem sin TV än och testat?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag impulsköpte 75" men har redan börjat nojja över det här med PWM-flicker.

Ska du använda den som skärm till pc eller xbox/ps5 med väldigt kort avstånd? Annars skulle jag inte oroa mig speciellt mycket.

Jag är också extremt känslig men har inte märkt något av modern pwm förutom just som bildskärm när man verkligen fokuserar på bilden, har intrycket också att local dimming gör det mycket bättre än bara en gigantisk "blinkande" yta.

Vi får leverans av vår 15-19 imorgon och kan sen testa i verkligheten... 😁

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Ska du använda den som skärm till pc eller xbox/ps5 med väldigt kort avstånd? Annars skulle jag inte oroa mig speciellt mycket.

Jag är också extremt känslig men har inte märkt något av modern pwm förutom just som bildskärm när man verkligen fokuserar på bilden, har intrycket också att local dimming gör det mycket bättre än bara en gigantisk "blinkande" yta.

Vi får leverans av vår 15-19 imorgon och kan sen testa i verkligheten... 😁

Om du kommer ihåg, kan du mäta hålen för vesa-väggfäste? Det viktigaste måttet är avståndet mellan nedre hålen och nederkant på tvn

Permalänk
Medlem

Slog till på 2st 75” igår, en till mig själv och en till föräldrarna.

Någon som har en bra soundbar att rekommendera för bättre ljud? Har spanat in ”Samsung HW-B550” som verkar vara en bra budgetmodell efter youtube-recensioner.

Permalänk
Medlem

Drog också hem en igår, verkar vara snabb leverans? Någon som redan fått sin beställning?

Permalänk
Medlem

Någon som kan logga på och se om det finns några Samsung kvar? Har inte Benify (just nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Någon som kan logga på och se om det finns några Samsung kvar? Har inte Benify (just nu)

55” och 75” QN95B är slut i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

55” och 75” QN95B är slut i alla fall.

hade 65" något vettigt pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

hade 65" något vettigt pris?

"40%" rabatt till 17 990 kr

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

hade 65" något vettigt pris?

Nope, kostar alldeles för mycket med en prislapp på 18k.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

hade 65" något vettigt pris?

Inte nu men för ett par veckor sedan låg den på 12990 på Benify

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudPW:

Drog också hem en igår, verkar vara snabb leverans? Någon som redan fått sin beställning?

slut i lager enl samsung när jag pratade igår men dem som beställt kommer få den, men inget datum kunde ges

Permalänk
Medlem

Frågade kundtjänst gällande 75" QN95B då den är helt bortplockad nu.

"Den är dessvärre slut i lager, och kommer tillbaks om 6 till 8 veckor så kommer den kampanjen dessvärre att vara över"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

slut i lager enl samsung när jag pratade igår men dem som beställt kommer få den, men inget datum kunde ges

75” kommer in i nästa vecka sa kundtjänst till mig. Detta gäller lagda ordrar.

Permalänk
Medlem

Köpte en 65" QN90B för drygt 3 veckor sedan för 14.990:-
Men kunde inte låta bli att köpa 75" QN95B för 10.490:- istället.
10" större för 4.500 mindre var för lockande..

Jag hoppas bara att jag inte köpte ner mig i kvalitet?

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fedge:

Nä, det jag är orolig för, men kunde inte hålla mig ändå. Hoppas upgraden i storlek ger ett lyft, samt att man kan ha den riktigt tight monterad på väggen.

Uppgraderade från en Sony xg9505 65" till lg c2 77" under black friday, och måste säga att ökningen i storlek var minst halva nöjet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Köpte en 65" QN90B för drygt 3 veckor sedan för 14.990:-
Men kunde inte låta bli att köpa 75" QN95B för 10.490:- istället.
10" större för 4.500 mindre var för lockande..

Jag hoppas bara att jag inte köpte ner mig i kvalitet?

QN95B är ju flaggskeppmodellen?