Benify-erbjudanden på Samsung-TV [utbruten tråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

QN95B är ju flaggskeppmodellen?

Aha,
Hann bara undersöka lite sanabbt innan jag slog till, ville inte riskera att missa erbjudandet.
Kollade snabbt på rtings jämförelser och där verkade 90B ha snäppet högre poäng.
Men flaggskeppsmodell får mig att känna mig lite tryggare 👍

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan_3:

Aha,
Hann bara undersöka lite sanabbt innan jag slog till, ville inte riskera att missa erbjudandet.
Kollade snabbt på rtings jämförelser och där verkade 90B ha snäppet högre poäng.
Men flaggskeppsmodell får mig att känna mig lite tryggare 👍

Tror största skillnaden mellan modellerna är att du får med en one connect box till 95-modellen vilket jag tror inte ingår i 90-modellen (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Om du kommer ihåg, kan du mäta hålen för vesa-väggfäste? Det viktigaste måttet är avståndet mellan nedre hålen och nederkant på tvn

Absolut! Jag avskyr det där, även om jag har rätt mycket justeringsmån på mitt väggfäste så är det INTE kul att hålla på att hänga om TVn flera gånger... Jag försökte hitta lite "unboxings" igår på YT (Eftersom Samsungs manualer är rätt kassa) och det ser ut som hålen sitter väldigt centrerat.)

Skrivet av CloudPW:

Drog också hem en igår, verkar vara snabb leverans? Någon som redan fått sin beställning?

Fick SMS från Bring / Kuehne&nagel tidigt imorse - första valbara leverans var imorgon fm men får min 15-19 imorgon. Jag beställde 0600 i lördags morse kan väl tilläggas och är i Stockholm.

Skrivet av reverend benny:

hade 65" något vettigt pris?

Inte QN95B som även sagt, däremot har ju 65" 8K varianterna även 70% rabatt, men som tidigare diskuterat i tråden är det väl ytterst tveksamt om 8K ger nåt. Jag tittade själva på rtings-reviews och deras comparison för jag var bra sugen på en QN900B ett tag, men inte minst strömförbrukningen/värme fick mig att rygga tillbaka. (124W mean/309W max vs 64W/183W kändes helt galet!)

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn900b-8k-qle...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Själv är jag kluven. Sitter med en Lg 65B1 och ca 3m från tvn.
Nu har jag inte ett ljuskontrollerat rum men inget direkt solljus på tvn, frågan är om jag blir gladare av 75" QN95B pga storleken?

En nackdel till är att jag måste byta tvbänk och tappar förvaring då 75" troligen hamnar ca 25cm längre ner på väggen och jag kan inte flytta fästet.

Ilandsproblem deluxe 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Själv är jag kluven. Sitter med en Lg 65B1 och ca 3m från tvn.
Nu har jag inte ett ljuskontrollerat rum men inget direkt solljus på tvn, frågan är om jag blir gladare av 75" QN95B pga storleken?

En nackdel till är att jag måste byta tvbänk och tappar förvaring då 75" troligen hamnar ca 25cm längre ner på väggen och jag kan inte flytta fästet.

Ilandsproblem deluxe 😆

Låter nästan precis som mitt dilemma ovan förutom det med fästet, kanske blir drygt för mig med dock då min C1 hänger 2cm ovanför min center nu.

Jag är rädd att man vant sig för mycket vid Oled. Kan dock tänka mig att det kan vara ett lyft dagtid med mindre reflektioner och ner ljusstyrka. Ska fundera lite om det blir retur eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Själv är jag kluven. Sitter med en Lg 65B1 och ca 3m från tvn.
Nu har jag inte ett ljuskontrollerat rum men inget direkt solljus på tvn, frågan är om jag blir gladare av 75" QN95B pga storleken?

En nackdel till är att jag måste byta tvbänk och tappar förvaring då 75" troligen hamnar ca 25cm längre ner på väggen och jag kan inte flytta fästet.

Ilandsproblem deluxe 😆

Om du inte beställde någon så behöver du inte fortsätta fundera, den är slutsåld ändå ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Om du inte beställde någon så behöver du inte fortsätta fundera, den är slutsåld ändå ju.

Både en 55" & en 75" är beställd o står på transport as we speak 😎

Permalänk
Medlem

Jag ropar inte hej förrän det är lastat och påväg. Fortfarande "Beställningen förbereds" på båda beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag ropar inte hej förrän det är lastat och påväg. Fortfarande "Beställningen förbereds" på båda beställningar.

Jag beställde min igår strax efter kl. 16 och pratade med supporten idag som sa "Vi förväntar oss en påfyllning under nästa vecka och förhoppningsvis kommer vi kunna skicka din order då", så det låter ändå som att de tänker fullfölja de ordrar som kommit in.

Såg också att de nu plockat bort 55" och 75" från sidan.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: ASUS ROG Azoth NX Snow | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Artisan FX Hien XL Soft | TCL 34R83Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag ropar inte hej förrän det är lastat och påväg. Fortfarande "Beställningen förbereds" på båda beställningar.

"Behandlas" här...

Edit: Pratade också med supporten, de skulle få leverans nästa vecka och kommer börja skicka ut då. För min order i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Uppgraderade från en Sony xg9505 65" till lg c2 77" under black friday, och måste säga att ökningen i storlek var minst halva nöjet.

Perfekt, det jag hoppas på också!

Permalänk

Hej, jag har en fråga om Benify. Är det en engångsbetalning eller fast pris per månad? Ni som köpte TV från Samsung, tog det lång tid från ni betalade till att varan skickades? Var det 1-2 dagar eller längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrico:

Ska du använda den som skärm till pc eller xbox/ps5 med väldigt kort avstånd? Annars skulle jag inte oroa mig speciellt mycket.

Jag är också extremt känslig men har inte märkt något av modern pwm förutom just som bildskärm när man verkligen fokuserar på bilden, har intrycket också att local dimming gör det mycket bättre än bara en gigantisk "blinkande" yta.

Vi får leverans av vår 15-19 imorgon och kan sen testa i verkligheten... 😁

Yes. Ska användas till PS5/PC i ett rum som är 13kvm och sitter mindre än 3 meter från TVn. Den är tänkt att ersätta en 100" projektorduk och 46" TV full HD-TV. Ville ha en lämplig TV innan lanseringen av Final Fantasy XVI. Ett spel jag kommer sträckköra flera timmar om dagen. Har aldrig testat en QLED i hemmamljö tidigare heller.
Nästan glad att det verkar vara förseningar för oss som beställde i sista sekund innan den tog slut eftersom jag då antagligen hinner häva köpet om jag skulle ångra mig. Verkar som uppdateringar av mjukvaran förstört HDR vid spelande bland annat. Ju mer jag googlar eller youtubar modellen desto mer akeptisk blir jag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Paddan_3:

Köpte en 65" QN90B för drygt 3 veckor sedan för 14.990:-
Men kunde inte låta bli att köpa 75" QN95B för 10.490:- istället.
10" större för 4.500 mindre var för lockande..

Jag hoppas bara att jag inte köpte ner mig i kvalitet?

Skrivet av VassVass:

QN95B är ju flaggskeppmodellen?

Skrivet av Paddan_3:

Aha,
Hann bara undersöka lite sanabbt innan jag slog till, ville inte riskera att missa erbjudandet.
Kollade snabbt på rtings jämförelser och där verkade 90B ha snäppet högre poäng.
Men flaggskeppsmodell får mig att känna mig lite tryggare 👍

Skrivet av Danieleet:

Tror största skillnaden mellan modellerna är att du får med en one connect box till 95-modellen vilket jag tror inte ingår i 90-modellen (?)

Samtidigt har ju ofta större panelerna sämre kvalitet än de mindre panelerna även inom samma modell serie. Vet inte om det är så i det här fallet dock. Kanske @Laxpudding kan svara?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Inget specialpris på 85 tum?
Eller är alla erbjudanden borta nu? Blev lite sugen att skaffa Benify för att köpa en TV för dessa priser trots att jag sitter på en 77 tum OLED

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Hedersmedlem

***Vi fortsätter Benify/Samsung-diskussionen här istället för att kapa Dagens fynd - Diskussionstråden.***

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Man inser efter att ha följt tråden hur många impulsköp som görs haha.

Jag sitter nöjd i båten med min LG CX 65. Håller nog i några år till.

Permalänk
Medlem

så är alla modeler för tillfället slut? och kommer inte in innan benify erbjudandet är slut?, har för tillfället ej benify så kan inte kolla själv.

Permalänk
Medlem

Hoppas att ni får hyffsade exemplar när det kommer till DSE, blooming och vibrationer från högtalaren (bas). En bekant till mig testade tre stycken qn95b innan han bestämde sig för att lägga ner. Han beställde en lg 77c2 istället. Jag var väldigt nära på att beställa en 75", men han varnade mig. Även jag har en lg c2, men man blev ganska sugen på att köpa bara för att^^

Permalänk
Medlem

Var i kontakt med chatten på Samsung och dem kunde inte garantera någon leverans.

beställde igår 16,30,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dino2k:

Hoppas att ni får hyffsade exemplar när det kommer till DSE, blooming och vibrationer från högtalaren (bas). En bekant till mig testade tre stycken qn95b innan han bestämde sig för att lägga ner. Han beställde en lg 77c2 istället. Jag var väldigt nära på att beställa en 75", men han varnade mig. Även jag har en lg c2, men man blev ganska sugen på att köpa bara för att^^

Skrivet av leeggee:

Var i kontakt med chatten på Samsung och dem kunde inte garantera någon leverans.

beställde igår 16,30,

Oof. Får väl hålla tummarna för båda delarna.

Blooming har jag ju dock redan idag med 50 FALD-zoner. De är väl 720 eller nåt i QN95B så lär ju vara förbättring.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

hur länge gäller erbjudandet på Benify?

Permalänk
Medlem
Skrivet av leeggee:

Var i kontakt med chatten på Samsung och dem kunde inte garantera någon leverans.

beställde igår 16,30,

Fast de skulle väl få in fler exemplar? Tror inte de kan neka leverans när köp gått igenom och man fått bekräftelse på köpet. Är de slut helt från fabrik tror jag att de är skyldiga att leverera antingen något likvärdigt eller bättre till samma pris.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Fast de skulle väl få in fler exemplar?

Jo, fast det är ju fler ex. i förhållande till hur många beställningar som rasslat in. Det gick att beställa länge.. måste ha trillat in rätt många ordrar..

Såg att du redigerar inlägget nu och juridiken där lämnar jag osagt. För en annan som valde faktura via Klarna vet jag inte om ”bara” en orderbekräftelse är bindande.

Permalänk
Skrivet av marow:

hur länge gäller erbjudandet på Benify?

De är helt slutsålda. La en spontan beställning på en 75" för att byta ut min något år äldre 75" Samsung QLED utan full array local dimming.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Vad ska man med 10 års inbränningsgarantin till på denna tv?

Skrivet av Dino2k:

Hoppas att ni får hyffsade exemplar när det kommer till DSE, blooming och vibrationer från högtalaren (bas). En bekant till mig testade tre stycken qn95b innan han bestämde sig för att lägga ner. Han beställde en lg 77c2 istället. Jag var väldigt nära på att beställa en 75", men han varnade mig. Även jag har en lg c2, men man blev ganska sugen på att köpa bara för att^^

Vibrationer från basen ska de ha fixat med en firmware genom att dra ner basen i equalizern. Skärmar är alltid ett lotteri, finns de som är petiga och de som inte är det. För 30 000 kr kanske man är det, för 10 500. Inte lika mycket.

Skrivet av Eldarion:

Jo, fast det är ju fler ex. i förhållande till hur många beställningar som rasslat in. Det gick att beställa länge.. måste ha trillat in rätt många ordrar..

Såg att du redigerar inlägget nu och juridiken där lämnar jag osagt. För en annan som valde Klarna vet jag inte om ”bara” en orderbekräftelse är bindande.

Blir säkert retur på en del exemplar som inte blir sålda på blocket men man kan hoppas 20 % rabattkod om de makulerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

De är helt slutsålda. La en spontan beställning på en 75" för att byta ut min något år äldre 75" Samsung QLED utan full array local dimming.

jodå fattat så långt , men om dom skulle få in fler tv, hur länge gäller själva erbjudandet?

Permalänk

Tilbuden på Samsung-modellerna som nämns i denna tråd var väldigt bra. Men är det vanligt att man via Benify får sådana bra avtal på exempelvis Samsung-TV-apparater, eller var detta ett ovanligt fall? Fanns det liknande avtal på Samsung år 2021 eller 2020 till exempel?

Och igen en fråga, är det en månatlig avgift på Benify eller bara en engångskostnad för att bli medlem?

Det vore bra om någon kunde svara på mina frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av underkiller:

Tilbuden på Samsung-modellerna som nämns i denna tråd var väldigt bra. Men är det vanligt att man via Benify får sådana bra avtal på exempelvis Samsung-TV-apparater, eller var detta ett ovanligt fall? Fanns det liknande avtal på Samsung år 2021 eller 2020 till exempel?

Och igen en fråga, är det en månatlig avgift på Benify eller bara en engångskostnad för att bli medlem?

Det vore bra om någon kunde svara på mina frågor

Har varit en del bra erbjudanden via Benify på Samsung produkter genom åren.
B.la Tv-apparater och surfplatta vad jag kommer ihåg.

Finns Benify privatdeals som är engångskostnad för bli medlem.
Kostade 10:- tror jag men kanske höjt nu.

Finns lite att läsa här om tidigare erbjudanden,
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1144000-dagens-fynd-di...

Visa signatur

/Johan

Permalänk
Skrivet av marow:

jodå fattat så långt , men om dom skulle få in fler tv, hur länge gäller själva erbjudandet?

De har sagt att de inte får in fler och 55 och 75" är ny borttagna från hemsidan om jag ser rätt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌