Butik hävdar att returen ej har kommit fram, behöver tips och råd

Permalänk

Butik hävdar att returen ej har kommit fram, behöver tips och råd

Hej!

Beställde en skärm.
Var inte nöjd så den åkte i retur.
Detta var 2023-06-25.
Hörde av mig till komplett i Måndags där jag får till svar att det inte är klart.
Så idag skickade jag ett email till Komplett och nu säger dom att skärmen inte är mottagen än.
Men på min sida och enligt postnord så mottags den 2023-06-28.
Hur kan jag gå tillvidare?

Permalänk
Medlem

Antagligen står väl paketet i deras godsmottagning och väntar på att medarbetare ska öppna paketet och registrera att det ser okej ut och läggas för utbetalning.
4 veckor är väl lite väl mycket men dom är väl mitt i snigelfart som övriga företag i Sverige nu under semestertider.
Ring dom istället för att mejla.

Permalänk
Hedersmedlem

@moyozuz539 *Rubrik förtydligad, tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av fm_buli:

Antagligen står väl paketet i deras godsmottagning och väntar på att medarbetare ska öppna paketet och registrera att det ser okej ut och läggas för utbetalning.
4 veckor är väl lite väl mycket men dom är väl mitt i snigelfart som övriga företag i Sverige nu under semestertider.
Ring dom istället för att mejla.

Fick just till svar via email att skärmen skickades tillbaka till mig 06-28.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Fick just till svar via email att skärmen skickades tillbaka till mig 06-28.

Spännande, hur kom det sig då?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Spännande, hur kom det sig då?

Blev något missförstånd.
Jag ville göra en retur men dom trodde jag ville skicka den på service.
Men jag ringde och sa att jag ville göra en retur och han skulle göra en retur istället. Så hoppas det finns inspelat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Någon som har nåt tips på vad jag kan göra?

Prata med Komplett och gör en retur?

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av moyozuz539:

Blev något missförstånd.
Jag ville göra en retur men dom trodde jag ville skicka den på service.
Men jag ringde och sa att jag ville göra en retur och han skulle göra en retur istället. Så hoppas det finns inspelat.

Skrivet av moyozuz539:

Någon som har nåt tips på vad jag kan göra?

Ok, men vad är status just nu då?

Har dom skärmen? Har du skärmen? Vet ingen vart skärmen är?
Om komplett har skickat tillbaka den till dig så borde du fått ett nytt tracking nummer av dom.
Vad säger deras kundtjänst när du pratar med dom?

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Har butiken bokat frakten så är det butiken som har ansvar och eventuellt försäkrat frakten. Självfallet behöver de göra någon utredning, men de kommer ju inte kunna visa att du har skärmen. Deras ansvar efter du lämnat över den till speditören enligt tidigare ARN-beslut alltså.

Har du skickat den på eget bevåg med fraktsedel du fixat själv får du givetvis reklamera till Postnord då det blir svårt för utomstående att göra det.

Permalänk
Skrivet av Klorixx:

Ok, men vad är status just nu då?

Har dom skärmen? Har du skärmen? Vet ingen vart skärmen är?
Om komplett har skickat tillbaka den till dig så borde du fått ett nytt tracking nummer av dom.
Vad säger deras kundtjänst när du pratar med dom?

Vet inte står på "mina sidor" motagen men dom säger att den inte är motagen.
Och så fort den är motagen så skickar dom tillbaka mina pengar.
Det var dom som skickade den så det har jag inget med att göra.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Har butiken bokat frakten så är det butiken som har ansvar och eventuellt försäkrat frakten. Självfallet behöver de göra någon utredning, men de kommer ju inte kunna visa att du har skärmen. Deras ansvar efter du lämnat över den till speditören enligt tidigare ARN-beslut alltså.

Har du skickat den på eget bevåg med fraktsedel du fixat själv får du givetvis reklamera till Postnord då det blir svårt för utomstående att göra det.

Det stämmer, det är dom som skickat den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Det stämmer, det är dom som skickat den.

Hämtade du aldrig ut den eller hämta du ut den och skicka tillbaka den med retursedel från butiken?

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Hämtade du aldrig ut den eller hämta du ut den och skicka tillbaka den med retursedel från butiken?

Nej, Gjorde en retur men dom trodde jag ville ha den servad eller nåt.
Så fick ett email att det var klart och dom kommer skicka skärmen till mig.
Så jag ringde direkt och sa att det måste blivit något missförstånd. Jag ville göra en retur.
Fick till svar att han skulle fixa det, och efter det har det gått runt 30 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Nej, Gjorde en retur men dom trodde jag ville ha den servad eller nåt.
Så fick ett email att det var klart och dom kommer skicka skärmen till mig.
Så jag ringde direkt och sa att det måste blivit något missförstånd. Jag ville göra en retur.
Fick till svar att han skulle fixa det, och efter det har det gått runt 30 dagar.

Då borde de ha den eftersom du inte fått den tillbaka.

Annars får de visa något tracking nummer om de skulle ha skickat tillbaka den.

Låter lite som de slarvat bort den eller så är de extremt långsamma pga semester.

Men eftersom de inte verkar bestrida att de fick in den när du skickade den så kan jag inte se att de skulle kunna skylla på dig.

De skulle skicka tillbaka den men då ringde du och sa att du inte ville ha den tillbaka. Då måste kunden finnas där hos dem någonstans. Annars får de som sagt bevisa att de skickat den till dig om de skulle gjort det.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Nej, Gjorde en retur men dom trodde jag ville ha den servad eller nåt.
Så fick ett email att det var klart och dom kommer skicka skärmen till mig.
Så jag ringde direkt och sa att det måste blivit något missförstånd. Jag ville göra en retur.
Fick till svar att han skulle fixa det, och efter det har det gått runt 30 dagar.

Skrivet av dagas:

Då borde de ha den eftersom du inte fått den tillbaka.

Annars får de visa något tracking nummer om de skulle ha skickat tillbaka den.

Låter lite som de slarvat bort den eller så är de extremt långsamma pga semester.

Men eftersom de inte verkar bestrida att de fick in den när du skickade den så kan jag inte se att de skulle kunna skylla på dig.

Ja den borde gått tillbaka till verkstaden om den var där och vände, de kan dock fått in ändrat förfarande för att omdirigera till lagret.

Permalänk
Medlem

Favorit i repris som det verkar

#18734234

Vet inte om Komplett sen dess sett över sin webbsida som inbjöd till problem som dessa genom sin allt annat än användarvänliga design gällande återköp/serviceärenden.

Permalänk

Hittade ett spårningsnummer på "mina sidor" och det verkar som dom har levererats skärmen till Ljungby.
Dock bor jag 35 mil ifrån Ljungby :D.

WILLYS LJUNGBY
27 juli 12:35
SE
Försändelsen har levererats till ett serviceställe.

Frågan är om dom förväntar sig att jag ska hämta ut skärmen och skicka den till dom!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Hittade ett spårningsnummer på "mina sidor" och det verkar som dom har levererats skärmen till Ljungby.
Dock bor jag 35 mil ifrån Ljungby :D.

WILLYS LJUNGBY
27 juli 12:35
SE
Försändelsen har levererats till ett serviceställe.

Frågan är om dom förväntar sig att jag ska hämta ut skärmen och skicka den till dom!?

Har butiken bokat frakten kan de skicka in ändrat förfogande så att de får den till rätt ställe, eller väntar de bara 7 dagar så åker den tillbaka till avsändaren.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Har butiken bokat frakten kan de skicka in ändrat förfogande så att de får den till rätt ställe, eller väntar de bara 7 dagar så åker den tillbaka till avsändaren.

Är det 7 dagar totalt? För i såna fall har det gått 13 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Är det 7 dagar totalt? För i såna fall har det gått 13 dagar.

7 dagar, men avsändaren kan välja 14 dagar från början och även mottagaren kan be att få 14 dagar.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

7 dagar, men avsändaren kan välja 14 dagar från början och även mottagaren kan be att få 14 dagar.

Kontaktade precis chat, dom har motagit den nu tydligen, men enligt mina sidor så är det på Willys ljungby
Och den ska skickas igen.
Jaha sa jag, vart ska ni skicka den nu frågade jag men fick inget svar. helt otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Är det 7 dagar totalt? För i såna fall har det gått 13 dagar.

7 dagar hos ombud har PostNord som standard.

Ibland fungerar givetvis inte spårningen.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt hur kan dom strula så mycket skicka tillbaka en enkel retur,, ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

7 dagar hos ombud har PostNord som standard.

Ibland fungerar givetvis inte spårningen.

Utökad liggetid ger ju 14 dagar, många (e-handlare/avsändare) har det satt som standard.

Permalänk
Medlem

Säg att @Komplett ska ge dig dina pengar tillbaka bara. Vad är det ni bråkar över med OP om ni har fått tillbaka den för en månad sen? Helt otroligt att man ska hålla på att jaga sin retur så mycket.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av moyozuz539:

Kontaktade precis chat, dom har motagit den nu tydligen, men enligt mina sidor så är det på Willys ljungby
Och den ska skickas igen.
Jaha sa jag, vart ska ni skicka den nu frågade jag men fick inget svar. helt otroligt.

Tjena moyozuz539. Här ser det ut som om något har gått ordentligt fel.
Det vore uppskattat om du skickar oss ditt kund eller returnummer via PM så ska vi titta närmare på ärendet, se vad som hänt och se vad vi kan göra annorlunda.

Tack @xSean145 för att du pingade oss och uppmärksammade oss på detta.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Tjena moyozuz539. Här ser det ut som om något har gått ordentligt fel.
Det vore uppskattat om du skickar oss ditt kund eller returnummer via PM så ska vi titta närmare på ärendet, se vad som hänt och se vad vi kan göra annorlunda.

Tack @xSean145 för att du pingade oss och uppmärksammade oss på detta.

//Erik

Tack.
Har svarat via pm.
Verkar som ni skickat den till Ljungby Willys igen

WILLYS LJUNGBY
Igår 11:32

SE
Försändelsen har levererats till ett serviceställe.

Växjö
Igår 07:20

SE
Försändelsen har ankommit distributionsterminal.

Växjö
Igår 03:41

SE
Försändelsen är på väg.

Växjö
11 aug. 20:35

SE
Försändelsen är på väg

Permalänk
Sötast

Jag tycker vi borde följa skärmen på dess resa och lämna varsin signatur på lådan för varje stad den besöker

Permalänk

Fick pengarna tillbaka idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Fick pengarna tillbaka idag

Det är inte intressant. Vi bryr oss bara om var skärmen befinner sig. Kan den vara i Uppsala? Eller kanske i Hässleholm?

Bra att det löste sig