Kommer det att komma en ren oled 32 tum datorskärm 2024?

Permalänk
Medlem

Kommer det att komma en ren oled 32 tum datorskärm 2024?

Jag har kikat på display Ninja men vad jag kan se så är det endast qd-oled skärmar 32 tum som kommer detta året. Qd-oled har ju mycket sämre bild än oled.

Permalänk
Viking

"Qd-oled har ju mycket sämre bild än oled"
Hur menar du nu, QD-OLED har väl fått fantastiska betyg i bildkvalité?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Det är pixelstrukturen som kan ge upphov till lite suddig text med QD-OLED. LG kör ju med W-OLED men har för dålig koll på om dom har eller kommer lansera några 32" 4k paneler.

Edit: Det är inte alla som märker av suddig text på QD-OLED dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Det är pixelstrukturen som kan ge upphov till lite suddig text med QD-OLED. LG kör ju med W-OLED men har för dålig koll på om dom har eller kommer lansera några 32" 4k paneler.

Edit: Det är inte alla som märker av suddig text på QD-OLED dock.

qd oled har inte heller samma bildkvalitet som Oled (O organic). Det är långt ifrån samma svärta och briljanta färger. Qd oled är ju en form av lcd skärm och Oled är inte det.

Permalänk
Viking
Skrivet av landahl:

qd oled har inte heller samma bildkvalitet som Oled (O organic). Det är långt ifrån samma svärta och briljanta färger. Qd oled är ju en form av lcd skärm och Oled är inte det.

Nej

Skrivet av Necrophor:

Nej, QD Oled är en ren Oled fast Quantom Dot teknik på Oled. Du tänker på QD-Led.

QD Oled är rent bildmässigt bättre än en "vanlig" Oled om man skall hålla det kortfattat och uppnår exakt samma svärta och än mer briljanta färger.

QLED*

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

qd oled har inte heller samma bildkvalitet som Oled (O organic). Det är långt ifrån samma svärta och briljanta färger. Qd oled är ju en form av lcd skärm och Oled är inte det.

Skrivet av Necrophor:

Nej, QD Oled är en ren Oled fast Quantom Dot teknik på Oled. Du tänker på QD-Led.

QD Oled är rent bildmässigt bättre än en "vanlig" Oled om man skall hålla det kortfattat och uppnår exakt samma svärta och än mer briljanta färger.

Jag tror som Necrophor att du blandar ihop QD-OLED med Q-LED (det senare är Samsung oerhört duktig på att marknadsföra för sina LCD-TV's).

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Jag tror som Necrophor att du blandar ihop QD-OLED med Q-LED (det senare är Samsung oerhört duktig på att marknadsföra för sina LCD-TV's).

Mycket möjligt att jag blandar ihop det.

Jag menar att qled har mycket sämre bildkvalitet än oled.

Alienware AW3225QF verkar va en trevlig skärm förutom den böjda panelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Mycket möjligt att jag blandar ihop det.

Jag menar att qled har mycket sämre bildkvalitet än oled.

Alienware AW3225QF verkar va en trevlig skärm förutom den böjda panelen.

Du blandar ihop begreppen.

Det kommer flera 32"-skärmar med OLED i år, med paneler från både LG och Samsung.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

https://www.guru3d.com/story/asus-teases-dualmode-4k-240-hz-a...

https://www.youtube.com/watch?v=9DIFeckaKls