Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tack för att du hjälpte honom förstå, han bara svarar mig för att klaga eller att vilja provocera.

Hahaha kan du verkligen inte komma på något eget att skriva?
Det var ju nästan precis så jag skrev till dig i PS3 tråden för en stund sedan

"Läs ordentligt eller skit i att svara för allt du kan är att klaga eller vilja provocera."

Men men det stora skrattet bjuder du själv på så kram på dig

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Crom Hounds(Stavnig?)

IronStrom

The movies

King Kong

Swat 3

Alla Lord of The Ring spelen

Listan kan göras lång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen

Swat 3

Eh, på vilket sätt är Swat 3 inte bra?

Permalänk
Medlem

Unreal2 - Inte för att jag tyckte spelet i sig va speciellt dåligt, det va helt ok spel. Men mycket unreal va det då inte -> stor flopp då unreal nog är ett av mina favorit lir.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2
Heroes of might and magic 4
Quake 4
Age of empires 3

Det är väl dom spelen jag blivit mest besviken på hitills.

Permalänk
Medlem

Condemned! Fy fan för detta spel säger jag bara.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

hur kan man skriva att halo serien är dåliga spel? Fan vilken känsla asså att nita dom jävla utomjordingarna. Bästa spelserien ever. enough said

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Halo och Halo 2.

Har plågat mig igenom båda spelen, både SP och co-op och jag kan verkligen inte förstå vad som är så bra med det.

Halo får 5 floppar av 5 möjliga.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Halo och Halo 2.

Har plågat mig igenom båda spelen, både SP och co-op och jag kan verkligen inte förstå vad som är så bra med det.

Halo får 5 floppar av 5 möjliga.

Hm smaken är som rumpan.

Det var nästan så jag hade ståfräs hela tiden jag spelade dom spelen iaf.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli anklagad för spam så tänker jag ändå göra ännu ett inlägg

Age om Empiers 3, framallt single-player kampajen, jag förväntade mig storaslagna strider mellan britter och fransmän men vad får jag, jo jag ska hjälpa någon jävla bimbo att bygga en järnväg. Det var verkligen en besvikelse. I övrigt är väl spelet ganska OK men jag spelar aldrig RTS spel i multiplayer så SP delen är det viktigaste för mig.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Hahaha kan du verkligen inte komma på något eget att skriva?
Det var ju nästan precis så jag skrev till dig i PS3 tråden för en stund sedan

"Läs ordentligt eller skit i att svara för allt du kan är att klaga eller vilja provocera."

Men men det stora skrattet bjuder du själv på så kram på dig

Trodde faktiskt att du skulle bli småsur när jag skrev av dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Hm smaken är som rumpan.

Ja exakt.
Min polare älskar spelet över allt annat som går att spela.

Men jag gillar honom ändå

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Hmm. Varför är det så många som här räknar upp de mest berömda och omtyckta spelen i spelhistorien som floppar ?

Låter som ett extremt skevt urval av personer som helt går emot majoritetens åsikt... Inget fel i det dock.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Hmm. Varför är det så många som här räknar upp de mest berömda och omtyckta spelen i spelhistorien som floppar ?

Låter som ett extremt skevt urval av personer som helt går emot majoritetens åsikt... Inget fel i det dock.

Läste du ens ursprungsinlägget? Det handlar om personliga floppar. Det är därför ingen har nämnt Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Spelet floppade totalt, men var skitbra ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Hm smaken är som rumpan.

Det var nästan så jag hade ståfräs hela tiden jag spelade dom spelen iaf.

De flesta som dyrkar Halo, hade sin första riktiga FPS upplevelse med det. Folk som spelat FPS sen Wolfenstein och Doom var inte lika imponerade...
om någon undrar är jag del av den senare kategorin

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig ens testat Halo. Missar jag nånting bra eller?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
De flesta som dyrkar Halo, hade sin första riktiga FPS upplevelse med det. Folk som spelat FPS sen Wolfenstein och Doom var inte lika imponerade...
om någon undrar är jag del av den senare kategorin

hmm dom "flesta"... Tvivlar på det då jag och flera jag känner som spelat FPS-lir sedan Wolfenstein älskar Halo-liren.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Halo och Halo 2.

Har plågat mig igenom båda spelen, både SP och co-op och jag kan verkligen inte förstå vad som är så bra med det.

Halo får 5 floppar av 5 möjliga.

Om man nu tycker så illa om ett spel att man ger det "5 floppar av 5 möjliga" så förstår jag inte varför man spelar genom bägge två både i SP och MP. Då är det ju något man gillar med spelen och kan därför inte ge det sämsta betyget.

Vissa verkar bara skriva något spel för att "få" vara med i diskutionen.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Inaktiv

Känns som att vissa här borde få följande förklarat för sig:

Inläggen i den här tråden baseras på personliga åsikter och bör därför inte kommenteras med inlägg som "HUR KAN DU INTE GILLA DET!11+1+1!?!?!?! DET ÄGER!!1111"

Permalänk
Medlem

Diablo 2
Förväntning: Massiv längtan i flera år. Efter att ha nött och stött Diablo över 33600 modem i flera år verkade det som det bästa som någonsin skulle storma pc-scenen. Tankade betan över modem, och förbeställde liret när det till slut kom.
Resultat: Må hända att man växt ifrån hack&slash, men det var så vansinnigt enformigt, och nätkoden var ingen höjdare heller. Pinade mig igenom 3/4 av det innan jag till slut la ner. Känslan från ettan fanns inte alls där. Vilket var en besvikelse, för ettan var riktigt rolig.

C&C: Tiberian Sun
Förväntning: C&C och Red Alert (1&2) bådade för ett fantastiskt lir. Grafiken verkade grym, dynamisk terräng var nytt, färgat ljus och andra mysiga saker.
Resultat: Va? I en panikgest att stoppa tank-rush så saknas det ingen backbone i någon armé. Det blev för mycket meck, specialtrupper, laser och galenskap.

Total Annihilation: Kingdoms
Förväntning: Efter att ha köttat TA på min gamle 100MHz:are ett bra tag var förväntningen stor på ett nytt TA (på en ny burk). Episka strider i massivt format lovades.
Resultat: Saknade helt TA-känslan. Att sitta och lira en karta i 2-3 timmar blev inte TA-fröjd, det blev TA-terror. Ne.

Black and White
Förväntning: Efter att ha slaviskt följt "I lejonets kula" i PCGamer under vad som verkade som en evighet, så hade jag en ganska stor förväntning på spelet. Det skulle vara så fritt, så dynamiskt och 'nyskapande' som Molyneux uttryckte det.
Resultat: Visst var det hyffsat fritt, men det var inte alls roligt. Populous 3, fast nyare. Det gav inte alls någon gudakänsla, bara massa 'flytta plankor och se till att gorillan inte äter bajs'-känslor, hur nu en sådan känsla känns.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
hmm dom "flesta"... Tvivlar på det då jag och flera jag känner som spelat FPS-lir sedan Wolfenstein älskar Halo-liren.

Vi får nog ta in en ny kategori, de som inte spelat ett fps sedan Wolfenstein tycker givetvis Halo är häftigt. Faktiskt nästan så man skulle köpt det före DOOM om de släppts samtidigt

Permalänk

Boiling Point måste ha varit min största besvikelse. Har flera gånger installerat det igen och tänkt "det har säkert kommit en ny patch" och till mitt förtret har det alltid varit lika buggigt, livlös och ospelbart alla gånger.

Visa signatur

VD för Glowpad UF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Om man nu tycker så illa om ett spel att man ger det "5 floppar av 5 möjliga" så förstår jag inte varför man spelar genom bägge två både i SP och MP. Då är det ju något man gillar med spelen och kan därför inte ge det sämsta betyget.

Vissa verkar bara skriva något spel för att "få" vara med i diskutionen.

Om jag inte hade spelat igenom båda spelet hade du antagligen whinat över att jag inte gav det en chans.
Now I did och jag gillade det inte.

Fine?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk

Spel: Heroes of Might & Magic V
Motivation: Har alltid älskat hur snabbt och actionfyllt HoMM3 är.
Men detta känns som HoMM3 med finare grafik, fast det går ca 12 gånger slöare :/

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Halflife 2 - Spelet var en lång korridor med action - paus - action - paus etc.
Varenda person man mötte i spelet var tvugen att säga "OMG your Gordon Freeman! We <3 y00 omgomg you da hero!", det blev långtråkigt och ganska enformigt. Och btw behöver jag säga mer än exploderande tunnor? Lös pusslet genom att skjuta den exploderande tunnan, yay Best Game Evarh!

Halo - Spelet med 2 eller max 3 inomhus designer, Bungie var tvugna att markera ut vart man skulle med pilar i marken för folk inte skulle irra bort sig i alla tråkiga oinspirerade rum.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Halo
Motivering: Höga förväntningar och tro på action.. slutade med att jag höll in avtryckaren och bara knatade genom hela spelet...

Alla FF efter VIII
Motviering: För mycket flash och bling bling, för lite FF-kännsla. 8:an var sisådär, men det håll iallafall, men efter det har det vart utför hela vägen.

HoMM V
Motivering: Efter ett katastofalt kasst IV och ett underbart III hoppades man ju på att de skulle lärt sig en läxa.. men icke, V är visserligen bättre, men för omständigt och återigen som med så många andra spel, för mycket bling bling

Warcraft 3
Motivering: älskade 2:an, hatar 3:an... för lite units, för lite grupptaktik och för mycket rpg

Metal Gear solid 2
Motivering: tryck on, kör vr-missions, repeat.

Grand turismo (samtliga)
Motivering: Älskar att körabilspel och meka med dem, hatar att förlora gång på gång på gång för att man gör en enda ynka pytteliten halv-miss på ett 20-minters race.

WoW
Motivering: dåligt balanserat och funktionsfattigt MMORPG utan mmo-mentalitet och med haltande rpg-element... massive online singleplayer hack'n'slash hade vart en bättre term.

Chronicles of Riddick, Escape from butchers bay
Motivering: installera, starta, sen var man klar, för längre var det inte.

Doom3
Motivering: 5 minuter med spänning, 5 minuter med att tycka det ser coolt ut, X antal timmar med att skjuta i mörka hörn, eftersom det _alltid_ stod monster där...

Samtliga silent hill
Motivering: Jag har lirat ut alla för att hitta det där speciella som skall göra serien bra jag har verkligen försökt... och det slutar med "jaha... två ben med köttklump på som blir omkörd av lilla snigel... spännande :rolleyes:" jag känner inte spänningen, jag känner inte skräcken eller rysningarna... det är bara blaskigt, segt och meningslöst...

edit**
om ni vill stava rätt, köp inte ett tangentbord i silicon... som att skriva på en oljad pressening..

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Om jag inte hade spelat igenom båda spelet hade du antagligen whinat över att jag inte gav det en chans.
Now I did och jag gillade det inte.

Fine?

Nä det hade jag inte "whinat" över. Tycker bara det är lite lustigt att lägga ner MÅNGA timmar på 2 spel i SP och MP om man nu hatar spelet vilket man borde göra om det får 5 flopps av 5

Självklart får du tycka spelet är dåligt om du vill, men något med det tilltalade ju dig annars skulle du inte lägga ner tiden på det.

Jag är inget uberfan av Halo själv, men att kalla det flopp eller dåligt kan jag inte göra för det är inget av det.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Oblivion - jag har ned 50-100 timmar på spelet, men det når helt enkelt inte upp till Morrowinds höjder.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Alla FF efter VIII
Motviering: För mycket flash och bling bling, för lite FF-kännsla. 8:an var sisådär, men det håll iallafall, men efter det har det vart utför hela vägen.

FF IX var väl bra?

Annars håller jag med, FFX var fånigt men gick att spela igenom, FFX-2 var hemskt och jag funderar på att inte ens köpa FF XII - Tanken på att inte köpa ett nytt FF-spel var ju otänkbar för 5 år sedan...sorgligt är vad det är...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
FF IX var väl bra?

Annars håller jag med, FFX var fånigt men gick att spela igenom, FFX-2 var hemskt och jag funderar på att inte ens köpa FF XII - Tanken på att inte köpa ett nytt FF-spel var ju otänkbar för 5 år sedan...sorgligt är vad det är...

sant... tanken på ett nytt ff brukade vara en höjdare bortom allt annat, nu känns det mest som at man kan sitta hemma och glo på film i stället, för enda skillnaden är ju att spelet ibland pausar så man få trycka på en knapp eller två innan sekvenserna fortsätter... väldigt sorgligt faktiskt.

jag lirade IX ett bra tag, och det gick väl an måste jag säga, men jag tycker ändå att det var det första spelet som tog omständigheterna för långt... VIII var inledningen och IX var första delen så att säga. Det enda FF jag gillat de senaste åren är nog faktiskt XI, eftersom det har den där härliga kännslan kvar.. men det är ju å andra sidan inte något vanlig FF heller, så jag vet inte om man ska räkna in det med de andra.

Och visst går alla att spela, tillochmed X-2 går att spela, men det saknas saker... FF-kännslan och spelglädjen, spänningen och äventyrskännslan är ju nästan helt utbytta mot hur många hårstån man kan rendera i filmerna... inte ett bra byte imo.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.