Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Permalänk
Medlem

Just Cause

Permalänk

FF VIII
FF X
Zelda - Wind Waker
Mario Sunshine
Doom 3
Quake 4
CS:Source
Kingdom Hearts 1
Kingdom Hearts 2

Notera att alla de spelen är bra spel, men de var inte alls lika bra som jag hade hoppats på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Just Cause

qft

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
qft

?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
qft

Qft? Alla dessa förkortningar, jag blir galen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolloboy
Super Mario Bros 2.

Faxanadu

Beyond Good and Evil

Final Fantasy VIII och X

Final Fight

Hmm, motivera varför du inte gillade Beyond Good and Evil. För mig är det ett av de bästa äventyrsspelen på MYCKET länge. Det är roligt, spännande och känns vuxet. Samt att det är en kvinnlig huvudkaraktär som känns trovärdig. Med långbyxor och kläder som täcker kroppen.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Qft? Alla dessa förkortningar, jag blir galen!

Quoted For Truth

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Final fantasy Chrystal cronicles ( felstavat så det sjunger om det..)

OBLIVION! fy fan va dåligt det va/är( enligt mitt tycke )

Hm... finns säkert mycket mer som jag inte kommer på nu.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

GHOST REACON: Advanced war fighter!

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 8 var väl lite smådrygt, men ändå rätt bra, typ.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Doom 3 ( Helt klart det sämsta DOOM spelet)

Brothers in arms ( buggigt och bara trist)

Nya C&C spelen ( Däremot så var MP delen i renegade ganska skoj)

Varför säger ni Hl2 ? det är ju skitkul! ladda hem gmod till det btw

Visa signatur

Jesus does'nt love you , he loves me!

Permalänk
Medlem

Ghost recon 3:aw
Battlefield 2, men fixa buggarna för *******

Permalänk
Medlem

Ok, jag har nu fått min nya dator och spelat Doom 3 som nästan alla klagar på.
Jag kan nu definitivt förstå en del av kritiken.
Vad är poängen med att göra så becksvarta korridorer att man knappt ser någonting ?
Min största kritik mot spelet är dock styrningen.
Man kan inte ställa in vänster och höger "strafe" på separata knappar !
Det gör det hela i princip ospelbart för mig.
Sen kunde rör man sig för långsamt tycker jag.

Ett annat spel som jag hade höga förväntingar på var F.E.A.R.
Ok, det var snyggt och definitivt inte en flopp, men ändå på tok för långsamt (jag har en ny snabb dator som klarar det på högsta inställningar, så det är inte lagg jag menar).
Man rör sig ju framåt hur långsamt som helst.
Bizarr upplevelse med deathmatch med folk som rör sig omkring som sniglar, vilket inte är det jag vill se i ett spel som bör bygga på bra reflexer och rörelse.
Och varför får jag bara använda mig av den underliga maxupplösningen 1280x960 istället för 1280x1024 ?
Dessutom kunde jag inte uppdatera spelet, eftersom spelet sa att jag måste ha en engelsk/USA version av spelet. Därmed blev jag utestängd från de flesta servrar.

Onödigt buggigt alltså, vilket är synd på ett annars estetiskt vackert spel.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Just cause! Som fan. Riktigt uselt var ju demot. Flatout 2 också till en början iaf, accepterade det efter ett tag men en besvikelse var det.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Ok, jag har nu fått min nya dator och spelat Doom 3 som nästan alla klagar på.
Jag kan nu definitivt förstå en del av kritiken.
Vad är poängen med att göra så becksvarta korridorer att man knappt ser någonting ?
Min största kritik mot spelet är dock styrningen.
Man kan inte ställa in vänster och höger "strafe" på separata knappar !
Det gör det hela i princip ospelbart för mig.
Sen kunde rör man sig för långsamt tycker jag.

Vad snackar du om, det är klart man kan strafa med separata knappar. "A" knappen strafe left, "D" knappen strafe right.

Rör sig långsamt? Tycker man rör sig lagom snabbt, sen plus att det finns en sprint knapp som håller i 20 timmar... -_-

Poängen med mörka korridorer är att spelet ska vara läskigt, man ska bli skraj!
Och man har en ficklampa förresten, som håller föralltid

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

hmm ?
I keyconfig finns bara ett alternativ "strafe" för mig ?
Ska undersöka saken närmare.

Edit : Jag slarvade tydligen här. Det stod inte strafe left/right som i andra spel utan move left/right...

Mja, ok man segar sig väl kanske inte direkt fram, men jag skulle föredra lite högre hastighet. Fast med "sprint" så går det ju i lagom hastighet som du säger.

Jo, det där med mörker för att skapa atmosfär är ju inte helt fel. Dock tycker jag att det har överdrivits lite. Jag vill se all snygg grafik direkt och inte lysa på den lite med en ficklampa här och där...

Men någon flopp tycker jag inte Doom3 är iallfall på det jag sett hitills.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

NFS:MW - Jag hade faktiskt riktigt kul med NFS U2 (trots att jag generellt föredrar mer realistiska bilspel), men i MW försvann all känsla, då både fysikmotorn och kontrollerna totalförstördes för oss rattanvändare. Otroligt frustrerande att de tog ett sånt steg bakåt, då själva spelmotorn i grunden verkar vara den samma.

Tiberian sun - konstig look, och tappade all spelglädje nånstans på vägen.

Brothers in Arms - väldigt skum och frustrerande spelkänsla. Mycket tacksam att jag väntade med att skaffa det här tills det kostade typ 50 spänn

Chronicles of Riddick - säkert en mycket orättvis floppmarkering, men jag tappade helt sugen på spelet efter bara nån timmes spel. Det är nog dock egentligen inte spelets fel, och jag ska ge det en chans igen nån gång. Jag hade lite krångel med att hitta en bra kontrollkonfig såvitt jag minns.. Kändes lite konsolligt av nån anledning.

Rallisport challenge - gillade Rally masters, men fick aldrig till nån riktig känsla i Rallisport, plus att de saker man störde sig på i RM (trögheten i kontrollen med ratt tex) fortfarande var kvar... Dessutom var det svårt att få spelet att flyta bra på burken jag hade då

Doom3 resurrection of evil - Jag är inte lika mycket emot Doom 3 som många här, men när jag dumt nog fick för mig att skaffa add-on:et när det blev lite billigare, så insåg jag hur mycket man tröttnat på stuket!
ROE är dessutom en mycket slarvigare uppföljare som helt misslyckas att bygga stämning och dra igång storyn snyggt. Kan inte säga att gravitygun klonen känns särskilt inspirerad eller kul heller. (poängen med doom spelen är ju till stor del att peppra stora monster med feta vapen!)

FEAR - ok inte direkt en flopp, men IMHO överskattat. Feta effekter, men till stora delar oinspirerad grafik och bandesign, plus lite begränsat med antal fiendetyper. Riktigt uselt optimerat spel dessutom, som flyter bra i vissa situationer men som börjar hacka ordentligt när det börjar hända saker - något som dessutom verkar påverka känsligheten i musstyrningen på ett vis jag nog aldrig sett i nått annat spel!
Vissa skrämselgrejer "funkar", men då de till 99% inte innebär en fara för spelaren så blir det lite billigt i längden. Det är skillnad på om nått spöke skriker "BUU" lite då och då, jämfört med om nått monster skriker "BUU" med en machete i handen för att döda en

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.