Permalänk
Medlem

Jag skulle tippa på att det är webbläsaren som spökar.
Hoppas dom fixar det snabbt. Det är ju surfa via W-LAN man vill göra

Har ni nån koll på om man kan uppdatera den själv eller man måste göra det via Nokias service ställen?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Jag skulle tippa på att det är webbläsaren som spökar.
Hoppas dom fixar det snabbt. Det är ju surfa via W-LAN man vill göra

Har ni nån koll på om man kan uppdatera den själv eller man måste göra det via Nokias service ställen?

Eftersom man utelämnade FOTA i release FW så är det att lämna in den som gäller.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem

skönt o sno lite bandbredd från grannen
fatta va snabbt det går med wlan
test filen låg på 600k

Permalänk
Medlem

Det är väldigt snabbt!

Kan man komma åt utdelade mappar på sin dator och tanka över tex musik på det viset?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Extremt härlig upplösning på den där displayen

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Hedersmedlem

äh forumet förstör ju bilderna

riktiga bilden: http://img416.imageshack.us/my.php?image=screenshot00034lc.jp...

JAZIP --> vet faktist inte, tror att det går via wlan men har inte testat det då jag inte kör med wlan här hemma...

Permalänk
Hedersmedlem

Nu när jag äntligen fått igång wlanet med telefonen så kom givetvis ett annat problem. Den gnäller hela tiden på "Content is partially displayed due to out of memory" när jag surfar.
Skitkul, en webläsare som klarar av ungefär 2 sidor innan den får slut på minne. Hoppas att det åtgärdas i nästa firmware för det känns helskumt att den ska få slut på minne hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem

får också det där medelandet. men endas när jag besöker tunga sidor som aftonbladet.se osv..

vet du hur man går tillväga för att streama video via WLAN? går man in på mobil.svt.se så kan man ju kolla på nyheter osv men telefonen kopplar endas upp o stream nyheterna via comviqs 3g.. och jag vill ju att telefonen ska använda sig av WLAN kontot...

en annan sak, kan man stänga av den där blåa led som blinkar lite då o då? rätt störande tycker jag

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste gå in på realplayer och ändra kopplingspunkten till wlan. För att få bort lysdiodsblinket är det bara att stänga av vänteläge under inställningar, men då kommer skärmen att vara påslagen precis som vilken S60-telefon som helst som inte har den sortens vänteläge.

Anledningen till att lysdioden blinkar är ju för att visa att skärmen är avstängd men att telefonen är igång, men att kunna ha både skärmen och lysdioden avstängd samtidigt utan att stänga av telefonen vet jag inte riktigt om det går.

Permalänk
Hedersmedlem

har redan provat det. står bara " det går inte att ansluta" @ realplayer när man försöker stream videon, vilka portar kör du med? har du testat ifall det går att stream video via wlan?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag testade att streama filmtrailers från mobil.svt.se via wlan alldeles nyss och det funkade precis som det ska. Jag kör med lägsta UDP-portnr 6970 och högsta 32000. Sen har jag en kopplingspunkt som redan är konfigurerat för mitt wlan med rätt lösenord osv så den har jag satt som standardkoppl.punkt i realplayer.

Permalänk
Hedersmedlem

näh jag ger upp, har försökt med allt och det går fortfarande inte o koppla upp via wlan... suuuuuuuuuuuuck

Permalänk
Medlem

Ballistic:

Har du testat om det går att tanka över filer till telefonen via W-LAN från en utdelad mapp i datorn?

Hur länge kan man använda W-LANet i telefonen innan batteriet är slut?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Hedersmedlem

Nix, jag får felmeddelandet "inget svar från gateway" när jag försöker ansluta. Jag kanske bara gör fel men eftersom jag inte har instruktionsboken hemma för tillfället så kan jag inte kontrollera om jag gör rätt eller ej.

Angående hur länge man kan använda wlan innan batteriet tar slut så vågar jag nog inte svara på den frågan. Jag har använt wlanet i max 15min i sträck och på den lilla tiden märkte jag inte någon försämring i batteritid, men på en såpass kort stund ska det heller inte märkas något tycker jag.

Edit: Slänger upp ett par bilder jag tog idag när jag ändå håller på.
http://ballistic.rautermods.net/swec/n80

Permalänk
Gäst

har precis beställt min, ska få en svart om det kommer någon i deras leverans nästa vecka...

men vad har ni tankat för program till den, och är det nått program som är ett "must-have"?

längtar inget haha

Permalänk
Hedersmedlem

finns bara 4 prog ute till 3rd edition just nu =(/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
finns bara 4 prog ute till 3rd edition just nu =(/

Det här är väl ändå lite fler än 4 program, eller missuppfattade jag dig?

http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=46974

Permalänk
Hedersmedlem

menar 4st som är värt o ha

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha, då förstår jag.

Förresten, du har inte haft några problem med ofrivilliga omstarter? Min telefon har fått för sig att den ska starta om så fort jag har tänkt att surfa, och det är ju lite trist. =/

Permalänk
Hedersmedlem

nope inga omstarter än, men webbläsaren har krashat ett par gånger..

kan du ha igång mp3 spelaren o lyssna på låtar o surfa samtidigt via webb ikonen??? mp3 spelaren stängs hela tiden av när jag försöker starta webb ikonen

Permalänk
Hedersmedlem

Jag får inte ens igång wlanet här och mina andra inställningar är inte konfigurerade ännu, men jag skulle tro att det händer samma sak för mig Det går utmärkt att surfa på wlanet när jag använder en linksys-router men när jag försöker köra på en dlink så går det inte alls.

Du har ingen koll på när någon ny firmware som botar alla dessa barnsjukdomar bör komma ut?

Permalänk
Hedersmedlem

tycker att wlanet funkar rätt dåligt..även om telefonen hittat routern o har anslutit till den osv så går det inte att ladda websidorna..blir abra vitt o sedan kopplas anslutningen ned

Permalänk

Är det någon som vet vad N80:n har för inställningar med 3? Jag har 3:s inställningar från Nokias hemsida men dom funkar inte. Någon som vet vad jag gör för fel?

Permalänk
Medlem

Testa att kontakta 3 och fråga om iställningar till den.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Fick min N80 idag, Jävlar vilken skärm säger jag bara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lolipop
Fick min N80 idag, Jävlar vilken skärm säger jag bara

Vad hade du innan? Synd de inte satt i samma i N73 som jag ska köpa.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Jag hadde en K750 innan

Permalänk
Hedersmedlem

tro det eller ej men jag sålde min n80 o gick tillbaka till min w810

Permalänk
Gäst

fick min svarta N80 idag... den har kör V 3.0614.0.3 ....
riktigt nöjd änsålänge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
tro det eller ej men jag sålde min n80 o gick tillbaka till min w810

Hur kunde du

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128