Permalänk

any1 Comhem är fiber till en viss del. och dom kommer med mera Uppload och jag kan hålla med dig, Nya hus borde ha en LAN lösning. Bor i en lägenhet byggd 2006 och där drog dom in (UPC LAN) och det funka inge vidare höga ping tider o så vidare. Sen kom Comhem dom bytte ut LAN utagen mot Koaxial. Och efterdet har allt funkat prima.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Avstängd

Comhem vill naturligtvis inte betala dubbelt så högt pris för TV3 som för t.ex Kanal 5, det säger sig själv att man vill leverera en helhetslösning i sitt digitala nät men när Viasat nu sätter sig på tvären kostnadsmässigt så får vi stå ut med detta tills de kommer fram till en prisbild som passar både CH och Viasat. Jag är ganska säker på att det kommer som digital form precis som Kanal 5 blev digital i utbudet.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

razerrazer: Com Hem är INTE fiber! Hur de löser sitt MAN/WAN är ointressant så länge det finns tillräcklig kapacitet

Det är egentligen inte teknikvalet (FL/TP/CATV) som är problemet.

Jag gillar inte Com Hems låga hastighet (särskilt uppströms). Detta kombinerat med det höga priset samtidigt som jag inte kan välja något annat, möjligen GPRS eller 3G (som båda är långsammare och dyrare än CH) ger en viss monopolsrisk. Vad händer när CH dubblar sina priser och har 75% rabatt för NYA kunder som tecknar 24-månadersavtal.

Visa signatur

/any1

Permalänk
Medlem

ja det finns ju en anledning att comhem har bizarr stor vinst marginal.

http://www.resume.se/nyheter/2006/09/20/com-hems-vinst-okade-...

Permalänk

any1: Comhem är fiber dom har koppar upp och fiber ut!

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
any1: Comhem är fiber dom har koppar upp och fiber ut!

irrelevant, adsl e lika mycket fiber som comhem. Det som är intressant är vilken access teknik som används och varken adsl eller kabel modem har speciellt imponerande prestanda idagsläget.

Värst som kan hända för comhem är om alla fastighetsägare tar sitt förnuft till fånga och bygger öppna nät till sina kunder där det råder fri konkurrens, helst då baserade på FTTH/FTTB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi
irrelevant, adsl e lika mycket fiber som comhem. Det som är intressant är vilken access teknik som används och varken adsl eller kabel modem har speciellt imponerande prestanda idagsläget.

Värst som kan hända för comhem är om alla fastighetsägare tar sitt förnuft till fånga och bygger öppna nät till sina kunder där det råder fri konkurrens, helst då baserade på FTTH/FTTB.

precis som de kommunala bostadsbolagen gör i stockholm nu .. till 2010 skall nätet va klart som ansluter istort sätt alla bostäder i svebo, fambo och sthlmhem.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
Bor i en lägenhet byggd 2006 och där drog dom in (UPC LAN) och det funka inge vidare höga ping tider o så vidare. Sen kom Comhem dom bytte ut LAN utagen mot Koaxial. Och efterdet har allt funkat prima.

du ljuger inte nådigt lite. vad får du ut av det egentligen?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

s0Ma Vad då ljuger ? jag vet väll vart jag bor och vad jag har haft innan ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
s0Ma Vad då ljuger ? jag vet väll vart jag bor och vad jag har haft innan ?

uppenbarligen inte.

i upc's lan-installationer så installerar man rj45-uttag parallellt med vanliga antennuttag så vitt jag vet, hur går det ihop med din historia egentligen?

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av any1
razerrazer: Com Hem är INTE fiber! Hur de löser sitt MAN/WAN är ointressant så länge det finns tillräcklig kapacitet

Det är egentligen inte teknikvalet (FL/TP/CATV) som är problemet.

Jag gillar inte Com Hems låga hastighet (särskilt uppströms). Detta kombinerat med det höga priset samtidigt som jag inte kan välja något annat, möjligen GPRS eller 3G (som båda är långsammare och dyrare än CH) ger en viss monopolsrisk. Vad händer när CH dubblar sina priser och har 75% rabatt för NYA kunder som tecknar 24-månadersavtal.

comhem kommer med högre uppström inom någon månad (8mbit up som max), inte som via LAN/fiber men bra mycket bättre än ADSL iaf. Då kan comhem tom kalla sig för bredband rentteknisk sett också.

Priset har dels med tekniken de använder att göra. Det är väldigt dyrdriftat, sedan varför ha låga priser då kunderna bara stömmar in? Att det skulle vara en monopolställning håller jag inte med om då alla kan ha ADSL paralellt. Att du tycker det är monopol för att det kanske är det enda alternativet för en viss hastighet osv är ju oväsentligt.

UPC-LAN (vet ej vad det kallas numera) är fiber/lan-lösning ända fram till jacket precis som bredbandsbolaget kör men den har inget gemensamt med deras cable-tjänst.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
UPC-LAN (vet ej vad det kallas numera) är fiber/lan-lösning ända fram till jacket precis som bredbandsbolaget kör men den har inget gemensamt med deras cable-tjänst.

just det! förutom att det sitter både rj45-uttag och antennuttag i lägenheter med denna installation, och att det är fullt möjligt att beställa ett vanligt kabelmodems-abonnemang om man nu skulle vilja det.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
comhem kommer med högre uppström inom någon månad (8mbit up som max), inte som via LAN/fiber men bra mycket bättre än ADSL iaf. Då kan comhem tom kalla sig för bredband rentteknisk sett också.

Priset har dels med tekniken de använder att göra. Det är väldigt dyrdriftat, sedan varför ha låga priser då kunderna bara stömmar in? Att det skulle vara en monopolställning håller jag inte med om då alla kan ha ADSL paralellt. Att du tycker det är monopol för att det kanske är det enda alternativet för en viss hastighet osv är ju oväsentligt.
...

Det låter bra med högre uppströmshastighet. Men om jag nu förstod abonnemangssäljaren rätt så kan jag redan nu få 8 Mbit upp, men det kostar 60 kr/mån. Det vanliga ockerbeteendet alltså.

Com Hem har visst monopolställning hos oss eftersom vi inte kan ha ha ADSL eller ens ett gammalt hederligt 56kbps-modem! Orsaken är inte att en viss opratör inte kan leverera eller att vi bor för långt ifrån en telestation utan det något mer basala faktum att det BARA finns Com Hem. Inte en telefontråd till fastigheten, inga "gristrynen".

Jag var också lite skeptisk till att BBB hade monopol på LAN-sidan på förra stället, men där kunde vi välja ADSL eller Com Hem om vi kände för det. (Nu var ju iof BBB 100/10 + IP-telefoni för 150 kr/mån svårslaget på många sätt, så alternativen lockade inte mycket)

Visa signatur

/any1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av any1
Det låter bra med högre uppströmshastighet. Men om jag nu förstod abonnemangssäljaren rätt så kan jag redan nu få 8 Mbit upp, men det kostar 60 kr/mån. Det vanliga ockerbeteendet alltså.

Com Hem har visst monopolställning hos oss eftersom vi inte kan ha ha ADSL eller ens ett gammalt hederligt 56kbps-modem! Orsaken är inte att en viss opratör inte kan leverera eller att vi bor för långt ifrån en telestation utan det något mer basala faktum att det BARA finns Com Hem. Inte en telefontråd till fastigheten, inga "gristrynen".

Jag var också lite skeptisk till att BBB hade monopol på LAN-sidan på förra stället, men där kunde vi välja ADSL eller Com Hem om vi kände för det. (Nu var ju iof BBB 100/10 + IP-telefoni för 150 kr/mån svårslaget på många sätt, så alternativen lockade inte mycket)

Jag inser att det är en klen tröst, men jag kan tänka mig att Comhem inte äger själva kabeltvnätet. Så om 5 år eller whatever när avtalet med Comhem tar slut så kan ni välja en ny leverantör. Alltså, de har inte monopol i alla framtid.

Permalänk
Medlem

"Det låter bra med högre uppströmshastighet. Men om jag nu förstod abonnemangssäljaren rätt så kan jag redan nu få 8 Mbit upp, men det kostar 60 kr/mån. Det vanliga ockerbeteendet alltså."

Bara om du bor i ett F.D. UPC-hushåll. Tror det kallas comhem stockholm nu och fram till att de kan leverera samma tjänster i båda näten. Ja det är ju såklart dyrare om du skall ha högre upload. Bättre hastighet=höre pris. Visst är det dyrt men det är endå inget någon konkurrent kan leverera om du inte har tillgång till LAN/fiber. Tillgång och efterfrågan sätter priset.

"Com Hem har visst monopolställning hos oss eftersom vi inte kan ha ha ADSL eller ens ett gammalt hederligt 56kbps-modem! Orsaken är inte att en viss opratör inte kan leverera eller att vi bor för långt ifrån en telestation utan det något mer basala faktum att det BARA finns Com Hem. Inte en telefontråd till fastigheten, inga "gristrynen"."

Det är din fastighetsägares ansvar, comhem tecknar aldrig några avtal med fastighetsägare som förhindrar att andra leverantörer kan dras in i fastigheten paralellt. Finns många boenden runt mig som har comhem och bredbandsbolaget lan tex.

"Jag var också lite skeptisk till att BBB hade monopol på LAN-sidan på förra stället, men där kunde vi välja ADSL eller Com Hem om vi kände för det. (Nu var ju iof BBB 100/10 + IP-telefoni för 150 kr/mån svårslaget på många sätt, så alternativen lockade inte mycket)"

Nä här understryker du ju att det är priset/hastigheten och inte möjligheten som styr dig. Då är det lite fel att hävda monopolställning eftersom det grundas i att du inte är nöjd med valet du nu kan få i denna fastighet. Iofs skulle jag trots att jag jobbar som entrepenör för comhem inte välja dem före bbb lan heller om man inte får som deras direktanställda någon typ av rabatt. Före ADSL alla gånger men inte före LAN/fiber. Jag hävdar dock inte att de har något monopol som de själva frambringat. De har troligen jä*ligt bra upphandlare av avtal helt enkelt.

s0Ma: Precis. Det är troligen bara samma backbone som är den gemensamma punkten för deras LAN-tjänst och cable-tjänst. Det är inga ihopkopplingar i källaren osv dessa tjänster emellan.

frostfield: Precis. Det är bara nätet fram till fastigheterna som comhem äger. I fastigheten äger fastighetsägaren nätet och kan byta leverantör när avtalet går ut. Dock är avtalen oftast ganska så långt skrivna, 5-10år kanske. Sedan finns det ju ingen annan cable-leverantör just nu som kan leverera bättre utbud så ett byte är inte det smartaste. Vi får väl se om 5-10år då just era fastighetsavtal skall skrivas om.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
just det! förutom att det sitter både rj45-uttag och antennuttag i lägenheter med denna installation, och att det är fullt möjligt att beställa ett vanligt kabelmodems-abonnemang om man nu skulle vilja det.

Stämmer på nästan alla adresser.
Exempel Kungsholms Hamnplan sitter det bara rj45.
Sen måste man dra en muppig adapter till tv/modem/boxen.
Dock är det fastighetsägaren som dragit nätet i huset inte UPC.
Finns en del hus på östermalm med.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky

Priset har dels med tekniken de använder att göra. Det är väldigt dyrdriftat, sedan varför ha låga priser då kunderna bara stömmar in? Att det skulle vara en monopolställning håller jag inte med om då alla kan ha ADSL paralellt. Att du tycker det är monopol för att det kanske är det enda alternativet för en viss hastighet osv är ju oväsentligt.

jo vad jag bara inte förstår är varför inte företagen bara skippar att trycka in sjukt massa pengar i utveckling och installation av teknik (docsis 2/3.0, adsl2+, vdsl2 osv osv) när nu ethernet existerar?

varför inte bara skippa alla dessa kassa, dyrdriftade och problematiska nät och börja dra LAN överallt istället?

själv längtar jag till dagen då LAN i 95%+ av alla bostäder är realitet, så kan comhem samt alla ADSL-leverantörer stå där med skägget i brevlådan

Permalänk
Medlem

Kan iof hända att 8 upp fungerar i nya installationer. Säljaren som var på plats och krängde abonnemang tvekade inte på att det gick att få högre uppström för 60 kr/mån. Sen vet jag inte om det var en *SÄLJARE* (skällsord) eller en detalj-/teknikkunnig Säljare på plats.

Plus för att någon sett till att jag kunde teckna avtal och få box på plats när jag flyttade in. Sen var det lite trist att behöva ringa 3 dagar i rad innan det lossnade och internet kom igång.

Visst är pris/prestande en orsak till att jag är missnöjd, men om CH inte hade varit dyrast utan bland de billigaste (jfrt med ADSL-leverantörerna) hade jag fortfarande varit putt över att jag tvingas byta till Telias IP-telefoni över CH internet med de kvalitetsbrister (fördröjningar, ekon, bortfall) som man får på köpet. En positiv bieffekt är alla som ringer och vill sälja telefoni och/eller ADSL lägger på rätt fort när de inser att de inte riktigt kan leverera så mycket till mig.

BasseBaba: Den dagen LAN finns i 95%+ av bostäderna kan du lita på att CH och ADSL-leverantörerna tagit hem investeringarna ett par gånger om samtidigt som de kan ta riktigt bra betalt av de stackare som är kvar som kunder...

Visa signatur

/any1

Permalänk
Medlem

Ja man skulle ju inte klaga på en lan-installation här hemma... Nästan 500:- för 24/8 comhem, sweet..

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
jo vad jag bara inte förstår är varför inte företagen bara skippar att trycka in sjukt massa pengar i utveckling och installation av teknik (docsis 2/3.0, adsl2+, vdsl2 osv osv) när nu ethernet existerar?

varför inte bara skippa alla dessa kassa, dyrdriftade och problematiska nät och börja dra LAN överallt istället?

för att pengar, konstigt nog, inte växer på träd.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Avstängd

Nu står ju inte heller ISPn för investeringskostnaderna för att installera lan i lägenheterna. Beslutet ligger till 100% hos din fastighetsägare huruvida LAN skall installeras eller inte.

Allt går på offert till de som kan leverera internet över lan.

Tänk på t.ex Bostadsbolaget i Göteborg, över 24.000 lägenheter som skall pyttsas iordning, det tar tid och kostar enorma pengar.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aure
Nu står ju inte heller ISPn för investeringskostnaderna för att installera lan i lägenheterna. Beslutet ligger till 100% hos din fastighetsägare huruvida LAN skall installeras eller inte.

Allt går på offert till de som kan leverera internet över lan.

Tänk på t.ex Bostadsbolaget i Göteborg, över 24.000 lägenheter som skall pyttsas iordning, det tar tid och kostar enorma pengar.

japp

fambos alla lgh i sthlm ska få fiber ... kostnaden läggs på hyran .. 42kr i månaden.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma
för att pengar, konstigt nog, inte växer på träd.

läste du ens mitt inlägg?
vad jag menar är att det i längden borde vara billigare att bara installera lan/ethernet på en gång.

istället för att först köpa in adsl 1 utrustning i telestationen
sen byta ut den till ads2
sedan adsl2+

på samma sätt som comhem först tryckte in pengar i docsis1
som nu byts ut mot docsis2
som sedan ska bytas mot docsis3

detta måste ju då antagligen kosta en jääävla massa pengar.
som antagligen inte heller växer på träd (smaka på din egen spydighet ).

varför då inte bara satsa på en vettig väl fungerande installation från första början?

och med tanke på hur stor ethernetstandarden är så lär kostnaden för kabel/uttag (det som saknas idag jämfört med att comhems kablar redan finns) vara relativt liten.

priser på switchar lär likaså vara mindre än vad kabeltekniken kostar.

bara en sån sak att dom inte behöver betala för kundernas modem lär lätt betala switchen som ska sitta i motsvarande fastighets källare. lägg sedan då till <vad nu skiten i andra änden av koax-kabeln som pratar med modemet> kostar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
läste du ens mitt inlägg?
vad jag menar är att det i längden borde vara billigare att bara installera lan/ethernet på en gång.

istället för att först köpa in adsl 1 utrustning i telestationen
sen byta ut den till ads2
sedan adsl2+

på samma sätt som comhem först tryckte in pengar i docsis1
som nu byts ut mot docsis2
som sedan ska bytas mot docsis3

detta måste ju då antagligen kosta en jääävla massa pengar.
som antagligen inte heller växer på träd (smaka på din egen spydighet ).

varför då inte bara satsa på en vettig väl fungerande installation från första början?

och med tanke på hur stor ethernetstandarden är så lär kostnaden för kabel/uttag (det som saknas idag jämfört med att comhems kablar redan finns) vara relativt liten.

priser på switchar lär likaså vara mindre än vad kabeltekniken kostar.

bara en sån sak att dom inte behöver betala för kundernas modem lär lätt betala switchen som ska sitta i motsvarande fastighets källare. lägg sedan då till <vad nu skiten i andra änden av koax-kabeln som pratar med modemet> kostar.

det är ju de de har gjort! Satsat på den bästa tekniken för TV distribution!

coax är inte den bästa lösningen för IP-nät tyvärr ... men de är bättre än xDSL iaf ..

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
läste du ens mitt inlägg?
vad jag menar är att det i längden borde vara billigare att bara installera lan/ethernet på en gång.

istället för att först köpa in adsl 1 utrustning i telestationen
sen byta ut den till ads2
sedan adsl2+

på samma sätt som comhem först tryckte in pengar i docsis1
som nu byts ut mot docsis2
som sedan ska bytas mot docsis3

detta måste ju då antagligen kosta en jääävla massa pengar.
som antagligen inte heller växer på träd (smaka på din egen spydighet ).

varför då inte bara satsa på en vettig väl fungerande installation från första början?

och med tanke på hur stor ethernetstandarden är så lär kostnaden för kabel/uttag (det som saknas idag jämfört med att comhems kablar redan finns) vara relativt liten.

priser på switchar lär likaså vara mindre än vad kabeltekniken kostar.

bara en sån sak att dom inte behöver betala för kundernas modem lär lätt betala switchen som ska sitta i motsvarande fastighets källare. lägg sedan då till <vad nu skiten i andra änden av koax-kabeln som pratar med modemet> kostar.

ja, jag läste ditt inlägg. jo, det kostar garanterat en jäkla massa pengar, men sätt det gärna i perspektivet tid också. com hem byggde inte ju inte ett nät för docsis 1, de byggde ett nät för att kunna slussa ut tv till folk, SEN kom kabelmodemen. det är lite svårt att bygga ETTH från första början till alla när tekniken inte ens existerar. eller tror du televerket hade xDSL i tanke när de drog kopparkablar för att folk skulle kunna ringa till varandra?

och nej, switchar och dylikt för ethernet-nät är INTE billigare än att dra koaxkablar (ännu).

jag ställer mig dessutom skeptisk till att något företag idag har råd att bygga ett sånt stort nät som com hem har.

däremot så kanske nyinstallationer skulle kunna bestå av uteslutande ethernet, och där gjorde väl ändå upc ett ganska bra kliv när de startade sina lan-fastigheter, no? synd bara att com hem köpte upp dem.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

Comhem ringde precis

Dom: Vad är anledningen till att du sa upp ditt bredband?
Jag: Jag flyttar på fredag.
Dom: Men har du inte Comhem i nästa lägenhet?
Jag: Nix, men jag får stadsnät med 100Mbit!
Dom: Jo, det är ju bättre de.

Haha, fan va chockad han blev när ja sa de, men kul va de

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Ethernet är idag en mogen teknik för att agera fastighetsnät. För 10 år sedan var läget ett annat. Dåtidens ethernetteknik dög inte.

När det gäller utveckling av standarder ska vi komma ihåg att ethernet en gång i tiden bara klarade 10 mbit per sekund och gick via coax. Den första tp standarden var också 10 mbit via hubbar. Skulle du vilja dela 10 mbit med alla andra i huset? En ethernetswitch köpte man inte på den tiden. De gick på 100' plus för 8 portar.

När det gäller installationer så är det kabeldragning som är det absolut dyraste idag. Att gräva upp en stadsgata kan kosta 5000:- metern. Att dra i hus kan vara rejält knepigt det också.

Kan man spara in denna dragning genom att använda tele eller tv kablar så är det stora besparingar. Och dessa system levererar mer än nog med prestanda för en klar majoritet av kunderna

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Bloodfeast: Haha Sweet!

BasseBaba: Varför skulle comhem stå för utbyggnaden av fiber/lan fram till och inne i fastigheterna då det redan finns cable? comhem äger inte fastighetsnätet för den delen och betalar inte själv för att det skall dras in vare sig det är valt cable eller lan av fastighetsägaren. Om fastighetsägarna i framtiden väljer att dra in fiber/lan för öppna leverantörs-tjänster för egna pengar blir det troligen inga störra problem endå för comhem. Detta eftersom fibernätet comhem använder (det är bara i bostadsområdet som coax används) är såpass utbyggt att de "förhållandevis" lätt kan börja leverera där med då den dagen är kommen att släcka hela cable-nätet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag betvivlar att coax nät baserat skulle vara billigare i investeringskostnad än motsvarande lan installation, ethernet switchar är ju trots allt ganska rejält pressade i pris.

Jag tror nog comhem till stor del ser lan utbyggnaden som ett hot, finns nog en anledning dom gratis uppgraderade coax fastighetsnät, detta troligen för att få fastighetsägaren att se minimal nytta att investera ~2k per lgh i ett lan till alla lägenheter. Till detta kommer comhems 100 Mpbs "satsning" ett antal år sen som också kändes som vi säger något i media för att lugna ner marknaden.

Permalänk

s0Ma : Jag hade TP Utag i min lägenhet , detta är nu nerkopplat. dom bytte ut detta mot Koaxial.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.