Datorbutiken.com - Ny design

Permalänk
Medlem

Datorbutiken.com - Ny design

http://www.datorbutiken.com

Bra eller anus?

Schysst sökfunktion verkar det vara men sidan känns lite plottrig. Som den förra men mer plotter är mitt första intryck. Men man vänjer sig nog. Clean och sköna färger iallafall, bra redesign på loggan.

Nu är bara frågan var de löjligt grymma erbjudandena i samband med detta finns? DB, kom igen!

Permalänk
Medlem

Den förra var lättare att navigera sig genom...

Permalänk
Avstängd

usch! var min första tanke då jag såg sidan..

Visa signatur

AMD Ahtlon 64 3800+ , ATI x1600XT 256mb , 1gb crossair, 250gb

Permalänk

Usch vad plottrigt, så många saker som skriker på uppmärksamhet på samma gång.

Dock gillade jag att man fick en liten bild när man listade en kategori, samt att sidan kändes snabb.

Edit: Är nog "första"-sidan som känns plottrig med all text till vänster samt den ngt röriga layouten på de produkter som de vill framhäva. För så fort jag går in i en kategori så känns det inte lika plottrigt.

Permalänk
Medlem

Tycker den så här vid första anblicken mest verkar oerhört rörig ,Den gamle hade en renare och enklare design som var lättare att överblicka

Samt alla små rutor för div, saker överallt

Permalänk
Medlem

Tyckte den såg riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

Står och bara laddar för mig. Är de någon mer som har råkat ut för detta?

EDIT: Kom nu, verkar bra men kanske lite för plottrig.

Permalänk
Medlem

Gillar kontofunktionen, kan se alla mina tidigare ordrar.

Första datorn köptes från DB den 26/11 -01 för 12 769 kr.

Citat:

1 st Chieftec DX-01SL-D Dragon Super MidiTower Silver + fan 360W ATX
1 st EPoX EP-8KHA+ KT266A 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM Audio SocketA ATX
1 st AMD Athlon XP1800+ Palomino 1533MHz/1.533GHz 256Kb 266MHz 0.18 bulk SocketA
1 st Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA (max 2.13GHz)
1 st Original 256Mb DDR PC2100/DDR266 184pin 266MHz cas2.5
1 st Western Digital Caviar XL WD800BB 80Gb 7200rpm 2Mb UDMA100 IDE
1 st Sony 1.44Mb 3.5" floppy WHITE/VIT
1 st AOpen DVD-1648 DVD-ROM 16X DVD/48X CD bulk IDE
1 st Microsoft Windows XP Home SP2 Svensk OEM (endast med ny hårdvara)
1 st Montering/test av datorsystem

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Ja den går väldigt seg för mig. Dock är det annat som går segt också just nu men inte lika mycket.

Jag tycker inte om designen. Den är lätt mot ögonen men känns för simpelt uppbyggd. Dessutom använder de frames fast de har satt XHTML 1.0 Transitional som doctype när man ska använda XHTML 1.0 Frameset. Helst bör man inte använda frames överhuvudtaget. Jag tycker de ska ta en titt på Kompletts sida.

edit: Hur gör man om man bara har kontonr? Går ju inte att logga in med bara det och annars måste man skapa ett helt nytt konto.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Om du inte skapat ett konto tidigare måste man göra det. Skapade ett konto för länge sedan när man bara kunde spara beställningslistor.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Usch!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Om du handlat av oss tidigare behöver du inte skapa ett nytt konto, ange bara din mailadress under "Ditt konto" så får du ett e-mail med info om vilket lösenord du ska använda för att logga in. Det gäller då förstås att man har kvar samma mailadress som tidigare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Ja den går väldigt seg för mig. Dock är det annat som går segt också just nu men inte lika mycket.

Jag tycker inte om designen. Den är lätt mot ögonen men känns för simpelt uppbyggd. Dessutom använder de frames fast de har satt XHTML 1.0 Transitional som doctype när man ska använda XHTML 1.0 Frameset. Helst bör man inte använda frames överhuvudtaget. Jag tycker de ska ta en titt på Kompletts sida.

edit: Hur gör man om man bara har kontonr? Går ju inte att logga in med bara det och annars måste man skapa ett helt nytt konto.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Deras sida är fortfarande katastrofalt oanvändarvänlig (finns ordet?)

Lite mer åt kompletts.se stuk hade varit bra.

Permalänk
Medlem

Sidan var väl rätt snygg, men jag saknar det röda.

Lite dåligt är en sak dock, jag har beställt väldans många gånger från er, jag försökte logga in, men jag kunde inte mitt pass så jag klickade i min mail så jag fick ett email från er, då såg jag att jag hade 3 konton på samma mail-adress

Är du det något kan fixa åt mig DB mannen? Vore väl bra ifall du kunde slå ihop dom så jag hade 1 konto istället för 3

Edit: Måste väl säga att det är lite instängt och plottrigt eller hur man ska säga det.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

hmmm lite för vit för min smak... den gamle var nog finare ... hatar den horisontala scroll-listen i menyn som uppstår ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Hur begär man orderstatus, eller är den funtionen borttagen?

Visa signatur

Mick

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Inte lika bra som komplett.se inte..
men får väl gå..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Heh, snacka om buggig ! Just nu iaf.
Annars, mjuka färger i bra kombination.
Layouten, hmmm. NÄE !
Man kanske vänjer sig, men jag hoppas db ångrar lite av det de har gjort o går ett eller ett halvs steg tebax.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaake
usch! var min första tanke då jag såg sidan..

Permalänk

Nää jag gillar faktiskt den! När dem fått allt att funka så kommer den säkerligen bli jäkligt grym!

Visa signatur

Stationära Intel i7 4790K 4,0GHz | 2x Nvidia Geforce GTX580 | 16GB DDR3 | 1xSDD 160gb | 2x1TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Rent ut sagt, skitful! Byt tilllbaka

Permalänk
Medlem

Fy! Äckligt dålig...

Permalänk
Medlem

Lite kritik på hemsidan.

Nej den gammla va inte så jätte bra. Den nya skulle jag ge 3/5 så det är medelpoäng. För mycket reklam stora banners. Menyvalet på vänster sidan påminer om den gammla och det va inte så jätte bra (min personliga åsikt).
Jag tappar bort mig och för mycket av andra onödiga grejor som drar bort min uppmärksamhet från det jag skall göra och det är att handla.

Om jag tycker att nån layout är bra så är det www.inet.se . Mest överskådlig och den bästa och roligaste att navigera runt. Så clean och ändå så överskådlig.

Permalänk
Medlem

nä vafan den gamla var ju så bra... kompletts var svår nog att vänja sig detta tar nog priset.

Permalänk
Medlem

Jag är inte direkt känd för att vara snäll när jag kommenterar folks designer på hemsidor och tänker inte vara det nu heler.

Första tanken var "WTF! Vad är det här för jävla skit sida".
Saker jag inte gillar är scrolls över allt! x, y led och 3-4 stycken också!
Designen håller inte ihop för 5 öre allt är bara rörigt, massa "reklam" över allt och det ger ett oerhört dåligt första intryck, hade det varit första gången jag besökte datorbutiken hade det varit ctrl+w(alt+f4) med en gång och sidan hade blivit klassad som en datorbutik som inte är seriös.

Navigeringen är dock bra, men gillar inte att det inte finns någon hover när man håller över undermenyerna.
Även prewievn på produkterna ser ganska bra ut dock ser det j'kligt tråkigt ut med grå backgrund och det passar inte in på sidan(vilket typ inget gör).

Sedan varför ha "Priser exkl. moms [SEK] grejen där med en dropdown meny som ändå inte går att ändra? Och den svenska flagan i vänstra hörnet, Varför skulle man vilja välja svenska när man redan är på den svenska? Tänk, före designa!

Bilden i högra hörnet om datorbutiken är nästan känns som en reklam sak och dessutom kan man knappt läsa texten.

Har inte datorbutiken.com någon speciell logo som alltid används? Använd isådana fall den istället för bara ett vanligt teckensnitt.

Sist men inte minst får jag en massa errors om att jag inte kan conecta, mot olika saker. -.-

Fort fattat designen suger hårt och borde göras om snarast möjligt och personen som designat den som är nu borde inte få lov att göra den om det är så här han designar, hoppas verkligen att ni inte betallat mycket för den här "designen".

datorbutiken.com: Dra ett PM om du/ni behöver lite "tips" med designen.

Edit: Borde tråden kanske inte ligga i Programmering, formgivning och digitalt skapande?

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Tycker den såg seriösare ut förut....

[edit]Dessutom har den blivit mycket segare nu =([/edit]

De kanske har anställt en sommar-jobbare?

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Den gamla sidan såg klart bättre ut, ett inkört koncept som de flesta känner igen. Nuvarande designen ser ut som vilken random webbutik som helst, reklam till höger och vänster, alldeles för mycket vitt, ingen känsla för vilken butik man besöker (iform av butikens logotyper, signifikativt upplägg etc.).

Det var bättre förr....

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Riktigt kass design. Skicka ett mail till db och berätta för dem hur många köpare de förlorar på sin kassa hemsida - det gjorde jag!
En grundtanke som alltid bör finnas inom webbdesign är att visa för besökaren endast det besökaren vill se! Att skicka upp 100 000 smårutor med information om diverse saker är som att be besökaren att stänga webbläsaren fortare än Lucky Luke drar mot sin egen skugga.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max två färger. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem

Ok, helt utan motivering och absolut inte konstruktiv kritik. Men jag kan inte hålla mig:

Så...Jävla...FUL!

Plottrig och ja, svåröverskådlig.
Jag tycker den tar för mycket skärmutrymme, och då kör jag 1680x1050!

Nejni, bara sidan avskräcker mig från att ens tänka på tat handla hos dom igen. Ska inte vara en pina att skicka iväg beställningar

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.