Datorbutiken.com - Ny design

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
nu överdriver ni nog vänner.
finns hemskare sidor.
men vore kul om man kunde spara ett tema.. med den färg man har valt.

Att ens använda "finns hemskare sidor" som något sorts "försvar" är löjligt.
Det finns värre mördare än Mihajlovic, sluta vara på han.

Det kunde varit värre-mentaliteten är så ... dum.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Är det sommarjobbarna som varit i farten?

Som någon annan sa:
"hade det varit första gången jag besökte datorbutiken hade det varit ctrl+w(alt+f4) med en gång och sidan hade blivit klassad som en datorbutik som inte är seriös."

Ser ut från något hobbyprojekt från 90-talet
*Äckliga frames överallt
*Frames må vara äckliga men små frames är ännu äckligare!
*Olika färger överallt: Smal Vit list längst upp, blå sökruta, grön logo, plottrig reklam, röd reklam, svart annons, grå meny, vit meny osv osv... usch usch usch
*Massa bilder med lysande text "VECKANS KLIPP OMOGMGOM Handla från oss1!!2", Känns som ni försökt få in så mycket information som möjligt på så lite plats som möjligt.

Permalänk

tycker dessutom att det är korkat att ta bort funktionen spara kundvagn, då jag inte är mega expert men har folk som jobbar med datorer så vill man ju kunna visa vad man tänker beställa och om de kommer funka.. men de går inte, om man inte visar en och ensak just nu.. så tebax med att man kan spara kundvagnen...

sen aksnke fler sorterings alternativ mer än priset.. men det e väll det..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
sen aksnke fler sorterings alternativ mer än priset.. men det e väll det..

Jag hittar 3 sorteringsalternativ.
Sorteringsordning: Beskrivning Pris Tillgänglighet

Permalänk
Medlem

för vitt, är som att se direkt in i solen.

gillar heller inte blandningen av blått, grönt, svart (och vitt)

passar inte riktigt in med min bild av "datorbutiken.com", ser inte lika seriöst ut.

EDIT: känns som om de fått in en massa nya prylar sedan jag kollade senast

nu fick jag en anledning till att försöka vänja mig med sidan

Permalänk
Medlem

Tycker sidan va sådär. Lite väl mkt plotter överallt!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Hedersmedlem

Tagga ner lite gott folk, med tanke på hur ni skriver verkar världen vara på väg att gå under? Dämpa språket en smula och tillför lite konstruktiv kritik istället för att spy galla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Hur många människor kör sin webbläsare i helskärm? Fjortisar och pensionärer gör det. Jag gör det inte, utan kör ett fönster på ca 800*600 punkter.

Det där var en fin generalisering, var hamnar jag då? Fjortis eller pensionär?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Tagga ner lite gott folk, med tanke på hur ni skriver verkar världen vara på väg att gå under? Dämpa språket en smula och tillför lite konstruktiv kritik istället för att spy galla.

Det där var en fin generalisering, var hamnar jag då? Fjortis eller pensionär?

En Pensionär som tror att han är fjortis?

Fjortisnär...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

DB - Repmånad

Kan svara med ett filmcitat. Ett av den svenska komedins höjpunkter.

Citat:

Från Repmånad
Städa upp lite här, det ser för JÄVligt ut.

Permalänk
Medlem

Som många redan sagt så är den nya sidan alldeles för grötig och har för många färger och färgnyanser och har faktsikt en avskräckande effekt på mig. Och vad har hänt med den RÖDA färgen? Sidan är inte överskådligt på något sätt utan hjärnan får nästan en black out av all information som skall fram. Rent designmässigt är det en katastrof. Som någon sa "less is more, keep it simple". Vore ju tråkigt att behöva förlora kunder på att ha en icke tilltalande sida.

Mina 2 cents.

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Haha, såg nu också att ni lyckats få med i princip varenda färg som finns förutom just röd på den där sidan.

Men den är inte totalt värdelös iallafall.

Permalänk
Medlem

För några dagar sen surfade jag in där och tänkte. Vafan jag har kommit fel. Men icke sa nicke. Det var helt rätt. Måste säga att sidan känns som en sida ifrån någon som precis har startat en webshop. Första intrycket när man kommer in på sidan; rörigt. Text överallt, olika färger och inga linjer som skalar av framesen, utan allt på något sätt ihop satt och pga det anser jag det väldigt rörigt.

Jag fördrar den gamla mycket mer. Som sagt sidan känns mer som någon nystartad sida som har satts ihop snabb.

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com: Hade lite tråkigt så jag tänkte att jag kunde göra en liten "skiss" på hur folk ungefär skulle vilja ha sidan.
Länk till skissen OBS! 1024x768px stor bild.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

Zadazi: Nja inte min stil heller. För starka färger. Vill ha tillbaks gamla db.com. Tyckte den var hur nice som helst.

Permalänk
Medlem

www.komplett.se , så vill vi ha det

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Nu går ni till överdrift.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Nu går ni till överdrift.

Jag tycker du går till överdrift med att inneha rollen som kritikernas motpol. Låt dem ha sina åsikter.

Sidan är kass förresten, den var bättre förut. Går jag till överdrift?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
datorbutiken.com: Hade lite tråkigt så jag tänkte att jag kunde göra en liten "skiss" på hur folk ungefär skulle vilja ha sidan.
Länk till skissen OBS! 1024x768px stor bild.

Öhm, nej?

Ser ut som en webbutik från slutet av 90-talet...typ som dataparadiset såg ut ett tag...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Jag tycker du går till överdrift med att inneha rollen som kritikernas motpol. Låt dem ha sina åsikter.

Sidan är kass förresten, den var bättre förut. Går jag till överdrift?

förlåt, var inte meningen att du skulle känna dig ägd...

Tycker datorbutiken kude ha en tävling, och den som fixade bäst design kune vinna en komplett machine ifårn dem.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Tycker datorbutiken kude ha en tävling, och den som fixade bäst design kune vinna en komplett machine ifårn dem.

Och kasta bort pengarna dom lagt på nuvarade designen menar du?

Bättre att tweaka den lite och få en bättre sida.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
förlåt, var inte meningen att du skulle känna dig ägd...

Tycker datorbutiken kude ha en tävling, och den som fixade bäst design kune vinna en komplett machine ifårn dem.

Faktiskt ett bra förslag! Det hade ju kunnat bli hur bra som helst!

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Avstängd

Tråkig utveckling. Sjukt att min favoritbutik datorbutiken.com har börjat likna skojarna på datorhandel.com.

"Varför datorbutiken.com"- rutan känns helt onödig. Reklam för butiken på butikens egen sida?

Reklambanners för BFGs grafikkort och WD Raptor är ok om det är kampanj på grejerna, men reklambilderna sitter just nu ihop. Det ser alltför rörigt ut.

"datorbutiken.com, hela sveriges datorbutik!" och "db.com, prisad webservice" länkar till http://www.datorbutiken.com/home/Default.aspx respektive http://www.datorbutiken.com/home/. Helt onödigt när det finns en hemknapp längs upp på sidan.

Kommer inte sluta handla på db.com på grund av det här, men det är ändå synd att designen blivit sämre.

Permalänk
Medlem

Jag blir tokstressad av den nya sidan, ingen fokus, för mkt reklam, plocka bort sponsorerna som tar upp på tok för stor plats på framsidan, för många olika typsnitt och storlekar på texter, inte intuitiv för 5 öre. Väntar till dess att designen är ändrad innan jag ens bemödar mig om att testa sidan i övrigt.

Permalänk

Är väll duglig men har dock en bra bit kvar till komplett och dustinhome. Lite för plottrig för min smak

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte hela den övre delen. Däremot gillar jag produktlistorna, med bild och stor köp-knapp.

Permalänk
Medlem

Tycker den nya är smidigare än den gamla.

Så den ska se ut som kompletts hemsida för datorbutikens nya är för vit?
Kompletts hemsida är ju lika vit, kan det bero på partiskhet?

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Tycker den nya är smidigare än den gamla.

Så den ska se ut som kompletts hemsida för datorbutikens nya är för vit?
Kompletts hemsida är ju lika vit, kan det bero på partiskhet?

Håller med om att kompletts är lika "vit",
men den är clean och ser inte ut som ett
klotterplank utan kunde mer påminnt om
http://www.computeruniverse.net istället.

Permalänk
Medlem

Anus.

Gillar inte den limegröna färgen.
Heller inte att det är så mycket text. alltså Sortiment/Indelning Kundtjänst etc
gillade den gamla hederliga röda färgen.

Kan istort sett säga att jag gillade dne gamla layouten.
Men som någon nämde ovan så kan man se alla gamla beställningar. det är ett plus.

Permalänk

Är det bara jag som stör mig otroligt mycket ifrån x1900xtx texten på förstasidan?

Citat:

Trött på slö grafik? Köp det snabbaste paketet på marknaden! Såklart från ATI!

Reklam hör verkligen inte hemma i produktbeskrivningarna... faktum är att reklam inte hör hemma alls på datorbutiken.se. Jag säger som så många andra, planka lite diskret ifrån komplett.se

Permalänk
Medlem

Anus, gillar inte produktlistningen. Förrut var sidan mycket mer lättnavigerad.
Den är väldigt plottrig och ihoptryckt också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5