Datorbutiken.com - Ny design

Permalänk
Medlem

Som på www.datorhandel.com kan jag inte sortera grafikkort (ATI PCIe exempelvis)efter pris + bläddra till nästa produktsida.

Då kommer jag istället till produktsida nr.2 i alfabetisk ordningsföljd.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Riktigt kass som vanligt. De verkar ha en stark ovilja att släppa sitt tidigare koncept. Plotter är bara förnamnet, den designern som sitter med deras sida borde på sparken omedelbart. Alla sidorrutor borde vara minst hälften så stora. Tar alldeles för mycket plats. Det intressanta är ju huvudrutan inte all annan skit som ingen är intresserad av.

Se på komplett.se, MVG+.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buffer_Overrun
Tycker den såg seriösare ut förut....

Dito.
Nu är den bara väldigt grötig och känns ointressant och nästan bortstötande.

Permalänk
Medlem

Jag får ont i ögonen av den

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk

jag tycker den e snygg, men dock saknar jag funktionen att direkt kunna se om sakerna finns i lager på datorbyggar sidan, sen så saknar jag oxå möjligheten att kunna tabort saker i de färdiga paketen.. som typ windows xp, jag har redan windows xp pro.. inget behov av att köpa en version till...

det är väll det.. samt att den är seg med.. kanske behöver optimera koden? eller nåt

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Usch, såg inge vidare ut tycker jag. Dessutom att man inte kan kolla orderstatus utan att vara inloggad är ett stort minus tycker jag.

Visa signatur

hoppla

Permalänk
Medlem

bra att kolla orderstatus funkar då..
nä..
min order finnes inte ens med

*update*

Fungerar nu!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Sidan fungerar inte om man kör ett fönster som är mindre än 1024*768. Sådant suger!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vänner,

Sidan fungerar inte om man kör ett fönster som är mindre än 1024*768. Sådant suger!

Och hur många kör 800x600 nu för tiden?
Inte många och dom som gör det borde ta mig fan skaffa sig en ny skärm.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
Och hur många kör 800x600 nu för tiden?
Inte många och dom som gör det borde ta mig fan skaffa sig en ny skärm.

Alla som kör 1024x768 blir ju också påverkade, eller 1280x1024 om man inte absolut vill köra fullscreen.... (och knappt då är den vettig)

Sidan är idiotiskt upplagd minst sagt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Gillar kontofunktionen, kan se alla mina tidigare ordrar.

Citat:

1 st Chieftec DX-01SL-D Dragon Super MidiTower Silver + fan 360W ATX
1 st EPoX EP-8KHA+ KT266A 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM Audio SocketA ATX
1 st AMD Athlon XP1800+ Palomino 1533MHz/1.533GHz 256Kb 266MHz 0.18 bulk SocketA
1 st Taisol CGK760092 copperbase cpu-cooler SocketA (max 2.13GHz)
1 st Original 256Mb DDR PC2100/DDR266 184pin 266MHz cas2.5
1 st Western Digital Caviar XL WD800BB 80Gb 7200rpm 2Mb UDMA100 IDE
1 st Sony 1.44Mb 3.5" floppy WHITE/VIT
1 st AOpen DVD-1648 DVD-ROM 16X DVD/48X CD bulk IDE
1 st Microsoft Windows XP Home SP2 Svensk OEM (endast med ny hårdvara)
1 st Montering/test av datorsystem

Första datorn köptes från DB den 26/11 -01 för 12 769 kr.

Du, dra den om rödluvan också.

XP Home med int. SP2 fanns knappast 2001-11-26.

SP2 kom tidigast 2003.

Men för att återgå till hemsidan datorbutiken.com/se.

Vän av ordning som jag är så börjar jag med ett citat från deras "Nyhetssida":

"...och datablad kan enkelt konfigureras och anpassas i samma konfiguratorer som s.k "fribyggnadskonfiguratorer" vilket ger en överträffad valfrihet vid köp av dator."

Dom säger det själv. Överträffad valfrihet har dom lyckats med, med andra ord bör vi kanske se efter vad deras konkurrenter erbjuder.

Vidare så är den om möjligt ännu grötigare än deras förra hemsida. Den enda hemsida jag ärligt trivs med är nog dustins som är oerhört överskådlig och bra, den fyller sin funktion. Komplett ger jag inte ett ruttet korvöre för heller.

Att den sen är ful rör mig egentligen inte ryggen, går sällan och handlar kläder efter hur snygg entrén är, är ju kläderna jag ska ha på mig inte entrén.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Rent spontant:

- Alldelles för rörig.
- Varför reklam? Det är väl en grej att "highlighta" produkter på framsidan, men att göra reklam känns inte speciellt releveant. Ni ska väl snarare låta konsumenterna välja produkter.
- Den gråa bakgrunden skär mot det vita i bilderna och skapar ramar. Jag tycker ni 1. ska byta till vit bakgrund eller 2. lägga en tydlig ram runt bildenna.

Tyvärr håller jag med resten av skaran att detta var ett steg i fel riktning layout-mässigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Du, dra den om rödluvan också.

XP Home med int. SP2 fanns knappast 2001-11-26.

SP2 kom tidigast 2003.

De har haft samma artikel-ID på windows xp home swe sedan den första versionen kom utan några service pack, iaf enligt mina gamla fakturor. Det är bara beskrivningen som ändrats i takt med att skivorna börjat levereras med servicepack. Rimligtvis lagrar de inte beskrivningen tillsammans med beställningen, det är ju databasbaserat så historiken bör alltså helt enkelt visa den senaste beskrivningen för det gamla artikel-ID't.

Ta det lugnt och anklaga inte folk för lögn i onödan.

On topic: Jag tycker om funktionerna på den nya sidan, det känns som att mjukvarusystemet bakom sidan fått sig en rejäl uppdatering. De har även bytt från PHP till ASP, det är en klar förbättring.
Layouten känns dock inte helt färdig, vi får hoppas att de jobbar lite mer på det. DB-mannen borde kanske ta lite hjälp av oss swecare=sina kunder för att få det snyggt?

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
De har haft samma artikel-ID på windows xp home swe sedan den första versionen kom utan några service pack, iaf enligt mina gamla fakturor. Det är bara beskrivningen som ändrats i takt med att skivorna börjat levereras med servicepack. Rimligtvis lagrar de inte beskrivningen tillsammans med beställningen, det är ju databasbaserat så historiken bör alltså helt enkelt visa den senaste beskrivningen för det gamla artikel-ID't.

Ta det lugnt och anklaga inte folk för lögn i onödan.

Det har du ju såklart rätt i, tänkte inte på det.

Men hur som helst var det med glimten i ögat, en smiley till i mitt första inlägg kanske hade varit på sin plats.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

SP2 kom väl förövrigt i typ Augusti 2004 också

Alltså, bara för att rätta $pikes 2003.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Det första som jag reagerade på var att jag inte kunde hitta min kundvagn. Har jag missat någon länk eller är det så att funktionen försvunnit? Har sedan en längre tid haft identiska kundvagnar sparade på db och komplett för att jämföra priser och kolla lagerstatusen smidigt. Brukade kolla upp produkterna hos webbhallen också, men mina besök där gick från "ibland till nästan aldrig", då man var tvungen att leta upp varje pryl för sig. Sånt har man inte alltid tid till. Nu kan jag bara enkelt kolla på komplett och det kommer ju innebära att jag tittar in mer sällan på db... Ajabaja datorbutiken. Inget smart drag...

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
SP2 kom väl förövrigt i typ Augusti 2004 också

Alltså, bara för att rätta $pikes 2003.

Jag sa tidigast

Ingen annan jag som märker ord i övrigt? tycker det var det roligaste, att deras sökfunktion är överträffad.

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk

Jaha, nu är det knappt så jag orkar kolla igenom artiklarna där. Vad har hänt? Färgsättningen är oskarp, är som att läsa gul text på ett vykort. Reklam som bara trycks in här och var.

Tillbaka med den gamla designen datorbutiken! Hoppas ni läser den här tråden...

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Jag får bara ont i ögonen.

Det är för ljust!
Mer grått och mer originella färger skulle passat.

Det är svårt att läsa när det är så ljust. Ögonen blir trötta av för starkt ljus.

Ni måste ha något mörkare. Typ bakgrunden eller navigationen.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Vad fint.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

DB verkar anse att alla köpare är 7 år och gillar färger...

Mycket synd DB! En kund har ni hur som helst förlorat. Troligtvis MÅNGA fler, finns inget som är bättre med den nya designen.
Hoppas verkligen ni ändrar er, eller om ni vill se oseriösa ut. Nu konkurrerar ni inte längre med de stora när det gäller utformning på hemsidorna, utan med "abdullahs hardware store på nätet".

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Man vänjer sig nog.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Vi har följt denna tråden och tar givetvis till oss av kritiken. Det viktigaste nu har varit att få tekniken helt stabil. Vi kommer inom kort göra en del designförändringar, många av dem baserade på det som skrivits här. Stort tack för all feedback!

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk

Gamla var bättre. Känns väldigt "ohomogen". Jag skulle föredra lite mer minimalistisk och konsekvent design.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

om det är nån dom borde fråga så är det såna som vi (sweclockare)..

det känns som om det är sponsorerna som fått bestämma mycket ?!
(1/5 av startsidan)

och hur kan man slopa den röda färgen!?!?!
(dåligt)

håller med en del föregående som menar att vissa funtioner hade dom kunnat lägga till och bara uppgraderat litegrann grafiskt och fräshat upp sidan, inte ändra den,, som sagt varför ändra nåt som funkar..

men det verkar som om ddatorbutiken välkomnar kritiken och ändrar.. - (BRA )

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Synd att de blivit så jävla försäljningskåta nu, liksom annonser överallt och punkter som de påstår sig vara bättre på än andra datorbutiker.

Gillar den andra mer, men jag tyckte ändå att den var lite för gammal.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zadazi
Och hur många kör 800x600 nu för tiden?
Inte många och dom som gör det borde ta mig fan skaffa sig en ny skärm.

Hur många människor kör sin webbläsare i helskärm? Fjortisar och pensionärer gör det. Jag gör det inte, utan kör ett fönster på ca 800*600 punkter.

Permalänk
Medlem

fyfan va ful... ser ut som en gammal jävla sida från tidigt 90 tal som en 10åring bakat ihop, kladdigt värre.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

nu överdriver ni nog vänner.
finns hemskare sidor.
men vore kul om man kunde spara ett tema.. med den färg man har valt.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
nu överdriver ni nog vänner.
finns hemskare sidor.
men vore kul om man kunde spara ett tema.. med den färg man har valt.

Mycket bra idé!
De skulle göra en med de gamla färgerna fast nya funktionerna också såklart, så kunde man välja om man ville se den nya eller "db classic".
Då får de ju chansen att se vilken som är mest omtyckt av kunderna.