iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Fastän den dök upp under ringsignaler i iTunes?

Japp ville ändå inte synca

edit: någon som vet var man kan hitta snygga bakgrundsbilder till iphone 3g? kan man även byta ut theman? eller måste telefonen vara hackad?

något som stör mig också är att laddningskabeln är alldeles för kort, finns det andra laddare som man kan köpa?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Japp ville ändå inte synca

edit: någon som vet var man kan hitta snygga bakgrundsbilder till iphone 3g? kan man även byta ut theman? eller måste telefonen vara hackad?

något som stör mig också är att laddningskabeln är alldeles för kort, finns det andra laddare som man kan köpa?

Köp en Iphone dock

Permalänk
Medlem

ja en docka ska inhandlas så fort telia i hudik får in dem. Men det kommer ju dyka upp fler laddare snart också.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
Testade det med den nya iPhone och itunes. Ville inte synka över till luren.

Prova iRinger, det är gratis (avancerade funktioner få man betala för men det räcker gott utan dom), alla signaler jag gjort i iRinger har synkat med telefonen. Dock hänger sig programet ibland...men det är gratis i alla fall.

http://www.iringer.net/

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knop3se
Prova iRinger, det är gratis (avancerade funktioner få man betala för men det räcker gott utan dom), alla signaler jag gjort i iRinger har synkat med telefonen. Dock hänger sig programet ibland...men det är gratis i alla fall.

http://www.iringer.net/

funka hur bra som helst, tackar o bockar... Kan man lägga till egna sms signaler också?

Edit: är det någon mer än jag som inte fått mms notifikation från telia när man har fått ett mms? man brukar ju annars få ett sms med en webadress där man kan logga in o kolla.

Permalänk
Medlem

Hur dras pengarna när man köper ifrån App store? För jag har ett E-Kort på swedbank där jag kan välja hur mycket pengar jag har på varje kort nummer, gjorde ett på 100kr men har köpt 2st spel men de har inte dragit något? Det konstiga är att jag potera mitt nummer och det ska inte vara klart förrens på måndag. På telia sa dom att det inte kommer gå att ringa eller surfa förrens då. Men jag har kunnat göra det sen igår testa nyss skicka sms men min tjej påstår det står på ett annat nummer? Sedan står det att jag ringt för 130kr är det spelen då tro som dras på abonnemanget?, fattar inte jag ska inte kunnat komma upp i den mängden iaf har varken ring eller sms bara surfat? Har dock ringt med min telefon där jag hade mitt gamla nummer är det så dumt att dom dragit på den på något sätt?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Undra när man kommer kunna göra kap köp på nokia n95 nu.

Permalänk
Medlem

Åker till Tyskland imorgon och undrar om det går att gå in i en affär och köpa sig en Iphone olåst och plocka med sig hem till Sverige. Vill så klart ha 3G-varianten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Åker till Tyskland imorgon och undrar om det går att gå in i en affär och köpa sig en Iphone olåst och plocka med sig hem till Sverige. Vill så klart ha 3G-varianten.

Prova, och rapportera sen här hur det gick

Visa signatur

| Intel Core i5-2500K | Asus P8P67- Pro | Corsair XMS3 DDR3 4096MB @ 1600Mhz | En bunke Hårddiskar| ATI Radeon HD 5770 1GB | Samsung 225BW 22" | Telia 24Mbit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knop3se
Prova, och rapportera sen här hur det gick

Hade hoppats att någon hade koll här Men ska absolut gå in och fråga med min skoltyska!

Permalänk
Medlem

Funkar sr.se's webbradio med iphonen tro?
avsaknad av radio känns som största anledningen för mig att inte köpa en.

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Gjorde ett Gmail konto nyss, men det går inte att logga in på ifrån Mail på Iphonen. Har aktiverat POP och IMAP.

Står iaf Gmail-kontoverifiering misslyckades

IMAP server "imap.gmail.com" svarar inte. Kontrollera nätverksanslutingen och att du fyllt i rätt infomation i fältet "server för inkommande e-post"

Testa logga in på gmail via webbläsaren först, så kontot aktiveras, och sedan testar du i telefonen igen. Hände samma sak för mig

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoBo
Funkar sr.se's webbradio med iphonen tro?
avsaknad av radio känns som största anledningen för mig att inte köpa en.

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer007
Testa logga in på gmail via webbläsaren först, så kontot aktiveras, och sedan testar du i telefonen igen. Hände samma sak för mig

Gjort det, kommer så lång nu att det står något om hittar inte "SSL" ?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Behöver man ladda iphonen när man har köpt den eller är den full laddad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Såg på Ebay att det finns en HEL del Iphone 3g där. Kostar runt 4000:-
Vågar man lita på dom där borta? Någon som ha erfarenhet av ebay?

har väll handlat nästan 90 produkter genom ebay. ebay funkar bra, så länge säljaren är seriös, till skillnad från blocket, så har ju varje säljare en massa omdömen om tidigare försäljningar, så man bör ju kolla va de sålt tidigare o va för omdömen de fått. o så bör de sålt lite saker under hela tiden kontot funnits, så att det inte varit dött i 2 år o plötsligt börjar sälja småsaker, för då kan det vara ett kapat konto. till skillnad från blocket, så finns ingen "internet grio" där pengarna dras när man fått produkten, utan man får snält betala i förväg. har säljaren dock paypal (kräver at man har det själv me), så brukar det rätt ofta vara försäkrat upp till ett visst värde.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Var lite laddat iallafall tror jag. Jag tog hem min på lunchen o den startade osv. Men laddade den en halvtimme o då räckte de hela kvällen utan batteri varningar.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Såg på Ebay att det finns en HEL del Iphone 3g där. Kostar runt 4000:-
Vågar man lita på dom där borta? Någon som ha erfarenhet av ebay?

Jo men de är AT&T och inte olåsta, ingen nytta med en sån i sverige... än i alla fall.

Beställde själv Iphone 8gb första generationen någon dag sedan med 24karats guld skal, bara positivt att säga om ebay.. fungerar bra och handlat där kanske 100 gånger. ALDRIG betalat tull eller skatt eller något sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
nej

ska tydligen funka på mobil.sr.se
någon som känner för att prova

Visa signatur

LAN i stockholmv9
http://www.hazard.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoBo
ska tydligen funka på mobil.sr.se
någon som känner för att prova

Fungerar inte.....

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Jo men de är AT&T och inte olåsta, ingen nytta med en sån i sverige... än i alla fall.

Beställde själv Iphone 8gb första generationen någon dag sedan med 24karats guld skal, bara positivt att säga om ebay.. fungerar bra och handlat där kanske 100 gånger. ALDRIG betalat tull eller skatt eller något sånt.

Om man jailbreakar dem så ska det väl bara vara att peta i vilket kort som helst?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Om man jailbreakar dem så ska det väl bara vara att peta i vilket kort som helst?

Nej, jailbreaking är inte samma sak som SIM-upplåsning. Därmed inte sagt att det inte går att låsa upp den.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Det går inte att låsa upp 3G iphones än, finns ingen mjukvara till det, inte vad jag vet.

Går dock att låsa upp första generationen dvs 1.1.4 o domdära.

Permalänk
Medlem

Bara för att inte göra något framtida misstag:

Kan man koppla upp sin iPhone till hemnätverket WLAN och surfa 'gratis'? M.a.o borde jag inte skriva på ett 199:- fastpris för telia om jag hela tiden har tillgång till WLAN utan att behöva oroa mig för skyhöga räkningar varje månad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Bara för att inte göra något framtida misstag:

Kan man koppla upp sin iPhone till hemnätverket WLAN och surfa 'gratis'? M.a.o borde jag inte skriva på ett 199:- fastpris för telia om jag hela tiden har tillgång till WLAN utan att behöva oroa mig för skyhöga räkningar varje månad?

Jodå det kan du. Men skulle verkligen rekomendera fastpris. Du kommer inte veta hur mycket du behöver riktigt internet i fickan fören du har det. Sen drar ju luren lite i smyg också från tex gmaps

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Jodå det kan du. Men skulle verkligen rekomendera fastpris. Du kommer inte veta hur mycket du behöver riktigt internet i fickan fören du har det. Sen drar ju luren lite i smyg också från tex gmaps

Tack för svaret och rekommendationen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Tack för svaret och rekommendationen

kan tillägga att jag dragit ned ungefär 70-80MB på ett dygn av relativt tungt användande av luren.. kollat på ett gäng youtube videos, sufat bra mycket och plockat hem kanske 6 apps från appstore.

Beror ju på hur man använder luren men de e bara att börja räkna lite vad de skulle kosta utan fastpris.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
kan tillägga att jag dragit ned ungefär 70-80MB på ett dygn av relativt tungt användande av luren.. kollat på ett gäng youtube videos, sufat bra mycket och plockat hem kanske 6 apps från appstore.

Beror ju på hur man använder luren men de e bara att börja räkna lite vad de skulle kosta utan fastpris.

haha, jag gjorde av med 130 mb första dan Plockade hem 2 apps, alla mina email (15 st) och surfade/GPSade lite

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

shit vad ni dragit ner mycket alltså Jag tycker att jag använt den relativt mycket och jag hade bara dragit ner 7mb. Iofs drog jag ner de flesta appsen hemma på wlanet men tycker ändå att jag använt 3gnätet rätt mycket.

Visa signatur

Datorer är som glödlampor, går sönder allt för jämnan

Permalänk
Medlem

hmm ligger i sängen och försöker skriva det här, tar ju lite längre tid än datorn : )

Visa signatur

mjau