iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Stör mig på att menyerna ibland, ska stanna till. Morr iaf när jag är för snabb när jag går in på kontakter. New frimware snart snälla

ja som fan.. kontakter lagget e fubar

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ja som fan.. kontakter lagget e fubar

Ni syftar på detta lagget i firmware 2.0: http://youtube.com/watch?v=wE7HKFcQxoI

Det är faktiskt riktigt irriterande och jag hoppas verkligen dom fixar detta i en kommande uppdatering

---------------------------------------------------------

Då det verkar finnas en hel del här på SweClockers som har koll på iPhone och är rätt mogna, så tar jag också upp det här (har tagit upp det på sidan också).

Jag letar efter moderatorer till iPhoneinfo.ses forum

Nu har det börjat bli en hel del aktivitet i iPhoneinfo.se forumet och vi letar efter moderatorer som kan hjälpa till med att hålla ordning på forumet. iPhoneinfo.se är Sveriges största iPhonesida.

Krav:
* Du äger en iPhone och kan en del om iPhone
* Håller dig relativt uppdaterad inom iPhone-världen
* Du är minst 17 år gammal
* Kan skriva korrekt svenska
* "Gillar" att hjälpa folk

Om du är intresserad så skicka då ett PM till mig här på SweC

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är väldigt lat såhär pass sent, men tänkte höra om någon vet nån Iphone reparatör inom Stockholm's området?
Har bara hört bu & bä från folk som har skickat sin till Mumien eller vad dom nu heter i Göteborg.

- Clubz

Visa signatur

'Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.' -Nalle Puh.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hämta program från AppStore, för då promtar den om användarnamn och lösenord. Har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -ymer-
Jag kan inte hämta program från AppStore, för då promtar den om användarnamn och lösenord. Har jag missat något?

Du måste ha ett apple store konto för att hämta program.
Regga ett i itunes

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Sötast

Är det någon som har provat spela "bilspelet" ?

Jag var i köpenhamn i 3 dagar nu innan helgen och var inne i diverse mac-stores och dom hade iPod Touch där med ett ..... bilspel som jag skulle mest kunna likna med the flintstones.

Det jag blev sjukt överraskad av var att man faktiskt styrde spelet genom att vrida telefonen/ipoden som en ratt?

Hur kan det komma sig att det inte sagts något om detta i hypen?

Permalänk
Medlem

De flesta spel styrs igenom att man vrider den?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^Clubz
Är väldigt lat såhär pass sent, men tänkte höra om någon vet nån Iphone reparatör inom Stockholm's området?
Har bara hört bu & bä från folk som har skickat sin till Mumien eller vad dom nu heter i Göteborg.

- Clubz

Skickar man inte in apple grejer till deras egna service? Brukar ju ta typ 3 veckor för iPods iallafall

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara hur man fixar bakgrundsbild bakom själva ikonerna, samt en egen ringsignal?
Jag har hört nåt om nåt Installer.app program, Community Sources eller nåt, som låter en installera massa små saker som det.
Men efter att ha googlat runt lite verkar det inte finnas till 2.0 software'n?
Och varför FAN finns inte alla amerikanska apps till svenska itunes än? Jag vill ju ha Pandora appet

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd

Telia har svaret

Permalänk
Medlem

en enkel fråga... hur stänger man ner Safari utan att sidan man var på innan kommer upp varje gång man startar safari igen?

Edit: en annan fråga. När jag skall föra över en film via iTunes till min iPhone så står det efter en stund:

"Det gick inte att kopiera till skivan "min iPhone". Enheten nådde en maxtidsgräns"

Maxtidsgräns?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Kan nån förklara hur man fixar bakgrundsbild bakom själva ikonerna, samt en egen ringsignal?
Jag har hört nåt om nåt Installer.app program, Community Sources eller nåt, som låter en installera massa små saker som det.
Men efter att ha googlat runt lite verkar det inte finnas till 2.0 software'n?
Och varför FAN finns inte alla amerikanska apps till svenska itunes än? Jag vill ju ha Pandora appet

Bakgrundsbilder bakom ikonerna går inte att ändra för tillfället. Ringsignalerna fixar du enklast genom att hitta en låt i iTunes Store, högerklicka och välj köp Ringsignal.
http://www.rogueamoeba.com/utm/posts/Article/MakeiPhoneRingto...
Funkar bra annars.

Installer.app gäller endast för Jailbreakade telefonener.

Rättigheter antagligen. Pandora funkar förörvigt inte i Sverige ändå, såvida du inte kör med proxy.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Gör det visst? Vanliga pandora via PC'n alltså.
Senast jag kollade iallafall, vilket va ett år sen

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Gör det visst? Vanliga pandora via PC'n alltså.
Senast jag kollade iallafall, vilket va ett år sen

Ja det var där nånstans där radiotjänst eller vem fan nu bestämmer om royalties i sverige förbjöd pandora att sända hit.

Svenska ipn e blockade på deras sida numera.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Men man får sälja 50 olika julskivor varje år som innehåller exakt samma låtar ^_^
Sjuka värld.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
iPhone Pwnage Tool 2.0 släppt!

http://www.iphoneinfo.se/iphone-pwnage-tool-20-slappt-jailbre...

ge hit windows version nu!
eller en iMac!

Edit:
Hmm om du jailbreakar luren, försvinner alla apps o grejer du sparat i luren då?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Pwnage fungerar bara att jailbreaka iphone 3g, inte låsa upp den för att text stoppa i ett comviq kort etc.

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

Varför man nu vill PWna sin 3g fån köpt i Sverige. Jag väntar iaf först och ser ifall de gjort nått skojj så de kan se det vid senare tillfälla. Inte kul att förlora garantin Sen vet jag inte hur taggad jag är till att köra rätt buggade program igen. På gamla telefonen fungerare ju programmen avsevärt sämre än de från Appstore

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ge hit windows version nu!
eller en iMac!

Edit:
Hmm om du jailbreakar luren, försvinner alla apps o grejer du sparat i luren då?

Man kör en restore så allting försvinner men det är bara att synca igen så får du tillbaka allt. Alternativt återställa från säkerhetskopia.

Ska köra jailbreak på min 3g så fort jag kommer hem från jobbet så kan berätta mer hur man gör och så senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Varför man nu vill PWna sin 3g fån köpt i Sverige. Jag väntar iaf först och ser ifall de gjort nått skojj så de kan se det vid senare tillfälla. Inte kul att förlora garantin Sen vet jag inte hur taggad jag är till att köra rätt buggade program igen. På gamla telefonen fungerare ju programmen avsevärt sämre än de från Appstore

Du kan alltid peta in orginal fw igen. Du tappar ingen garanti och du kan installera 3 e parts apps osv.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är en standardbugg men jag har lagt in covers för alla mina skivor i iTunes men hur många gånger jag än syncar om så får jag 2-3 skivor som inte får några covers, och det är olika hela tiden. Hur kommer det sig?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Du kan alltid peta in orginal fw igen. Du tappar ingen garanti och du kan installera 3 e parts apps osv.

Kan man aldrig veta, det kan mycket väl vara så att Apple lagt in loggfiler eller liknande. Om de ser att man jailbreakat telefonen kommer man garanterat inte få garanti. Sen har jag ju redan 3:e parts apps redan nu via Appstore, visst, utbudet är inte det största än, men det kommer Dessa apps funkar dessutom till skillnad från de som finns på installern Fan vad mycket som fuckas hela tiden när man testar apps på installern, usch.

En sak som stör mig med nya iPhonen, varför måste jag va ansluten till wifi när jag använder iTunes music store. Det är ju just när man sitter nånstans och vill ha en låt man använder iTunes music store. Har du Wifi lär du ju ha en dator i närheten du kan tanka på

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^Clubz
Är väldigt lat såhär pass sent, men tänkte höra om någon vet nån Iphone reparatör inom Stockholm's området?
Har bara hört bu & bä från folk som har skickat sin till Mumien eller vad dom nu heter i Göteborg.

- Clubz

DVDirect på tjärhovsgatan lagade min snabbt och smärtfritt iaf.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Man kör en restore så allting försvinner men det är bara att synca igen så får du tillbaka allt. Alternativt återställa från säkerhetskopia.

Ska köra jailbreak på min 3g så fort jag kommer hem från jobbet så kan berätta mer hur man gör och så senare.

Precis kört jailbreak på en Mac och återställt från en backup på min Windows XP burk. Funkade fint. Fick lov att köra kommandot för att skapa en mapp hos Itunes genom terminalen i OS X men annars var det inga problem.

mkdir ~/Library/iTunes/Device Support

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Du kan alltid peta in orginal fw igen. Du tappar ingen garanti och du kan installera 3 e parts apps osv.

bygger ju på att OM den går sönder, så får den ju inte gå sönder så mycket att du inte kan lägga in originalmjukvaran igen. annars så stämmer ju inte det du säger

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
bygger ju på att OM den går sönder, så får den ju inte gå sönder så mycket att du inte kan lägga in originalmjukvaran igen. annars så stämmer ju inte det du säger

Mjooo iofs..
Men säg att den verkligen kapsejsar helt... då kan ju inte apple reparera den o sen säga,.. MÄH! Här va de inte orginal fw den jäveln ska få tillbaka en trasig lur *smacka sönder o skicka tillbaka*

Jag ska vänta en liten stund med att jailbreaka min jag tills jag ser vilka mysiga apps som finns till det nya "installer".
Så vitt jag förstått funkar inte gamla apps som tex swirlyMMs osv än.

Sen vill jag ha det förbannade laggandet av tangentbordet fixat först också, hargjort en restore men hjälpte inte.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Mjooo iofs..
Men säg att den verkligen kapsejsar helt... då kan ju inte apple reparera den o sen säga,.. MÄH! Här va de inte orginal fw den jäveln ska få tillbaka en trasig lur *smacka sönder o skicka tillbaka*

Jag ska vänta en liten stund med att jailbreaka min jag tills jag ser vilka mysiga apps som finns till det nya "installer".
Så vitt jag förstått funkar inte gamla apps som tex swirlyMMs osv än.

Sen vill jag ha det förbannade laggandet av tangentbordet fixat först också, hargjort en restore men hjälpte inte.

Ne men säg att den helt plötsligt vägrar starta och du kan inte få den att vilja återställa eller vad som helst, då lär de knappast hjälpa dig Till de äldre lurarna var det aldrig värt att hacka ifall man skulle haft Appstore. Fanns mest skit.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Till de äldre lurarna var det aldrig värt att hacka ifall man skulle haft Appstore. Fanns mest skit.

Det finns ett flertal program som enligt mig och många andra gör det värt att jailbreaka telefonen, t.ex. IntelliScreen, som kan visa kommande kalenderbokningar och annan info på lås-skärmen, påminna om missade samtal, olästa sms osv, eller iBlacklist, som kan blockera inkommande samtal och SMS beroende på telefonnummer.

Sådana program kommer aldrig att finnas via appstore, och förmodligen inte heller program för MMS och en hel drös andra saker.

Så jailbreaking är i princip nödvändigt för att få en användbar telefon, för att kunna få en del av funktionaliteten som finns på de allra flesta telefoner.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Det finns ett flertal program som enligt mig och många andra gör det värt att jailbreaka telefonen, t.ex. IntelliScreen, som kan visa kommande kalenderbokningar och annan info på lås-skärmen, påminna om missade samtal, olästa sms osv, eller iBlacklist, som kan blockera inkommande samtal och SMS beroende på telefonnummer.

Sådana program kommer aldrig att finnas via appstore, och förmodligen inte heller program för MMS och en hel drös andra saker.

Så jailbreaking är i princip nödvändigt för att få en användbar telefon, för att kunna få en del av funktionaliteten som finns på de allra flesta telefoner.

Precis, alla är vi olika Jag får de jag behöver via Appstore, Aim med mera, VNC (förmodligen viktigaste programmet då man vill kunna styra alla servrar ifall något viktigt crashat under dan, slipper alla sitta och vänta på att man kommer hem och startar om ). Remote är även den najs

Dock har jag hellre garanti och fullt fungerande apps än att skiten kan dö hellt för någon wannabe lagt upp ett halvt fungerande app

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"