World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Kanske har fel men jag hade inge problem där iaf.

Men iaf finns det någon server där alliance har någon chans i BG's? pvp server då..

Hehe jo visst fan finns det kartor, minimap och stora kartan Vet inte om det var dom du syftade på men jag uppfattade det så, och tyckte det var lite roligt att någon påpekar sådant så jag var tvungen att retas lite bara

Angående server... tror inte det finns nån där alliance är bättre än horde iaf. Gillar man bg's är det horde som gäller helt enkelt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

/offtopic

HERMAN AKA HENEREN VAD HÅLLER DU PÅ MED, JAG HAR PM:AT DIG, DU HAR INTE SVARAT OCH DU HAR INTE LOGGAT PÅ IN WOW SEN SKOLAN SLUTADE, MÅR DU INTE BRA? DU KAN JU INTE ÖVERGE HENEREN OCH HANS KOMPANJONER RÖDSKÄGG OCH DIVSHI.

/ontopic

har ni sett faxmokeys nyaste film wtfrost? om inte, ladda hem den dirr http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=42712

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Trevlig vecka. Hela Kara tömd med 2 olika grupper. Dagen efter så gåt vi till Gruuls lair. Tar Maulgar på första försöket (börjar kunna den dör fighten nu), sedan vidare till Gruul för 511e gången. Lyckades dock få ner honom på andra försöket vilket var över förväntan. Kul att börja på nästa ställe nu, börjar tröttna på Kara

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk

Just nu visas matcher live 3v3 Arena @ http://thewsvg.com
Rätt underhållande.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om det finns mage i andra laget kör jag Blessing of Salvation så mycket jag kan också.

Några har pm'at mig påpekat att Blessing of Salvation kanske inte hjälper så mycket i Arenan. Men det var självklart Sacrifice jag menade. Skrivfel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Det verkar vara många priest's i 5vs5 team, kör dom 28/33/0 backup healing/manaburn och paladinen mh lr ?

Mending, mass dispel, fortitude, spirit buff, manaburn, fear, hots, är något som är mycket uppskattat. Man kan ju iofs köra en 4 dps / 1 healer setup och då är en paladin bättre pga protection osv.

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Permalänk
Citat:

,

låter mer och mer lockande att flytta sina chars till RP servrar så man slipper allt omoget folk som imo bara förstör och gör det tråkigare.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
,

låter mer och mer lockande att flytta sina chars till RP servrar så man slipper allt omoget folk som imo bara förstör och gör det tråkigare.

RP servrar är perfekt om man vill cybra.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
,

låter mer och mer lockande att flytta sina chars till RP servrar så man slipper allt omoget folk som imo bara förstör och gör det tråkigare.

Och du får tusentals spelare som reportar dig varenda gång du glömmer att tala i karaktär. löjligt

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Trevlig historia faktiskt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

kul, fast i en AV. Kan inte göra något :/ det bästa får man ju dock säga att man kan snacka skit med folk ifrån samma server :). men segt

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Blarg. Försöker levla mining just nu. 336/375 atm.
Är Nagrad det bästa stället för adamantite? grymt segt att hitta är det iallafall.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

22,300 honor från AV idag, blev ett jävla nötande. Nu är man i varje fall klar med skiten... 30k Borde nog vara möjligt om man ligger i!

mvh

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

But in regards to Rogue performance in the Arenas in general, this is something that the developers are looking into. I do not have much more info on this available at this moment in time, but we will keep you informed as soon as we know more about the developers plans to improve the Rogue situation in Arenas.

Yay, quote från blå post på rogueforumen.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Ska de kunna klyva clothies med ett halvt slag nu bara?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Ska de kunna klyva clothies med ett halvt slag nu bara?

Gör vi väl ändå?

Det är dock inte roligt att köra arena med rogue nu när folk har resilience och när warriors stunlockar bättre och gör mycket mer burst skada.

Skulle vilja se att combopoints blir en selfbuff i en viss tid istället så man kan byta targets i arenan.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Hm, jag har precis börjat med en skinande ny warrior-alt, och tänkte fixa till alla addons till han.. Och jag kommer ihåg att förut så fanns det ett addon som ploppa upp en text om tex Overpower, execute, revenge eller andra instants gick att använda..

Men nu så verkar det inte funka längre pga "nya" lua:n..
Sen har jag MSBT också, men den visar bara overpower och execute, inte revenge.. vet nån om det finns nån addon som visar alla dessa? eller om jag kan fixa MSBT till att visa revenge med?

(MSBT = Mik's Scrolling BattleText)

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Hm, jag har precis börjat med en skinande ny warrior-alt, och tänkte fixa till alla addons till han.. Och jag kommer ihåg att förut så fanns det ett addon som ploppa upp en text om tex Overpower, execute, revenge eller andra instants gick att använda..

Men nu så verkar det inte funka längre pga "nya" lua:n..
Sen har jag MSBT också, men den visar bara overpower och execute, inte revenge.. vet nån om det finns nån addon som visar alla dessa? eller om jag kan fixa MSBT till att visa revenge med?

(MSBT = Mik's Scrolling BattleText)

Scrolling Combat Text gör ju det där.
Tex för min rogue så ploppar RIPOSTE! upp när man blockar osv.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Ska de kunna klyva clothies med ett halvt slag nu bara?

Vilken clothie skulle det vara? En 7-8k hp warlock eller 6k mage? 300+ resilience 10k hp clothies klyvs inte i första taget. Det som är skillnaden, rogues äger i grön/blått sen skalar vi ganska dåligt.

Mina backstabs crittar fan allt förutom cloth för ung samma som på 60 nu med resilience och mycke högre armor på sköldar/mail/plate.

Kollade upp en 70 warrior igår, här är jämförelsen jag tycker är lite rolig:

Warrior - 320 resilience, 10k armor, 11.3k hp, 28% crit (macespec) och 1600 obuffad AP.
Det är dubbelt så mycket armor som på 60 och 2.5 gånger mer hp, crit och AP vet jag inte vad warrs hade på 60 men det lär vara högre idag.

Rogue - 300 resilience, 3k armor, 10.5k hp, 25% crit och 1300 AP.
Det är +500 armor från lvl 60, 2.5 gånger mer HP (samma ung) 2-3 % mindre crit, 5-10% mindre dodge, 200ish mer AP.

Bra balanserat?

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Vilken clothie skulle det vara? En 7-8k hp warlock eller 6k mage? 300+ resilience 10k hp clothies klyvs inte i första taget. Det som är skillnaden, rogues äger i grön/blått sen skalar vi ganska dåligt.

Mina backstabs crittar fan allt förutom cloth för ung samma som på 60 nu med resilience och mycke högre armor på sköldar/mail/plate.

Kollade upp en 70 warrior igår, här är jämförelsen jag tycker är lite rolig:

Warrior - 320 resilience, 10k armor, 11.3k hp, 28% crit (macespec) och 1600 obuffad AP.
Det är dubbelt så mycket armor som på 60 och 2.5 gånger mer hp, crit och AP vet jag inte vad warrs hade på 60 men det lär vara högre idag.

Rogue - 300 resilience, 3k armor, 10.5k hp, 25% crit och 1300 AP.
Det är +500 armor från lvl 60, 2.5 gånger mer HP (samma ung) 2-3 % mindre crit, 5-10% mindre dodge, 200ish mer AP.

Bra balanserat?

hade warriorn 10k armor med 2h vapen, då har han jäävligt bra gear ska du se.

Förresten är det någon som har en länk till någon bra blacksmithing/mining guide? hittar inga bra :/

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om det finns någonstans att ladda ned klienten till WoW och BC? Har funderat på att återaktivera mitt konto, men har inga skivor eller sånt här hemma i Stockholm där jag är under sommaren. Har letat förgäves!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Tänkte höra om det finns någonstans att ladda ned klienten till WoW och BC? Har funderat på att återaktivera mitt konto, men har inga skivor eller sånt här hemma i Stockholm där jag är under sommaren. Har letat förgäves!

Vad jag vet så kan man väl ladda hem det från www.wow-europe.com?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Hittat det nu, jävla bökigt. Så ligger givetvis sidan nere också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
hade warriorn 10k armor med 2h vapen, då har han jäävligt bra gear ska du se.

Förresten är det någon som har en länk till någon bra blacksmithing/mining guide? hittar inga bra :/

http://armory.wow-europe.com/character-sheet.xml?r=Twilight's...

Där är länken. Det är ung samma PVP gear som roguestatsen jag länkade.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

En liten fråga: Jag är numera Reveared med Silvermoon City, vad får jag ut av detta? Har jag något fräckt som väntar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
En liten fråga: Jag är numera Reveared med Silvermoon City, vad får jag ut av detta? Har jag något fräckt som väntar?

Nej. Spelar du som något annat än BE och tar dig till exalted så kan du köpa deras mount. Det är väl allt egentligen.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Ok, men då jag är BE, finns ändå inget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Ok, men då jag är BE, finns ändå inget?

billigare repairs om du repairar hos en bloodelf

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Scrolling Combat Text gör ju det där.
Tex för min rogue så ploppar RIPOSTE! upp när man blockar osv.

Jo, men den visar inte Revenge, and i needs it

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield