Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Ett aktiebolag kan ha en enskild ägare. Gäller bara att inneha 100% av aktierna

Stor mening att ha aktieföretag om ägaren ägar alla 100 % av aktierna, men det finns väl folk till det me:P

MvH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Ett aktiebolag kan ha en enskild ägare. Gäller bara att inneha 100% av aktierna

Därav min hänvisning till first north. Zepto har inte en enskild ägare, och jag antar att du inte på allvar trodde att jag är så dum att jag inte förstår det, men uppenbarligen var du tvungen att vara en besserweisser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Stor mening att ha aktieföretag om ägaren ägar alla 100 % av aktierna, men det finns väl folk till det me:P

MvH

Det är väldigt många som har det så, men då är det endast för att inte ta några egna risker om företaget skulle kursa osv. Men eftersom zepto är börsnoterat är det verkligen inte så. Ska jag vara ärlig blev jag lite sugen på att köpa in mig i bolaget nu

En fråga man kan ställa sig är vad som skulle hända med zeptodatorerna man köper genom zeptoexperten om det skulle visa sig att det inte lönar sig att leva på marginalen man har mellan zepto och och slutkund. Kommer det att drabba oss kunder då genom att vi inte kan skicka tillbaka våra datorer om de skulle gå sönder eftersom jag antar att det är zeptoexpertens namn som skickas in som kund till zepto och inte slutkundens? Har jag lika mycket rätt att använda mig utav zeptos support m.m. trotts att jag köper genom zeptoexperten?
Tar man någon större risk med att köpa det via zeptoexperten istället för zepto.se ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Det är väldigt många som har det så, men då är det endast för att inte ta några egna risker om företaget skulle kursa osv. Men eftersom zepto är börsnoterat är det verkligen inte så. Ska jag vara ärlig blev jag lite sugen på att köpa in mig i bolaget nu

Fel av mig, det tänkte jag inte på. Är bara inläst på hur aktieförsälning och börsen fungerar allmänt... (ajaj, "icke allmänbildade jag"):P:)

MvH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Det är väldigt många som har det så, men då är det endast för att inte ta några egna risker om företaget skulle kursa osv. Men eftersom zepto är börsnoterat är det verkligen inte så. Ska jag vara ärlig blev jag lite sugen på att köpa in mig i bolaget nu

En fråga man kan ställa sig är vad som skulle hända med zeptodatorerna man köper genom zeptoexperten om det skulle visa sig att det inte lönar sig att leva på marginalen man har mellan zepto och och slutkund. Kommer det att drabba oss kunder då genom att vi inte kan skicka tillbaka våra datorer om de skulle gå sönder eftersom jag antar att det är zeptoexpertens namn som skickas in som kund till zepto och inte slutkundens? Har jag lika mycket rätt att använda mig utav zeptos support m.m. trotts att jag köper genom zeptoexperten?
Tar man någon större risk med att köpa det via zeptoexperten istället för zepto.se ?

Hm detta har jag aldrig tänkt på... någon som har ett bra svar?

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Zepto såldes inte i februari. Danska Zepto köpte svenska Zepto. Det danska zepto (som är moderbolaget) är börsnoterat på First North.
http://www.omxgroup.com/firstnorth/marknaden/

Det står massa om zepto på zepto.se Finns även en film om företaget:
http://zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=136
Se längst ner
Zeptoexperten.se är dock inte Zepto. Det är såvitt jag förstår ett helt separat företag som har 5% rabatt av Zepto. När dom får en beställning så skickar dom den till Zepto som skickar datorn till dom, som skickar vidare den till dig. Deras vinst ligger i marginalen.

Nej, jag har inte haft några problem alls.

Det finns ingen enskild ägare då det är ett aktiebolag.
http://www.omxgroup.com/firstnorth/marknaden/

Kort sagt: Nej det är inte Sveriges mest kända datorleverantör, men dom är ju nya! Dell har marknadsfört sig i flera år, vilket zepto inte har gjort. Men åker du över sundet till danmark vet väldigt många vilka zepto är!

Zepto startades i sverige 2002. Det är vi väl överrens om?

Zepto skulle vinna massor på att ha en riktigt företagspresentation. Just nu känns de mycket ljusskygga. Vem är VD? Vem är största ägare i bolaget? Hur set det ut med det svenska och danska bolaget? Vem sitter i styrelsen? Varför vågar man inte presentera företaget seriöst?

Sen är inte ett bolag nytt om det startades 2002. Det är fem år gammalt.

Om jag använder webben finner jag VDn och styrelseordföranden. Släktingar?
http://bors.www.dn.se/dn/site/stock/stockabout.page?magic=(cc%20(detail%20(TSID%20236961)))

Om jag skulle vara varumärkeskonsult till dem hade jag verkligen jobbat på profilen och informationen om bolaget. Nu är de bara "skumma".

Permalänk
Medlem

Det verkar trotts allt inte gå dåligt för företaget vad jag kan förstå av att kasta ett öga här:

http://bors.www.dn.se/dn/site/uc/ucsearch.page?magic=(cc%20(u...

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Det verkar trotts allt inte gå dåligt för företaget vad jag kan förstå av att kasta ett öga här:

http://bors.www.dn.se/dn/site/uc/ucsearch.page?magic=(cc%20(u...

Det beror ju på vad man jämför med.
Kassalikviditet på 28 % är ju ingen höjdade. Över 50% bör den ju vara. Är ju med en nedåtgående trend med om jag förstår saken rätt. 45% året innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Det beror ju på vad man jämför med.
Kassalikviditet på 28 % är ju ingen höjdade. Över 50% bör den ju vara. Är ju med en nedåtgående trend med om jag förstår saken rätt. 45% året innan.

Nej det är sant, men antal anställda och nettoomsättningen har nästan fördubblats.

Visa signatur

Gigabyte GA-965P-DS3 l E6300 l Corsair TWIN2X 6400 l Scythe Ninja l XFX 7900GT l WD Raptor

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perrki
Nej det är sant, men antal anställda och nettoomsättningen har nästan fördubblats.

Med tanke på att målet är att alltid ligga på 100% eller över det så tycker jag det känns mycket osäkert. Det ser ju faktiskt ut som att de antingen måste låna en massa eller så håller de på att gå i konkurs. Att tappa så pass mycket på kort tid känns inte alls bra.

Kassalikviditeten är ju omsättningstillgångar exklusive lager och pågående arbeten i procent av kortfristiga skulder.

Betalningsförmågan är ju den aspekt som detta rör. Så det ser ju inte alls lysande ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Zepto startades i sverige 2002. Det är vi väl överrens om?

Zepto skulle vinna massor på att ha en riktigt företagspresentation. Just nu känns de mycket ljusskygga. Vem är VD? Vem är största ägare i bolaget? Hur set det ut med det svenska och danska bolaget? Vem sitter i styrelsen? Varför vågar man inte presentera företaget seriöst?

Sen är inte ett bolag nytt om det startades 2002. Det är fem år gammalt.

Om jag använder webben finner jag VDn och styrelseordföranden. Släktingar?
http://bors.www.dn.se/dn/site/stock/stockabout.page?magic=(cc%20(detail%20(TSID%20236961)))

Om jag skulle vara varumärkeskonsult till dem hade jag verkligen jobbat på profilen och informationen om bolaget. Nu är de bara "skumma".

Det står ju en hel del om företaget på dess hemsida

http://www.zepto.se/Information/Contact.aspx Här står VD:n.

http://www.zepto.se/Information/Default.aspx Här står lite mer.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Det står ju en hel del om företaget på dess hemsida

http://www.zepto.se/Information/Contact.aspx Här står VD:n.

http://www.zepto.se/Information/Default.aspx Här står lite mer.

Det var ett udda ställe att ha VDn på.
Borde ju stå här : http://www.zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=13...

De borde verkligen anlita någon att jobba med deras bolag.

Permalänk
Medlem

Om de snart komme attgå i konken kanske de säljer ut sina datorer jättebilligt:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Om de snart komme attgå i konken kanske de säljer ut sina datorer jättebilligt:D

Det är som med de som köpt en DiBoss TV.
http://diboss.se/

Permalänk
Medlem

Diboss? never heard of.. Men zepto verkar ju ändå någolunda etablerat i andra länder, speciellt hemlandet danmark, även om det i sverige varit väldigt okänt, men jag tycker det känns som att det tar fart.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Diboss? never heard of.. Men zepto verkar ju ändå någolunda etablerat i andra länder, speciellt hemlandet danmark, även om det i sverige varit väldigt okänt, men jag tycker det känns som att det tar fart.

De startade väl i Norge vad jag kan se när jag googlar?
DiBoss var riktigt heta när de kom. Typ billigast på marknaden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Det är som med de som köpt en DiBoss TV.
http://diboss.se/

Shit har dem gått i konken. Fan vilken tur att jag inte köpte en tv av dem O.o. Var ungefär två sekunder från att köpa en för en tid sen...

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Å andra sidan, har ni haft användning för en tv garanti? I haven't.. Så det kanske inte vore världens katastrof ifall man råkat köpa en DiBoss..
Annat är det ju dock faktiskt med laptops..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Shit har dem gått i konken. Fan vilken tur att jag inte köpte en tv av dem O.o. Var ungefär två sekunder från att köpa en för en tid sen...

Ja, dessvärre. Synd för de var lite kaxiga när de kom igång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
Å andra sidan, har ni haft användning för en tv garanti? I haven't.. Så det kanske inte vore världens katastrof ifall man råkat köpa en DiBoss..
Annat är det ju dock faktiskt med laptops..

Ja, faktiskt. Flera gånger. En Samsung platt "köks-TV" var den som senast fick åka in för service. Samt en del CRT tiden.

Permalänk
Medlem

Någon som vet svaret på min fråga jag skrev för ett tag sen?
verkar som att den har glömts bort i oron att zepto ska gå i kk.

Citat:

[i]
En fråga man kan ställa sig är vad som skulle hända med zeptodatorerna man köper genom zeptoexperten om det skulle visa sig att det inte lönar sig att leva på marginalen man har mellan zepto och och slutkund. Kommer det att drabba oss kunder då genom att vi inte kan skicka tillbaka våra datorer om de skulle gå sönder eftersom jag antar att det är zeptoexpertens namn som skickas in som kund till zepto och inte slutkundens? Har jag lika mycket rätt att använda mig utav zeptos support m.m. trotts att jag köper genom zeptoexperten?
Tar man någon större risk med att köpa det via zeptoexperten istället för zepto.se ? [/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]En fråga man kan ställa sig är vad som skulle hända med zeptodatorerna man köper genom zeptoexperten om det skulle visa sig att det inte lönar sig att leva på marginalen man har mellan zepto och och slutkund. Kommer det att drabba oss kunder då genom att vi inte kan skicka tillbaka våra datorer om de skulle gå sönder eftersom jag antar att det är zeptoexpertens namn som skickas in som kund till zepto och inte slutkundens? Har jag lika mycket rätt att använda mig utav zeptos support m.m. trotts att jag köper genom zeptoexperten?
Tar man någon större risk med att köpa det via zeptoexperten istället för zepto.se ? [/B]

det kan jag som arbetar på zepto förklara för dig

zeptoexperten i sig står enbart som en säljare hoss oss och allting går via oss, dem bara tar emot ordrar och ger oss infomationen, datorn levereras från oss
och du har full rätt till garanti genom zepto computers A/B

skulle zepto experten lägga ner så innebär det absolut ingenting för slutkund.

det har diskuterats angående zepto computers AB

Zepto Computers AB finns till dagens datum bara kvar som namn, det är Zepto Computers A/S man ska titta på och vi är börsnoterade i firstnorth som skrevs i tråden innan, vi svenskar som jobbar på zepto jobbar nu mera i danmark och är anställda under zepto computers A/S

om man tittar på zepto computers A/S så ser framtiden ljus ut, vi säljer otroligt många fler laptops nu än för ett år sedan och ökar som mest i UK och Tyskland

ska tilläggas att jag inte har 100% koll på varje minsta detalj om hur allting är upplagt rent bolagsmässigt och så, men det är iaf det stora.
jag är ingen säljare eller så, utan jobbar som reservdelsansvarig i det danska bolaget sedan flytten, har ni några frågor angående bolaget så får jag hänvisa direkt till vår svenska marknadsansvariga Peter Erlandsson som kan nås på mail pe@zepto.se eller 0406013100

tveka inte att fråga någonting om ni har några frågor, vi är rätt öppna med vår buissnis och ger gärna ut information om det är något ni undrar över.

ska tilläggas att jag inte på något sätt ger ut detta som ett oficiellt statement utan bara försöker göra bilden lite mer klar för dem som undrar.

MVH
Johan

Permalänk

Tack johan! Det var vad denna tråden behövde:D

MvH

Permalänk
Medlem

Som Zeptoexperten kund känns det minst sagt tryggt att veta, men förutsätter/hoppas på att det ska gå bra för zeptoexperten ändå!

Tack så mycket för den Johan.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Johan, du vet inget bra ställe man kan läsa om ert företag?
Jag har kollat hos min internetbank, nordnet där jag brukar köpa aktier m.m. men jag tycker att det är väldigt klent med information om er där. Jag har även kollat på firstnorth danmark där jag tycker att det är lika dåligt med information.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Därav min hänvisning till first north. Zepto har inte en enskild ägare, och jag antar att du inte på allvar trodde att jag är så dum att jag inte förstår det, men uppenbarligen var du tvungen att vara en besserweisser

Det handlar inte på någon punkt om att vara en "besserweisser", det är faktist så att inte alla har koll på hur det funkar, svårt för mig att veta var du står... Det var inte min mening att få dig att känna att "du är så dum så du inte förstår det" kanske framstod så i min text, där ser vi igen vad en smiley kan göra

åter till glada zeptosnack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soubiran
zeptoexperten i sig står enbart som en säljare hoss oss och allting går via oss, dem bara tar emot ordrar och ger oss infomationen, datorn levereras från oss
och du har full rätt till garanti genom zepto computers A/B

skulle zepto experten lägga ner så innebär det absolut ingenting för slutkund.

Jag fick samma svar av www.studentbutiken.se när jag frågade dessa. De har ungefär samma priser som zeptoexperten.se, och i de fall de har högre priser kan man använda deras prisgaranti för att köpa till billigaste pris.

Om nu ändå zeptoexperten.se är billigast kan man ju lika gärna köpa direkt därifrån, eller om man ej är student. Får se senare hur jag gör, fast från zepto.se blir det inte iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Det handlar inte på någon punkt om att vara en "besserweisser", det är faktist så att inte alla har koll på hur det funkar, svårt för mig att veta var du står... Det var inte min mening att få dig att känna att "du är så dum så du inte förstår det" kanske framstod så i min text, där ser vi igen vad en smiley kan göra

åter till glada zeptosnack

Bra Och skönt att du inte rättade mitt "besserweisser" till "besserwisser" för då hade du varit illa ute hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mojito
Johan, du vet inget bra ställe man kan läsa om ert företag?
Jag har kollat hos min internetbank, nordnet där jag brukar köpa aktier m.m. men jag tycker att det är väldigt klent med information om er där. Jag har även kollat på firstnorth danmark där jag tycker att det är lika dåligt med information.

vad jag vet i huvudet är att på den danska sidan så kan du gå in under investor länken och där har du lite samlad info

som sagt det svenska bolaget är helt ointeressant då det bara används som ett förkläde utemot den svenska marknaden,

MVH
Johan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insats
Bra Och skönt att du inte rättade mitt "besserweisser" till "besserwisser" för då hade du varit illa ute hehe

Hehe, förstod att det var en liten slipp på tangenterna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boken
Hehe, förstod att det var en liten slipp på tangenterna

Slipp på tangenterna? Det är den bästa fällan för besserwissrar ju