Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Medlem

I 6000 kronorsklassen har du, som alternativ till den 24-tummare som nämnts tidigare (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=324363), möjlighet att sikta på en DELL 2709, är den för dyr har du annars den utmärkta LG W2600HP.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=278042,317983,

/xJom

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått skärmen, och jag är helnöjd. Klart värd pengarna tycker jag. Ska fixa en recension till senast helgen. Några förslag på vad jag ska testa (utöver det jag skrev i mitt förra inlägg)? Och om någon vill ha bilder så vill jag gärna veta var jag kan lägga upp dem.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Tror det blir grymt svårt att hitta en skärm med IPS-panel i samt dubbla DVI-kontakter o.s.v. för det priset..
Sen att man kanske måste investera i kalibreringsutrustning är väl något man får ta med i beräkningarna också om man vill ha en välkalibrerad skärm, för det verkar den ju inte direkt vara från fabrik..

EDIT:
Har nu lagt en order på denna skärm hos dustinhome. 5664:- inklusive moms och frakt (är student) gick det på.
De har den dock inte i lager, så jag lär få vänta ett tag på den, då de inte ens hade den hos leverantören.. Men är ju bara att avbeställa om det dyker upp något bättre medan jag väntar

mm mailat dem och frågat när de får in den, inget svar. hur lång tid pratar vi?

Vad ska man ha för kalibrerings verktyg? känns jävligt overkill men enligt recensionen så var det ett måste.
Dyra va de ><

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Invectus
mm mailat dem och frågat när de får in den, inget svar. hur lång tid pratar vi?

Vad ska man ha för kalibrerings verktyg? känns jävligt overkill men enligt recensionen så var det ett måste.
Dyra va de ><

Nja ett måste är väl att ta i.. För den vanliga användaren är det nog väldigt overkill. Men för de som sitter och arbetar professionellt med foto kanske borde göra det..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Vilken är just nu den bästa TN panelen för gaming?

vill bara höra vad ni har eller är nöjda med om ni har bevis i form av recenssioner eller expert utlåtanden.

Permalänk
Medlem

Mitt val är samsung T220 mannen.

Permalänk
Medlem

Jag har beslutångest... vet inte om jag ska köpa en Benq G2400WD eller en G2400W.
Dustin har ingen WD (vill helst handla där) men WD har overdrive och dynamic contrast.
Frågan är om det är något man kommer använda? När jag ändå har läst att dessa två funktioner är avslagna från fabrikinställningen...

Permalänk
Medlem

Är Benq G2400WD något att rekommendera till en fattig student? Har hört något om TN-Panel, har denna skärmen det eller inte? Hur tror ni det skulle fungera att spela poker en hel del med skärmen?

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Funderar nu på att köpa en BenQ FP241W, för att den verkar så bra med bakgrunds belysning osv,
vill gärna veta om den är så super bra som dom påstår som den är. Jag har en XPS 1730 och den skärmen är verkligen super på respons tid och bakrund belysning.

En Samsung 226BW har jag till min stationära, och ganska dålig bakgrunds belysning

Ville bara veta om jag köper FP241W och ersätter min 226BW med FP241W kan jag fortsätta att spela COD4 i full upplösning och med bättre bakrundsbelysning ?

Ganska irriterad när jag byter mot två olika skärmar varannan vecka.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAkewelle
Funderar nu på att köpa en BenQ FP241W, för att den verkar så bra med bakgrunds belysning osv,
vill gärna veta om den är så super bra som dom påstår som den är. Jag har en XPS 1730 och den skärmen är verkligen super på respons tid och bakrund belysning.

En Samsung 226BW har jag till min stationära, och ganska dålig bakgrunds belysning

Ville bara veta om jag köper FP241W och ersätter min 226BW med FP241W kan jag fortsätta att spela COD4 i full upplösning och med bättre bakrundsbelysning ?

Ganska irritera när jag byter mot två olika skärmar varannan vecka

Jag är också väldigt sugen på den skärmen men modellen är ju som sagt runt 2 år gammal så jag är lite tveksam. Men enligt de flesta recensioner (visserligen gamla de flesta) så är detta den absolut bästa 24" skärmen på marknaden. Ingen backlight bleed, ingen input lag, ingen banding, ingen ghosting, osv, osv. Alltså en gaming-monitor med grymm bildkvalite i Photoshop-klass när det kommer till färgåtergivning och sådant. Trustedreviews jämförde med FP241W när de någolunda nyligen recenserade Dell 2408WFP (som för övrigt hade varit en bra skärm om den inte hade så otroligt hög input lag....har för mig att jag läste runt 70ms), och sade att den äldre BenQ monitorn var fortfarande bättre i alla avseenden. Min rädsla är dock att jag går och köper skärmen och så vipps så kommer det en bättre skärm i alla avseenden.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Jag är också väldigt sugen på den skärmen men modellen är ju som sagt runt 2 år gammal så jag är lite tveksam. Men enligt de flesta recensioner (visserligen gamla de flesta) så är detta den absolut bästa 24" skärmen på marknaden. Ingen backlight bleed, ingen input lag, ingen banding, ingen ghosting, osv, osv. Alltså en gaming-monitor med grymm bildkvalite i Photoshop-klass när det kommer till färgåtergivning och sådant. Trustedreviews jämförde med FP241W när de någolunda nyligen recenserade Dell 2408WFP (som för övrigt hade varit en bra skärm om den inte hade så otroligt hög input lag....har för mig att jag läste runt 70ms), och sade att den äldre BenQ monitorn var fortfarande bättre i alla avseenden. Min rädsla är dock att jag går och köper skärmen och så vipps så kommer det en bättre skärm i alla avseenden.

Vad han sa mer info om gammal skärm, är den utdöd eller ej ?

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bAkewelle
Vad han sa mer info om gammal skärm, är den utdöd eller ej ?

Tror fortfarande det är en otroligt bra skärm bara att den är gammal. Speciellt till det priset så är det ju helt otroligt. Om du skaffar en (jag har inte råd än på ett tag) så får du gärna PM:a mig angående kvaliten.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Nu är iallafall en HP LP2475W på väg hit, återkommer med intryck, för er som är intresserade, när jag fått den..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Nu är iallafall en HP LP2475W på väg hit, återkommer med intryck, för er som är intresserade, när jag fått den..

Intressant, måste få veta hur den presterar i cod 4 bla, och om den har problem som den del webbsidor rapporterat om, bleadingm, ljuskraftig, för den verkar intressant, efter man har trixat med inställningarna, enligt testerna.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Nu är iallafall en HP LP2475W på väg hit, återkommer med intryck, för er som är intresserade, när jag fått den..

Japp samma här

Återkommer också med en lite amatör recension

Permalänk

Ni kan väl skriva i 2475-tråden också, tror det är många som inte läser den här. Jag själv har till exempel inte tittat i den här tråden på månader...

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Ni kan väl skriva i 2475-tråden också, tror det är många som inte läser den här. Jag själv har till exempel inte tittat i den här tråden på månader...

Absolut! Jag håller koll på båda trådarna och kommer skriva i båda. Med största sannorlikhet kommer den dyka upp imorgon. Kommer testa lite och se och sedan skriva när jag fått ihop lite åsikter om den.

EDIT:
Ja då var det dags att komma med lite kommentarer om skärmen (HP LP 2475W)

Har nu bekantat mig med denna skärm i några timmar och har jämfört den med min gamla 17" TFT med TN-panel som har några år på nacken.

Börjar med de vanligaste frågorna:
Backlight bleed:
Mitt exemplar har ingen backlight bleed, mer än möjligen något nere i vänstra hörnet på skärmen. Däremot känns det som jag saknar det där polarisationsfiltret som folk pratar om. Skärmen är känslig vad gäller vilka vinklar man tittar på när det gäller färgen svart. Svartheten ändrar sig ganska snabbt om man skiftar betraktningsvinkel och därför kan man uppleva att den blöder lite eftersom skärmen är så stor. Men om man sätter huvudet framför exempelvis ett hörn så är det ingen blödning där, så man luras lite av att svartheten skiftar beroende på var man har huvudet. Detta är inget som jag själv reagerat nåt nämnvärt på, men det finns där.

Färgåtergivning:
Ja nu har jag ju endast en skärm att jämföra med och den skärmen är av typen TN och flera år gammal. Men det är riktigt sjuka skillnader i färg. Jag trodde att min gamla skärm hade rätt schysst färgåtergivning, men jävlar vad blek skärmen är i jämförelse med denna HP. Nu förstår jag plötsligt varför alla mina foton som skrivs ut är så jäkla färgstarka, det beror på att jag alltid ökat upp nyanserna en del för att de känts bleka på skärmen.
Out of the box så känns skärmen lite väl färgglad så man kan med fördel dra ner färgerna en aning och då blir de genast lite mer neutrala. Antagligen är skärmen i behov av lite kalibrering, men det är inget jag har tillgång till nu för stunden.

Input lag:
Nu har jag dessvärre ingen CRT-skärm att jämföra med, men likväl min gamla Samsung som är bänkad till att ligga 20,1 ms sekunder en CRT-skärm.

Testet ser ut så här och utgår från hur HP-skärmen presterar.
- betyder hur många ms den ligger efter min samsung-skärm:

0 -31 -16 0 -31 +4 -16 -16 -15 0 Medel: 12,1 efter min Samsung

Således bör alltså skärmen ha en inputlag på ungefär 30,2 (20,1 + 12,1) ms i genomsnitt. Helt okej i mina ögon för att vara en ej TN-panel.

I mina ögon finns det lite få inställningar att göra på skärmen. Om man kör digitalt via DVI så finns endast Ljusstyrka, Kontrast och färger att justera. Personligen skulle jag vilja ha ett reglage där man också kan justera eventuell skärpa på skärmen.
I skärpeavseende tycker jag min gamla Samsung (710T) är snäppet skarpare än denna HP. Varför vet jag inte, jag tycker verkligen denna HP borde vara skarpare än min gamla Samsung? Men så är inte fallet. Skillnaderna är minimala men finns där. Jag hade antagligen inte märkt något om jag inte ställt upp skärmarna bredvid varandra och jämfört.
I mina ögon är dess största akilleshäl just skärpan, då det är något som faktiskt stör mig när jag sitter och jobbar. Skärpan märks endast runt teckensnitt och inte övriga delar. (Ingen cleartype påslagen i Windows. Har prövat med både och, men Samsungen är ändå skarpare oavsett om man har det påslaget eller avslaget och det är ju i jämförelsen det märks.)

Överlag är jag väldigt nöjd med denna skärm, men just skarpheten får mig att tvivla en aning. Jag dras ändå till min Samsung när jag vill läsa texter och gillar dess skärpa bättre. Kan inte riktigt definiera vad det är som gör det oskarpt, men ett störningsmoment är det allt och det går inte korrigera i dess inställningar iallafall.

Förövrigt har jag inte hittat några döda pixlar eller trasiga subpixlar.

Fråga gärna om ni vill veta något, och kom gärna med förslag på hur jag kan öka skärpan på skärmen.

Min fråga till mig själv är om jag vill ha högre input lag men bättre mörkare partier vid betrakning från sidan eller lägre inputlag och behålla skärmen men ha problemen med att svart inte förblir svart vid betraktningar från sidan..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Vilken skärm rekommenderar ni för mycket poker, WoW och film-tittandet.? Priset ska vara max 3500kr. Helst med bra betraktningsvinklar pga pokerspelandet.

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Eizo s2431w var ett av mina bästa köp någonsin. Så bra att jag faktiskt köpte en till igår. Så nu har jag en hemma, och en på jobbet.

Priset blev typ samma som för ett år sen, runt 7000 med frakt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=274089

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

Hejhej!

Jag tänkte skaffa en ny 22" eller 24". Det enda krav jag har är en skarp bild och att priset inte får överstiga 3000kr.

Har funderat på Samsungs T220. Men jag har läst en del negativt om den.

Spel jag spelar: CS 1.6 - 80%, CoD4 - 10%, annat 10%.

Så om någon här vet en som passar mina behov var god tipsa!

Puss/Jagger

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagger
Hejhej!

Jag tänkte skaffa en ny 22" eller 24". Det enda krav jag har är en skarp bild och att priset inte får överstiga 3000kr.

Har funderat på Samsungs T220. Men jag har läst en del negativt om den.

Spel jag spelar: CS 1.6 - 80%, CoD4 - 10%, annat 10%.

Så om någon här vet en som passar mina behov var god tipsa!

Puss/Jagger

Ditt grafikkort kommer aldrig palla med den upplösningen.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Ditt grafikkort kommer aldrig palla med den upplösningen.

Har ny dator på gång mannen!

ATI 4870 inkluderat så de tär nog inga problem!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem

Något speciellt man bör tänka på om man letar efter en 24'' att koppla Xbox såväl som dator till, förutom dubbla digitala ingångar? Hur blir det med upplösningar till exempel?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Absolut! Jag håller koll på båda trådarna och kommer skriva i båda. Med största sannorlikhet kommer den dyka upp imorgon. Kommer testa lite och se och sedan skriva när jag fått ihop lite åsikter om den.

EDIT:
Ja då var det dags att komma med lite kommentarer om skärmen (HP LP 2475W)

Har nu bekantat mig med denna skärm i några timmar och har jämfört den med min gamla 17" TFT med TN-panel som har några år på nacken.

Börjar med de vanligaste frågorna:
Backlight bleed:
Mitt exemplar har ingen backlight bleed, mer än möjligen något nere i vänstra hörnet på skärmen. Däremot känns det som jag saknar det där polarisationsfiltret som folk pratar om. Skärmen är känslig vad gäller vilka vinklar man tittar på när det gäller färgen svart. Svartheten ändrar sig ganska snabbt om man skiftar betraktningsvinkel och därför kan man uppleva att den blöder lite eftersom skärmen är så stor. Men om man sätter huvudet framför exempelvis ett hörn så är det ingen blödning där, så man luras lite av att svartheten skiftar beroende på var man har huvudet. Detta är inget som jag själv reagerat nåt nämnvärt på, men det finns där.

Färgåtergivning:
Ja nu har jag ju endast en skärm att jämföra med och den skärmen är av typen TN och flera år gammal. Men det är riktigt sjuka skillnader i färg. Jag trodde att min gamla skärm hade rätt schysst färgåtergivning, men jävlar vad blek skärmen är i jämförelse med denna HP. Nu förstår jag plötsligt varför alla mina foton som skrivs ut är så jäkla färgstarka, det beror på att jag alltid ökat upp nyanserna en del för att de känts bleka på skärmen.
Out of the box så känns skärmen lite väl färgglad så man kan med fördel dra ner färgerna en aning och då blir de genast lite mer neutrala. Antagligen är skärmen i behov av lite kalibrering, men det är inget jag har tillgång till nu för stunden.

Input lag:
Nu har jag dessvärre ingen CRT-skärm att jämföra med, men likväl min gamla Samsung som är bänkad till att ligga 20,1 ms sekunder en CRT-skärm.

Testet ser ut så här och utgår från hur HP-skärmen presterar.
- betyder hur många ms den ligger efter min samsung-skärm:

0 -31 -16 0 -31 +4 -16 -16 -15 0 Medel: 12,1 efter min Samsung

Således bör alltså skärmen ha en inputlag på ungefär 30,2 (20,1 + 12,1) ms i genomsnitt. Helt okej i mina ögon för att vara en ej TN-panel.

I mina ögon finns det lite få inställningar att göra på skärmen. Om man kör digitalt via DVI så finns endast Ljusstyrka, Kontrast och färger att justera. Personligen skulle jag vilja ha ett reglage där man också kan justera eventuell skärpa på skärmen.
I skärpeavseende tycker jag min gamla Samsung (710T) är snäppet skarpare än denna HP. Varför vet jag inte, jag tycker verkligen denna HP borde vara skarpare än min gamla Samsung? Men så är inte fallet. Skillnaderna är minimala men finns där. Jag hade antagligen inte märkt något om jag inte ställt upp skärmarna bredvid varandra och jämfört.
I mina ögon är dess största akilleshäl just skärpan, då det är något som faktiskt stör mig när jag sitter och jobbar. Skärpan märks endast runt teckensnitt och inte övriga delar. (Ingen cleartype påslagen i Windows. Har prövat med både och, men Samsungen är ändå skarpare oavsett om man har det påslaget eller avslaget och det är ju i jämförelsen det märks.)

Överlag är jag väldigt nöjd med denna skärm, men just skarpheten får mig att tvivla en aning. Jag dras ändå till min Samsung när jag vill läsa texter och gillar dess skärpa bättre. Kan inte riktigt definiera vad det är som gör det oskarpt, men ett störningsmoment är det allt och det går inte korrigera i dess inställningar iallafall.

Förövrigt har jag inte hittat några döda pixlar eller trasiga subpixlar.

Fråga gärna om ni vill veta något, och kom gärna med förslag på hur jag kan öka skärpan på skärmen.

Min fråga till mig själv är om jag vill ha högre input lag men bättre mörkare partier vid betrakning från sidan eller lägre inputlag och behålla skärmen men ha problemen med att svart inte förblir svart vid betraktningar från sidan..

Skärpa? tycker bilden är väldigt skarp, gemför med min gammla 20" benq skärm.

Dock är färgerna på denna skärmen alldeles åt helvete. Det kan till och med jag säga som har ett otränat öga vad det gäller teknik bakom skärmar.

Exempelvis är röd färg väldigt "vinröd" eller hur man ska förklara det. Det ser iaf konstigt ut. Att justera färgerna själv har jag provat men det mina vänner är inte enkelt.

Hel nöjd med skärmen förutom färgerna då, men detta går att lösa med kalibrering enligt TFTcentral recensionen.

Har provat warhammer, TF2 o lite andra spel. Upplever inget extra lagg om jag gemför med min gammla skärm.

Hade köpt 2 om jag haft plats.

Permalänk
Medlem

Har fått ett stipendium så jag tänkte köpa en ny stor skärm Vill ha en bra 24" för spel, matt ska den vara, ingen blank skit. Runt 5000 kan jag tänka mig att betala. Vilken ska jag ha?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

2493HM kanske?

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Medlem

Ok, enligt omdömena på prisjakt verkar den ju bra. Nån som vet nåt ställe i göteborgsområdet där man kan testa skärmar innan man köper?

Edit: Kollade även på 2443BW, verkar vara bättre och dessutom billigare. Nån som har testat den?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Ok, enligt omdömena på prisjakt verkar den ju bra. Nån som vet nåt ställe i göteborgsområdet där man kan testa skärmar innan man köper?

Edit: Kollade även på 2443BW, verkar vara bättre och dessutom billigare. Nån som har testat den?

Min lät så pass mycket att jag lämnade tillbaka den. Dock finns det andra som inte haft några sådana problem, om du tittar något under denna tråd finns en som handlar om 2443BW (4 sidor lång).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

raderat pga överflödighet...

Permalänk

blev en 2493HM för min del, enda problem jag har är att jag inte får skärmen att gå i stanby, kan man inte få den att gå i stanby när man kör via DVI?

Stänger man av datorn så blinkar det bara om vart annat HDMI/ANALOG i vänstra hörnet.

Skulle vilja säga till alla som tänker köpa T2xx serien, åk till en affär först om kän på skärmen, den är rikigt ostadig, hade jag beställt en t240 och fått den hemskickad hade jag blivit rikigt besviken på hur den står, kände bara på T220 och tryckte man lite på den i kanterna så gungade den en bra stund, tänk på på hur t240 kommer att stå. Säkert inge fel på skärmen i sig men fy fan vilket korthus.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS