Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpen
2990:- det var ju väldigt dyrt. Kan ju få den för 2390:- i alla fall.

Han snackar om T220HD, ganska svårt att få den för under 3000:- före Mediamarkt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Du ska försöka få en med samsung-panel, men det verkar som 99,9% av de som köpt T220 fått det så...

Skitsnack, läs tråden. Betydligt fler som har fått en annan panel i sin skärm, inklusive jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Men samtidigt funderar jag om man ska ha en T240 ?
Eller blir det för stort med 24" framför näsan ?

Det beror naturligtvis på vad man hade innan och vad man tycker om. 22" känns på gränsen till för stort och jag skulle inte vilja "uppgradera" till 24".
Sedan finns det de som säger att man aldrig kan få för mycket bildyta såklart.

Permalänk
Medlem

Måste säga att denna skärm är helt otrolig... så länge det inte är något svart i bilden!
Kollar man tex på film så går det fan inte att se någonting svart, allt är grått. vitt är däremot VITT, och det uppskattar jag efter som jag för några dagar sen satt med en gammal sunkig 19" CRT som inte var lämpad för film (men svart var iaf svart)

Spelar ingen roll vad jag har för brightness/contrast, det ser enbart svart ut om det är väldigt mycket vitt!

Är det bara för jag fått en dålig skärm eller är det så här på alla LCD ?

Tog två bilder.. en med 55 brightness och en med 0, kontrast stog på 50-60 hela tiden då den inte gör något åt mitt problem !
Är ute efter mycket mer svärta i bilden än vad jag antagligen kan få med en så billig skärm

Bilderna är hyggligt " verkliga ", den med 55 ljus är lite ljusare än på riktigt. Nu när jag tittar på bilderna ordentligt så ser jag hur illa dom är tagna.. Sitter i ett pyttelitet rum och försöker ta någorlunda kort Men det ger iaf en liten inblick i hur det ser ut för mig !

http://i44.tinypic.com/pqdr8.jpg 55 ljus

http://i40.tinypic.com/2uh5oy9.jpg 0 ljus

Ni får försöka se förbi den dåliga kvaliten. Är rätt så mörkt här och kameran är inte den bästa

Går det att fixa detta eller får jag lära mig att leva med det ?

EDIT: Såg nu att jag har en CMO panel ? bra eller anus

Permalänk
Medlem

Den första bilden ser inte bra ut, min har lite BLB i högra kanten ser ungefär ut som din andra bild fast bara lite i kanten och då är brighness på 65 kontrast 60.

Har A-panel, demo skärm från inet. Sjukt nöjd
Vad är CMO panel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimpen
Den första bilden ser inte bra ut, min har lite BLB i högra kanten ser ungefär ut som din andra bild fast bara lite i kanten och då är brighness på 65 kontrast 60.

Har A-panel, demo skärm från inet. Sjukt nöjd
Vad är CMO panel?

Demo skärm från inet här med ! Har BLB nere och uppe och sen något grönt sken från sidorna.. Är inte alls nöjd !

D-Panel är det alltså:

* X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.
* X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.
* X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.
* X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

Jag känner verkligen inte för att ha kvar skärmen med sån extremt dålig svärta
Hoppas få lite mer svar innan jag ringer Inet och ber om att få pengarna tillbaka (om det går)

Permalänk
Medlem

Alltså, jag kan inte kolla vad jag har för panel. Jag kan inte sänka kontrasten på något sätt. Står "Ej tillgänglig" i nederkant av menyn...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

^ Troligen så står du i något förinställt läge. Tryck på mittersta knappen på sidan av skärmen och välj favorit.

Oj vilken tur man hade att man fick en bra skärm från inet.

Permalänk
Medlem

När jag ser på film så tycker jag det i bland bli lite väl mörkt. Blir liksom mer eller mindre en svart spegel.
Kan ju också vara negativt på sitt sätt.

Permalänk
Medlem

Har favoirt men går ändå inte...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagger
Som cynips skrev. Ja jag körde 16X Antialiasing.. det är väll anti aliasing som är v-sync?

hittar då inget annat alternativ till v-sync i CCC

det ställer man inte i CCC utan i spelets video-options...

anti-aliasing gör inget annat än att "mjuka" upp linjer så spelet ser bättre ut.

Permalänk
Avstängd

Hur fixar jag så jag får 100 mhz på min skärm?
och nä jag lirar cs kan jag bara ha 72 i fps vf?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Trollvarning.

Permalänk
Medlem

Fick min demo t220 ifrån inet idag
Plasten runt tillbehören var inte riven, och hittar ingen information om hur länge den har varit igång. Kan man ha haft turen att den inte blev använd något alls?

Jag blev däremot lurad av när topkanten på själva displayen speglar av sig så trodde jag det var ett streck i själva displayen, svårt att riktigt förklara
men så var det då inte

Just nu verkar allt det lite suddigt men kan endast köra 1280x1024 på den här datorn, men den verkar då felfri

Får se om det verkligen var något kap efter lite spel- och filmtittande

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

den upplösningen blir nog lite suddig, hade den först sen tog jag 1680*1050 och bilden blir då knivskarp.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en T220 och undrar om den klarar snabba spel utan lag?
Har idag en 940BF 19"
nån som har båda så man kan få en jämförelse?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Jag funderar på en T220 och undrar om den klarar snabba spel utan lag?
Har idag en 940BF 19"
nån som har båda så man kan få en jämförelse?

Du kan nog inte få en mycket snabbare LCD idag för spel än T220 (finns likvärdiga men knappast bättre skärmar)

Btw, la upp en bild i ett galleri av T220:an om någon vill se den "in action"
http://www.sweclockers.com/album/?id=3593

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyttlock
Demo skärm från inet här med ! Har BLB nere och uppe och sen något grönt sken från sidorna.. Är inte alls nöjd !

D-Panel är det alltså:

* X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.
* X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.
* X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.
* X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

Jag känner verkligen inte för att ha kvar skärmen med sån extremt dålig svärta
Hoppas få lite mer svar innan jag ringer Inet och ber om att få pengarna tillbaka (om det går)

Har exakt samma problem, fick en T220 i julklapp som är köpt på inet... D-panel, BLB, och skimmrar när jag testade att lira cod2...

Btw. Vad använder ni för program när ni ser på tex film?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BergLake
Jag funderar på en T220 och undrar om den klarar snabba spel utan lag?
Har idag en 940BF 19"
nån som har båda så man kan få en jämförelse?

Tror du helt ärligt att du kommer se eftersläpningar på en såpass ny skärm? 8, 5 eller 2ms, du märker ingen skillnad. Ögonen kan inte uppfatta det. Så köp den skärmen som har bäst färger, betraktningsvinklar för pengarna. LG L227WP vet jag inte hur står sig mot T220, snyggare är den iaf.

Permalänk
Medlem

Input lag på denna ska enligt test vara ca 12ms efter en CRT så i kombination med 2ms responstid är det en klart bra gaming-skärm.

Jag använder förresten koreanska kmplayer för filmvisning. Var den överlägset CPU-effektivaste i kombination med CoreAVC för att spela x264 på min gamla Athlon 64 3200+.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Det blir flimmer ibland på min t220, det är nästan bara i början när man drar igång den. Någon som har några bra inställningar eller liknade för att lösa problemet?

Permalänk
Medlem

Ingen aning.

Men skärmen blir lätt skitig och det syns! Måsta torka nästan varje dag. Även minsta lilla repa på ramen syns också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Köpte min skärm från Inet som varit demoskärm. Är riktigt nöjd, bra pris och jävligt skön att spela på. Alla inställningar satt som perfekt så fort jag kopplade in datorn.

Förstår inte allas klagomål alls. Vad gör ni med era prylar egentligen?

Rekomenderar denna skärm starkt!

Permalänk
Medlem

Har en Samsung T220 och jag älskar den! Köpte den också från Inet när de sålde ut demoskärmar, och kan bara säga att den är super och jag är helnöjd!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Inaktiv

Störigt att man inte köpa en demoskärm då....

// André

Permalänk
Medlem

Är också super nöjd efter en veckan användning av "demo" skärmen. Men man får ändra lite inställningar, den är ljusstark från början, nu har jag 55 på ljusstyrka och det tycker jag räcker. Har man för högt får i alla fall jag ont i huvudet efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Någons som vet hur man kan fixa skärmen bra till spel som t.ex. CSS? Har massa "uppdateringsstreck" över skärmen när jag går emot en vägg eller liknande?

Permalänk
Avstängd

Förut när jag lira cs 1.6 så stod det 3 ms ungeäfr när jag skrev in net_graph 3 i consolen nu när jag laddade ner drivrutiner från samsungs hemsida så går det från 7-12 ms! vf blir det så och har jag högre ms eller är det bara något som står?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Någons som vet hur man kan fixa skärmen bra till spel som t.ex. CSS? Har massa "uppdateringsstreck" över skärmen när jag går emot en vägg eller liknande?

Har inte detta med v-sync eller liknande att göra? Pröva att ändra dom inställningarna.

Permalänk
Medlem

Hej! Har ett väldigt irriterande problem angående denna skärm + CS 1.6. När jag spelar får jag uppdaterings streck över skärmen (vsync av) och när jag har vsync på är det delay på musen (IE 3.0). Någon vänlig själ som skulle kunna skriva hur dom kör sina CS inställningar med denna skärm?

Mvh Hannes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
Förut när jag lira cs 1.6 så stod det 3 ms ungeäfr när jag skrev in net_graph 3 i consolen nu när jag laddade ner drivrutiner från samsungs hemsida så går det från 7-12 ms! vf blir det så och har jag högre ms eller är det bara något som står?

7-12ms är väl antagligen rätt, 2ms är väl GTG? Märker du någon skillnad? Skulle inte tro det va.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
7-12ms är väl antagligen rätt, 2ms är väl GTG? Märker du någon skillnad? Skulle inte tro det va.

men förrut visade det 3 ms och nu plötsligt 7-12 ms? vf det? och jag märker en liten skillnad ja

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04