Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosenlorden
Tjena, skärmen blir bra mkt bättre om du ändrar ljus till cirka 30, kontrast till 60. Sen ska du ändra Gamma till läge 2 och sen läste jag att "RTA" ska man ändra till läge 2 också helst. Inte helt 100 på vad det sista gör..
Kolla först så att du kan leva med blödningarna i under o över kant innan du köper den är ett tips

Här är en bild på min skärm i mörker med svart bakgrund, gör inte skärmen helt rättvisa för det är svårt att fota och få en riktig bild i mörker, men man får en uppfattning!

T220 med en del blb

Hittade inte RTA vad nu det är. Och det magic bright satte jag på full. Ljusstyrka 45. Ganska mörkt enligt mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Hmm.. Men Magic Bright är ju fördefinierade lägen!? Förstår inte vad du har satt på "full" där?
Gå in på magic bright igen och välj "favorit". Efter det justerar du sen ljus, kontrast, och gamman till läge 2. Dom andra lägena tror jag blockerar vissa inställningar.

Nu fattar jag nog vad du gjort för fel, du är inne på "magic color". Den ska man ha på AV! Den låser säkert en del inställningar också!

Overkill Nörd grej här o upplagt på Youtube med mina settings, håll till godo
T220 mina inställningar!!!

Permalänk
Medlem

rosenlorden, har exakt som dig förutom "Grov" den är låst på typ 2240. Höjde ljus till 45. Vet inte om jag ska säga att det är bra eller inte. Men tror att man kan ha bättre...

Edit: Lite oskarp bild, men kanske beror på det där med "Grov". Har dessutom höjt blå till 12.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Jag tycker nästan det blir bättre bild med gamma 1 och normal än varm och gamma 2. gamma 2 blir som en grå hinna liksom..

Permalänk
Medlem

Körde inställningarna som fanns på http://www.digitalversus.com/article-358-3448-36.html

Men innan jag började ändra dessa så hade jag "gaming" förvalt vilket gör de näst-kommande inställningarna till "custom"

Men en klar förbättring i mina ögon!

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

hej all nu har jag fåt hem skärmen det stå version massa nummer på slutet står det AA-nått nummer har jag nu rätt panel snälla hjälp mej

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

okej nån som säger vilka inställningar ni kör med snälla

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Jag har lagt in en annons på denna skärm på marknad sidan.

Ska byta tillbaka till min crt, är ni sugna så är det bara o höra av er så spar ni några slantar från nyköp, min är ca 1 vecka gammal.

Tack o hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosley
Jag har lagt in en annons på denna skärm på marknad sidan.

Ska byta tillbaka till min crt, är ni sugna så är det bara o höra av er så spar ni några slantar från nyköp, min är ca 1 vecka gammal.

Tack o hej

Varför inte lämna tillbaka till butiken i stället?

Permalänk
Medlem

ingen som kansvara på mon fråga???

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk

Om du orkar lägga ner en kvart kan du ju kika igenom tråden och hitta det mesta där! ...

Permalänk
Medlem

Asså som sagt jag har en D-panel... Äre bara skit elle? jag har haft denna skärm i 2 mån, äre ens ngn idé och försöka lämna tillbaka dem?!

Man kan dessutom inte ens se på film me VLC som är typ det populäraste, allt är bara fyrkantigt..

Permalänk

Det är nog mest psykologiskt med de olika panelerna, men jag är missnöjd med svärtan + geomblödningarna. Jag kollade ju butiksexet som var en A-panel och den hade liknande blödningar och taskig svärta, iallafall när jag jämförde med HP-n bredvid som var mkt bättre enligt mig.

Det hela kanske inte spelar så stor roll med svärtan, blödningarna och de olika panelerna men jag ska byta min snarast, ska krångla lite med onoff bara

Att det känns "fyrkantigt" antar jag att du menar "grynigare" med. Eftersom den är såpass stor skärmen och du sitter lika nära som när du hade din 17" 19" så kommer det per automatik kännas grynigare eftersom bilden sträcks ut ännu mer nu än innan.

Vanliga divx a'la 700Mb ser ut som riktig skit nu än när jag hade min 19" 4:3 skärm innan.. Men om du drar hem lite HD klipp ska du se att det blir vackert som attan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Really
Varför inte lämna tillbaka till butiken i stället?

Går det?
Jag har ju i princip använt den, rivit sönder diverse förpackningar o plomberingar osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosley
Går det?
Jag har ju i princip använt den, rivit sönder diverse förpackningar o plomberingar osv.

Det bör inte gå om den ej är inhandlad på distans, då gäller distansköpavtalslagen och emballage behöver inte vara intakt då detta räknas in som "förbrukningsvara" och någonting återförsäljaren får stå för. Denna lag täcker in 14 dagar från köp. Vid köp i butik gäller detta såklart inte vilket även brukar vara specifierat på kvitto ("öppet köp/bytesrätt gäller vid obruten förpackning").

Permalänk

MEN... Om man är lite smord i munlädret + att om man packat upp det försiktigt och packar ner det likadant som när man öppnat det så är det i de flesta fall inga problem!

Särskilt om man påtalar att det var brister i produkten också och att man inte alls fick det man trodde man skulle få!

I värsta fall få du "öppet köpa" en laminerings maskin o laminera ihop påsarna då, skämt åsido

Permalänk
Medlem

Jag har slitit av diverse skyddsplast från skärmen också, samt så ser den ju använd ut, lite damm fastnar fort på svart lack om den får stå ute en vecka.

Pallar inte pack om skiten o gå o smöra för Onoff, hoppas nån köper den istället.

Permalänk

Jag var där idag, nu lät det annorlunda när jag snackade med en annan säljare. Återköp var knappt tänkbart, kanske kunde få ett tillgodohavande om jag har tuuur. Blir så less på skiten. Det skulle komma in någon ny Samsung modell nästa vecka som jag eventuellt skulle kunna byta till. Eller så kanske någon annan OnOff kunde skicka en sån där HP skärm jag ville ha!

Min skärm var från början riktigt dåligt nerpackad, skyddsplasten täckte inte ens hela skärmen + att det var en liten repa på ramen innan jag ens packat upp den! Återköp kanske hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosenlorden
Vanliga divx a'la 700Mb ser ut som riktig skit nu än när jag hade min 19" 4:3 skärm innan.. Men om du drar hem lite HD klipp ska du se att det blir vackert som attan!

Haha, joo. Har samma problem själv. Ska man se någon film och det ska se bra ut så måste man han en HD-film... Tar lång tid att ladda ner men lätt värt det. Laddade ner alla Star Wars filmer full-HD med 5.1 ljud och så för någon månad sen. Bara att njuta med sin T220 och Pioneer DCS-313.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosenlorden
Jag var där idag, nu lät det annorlunda när jag snackade med en annan säljare. Återköp var knappt tänkbart, kanske kunde få ett tillgodohavande om jag har tuuur. Blir så less på skiten. Det skulle komma in någon ny Samsung modell nästa vecka som jag eventuellt skulle kunna byta till. Eller så kanske någon annan OnOff kunde skicka en sån där HP skärm jag ville ha!

Min skärm var från början riktigt dåligt nerpackad, skyddsplasten täckte inte ens hela skärmen + att det var en liten repa på ramen innan jag ens packat upp den! Återköp kanske hehe

Det spelar helt klart roll vem man snackar med på ONOFF, var inne på ONOFF här i stan, pratade med en försäljare, med han var det lungt. Pratade med en annan försäljare en vecka senare, hon var stenhård på att det inte gick.
Sen åkte jag in till Helsingborg och pratade med dom och dom verkade vara mer okej angående det.

Permalänk
Medlem

tja kan nån skriva vad ni har för instälningar för spel???

om det okej fråga

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Really
Det spelar helt klart roll vem man snackar med på ONOFF, var inne på ONOFF här i stan, pratade med en försäljare, med han var det lungt. Pratade med en annan försäljare en vecka senare, hon var stenhård på att det inte gick.
Sen åkte jag in till Helsingborg och pratade med dom och dom verkade vara mer okej angående det.

Försäljaren spelar stor roll, om om farsan känner den eller inte. Fick min skärm 300kr billigare bara för att farsan var hans chef förut

Som sagt, välj rätt försäljare. Kan vara svårt men det spelar stor roll. Köpte även min dator på onoff (misstag... jag vet) och fick den 500kr billigare också för det var samma försäljare.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosley
Jag har slitit av diverse skyddsplast från skärmen också, samt så ser den ju använd ut, lite damm fastnar fort på svart lack om den får stå ute en vecka.

Diverse skyddsplast?

Jag hade bara 1 skyddsplast som satt tajt på foten, och sen var det en slags plastpåse som var halvt överdragen runt skärmen som inte var förseglad på något sätt.

Måste vara en retur skärm jag fått? Eller hur var era förpackade?

Jag har uppdaterat mitt galleri på minhembio sida, så här såg det ut när jag packade upp min skärm..

Upp packning av T220!!

Permalänk
Medlem

jag hade i alla fall plast på själva skärmen så man inte rört det sen en stor mjuk sak över hella hehe fan sur om jag hade fått sånt

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Hade en påse om foten. Och som rosenlorden och någon tjockare plastpåse över skärmen. Men min var helt överdragen. Alla tillbehör och kablar och så låg fint i sina påsar. Plastfilmen som skyddar ramen satt på och lappen där specsen står på sidan är kvar också.

Enda negativa enligt mig är att skärmen är lite "infälld". Samlas damm på undre kanten och varenda dammkorn syns.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Åfan, då har jag fått en begagnad skärm, misstänkte det när jag packade upp den och det såg ut som kriget. Ska ta ett snack med försäljaren imorgon och påtala att det blir ett återköp direkt, eftersom dom gjort det med skärmen strax innan.. Det var ingen skyddsplast alls på min inunder "plastpåsen" som var halvt om halvt påsatt..

SUCK! Se själva på bilderna o säg vad ni tror..

Upp packning av T220

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosenlorden
Åfan, då har jag fått en begagnad skärm, misstänkte det när jag packade upp den och det såg ut som kriget. Ska ta ett snack med försäljaren imorgon och påtala att det blir ett återköp direkt, eftersom dom gjort det med skärmen strax innan.. Det var ingen skyddsplast alls på min inunder "plastpåsen" som var halvt om halvt påsatt..

SUCK! Se själva på bilderna o säg vad ni tror..

Upp packning av T220

Så där såg det INTE ut för mig. Plastpåsen var helt överdragen och strömkabeln har jag för mig låg i en påse.
Och det ser ju ut som att det är hål i påsen också, det var det inte för mig.

Du ska gå till försäljaren och påpeka detta. Om han säger nej så säg som det är, du kommer inte handla där nå mer och kommer ge dåliga betyg på sidor såsom pricerunner, prisjakt och kommer vara negativt inställd mot affären.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosenlorden
Åfan, då har jag fått en begagnad skärm, misstänkte det när jag packade upp den och det såg ut som kriget. Ska ta ett snack med försäljaren imorgon och påtala att det blir ett återköp direkt, eftersom dom gjort det med skärmen strax innan.. Det var ingen skyddsplast alls på min inunder "plastpåsen" som var halvt om halvt påsatt..

SUCK! Se själva på bilderna o säg vad ni tror..

Upp packning av T220

hade lämnat tillbacka den för ska den fan inte se ut men kolla du inte hur många timmar skärmen hade gåt... en sak som jag se som fattas är ju skyddet på skärmen ...

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk

Jo jag kollade antalet timmar och det var på 0 konstigt nog. Men den kanske inte varit igång mer än några minuter för att någon annan som köpt den kontrollerat panel tillverkaren eller något liknande.

Märkligt ändå att man inte packar ner den mer varsamt.. Blir nog till att insistera på ett återköp och beställa HP-n över nätet eftersom den är slut i alla fysiska butiker..

Jag hade INGEN klisterlapp med specs på sidan, och absolut inte skyddsplasten runt ramen som ala_95 ovan skriver

Permalänk
Medlem

Onoff ville inte ta tillbaka min skärm...

Så skulle bli lycklig om någon som tänker köpa denna kontaktar mig istället så får du 400-500kr rabatt på vad den skulle kostat dig annars.