Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Morrex-
men förrut visade det 3 ms och nu plötsligt 7-12 ms? vf det? och jag märker en liten skillnad ja

Placeboeffekten, jag vet inte vart gränsen går, men för att ens upptäcka eftersläpningar ska du högre än så.

Permalänk
Medlem
Citat:

D-Panel är det alltså:

* X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.
* X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.
* X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.
* X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

[/B]

Var ser man detta? Tänkte köpa denna skärm någon dag nästa vecka, kan man kolla detta innan köp eller får man gå hem och hoppas på det bästa? Tänkte nog köpa på elgiganten då de verkar ha rätt bra pris och köper helt över disk då det verkar vara en hel del problem..

Visa signatur

][ Asus A8N-E ][ AMD64 San Diego 4000+ ][ Point of view Gf 7600GT ][ A-data 2048 ram ][

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av blinkandet när datorn e avstängd?
kan ju stänga av lysdioden när skärmen e igång men inte när datorn e av

Permalänk
Medlem

köppte min på mediamarkt gbg fick en a panel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fpow
Kan man stänga av blinkandet när datorn e avstängd?
kan ju stänga av lysdioden när skärmen e igång men inte när datorn e av

Det e ju bara och stänga av skärmen..

Permalänk
Medlem

skrattar... står mot ett mce vill inte stänga av den...:(

Permalänk

Köpte en T220 på NetOnNets lagershop i Malmö igår. Drog en nitlott i panellotteriet och åkte på en C-skärm. Lämnade tillbaka den för 2 timmar sen och körde till OnOff istället. Säljaren där var påläst (!) och nämnde att det t.o.m. gått ut mail internt angående panelerna på Samsung-skärmarna. Enligt honom så hade OnOff bara de två bästa panelerna eftersom OnOff bara köper från Samsung Sverige. Om det stämmer får vi se när jag kommer hem (sitter på jobb nu).

Demoexet i butiken var iaf en A-panel.

Permalänk
Medlem

Tack och lov att OnOff gör så. Köpte min på OnOff i sundsvall.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hoj, köpte en sån här igår, både nöjd o mindre nöjd, känner mig sjösjuk av den som en bekant uttryckte det.

Min 17" crt gjorde ett bättre jobb rent komfort och ögonirritationsmässigt.

Hur som helst tänker jag har kvar den för den tar mindre plats i lyan, och jag börjar vänja mig även om jag får lite yrsel pågrund av storleken och det bitiga ljuset/kontrasten vad som nu gör att det rinner i ögona.

Min fråga och anledning till att jag postar är: hur fan tiltar man den bakåt, jag får ju nästan sitta på golvet för att den ska vara i det läget jag tycker om, har lagt en liten kalender under foten nu för o få lite bakåt lean på den.

Finns det tilt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosley
Hoj, köpte en sån här igår, både nöjd o mindre nöjd, känner mig sjösjuk av den som en bekant uttryckte det.

Min 17" crt gjorde ett bättre jobb rent komfort och ögonirritationsmässigt.

Hur som helst tänker jag har kvar den för den tar mindre plats i lyan, och jag börjar vänja mig även om jag får lite yrsel pågrund av storleken och det bitiga ljuset/kontrasten vad som nu gör att det rinner i ögona.

Min fråga och anledning till att jag postar är: hur fan tiltar man den bakåt, jag får ju nästan sitta på golvet för att den ska vara i det läget jag tycker om, har lagt en liten kalender under foten nu för o få lite bakåt lean på den.

Finns det tilt?

Tja... Du har ju monterat ihopa den antar jag, så du borde väl ha sett att den går att tila bakåt.
Är bara att greppa tag i "samsung" och i skärmens övre kant och sen tilta den. Går fint utan större problem.
Sen kanske du borde ta o ställa in skärmen om du får ont i ögonen, alternativ kanske ändra upplösning till max eller liknande.

Permalänk
Medlem

Den är trög att tilta!

Har min brightness på 50 nu och kanske ska sänka ännu mer, jag vet inte.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Brightness på 30 tror jag, eller 25

Jo jag misstänkte att man bara tiltar den bakåt, men jag har skruvat åt den hårt så det känns sjukt trögt, men jag gör väl ett försök till

edit, ja lyckades hade bara vart för feg med styrkan, trodde jag skulle knäcka den.

Permalänk

Köpte precis en på OnOff i Skövde, ska packa upp den inatt. Hoppas på en Samsung panel! Säljaren visste inget om olika paneler. När jag prata om BLB så trodde han jag mena döda pixlar! Hehe...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Tack och lov att OnOff gör så. Köpte min på OnOff i sundsvall.

Jepp... det var en A-skärm.
Men säg den lycka som varar. En stucked pixel som lyser ljust (ljusblått) när man har svart bakgrund. Den sitter förvisso långt ner till höger, knappt 5 cm från nederkant och 2,5 cm från högerkant så man måste snegla dit för att se den. Men det är otroligt retfullt även om man förmodligen inte kommer att se den vid normalt användande. Men som sagt....vetskapen om den.

Vad säger nu pixelgarantin?

Permalänk
Medlem

Om inte den gäller så testa "massera" den lite försiktigt. Alltså gnugga försiktigt så kan det lösa sig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Min butiks inköpta t220 i skövde på onoff innehåller en D-panel. Suck.. Är en strimma på cirka 1cm upp o nertill med BLB. Vet inte hurpass mkt bättre en A-panel är ? Men det är ju störande om man fått en "skit-panel" när man kanske kunde fått en utan BLB ? Eller är det som Ala_95 säger att OnOff kör med dom 2 bästa panelerna? Min gamla 19" vanliga tft skärm hade vad jag vet ingen blb.. Vad ska man göra? Har inte provat spel o så ännu men... Det är för o nackdelar med att läsa på om prylar idag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosenlorden
Min butiks inköpta t220 i skövde på onoff innehåller en D-panel. Suck.. Är en strimma på cirka 1cm upp o nertill med BLB. Vet inte hurpass mkt bättre en A-panel är ? Men det är ju störande om man fått en "skit-panel" när man kanske kunde fått en utan BLB ? Eller är det som Ala_95 säger att OnOff kör med dom 2 bästa panelerna? Min gamla 19" vanliga tft skärm hade vad jag vet ingen blb.. Vad ska man göra? Har inte provat spel o så ännu men... Det är för o nackdelar med att läsa på om prylar idag.

Den A-panel jag köpte på OnOff på Burlöv Center utanför Malmö hade markant mindre BLB än den panel jag lämnade tillbaka på NetOnNet.

Permalänk

Ringde OnOff angående min döda/stucked pixel med och döm av min förvåning när dom sa att det bara var att komma in med skärmen så får jag en ny.

Permalänk
Medlem

Jag har mycket backligtbleed i överkant/sidorna.
Bild 1
Utan mörkerläga på kamera.

Bild 2
Med mörkerläga på kamera.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
[B]Jag har mycket backligtbleed i överkant/sidorna.

Vad hade du för panel då? Tror jag har samma BLB som du ungefär, lite svårt att se på bilderna då dom var så små, men ungefär.. Den hade 0 drift timmar, men när jag packade upp den så var inte hela skärmen inlagd i skyddsplasten ens + att det var en liten repa på ramen (antagligen p.g.a den dåliga paketeringen).
Men alla påsar och så var ju intakta, men det är ju lätt fixat med en laminerings maskin. Lutar åt att returnera och försöka få en annan. Skiljer det även på annat än BLB på de olika panelerna?

Tycker nämligen att betraktningsvinkeln är riktigt usel bl.a. Färger o så vet jag inte, men det är ju svårt när man inte har 2 skärmar med olika paneler att jämföra med. CMO panelen har jag = D i serienumret..

Permalänk
Medlem

Ingen aning om vad jag har för panel, kan inte kolla heller.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Hehe okej, ska gå till affären o gå in i servicemenyn i demo exet där, o kolla om det är en Samsung panel, och i såfall kolla hur BLB är på den. Har en Samsung 32" sovrums tv med extrem blb och icke samsung panel. Känns som jag vill ha en "äkta" vara någon gång!!

I vardagsrummet har man en 42" samsung plasma, där tror jag det inte finns olika paneler, det vågar jag inte googla iallafall ! *huvudvärk*

Permalänk
Medlem

Vi har en 37" LCD Full-HD i rummet nere... Flimrar ganska mycket på den ibland. Kan vara fake-panel. Vill inte kolla upp det :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Var inne på OnOff idag i Skövde. Demo-exet där var en "äkta" (a) Samsung panel. Fast den har ungefär samma BLB som min hemma ändå + att svart inte blir riktigt svart heller. Jämförde den med en HP w2216 (21.6") som stod bredvid. Det var ju pinsamt att se Samsungen med sina grymma specs prestera så dåligt gentemot HP-n. Då hade jag ändå ställt in den hyfsat bra.

Stod man en meter ifrån med svart skärmsläckare såg man hur Samsungen led av BLB i stort sett runt hela bildytan + att det mer blev mörk blå svart medans HP-n hade en HELT enhetlig svärta som verkligen var "svart".

Jag älskar Samsung's design men jag har tyvärr börjat komma underfund med att tyvärr håller inte alltid innandömet måttet. Naturligtvis fanns inte Hp-n på lager så det kan dröja ett litet tag tills jag får byta skärm...

Här är en länk till Hp-n till den som e nyfiken: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=339715

Permalänk

Ska köpa denna skärmen imorgon och undrar nu vilka inställningar man ska göra för att få bäst bild? Läste att de var kass inställningar när den kom från butik

Permalänk

Tjena, skärmen blir bra mkt bättre om du ändrar ljus till cirka 30, kontrast till 60. Sen ska du ändra Gamma till läge 2 och sen läste jag att "RTA" ska man ändra till läge 2 också helst. Inte helt 100 på vad det sista gör..
Kolla först så att du kan leva med blödningarna i under o över kant innan du köper den är ett tips

Här är en bild på min skärm i mörker med svart bakgrund, gör inte skärmen helt rättvisa för det är svårt att fota och få en riktig bild i mörker, men man får en uppfattning!

T220 med en del blb

Permalänk
Medlem

hej alla har tänkt köpa en samsung T220 på pc city nån som köpt den där & fåt A-panel snälla hjälp köper den på måndag

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosenlorden
Tjena, skärmen blir bra mkt bättre om du ändrar ljus till cirka 30, kontrast till 60. Sen ska du ändra Gamma till läge 2 och sen läste jag att "RTA" ska man ändra till läge 2 också helst. Inte helt 100 på vad det sista gör..
Kolla först så att du kan leva med blödningarna i under o över kant innan du köper den är ett tips

Här är en bild på min skärm i mörker med svart bakgrund, gör inte skärmen helt rättvisa för det är svårt att fota och få en riktig bild i mörker, men man får en uppfattning!

T220 med en del blb

Har gjort de nu, allt gick att ändra utan kontrast där stod de ''not available''

Permalänk

Gå in i Magicbright och ändra till "favorit" då borde du kunna ändra kontrast värdet. Vissa andra profiler i magicbright låser en del inställningar nämligen !

Permalänk
Medlem

ska beställa min imorgon på elgiganten hemsida =)=)

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220