Permalänk
Medlem

Auto adjustment fungerar för mig med VGA men DVI får jag samma fel "auto adjustment not available".

Permalänk
Medlem

Det ska väl vara tvärtom? Fast nu när jag testade på min skärm stog det "Autojustering ej tillgänglig". Wierd.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Really
Pixlarna är inte mindre, dock kan man inte ha lika hög upplösning på 20tummarn. Pixlarna är lika stora, men färre(pga storleken på skärmen), vilket gör att man inte kan ha lika hög upplösning.

Men 20" är väl rätt okej, tycker 22" är i högsta laget. Är RÄTT stort om man ska säga så, men man vänjer sig snabbt vid storleken. Hade en 17" CRT förut, så är ju lite skillnad när man kör med 22".

? Men det är ju samma upplösning på T200 som T220? Förstår inte riktigt hur du menar.

Funderar själv på ny spelskärm och att en T200 kanske vore fint. Tänkte att det borde bli mer detaljerat med en mindre skärm med hög upplösning än med en större skärm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
? Men det är ju samma upplösning på T200 som T220? Förstår inte riktigt hur du menar.

Funderar själv på ny spelskärm och att en T200 kanske vore fint. Tänkte att det borde bli mer detaljerat med en mindre skärm med hög upplösning än med en större skärm?

Ifall upplösningen är den samma på båda så har den större skärmen större pixlar eller kanske längre ifrån bara(?).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
? Men det är ju samma upplösning på T200 som T220? Förstår inte riktigt hur du menar.

Funderar själv på ny spelskärm och att en T200 kanske vore fint. Tänkte att det borde bli mer detaljerat med en mindre skärm med hög upplösning än med en större skärm?

Du märker ingen skillnad på T220 och T200 bortsett från storleken. (Om du inte sitter med näsan 1dm från skärmen).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Ifall upplösningen är den samma på båda så har den större skärmen större pixlar eller kanske längre ifrån bara(?).

Ja, det borde ju vara så. Om man tänker logiskt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Dot_pitch Så detta är inget att stirra sig blind på? Jobbigt när man läser så mycket olika saker på forumen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
http://en.wikipedia.org/wiki/Dot_pitch Så detta är inget att stirra sig blind på? Jobbigt när man läser så mycket olika saker på forumen

Alldeles för svår engelska för mig, fattar nada. Men verkar ha något med pixlar att göra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man kan få till en bra config med denna skärm till 1.6? jag håller på och försöker allt möjligt så om någon annan fått till det skriv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
http://en.wikipedia.org/wiki/Dot_pitch Så detta är inget att stirra sig blind på? Jobbigt när man läser så mycket olika saker på forumen

Är det något slags mellanrum mellan pixlarna eller?

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

The dot pitch specification for a display monitor tells you how sharp the displayed image can be. The lower the number the better the visual quality.

Men enligt vad jag läst är det inte lika viktigt för LCD som CRT. På CRT var det ju ganska tydligt att det blev skarpare bild med 1600x1200 på en 17 tummare än för en 19 tummare. Så frågan är om jag ska bry mig om det eller bara utgå ifrån upplösningen.

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas en liknande tråd här på SweC för T240 men jag antar att T220 och T240 är väldigt liknande. Jag tänkte fråga angående paneltyp modellnummrena. Om systemet funkar samma på T220 och T224 så har jag en A panel. Frågan är bara om det funkar på samma sätt?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Verkar inte finnas en liknande tråd här på SweC för T240 men jag antar att T220 och T240 är väldigt liknande. Jag tänkte fråga angående paneltyp modellnummrena. Om systemet funkar samma på T220 och T224 så har jag en A panel. Frågan är bara om det funkar på samma sätt?

Borde vara samma, skillnaden är väl bara storleken och kanske lite kontrast. Inte vet jag?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frajjo
Jag har ett problem med min t220. Trots att jag har installerat rätt drivrutiner så kan jag bara ha den i 1280*1024. Om jag tar något större t.ex 1680*1050 som den ska klara av så blir bilden för stor för skärmen, d.v.s. Hela bilden visas inte utan jag måste föra musen längst till sidan för att scrolla bilden åt något håll. Har någon någon idé av vad det kan vara för fel?

Jag kan inte heller ha 1680x1050 som jag vill.
Men det är för att jag inte ens kan välja det i listan.
Grafikkortet är ett Sapphire Radeon 4850 512 mb.
Datorn är denna http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10180 men med uppgraderat RAM och skärmen bytt till T220.

Dessutom är skärmens menyer Color, Image, OSD och Setup låsta efter att jag var inne och kollade i servicemenyn!
Kan någon skriva vad defaultinställningarna är på servicemenyn ifall jag råkade ändra nåt?

Några idéer på hur jag löser mina två problem?

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

va kör du för signal källa ?
VGA eller digital

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
va kör du för signal källa ?
VGA eller digital

DVI.

Sen en till fråga: kan man gå ur servicemenyn utan att stänga av och sätta på skärmen?

Och för att återställa eventuella ändringar jag kan råkat göra som låste allt, så hittade jag detta på internet:
To improve image quality, try the following:

Restore the factory default settings by pressing the "Exit" button on the monitor for more than 10 seconds. The power light will flicker as the reset occurs.

Set the PC display resolution to the native resolution of the monitor.
Do an auto adjustment.

Detta funkar dock inte för mig. Jag antar iaf att "Exit button" är menuknappen, dvs den översta. Men jag prövade hålla in dom andra fyra 10s för säkerhets skull också.
Någon som kan göra detta på sin skärm?

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBMB
DVI.

Sen en till fråga: kan man gå ur servicemenyn utan att stänga av och sätta på skärmen?

Och för att återställa eventuella ändringar jag kan råkat göra som låste allt, så hittade jag detta på internet:
To improve image quality, try the following:

Restore the factory default settings by pressing the "Exit" button on the monitor for more than 10 seconds. The power light will flicker as the reset occurs.

Set the PC display resolution to the native resolution of the monitor.
Do an auto adjustment.

Detta funkar dock inte för mig. Jag antar iaf att "Exit button" är menuknappen, dvs den översta. Men jag prövade hålla in dom andra fyra 10s för säkerhets skull också.
Någon som kan göra detta på sin skärm?

skumt jag kör åxå dvi men jag har aldrig råkat ut för det du nu säger

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
skumt jag kör åxå dvi men jag har aldrig råkat ut för det du nu säger

Ok, tack ändå. Kan du ge mig dina defaultinställningar som ska stå på servicemenyn?

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBMB
Ok, tack ändå. Kan du ge mig dina defaultinställningar som ska stå på servicemenyn?

God morgon!!
jag gick igenom menyerna men hittade ingen sk service meny ,mer en en sk I=info flik ,där står Digital 64,6 khz 60hz NN 1680X1050 dock fanns det ett ställe man kunde resetta ,vilket jag aldrig testa göra eftesom allt funkar perfekt för mig. du kan ju prova med annan dvi kabel kan vara den som sabbar för dig med

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
God morgon!!
jag gick igenom menyerna men hittade ingen sk service meny ,mer en en sk I=info flik ,där står Digital 64,6 khz 60hz NN 1680X1050 dock fanns det ett ställe man kunde resetta ,vilket jag aldrig testa göra eftesom allt funkar perfekt för mig. du kan ju prova med annan dvi kabel kan vara den som sabbar för dig med

Hur man kommer till servicemenyn stod tidigare i denna tråd, sätt brightness och contrast till 0 och håll in sourceknappen 5 sek.

Jupp, men jag kan inte komma åt reset eftersom den fliken, Setup, står som Locked...

Permalänk
Medlem

Nån annan som kan skriva vad det står i sin servicemeny?

Permalänk
Medlem

T240

Har en T240 sedan 1 dag tillbaka

I min service meny har jag ett alternativ som heter "pixelShift"
det står i läge off...
Vad är detta?
Har googlat men endast hittat det i samband med videokameror...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Re: T240

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddtuss
Har en T240 sedan 1 dag tillbaka

I min service meny har jag ett alternativ som heter "pixelShift"
det står i läge off...
Vad är detta?
Har googlat men endast hittat det i samband med videokameror...

Kan du skriva vad det står på dina övriga alternativ i servicemenyn?

Permalänk
Medlem

Re: Re: T240

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBMB
Kan du skriva vad det står på dina övriga alternativ i servicemenyn?

Sitter på jobbet :(, återkommer i kväll...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Nu har jag också köpt en. Funkar jättefinnt. Inga stökiga pixlar eller någon större bleeding. Dock har jag diverse problem med inställningarna. Den ska ju ha stöd för aspect ratio control. Men om jag ställer in 4:3 upplösning i windows inställningar så är skärmen snarare utdragen. Hade föredragit svart på sidorn så det blir som en 4:3 skärm. Har fått det att funka med Nvidia control panel men antar det kan bli bättre kvalité om jag kör skärmens egna inställningar.

Sen är det lite klurigt det här med analogt och dvi. Hur byter man mellan dessa? Som andra har påpekat funkar inte auto knappen på dvi.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: T240

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luddtuss
Sitter på jobbet :(, återkommer i kväll...

Schysst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Nu har jag också köpt en. Funkar jättefinnt. Inga stökiga pixlar eller någon större bleeding. Dock har jag diverse problem med inställningarna. Den ska ju ha stöd för aspect ratio control. Men om jag ställer in 4:3 upplösning i windows inställningar så är skärmen snarare utdragen. Hade föredragit svart på sidorn så det blir som en 4:3 skärm. Har fått det att funka med Nvidia control panel men antar det kan bli bättre kvalité om jag kör skärmens egna inställningar.

Sen är det lite klurigt det här med analogt och dvi. Hur byter man mellan dessa? Som andra har påpekat funkar inte auto knappen på dvi.

Tycker faktiskt kvaliten blir bättre om man inte gör det då skalarna i billigare skärmar inte är de bästa ibland. Men får du det att funka så prova vetja, skadar ju inte. Är lite av en smaksak antar jag, ibland kan skalningen bugga med 2D-spel dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Nytt problem. Skärmen låter när jag sänker brightness ! Har det varit fler som haft problem med detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Nytt problem. Skärmen låter när jag sänker brightness ! Har det varit fler som haft problem med detta?

Hört samma visa om flertalet andra samsungskärmar faktiskt, lite tråkigt att man får höra det igen om denna modell. Inget man ska acceptera imo, min låter lite den med, men så lite att man måste ha örat mot skärmen dock.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Verkar funka om jag låter brightness ligga på 80% och sänker brightness i nvidia inställningarna från 50% till 20%

Permalänk

Efter många om och men så har ja kommit fram till att man får välja på 'dålig betrakrnings vinkel som ger ett gulnande på sidorna, eller viss ljusnande BLB på sidorna' jag har testat 2paneler, samsung och AU panel. AU panelen gav dålig betraktninga vinkel vid helsvart, men annar nästan i stort sett nattsvart svärta, och samsung panelen jag sitter med nu ger väldigt fina färger och hyffsat bra svärta, men ger ett viss ljusnande av BLB(!) på vänster och högerkant =/

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2