Permalänk
Medlem

Köpte Beef Jerky senast jag var på ICA, kostade 69kr för 100gram, dvs 690 kr/kg, det både såg ut och smakade som torkad skit ungefär. Kastade hela påsen.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Age of Conan sen delar till en server jag skulle använda men orkade aldrig fixa till det ordentligt, blev använd som HTPC ett tag men inte mer än det.

Permalänk
Medlem

Är rätt duktig på att mest köpa prylar jag faktiskt använder nuförtiden (börjar lära sig att man fan inte behöver ha ALLT)

Men för att nämna lite under årens lopp:

Hotellrum som aldrig användes för 1700:-, taxiresa hem samma natt/morgon för 5052:-

Dom där sista ölen framåt stängningsdags, att man inte inser hur packad man redan är?

Yamaha YZ450F-05 inköptes för 25k, repades för 5k, kördes två timmar och såldes nån månad senare för 23.5k... (hade en 04:a sommaren innan, som dock gick över 30h)

Yamaha Mountain Lite 500-01, köpte ut brorsan från vår gemensamma skoter, blev hela 3 mil under den säsongen innan jag sålde den...

Asus eeePC 1000h är väl kanske inte direkt totalt onödig, används åtminstone hyfsat sporadiskt, men för att motivera köpet, nja?

Datorer överhuvudtaget, har väl 6st fungerande system nu, varav 2 som jag faktiskt använder...

en Korg AX3G till guran, skulle lagt på nån tusenlapp och köpt en BOSS i GT-serien direkt istället, jävla plastbit..

Listan kan nog säkerligen göras hur lång som helst om man verkligen börjar tänka efter, men det får räcka såhär...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Proppar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Cpu'er

Skulle nog tippa på att han menade

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Du har väl garranti?

Tryckskada på objektivet efter en fest, endast drulle försäkring hade täckt det...

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Köpte Beef Jerky senast jag var på ICA, kostade 69kr för 100gram, dvs 690 kr/kg, det både såg ut och smakade som torkad skit ungefär. Kastade hela påsen.

WTF en av de godaste sakerna i världen typ ju!

Hm, men om man ska skriva något som tråden handlar om blir det nog en radiostyrd stridsvagn och ett radiostyrt flygplan, skitkul i 20 minuter sen ville man bara slänga skiten. ^^

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Skulle nog tippa på att han menade http://www.kjell.com/kjellfakta/proppar/images/proppar.jpg

Jag har en stark känsla av att han menade hörlurar...

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingenandy
du kan ju höra av dig om du skulle vilja sälja den då

Blir ingen säljesaffär, sen jag skaffade gh4 blir det en del timmar per vecka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xaile
Jag har en stark känsla av att han menade hörlurar...

haha va? Var du seriös nu eller ironisk?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Hedersmedlem

Det måste nog vara min Peugeot 405 MI16. Köpte den för 16 papp, körde kanske 5 mil innan den började strula, parkerade den utanför lägenheten och sålde den ett år senare för 6000 till nån Peugeot-fantast.

Det sjuka är att bilen verkligen stod parkerad på samma parkeringsplats i ett år utan att jag fick en enda bot. Visst, det framgick inte hur länge man fick parkera på platsen i fråga, men ett år kan väl fan inte vara ok?

Permalänk
Medlem

Har väl köpt mycke onödig skit genom dagarna.

De sakerna jag kommer på just nu är:

*En elgitarr, spelat på den kanske 2 timmar totalt

*Metal Gear Solid 4, spelat 1-2 timmar

*Siren Blood Curse, spelade väl 30 minuter

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tillägg: Alla kläder jag inte gillar. Det är mycket pengar om man räknar ihop det som jag kunde haft mycket roligare för.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Nokia telefon julen 2007.. kommer inte ihåg modelnr, var dock den sämsta telefon jag någonsin har ägt. Stänger av sig själv titt som tätt, buggig programvara och värdelösa tangenter i gummi som trillade av så fort du försökta använda dem.

Permalänk
Medlem

Asus 8800GT 512mb. det var ett bra köp när det köptes men man vill ju uppgradera hela tiden.
Blir ytterligare ett kort som hamnar i byrålådan

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

kommer väl inte på nåt specefikt sådär men däremot alla impuls mat köp och varenda frukost rast blev det en resa till shell för en red bull och en french hot dog.. det var ju lätt 50 spänn om dan när man kunde gjort mackor ist... sen finns det mkt mer rätt dumma impuls köp

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem

4870x2
Försöker få det sålt.

Permalänk
Medlem

Softairguns, handdator, luftgevär och kolsyrepistol ligger högst upp på listan

Permalänk
Medlem

Ångrar lite grann att jag köpte aXbo väckarklockan.
Ringer som en vanlig klocka, man stänger av den när man är halvt yrvaken och försover sig likt förbannat
Piggare blir man inte heller, men det kanske beror på att man ska sova typ +8 timmar vilket jag inte har tid med.
Fungerar säkert jättebra till dom som klarar att gå upp direkt när klockan ringer och har tid att sova på nätterna
Kostade mig 2 tusen vilket jag kunde ha använt till vettigare saker.

Permalänk
Medlem

Hmm...
Gameboy color, hade bara ett spel. Blev inte så mkt spelande...
Massa leksaker som när man var yngre b.la. "Lilla eliktrikern", "Kemi lådan"

På senare dagar så har det varit främst: Krognotor

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk

Kanske kunde väntat med vissa köp, men annars har jag inte gjort så mycket dåliga köp. För mig som prioriterar på ett konstigt sätt är mycket bra. Har lagt 1100kr på en ln2 kylare, 500kr på en termometer för -200 och en gammal moddad SS för 1300kr, kanske inte alla med bara studiebidrag hade tycket var bra köp.

Det jag vill säga är att KONSUMERA MERA! Det är mycket roligare att köpa saker och vara glad så länge det varar.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

min PSP ångrar jag lite. Och assassin's creed, gillade inte riktigt upplägget =/ Och fy fan för Diablo, powerlevelade till level 53 eller nåt och har tröttnat totalt.............
Sen ångrar jag att jag köpte min (hör och häpna) zerotherm nv120 nirvana cpu-kylare, har märkt att luftkylning suger om man inte har sjutton chassifläktar också. Får väl satsa på vattenkylning till cpu:n istället.

Sen ångrar jag väl alla kexchoklad och sånt som jag köpt bara för att jag har pengarna till det. Senaste tröjan jag köpte ångrar jag lite också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

Det sjuka är att bilen verkligen stod parkerad på samma parkeringsplats i ett år utan att jag fick en enda bot. Visst, det framgick inte hur länge man fick parkera på platsen i fråga, men ett år kan väl fan inte vara ok?

hahahahahahaha fan va kul xD

Permalänk
Medlem

Jag åkte på semester med en polare och hans dåvarande tjej. Hon sabbade 2 veckor av mitt liv för den ringa summan 12000kr. För 12loppor hade jag säkert kunnat få henne att "försvinna" istället.
Jag avskyr verkligen henne och undrade ett tag om hon hade som uppgift här i livet att göra det surt för mig.
Hon är hursomhelst borta från min stad och mitt liv nu och jag tackar högre makter för detta varje dag.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Jag åkte på semester med en polare och hans dåvarande tjej. Hon sabbade 2 veckor av mitt liv för den ringa summan 12000kr. För 12loppor hade jag säkert kunnat få henne att "försvinna" istället.
Jag avskyr verkligen henne och undrade ett tag om hon hade som uppgift här i livet att göra det surt för mig.
Hon är hursomhelst borta från min stad och mitt liv nu och jag tackar högre makter för detta varje dag.

ouch, finns en gyllene regel för resor med polare och deras flickvänner, se för fan till att ha en flickvän själv som följer med så att kvinnofolket får valla runt på varandra! :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Det måste nog vara min Peugeot 405 MI16. Köpte den för 16 papp, körde kanske 5 mil innan den började strula, parkerade den utanför lägenheten och sålde den ett år senare för 6000 till nån Peugeot-fantast.

Det sjuka är att bilen verkligen stod parkerad på samma parkeringsplats i ett år utan att jag fick en enda bot. Visst, det framgick inte hur länge man fick parkera på platsen i fråga, men ett år kan väl fan inte vara ok?

Väldigt likt min situation, fast jag har lyckats göra det värre.

Mitsubishi galant gti för 16k. Körde max 10 mil innan saker jag inte hade råd att fixa dök upp. Stått avställd 2-3 år typ. Får för mycket ångest/ilska av att tänka på den affären så jag undviker att tänka på det helt enkelt. Funkar fortfarande.

Permalänk
Medlem

Som liten ett jätte paket med tekniklego för 2500...
Användes i ca en vecka sen dess har jag inte öppnat förpackningen.

Visa signatur
Permalänk

Ett USB-minne för några dagar sedan.
Så stod jag där i den lokala datoraffären och tittade på lite allt möjligt, fast besluten att "bara titta", då ekonomin inte är på topp just nu.
En försäljare frågade om jag ville ha hjälp, varpå jag hör mig själv svara "ja, var har ni usb-minnen?".

Slutade med att jag gick därifrån 200kr fattigare med en 4gb-sticka som ligger oanvänd framför mig på skrivbordet.
Dock så intalar jag mig själv att den kommer användas till något viktigt snart.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt så mkt. skit att jag inte vet vad jag ska ta med

Nintendo Wii - speltid kanske 10 timmar innan jag sålde det med förlust såklart
Playstation 2 - Speltid kanske 20 timmar innan jag sålde med förlust
Harman Kardon DVDspelare - speltid cirka 1 film o nu står den oanvänd, 3000:-..
Micro för 2200:- när jag likväl kunde köpt en för 600.
Stereoförstärkare för 5000:- när jag likväl kunde köpt en surroundstärkare för samma summa eftersom jag ändå inte kan spela högt i min lägenhet.

Allt som allt skulle jag säga att jag har slösat 20 000 på ogenomtänkta elektronikköp senaste 2 åren

Köpte även en Toyota Celica som gick cirka 100 mil innan toppen gick o jag tog den till skroten, kändes inte heller helt okej

Permalänk
Medlem

Senaste saken jag ångrar är boken "Kirurgi". Rätt käääss bok som jag bara läst lite i eftersom jag inte gillar upplägget, informationen och författarna.

Sen att den var hutlös dyr förbättrar inte, ska sälja den ASAP , dvs så fort kursen blivit godkänt.

Permalänk
Medlem

Alla ciggaretter man ödslat pengar på genom åren
(dock inte slutat än heller)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Alla ciggaretter man ödslat pengar på genom åren
(dock inte slutat än heller)

Det är inte pengarna du slösat som du ska ångra, utan all potentiell levnadstid som du förlorat.