Permalänk
Medlem

Saker du ångrat att du köpt

Är det bara jag som lider av impulsiva och dåligt genomtänkta köp?

Som tex DVD-filmer som jag aldrig kollar på bara för att nämna något.

Eller varför inte hur jag skaffade ett kontantkort på Telia för att få en Motorola F3 från Parlino?

Vilka köp ångrar du?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Min Logitech G25. Vill någon köpa pissbilligt nu till jul?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

En flaska Veuve Clicquot Brut inköpt för en nyårsafton i 19-årsåldern. Behovet av väsentliga mängder mer alkohol vid tolvslaget var lika med noll, men jag hade ju betalat förhållandevis mycket för flaskan så drickas skulle den. Eftersom jag var rätt berusad när den påbörjades beslutade jag mig för att dricka den så snabbt som möjligt... Det jag kommer ihåg efter det liknar mest en scen ur Fear and Loathing in Las Vegas, och efter det vaknade jag på en soffa utan att veta hur jag hamnat där.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
En flaska Veuve Clicquot Brut inköpt för en nyårsafton i 19-årsåldern. Behovet av väsentliga mängder mer alkohol vid tolvslaget var lika med noll, men jag hade ju betalat förhållandevis mycket för flaskan så drickas skulle den. Eftersom jag var rätt berusad när den påbörjades beslutade jag mig för att dricka den så snabbt som möjligt... Det jag kommer ihåg efter det liknar mest en scen ur Fear and Loathing in Las Vegas, och efter det vaknade jag på en soffa utan att veta hur jag hamnat där.

Det är ju detta som är spännande med att dricka
Vakna upp någonstans där man ej vet var man är

Jag ångrar det mesta jag impulsköper. Men shit happens. Bara att leva med att man spenderat sista pengarna på något helt onödigt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Det är ju detta som är spännande med att dricka
Vakna upp någonstans där man ej vet var man är

OK, på nyårsafton kommer jag till Härnösand och häller i dig en flaska gula änkan när du är som mest packad, så får du se hur kul det är!

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk

Medlemsskap hos unga aktiesparare.
Helt jävla värdelöst har de vart de här året...

Det finns saker jag är för stolt för att ångra, som t.ex min cd-mp3 spelare som jag köpte när vanliga mp3 spelare hade blivit populära, men det är en riktig sony med bra ljud

Flaskor med läsk varje helg, jag är alldeles för snygg för att dricka 3 l sockerdricka varje helg
Ska spara ihop till en egen fond o börja gymma i stället ^^

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

En plastkajak som jag köpte för 500 spänn i Bibione i Italien, fick gå mer än 4km i 40 graders värme och den vägde bly, har använt den kanske 2 gånger...

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

är inte det minsta impulsiv när det gäller handlande. men man ångrar väl att man köper så mkt skräpmat...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

min atc 2000
köppte, provade, slängde in i garderoben där den fortfarande ligger.
betalade 1600 kr för den

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

En handdator fujitsu siemens loox 600 använde den till att spela age of empires ....

Permalänk
Medlem

Köpte denna skiten idag http://farm4.static.flickr.com/3192/2691823029_9d3e3ef4f6.jpg...

Imorgon ska den lämnas tillbaka och en annan ska väljas istället!
Sämsta skiten ever.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

ett av mina värsta impulsköp är nog när jag skulle byta mitt gamla headset som kostade 199 eller nåt å dom inte hade nåt i lager, så köpte mig ett steelseries siberia istället. inte använt det sen jag slutade spela wow drygt 1 vecka efter det köpet. . .

Sedan finns det mängder av billigare saker man köpt på impuls för det verkade bra just då, Gekås i ullared gör en till en shoppaholic.

Har även massa oöppnad alkohol hemma som jag inhandlade för si sådär 3 -4 år sedan. Va sägs om en flaska fiske fjäs till exempel? eller 2 flaskor gin?

Finns väl även en del spel jag köpt på impuls. typ metal gear solid 4. Har inte spelat det längre än till första bossen typ. känns inte som jag har tid att lira det över huvud taget.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
En flaska Veuve Clicquot Brut inköpt för en nyårsafton i 19-årsåldern. Behovet av väsentliga mängder mer alkohol vid tolvslaget var lika med noll, men jag hade ju betalat förhållandevis mycket för flaskan så drickas skulle den. Eftersom jag var rätt berusad när den påbörjades beslutade jag mig för att dricka den så snabbt som möjligt... Det jag kommer ihåg efter det liknar mest en scen ur Fear and Loathing in Las Vegas, och efter det vaknade jag på en soffa utan att veta hur jag hamnat där.

Skönt att du vaknade upp i en soffa och inte i någon trappuppgång där du aldrig har varit tidigare, och inte vet var du är eller hur du kommer därifrån...

Men sämsta impulsköp. Brukar inte bli så mycket men en ps2a som jag köpte för ett par år sedan var ganska onödigt och blev spelat på ett par timmar innan jag gav bort det till min farsa.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

4Gb av dessa:

Ligger kvar i förpackningen och har använts i mindre än 30 minuter...

Vad jag kommer på just nu.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
4Gb av dessa:

https://www.inet.se/bilder/5304234/4gb--2x2gb--ddr2-pc6400-co...

Ligger kvar i förpackningen och har använts i mindre än 30 minuter...

Vad jag kommer på just nu.

Varför inte nöjd med dem?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2. Boxen med T-shirt och allt. FAN vad dum jag kände mig efter att spelet visat sig fruktansvärt dåligt.

Annars så, faktiskt inte något jag ångrar just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Varför inte nöjd med dem?

+1

Saker jag ångrar: radiosändare så man kan lyssna på mp3n i bilen (funkade inte alls bra), diverse datorspel, antika saker rån ebay (don't ask...)

Permalänk
Medlem

Sommarjobbade för staten när jag var 17 år. Då var jag väldigt inne i Hifi och så. Fick 5500 kronor i lön för 3 veckors jobb, sen stack jag in på Hifi Klubben och köpte en Denon cd-spelare för runt 6000 kronor. En helt vanlig CD-spelare som inte ens kan spela upp nåt annat än vanliga ljud-CD. Har använ den max 5 gånger.

Köpte även vattenkylning för 5000 kronor från www.dangerden.com för flera år sen. Skapade bara mer stress och skit, och pumpen vägrade funka.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte en OEM-version av Windows XP när jag köpte min stationära dator för två år sedan. Jag tappade bort licensnyckeln i röran som uppstod när jag monterade datorn!

Permalänk

Ljud till bilen för tot 5k hade räkt med skit för 800.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

En sprillans NY bil för 3 år sedan! Snacka om dumt med tanke på dagens saltning av vägarna!

Köpte en gammal volvo 740 som andra bil och kör mest med den. Gör inte lika mycket att den rostar upp!

Det där med nollvision och salt hör ihop måste ju vara nutidens STÖRSTA skämt!
Har inte ännu hört någon bilist som tycker det är bra! Vägarna blir ju livsfarliga med saltet. Att det förstör miljön dubbelt upp eftersom varenda kotte man pratar med som har nyare bil köper en gammal miljöbov till bil isället.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Varför inte nöjd med dem?

Ena stickan var DOA, före jag bröt upp förpackningen första gången så ville jag skicka tillbaka minnena, men som svar på mail så fick jag inte det. Det var från inet...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

nintendo wii

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

Min laptop. Har inte varit i behov av den en enda gång, kunde klarat mig lika bra med en extern hårddisk. Summa: ~8500 kr.

Min MP3-spelare. Använde den en vecka, sen slutade jag använda den och nu är den utlånad till morsan. Summa: ~2200 kr inkl. hörlurar.

Delar till en stationär dator. Köpte en P4 på 3GHz, 1GB ram osv, plockade ihop en burk av det. Använd totalt runt fyra timmar, och nu är den utskeppad till farsan istället. Summa: ~2500 kronor.

Allt det här är köpt sen i somras, alltså hade jag kunnat ha runt 13k till nått bättre. Men men, så kan det gå. Det är bara pengar

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

MacBook - Använder den aldrig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag anser att det är väldigt sällan jag köper något dumt men visst har det hänt.

1) Xbox med tillhörande Halo, Spelet suger fruktansvärt hårt vilket jag påpekat i många andra trådar och det enda andra spel jag köpt till skiten är Tony Hawk Proskater 4 vilket iofs är väldigt kul men det släpptes ju på PS2 också...

2) Black & White (PC spelet, inte maträtten ), efter massvis med hyllningar och hypande från PC Gamer innan release så bestämde jag mig för att köpa det. Jag fick ett högst mediokert spel som inte spelades mer än 3 timmar.

3) TES: Oblivion (collectors edition), återigen ett extremt hypat spel som föll platt. RPG my ass, ett hack and slash med usla kontroller och än sämre story. Men jag fick i alla fall ett häftigt mynt...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

En Compaq Pentium MMX 166 MHz.
Bortskämda jag fick den av mina föräldrar när den var ny. Inte billig och nu är den inte värt mer än skit.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

En rad olika b headset som bara gått sönder ,tror jag har haft sönder minst 6 st.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Köpte ett paket sojakebab på hemköp. Måste nog vara det äckligaste jag ätit detta året, och dyrt var det också. :/

Kan inte direkt minnas nåt större köp jag vart missnöjd med. Spel har man väl köpt grisen i säcken nån gång (SaGa Frontier 2 ). Annars så är jag rätt så sparsam av mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

iPhone 3g, som såldes idag.
Dyr, trälig och tråkig telefon som saknar funktioner som borde vara standard. Gick tillbaka till min m600:a som är rena guldgruvan jämfört med iPhonen.

Visa signatur