Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Fick idag stolpiller för gallsten. Känns ju sådär att få något som tjocka kvinnor över 40 samt nyligen gravida oftast är de som blir drabbade av. Kan ju hoppas att det hjälper iaf om jag får problemen i natt igen. Orkar inte med en sömnlös natt till. Då blir det iaf akuten.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av imortalse:

Nu har jag hittat felet = för nytt ljudkort, det funkar inte med realteks HD audio.
Jag ska försöka med en äldre drivrutin AC 97 eller något spelet funkar med ljudkortet avaktiverat iaf

Skämtar du?
Passar inte Realteks drivrutin är kortet säkert inte ens ett Realtek.
Du har inte kollat på moderkortstillverkarens hemsida måntro?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Fullast till förfesten på puben med jobbet och nyktrast påvägen hem efter julbordet.. hmm

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Har varit hemma hela helgen och det blev inget övertidsarbete som tidigare aviserats. Skönt med hel-helg. Har donat i lägenheten - köpte mig en bänkskiva på 100x60cm och ett par bordsben av enkel modell, 250kr. Tidigare datorbordet var 140x80 och onödigt stort. Jag köpte mig ett sånt där skärmstativ från Kjelle som man fäster i bordsskivan, då sparade jag in ~20cm på behovet av yta i djupled. Det blev riktigt bra.

Förra skrivbordet köpte jag också nya ben till, då de tidigare gjorde det enbart möjligt att sitta med stol från en enda sida. Nu kan man sitta runt om, och det får agera matbord. Skivan i sig är av någon form av presslimmad(?) massiv ek, så det var inget fel med det.

Utöver det så har jag fixat en ny wifi-router som fungerar, samt ett usb-wifi-kort för den stationära. Har även fixat med lite kabellister och tagit bort den långa nätverkskabeln som alltid legat i vägen. Riktigt skönt.

På det hela taget en produktiv helg. Synd bara att motivationen avtog lite för tidigt då lägenheten fortfarande är full med emballage osv. Blir till att rensa, kasta och ordna om lite imorgon så att man får lite ordning. Behöver vänja av mig att tro att det är städat och bäddat när jag kommer hem från jobbet :).

Skrivet av Liv&helvete:

Jag kom dock upp till Gävle fyra minuter snabbare än tidtabellen i fredags.
Vad är det då för fel ? Det brukar ju annars vara tvärtom när det gäller tidspassning. Men man får väl vara glad så länge det är till det bättre för en som passagerare när det gäller SJ.

Jo det var just det jag försökte säga, att även om SJ ofta trasslar till rätt ofta så händer det att man kommer fram snabbare, ibland :). Vore kul om de höll den trenden. Jag var förvånad över att inte se en enda förseningsrad på den stora skärmen som visar avgående resor från Stockholm C i fredags. Kan det va så att deras åtgärder hjälper? Det återstår att se.

Förrförra fredagen så byttes mitt X2000 ut mot ett X40 (dubbeldäckaren). Tre timmar efter att jag anlänt i Gävle (dvs ca 8 timmar avgång) så fick jag ett mejl som meddelade mig om den tågändringen och att platserna inte gällde. Bättre sent än aldrig? Hmm, nja vettetusan. Iallafall så fick jag hela resan återbetald, då jag som pälsdjursallergiker fick dela vagn med en hund. Gött det :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imortalse:

Nu har jag hittat felet = för nytt ljudkort, det funkar inte med realteks HD audio.
Jag ska försöka med en äldre drivrutin AC 97 eller något spelet funkar med ljudkortet avaktiverat iaf

Du har inte testat med att ha något ikopplat i micuttaget? vet att det hjälper i call of duty 4 modern warfare som hade lite lustiga problem med realteks kretsar kan ju även hjälpa i de äldre cod me lite tur.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Installerade Linux Mint på min Fraps HDD igår, och såg verkligen till att jag valde den.
Ändå, så ville inte datorn sedan starta Windows 7 och gnällde om att nån device inte fanns.
Då tänkte jag att jag kan backupa mina saker från den HDDn och installera om, efter att ha gjort backup och installerat Windows 7 igen ser jag till min fasa...
MIN BACKUP ÄR INTE DÄR!!!!

Så, nu är några månaders arbete, en MC server och allt möjligt borta.

Lesson learned: Lita aldrig på filkopieringar.

Lugnade ner mig med att bygga om datorn och städa rummet.

EDIT: Självklart backupade jag till en annan hårddisk (extern).

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Känns lite småsurt, tror jag lyckats få salmonella med 5 dagar kvar till julen. Har väl dock mig själv att skylla då jag aldrig sköljer sallad etc, som jag nu ätit de senaste dagarna.

Men positivt sett borde det öka min viktminskning ju. Just nu är man -20kg!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Tog körkort idag så e nöjd å glad
Men så här i efterhand väntade jag två år för länge;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Fortsätter o kämpa med svår hitills odiagnoserad tinnitus läkarna tror det lösts ut av stress och spänningar.
Hamnat i djup depression tack vare det och sjukskriven nu.

Kämpar på med stretch övningar jag fått av sjukgymnast och promenader (dock jobbigt eftersom pipet blir extremt högt efter bägge)
Hoppet är väll att det iaf sänks eller att mina lyckopiller börjar fungera och jag kan ta hand om det bättre.

7 veckor med skiten nu, trist det kommer i vad som varit min absoluta favorit tid julen, inte kunnat njute ett dyft.
Kanske tur det inte är någon snö så de känns som man skippar julen helt.

Men men, god jul till er alla.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sennebring:

Tog körkort idag så e nöjd å glad
Men så här i efterhand väntade jag två år för länge;)

Skickades från m.sweclockers.com

Grattis!

Jag har inte tagit körkort än, börjar bli dags snart...

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk

Är lite glad idag, blev telefonintervjuad idag för ett jobb jag hade sökt i Norge. Så nu håller jag tummarna på att jag får det jobbet.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Min hyresvärd har börjat lacka på mig för att jag visst har glömt en lmapan utan för min entree påslagen när jag inte har varit hemma visst.
Nu tänker jag ha den släkt så att både min dörr och halva garageslängan blir mörk om morgonen och natten.

för visst fan är 6öre i timme en sån jävla sak att börka skriva arga lappar och trycka in i brevlådan för. säkert kostade pappret långt mycket mer än dessa fjutt ören.
Häromdagen fick jag ett scam brev ner i lådan att det var någon dumt påhitt med hyreshöjning. hmm har fan starka begär till att bara skita i den höjningen som man inte ens blivit informerad om. Får de göra så?

Ska börja ha tänt mer lampor innomhus och datorn får stå och jobba lite hårdare med diverse beräkningar numera för att kompensera upp de 6öre som det är ett sånt jävla liv om.. Min 5000V fönsterlampa har han väl inte upptäckt ännu.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Enduro:

Grattis!

Jag har inte tagit körkort än, börjar bli dags snart...

Tackar!

Sjukt skönt att slippa va beroende av bekanta och kollektivtrafiken, iaf om man bor i en mindre stad som jag.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Sennebring:

Tog körkort idag så e nöjd å glad
Men så här i efterhand väntade jag två år för länge;)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja då är vi två (körkortet)!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av Lopphunden:

Ja då är vi två (körkortet)!

Då får jag gratulera!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Tackar!

Sjukt skönt att slippa va beroende av bekanta och kollektivtrafiken, iaf om man bor i en mindre stad som jag.

Även i en större stad är det så!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Vann en påse "Dumle pepparkaka" på Dumles facebook.

Tävlingen går ut på att ge förslag på smaker.

http://www.facebook.com/Dumle?sk=app_303445229682727

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt ledsen Fick en snurrig idé om att göra mig fin inför julen och piffa till ansiktshåret som jag låtit växa fritt ett tag och jag såg faktiskt lite lodig ut, vanligtvis så brukar jag enkelt köra med en trimmer men nu såg jag att det fanns rakblad som jag började dra över ansiktet...när jag lagt ner rakbladet och dragit igång trimmern tappade jag fattningen helt och brummade bort bockskägget på hakan och då infinner sig sorgen eftersom jag upptäcker att dubbelhakan blivit större på senare tid, taskig timing nu när det vankas julmat å hela kittet...

nyårslöftet blir liksom senaste 5åren att börja röra mig och käka lite bättre, har aldrig tagit det seriöst men det här var TA MIG FAN DROPPEN!

Permalänk

Datorjävel sabbade mitt jullov.

I morgon börjar egentligen mitt jullov, men i alla fall. Tänkte sparka igång speldatorn i dag efter en tids krångel. Voïla! Jag lyckas få igång den efter lite påtande med RAM-minnena. Jag satt och surfade medan jag laddade ner spelet (League of Legends). Efter att ha stigit upp tidigt i morse var jag trött som bara den och somnade naturligtvis i den långa väntan på att installern skulle ladda ner allt den behövde. För att komma till saken. Jag blev väckt och gick och rökte, för att komma tillbaka varpå datorjäveln rebootar PRECIS när jag kommer inom synhåll. Jahapp tänker jag, jag får reboota manuellt och börja om.. FÖR TREDJE GÅNGEN. Det hade inte varit någon större sak om det inte visat sig att grafikkortet tydligen blivit överhettat eller något nu så skärmfan startar inte. Detta gjorde mig så jävla lack så jag drog ur mus, tgb och internet ur speldatorn och stoppade dem i laptopen, så nu sitter jag och laddar ner spelet fjärde gången i dag. Vilken underbar jävla början på jullovet. Nu kommer jag få sitta här med lagg och 32 timmars laddningstid inför varje game jag vill köra. Förbannade skit. Inte har jag råd att skicka iväg fanskapet på felsökning heller, för jag kan efter ett par veckors slit konstatera att mina blåskärmar, freezes och reboots INTE är mjukvarurelaterade, vilket kunde gjorts billigt, utan nu får jag antagligen punga ut med en massa stålar som jag inte har för att få igång en dator jag inte behöver, utan som jag bara vill ha igång. Och jag menar, vem skulle köpa den i detta skick, hursomhelst? Om jag skulle ge upp ALLT hopp och sälja skiten. Nej, jag är arg som bara den!

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Tog precis körkort, klarade uppkörningen andra gången gillt, en fin blandning av galen, glad och lättad lagom till jul

edit:

Skrivet av Sennebring:

Tackar!

Sjukt skönt att slippa va beroende av bekanta och kollektivtrafiken, iaf om man bor i en mindre stad som jag.

Skrivet av Lopphunden:

Ja då är vi två (körkortet)!

Ser en trend Grattis till er, jag vet nu hur det känns

Permalänk

Jag är glad . Sista skoldagen imorgon, 2 timmar. Vi ska ha "teknik prov" vilket innebär att vi ska använda våra kompetenta hjärnor och kunskaper som vi fått i teknik-programmet för att plocka ihop kinderägg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Första dagen på jullovet imorgon. Firar det med en sovmorgon till klockan fem för att kliva upp sortera paket i åtta timmar... Sedan ska man vara "assisterande ljudtekniker" på kvällen, hua....

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Zaptoit:

Tog precis körkort, klarade uppkörningen andra gången gillt, en fin blandning av galen, glad och lättad lagom till jul

edit:

Ser en trend Grattis till er, jag vet nu hur det känns

Grattis!

Värst va många det var som har jullov på ingång, en annan får jobba på ett par dagar till

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Skrivet av Gwanto:

Vann en påse "Dumle pepparkaka" på Dumles facebook.

Tävlingen går ut på att ge förslag på smaker.

http://www.facebook.com/Dumle?sk=app_303445229682727

Vad var ditt förslag då ?:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Vad var ditt förslag då ?:)

Cappuccino

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Grattis!

Värst va många det var som har jullov på ingång, en annan får jobba på ett par dagar till

Jag har jullov men klev ändå upp klockan 5 i morse för att jobba...
Men visst, får ju betalt för det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Då var man hemma igen Uschis.. Håller på att flytta också så var ju lagom kul att komma hem och ändå inte kunna slappna av Nåja så är det i livet ibland!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Då får jag gratulera!

En annan var 25 när man tog kortet
Var aldrig i behov, men nu när man har det så fattar man inte hur man klarade sig utan.

Grattis btw!

OnT:
Jävla skit helvete, mitt visa kort har lagt av, och nytt kommer inte föräns om någon vecka pga jul m.m
suck!

Kul och behöva snylta på frugans och behöva sätta över cash på hennes hela tiden....

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Webhallen är ett jävla skitföretag, Tack!