Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Jag har med haft en pizza som tradition i säkert 10 år men nu har ju pizzeriorna börjat fira jul med så nu är det svårt att hitta något öppet ställe. fryspizza är ju inte samma.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Fler än jag som tyckte att årets julstämning inte var mycket att ha?

Skoja inte.
Både jag och frugan sa. att det är vilken jävla lördag som helst.
Funderade på gå och lägga oss igen haha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag har med haft en pizza som tradition i säkert 10 år men nu har ju pizzeriorna börjat fira jul med så nu är det svårt att hitta något öppet ställe. fryspizza är ju inte samma.

Nej för sjutton. Fryspizza går ju inte att jämföra sig med riktigt hem/köp pizza. Inte på långa vägar. Det spelar ingen roll vad Findus säger.

anton.hj: Du har ju garanti på stickorna.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Liv&helvete:

Nej för sjutton. Fryspizza går ju inte att jämföra sig med riktigt hem/köp pizza. Inte på långa vägar. Det spelar ingen roll vad Findus säger.

anton.hj: Du har ju garanti på stickorna.

Jo fast de ska ju hålla längre än ett halvår oavsett om man har garanti eller inte:P

Pizza blir det nog imorgon!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flash01:

Det är därför man tar en pizza idag

En pizza med skinka, köttbullar och senap på då kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jo fast de ska ju hålla längre än ett halvår oavsett om man har garanti eller inte:P

Naturligtvis. Men det är väl ändå rätt så skönt att veta att man ändå har en garanti att ta till, fast man bara har haft produkten i ett halvår, eller i tre år. Vore ju rätt så surt om man inte hade något att luta sig emot om något skulle gå sönder. Ett halvår, eller tre år senare.

Men sen är det ju alltid lika jobbigt att något går sönder, oberoende på när man köper det. Man vill ju gärna tro att alla ska hålla för evigt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Liv&helvete:

Naturligtvis. Men det är väl ändå rätt så skönt att veta att man ändå har en garanti att ta till, fast man bara har haft produkten i ett halvår, eller i tre år. Vore ju rätt så surt om man inte hade något att luta sig emot om något skulle gå sönder. Ett halvår, eller tre år senare.

Men sen är det ju alltid lika jobbigt att något går sönder, oberoende på när man köper det. Man vill ju gärna tro att alla ska hålla för evigt.

Jo absolut är det bra att man har garanti om sakerna går sönder. Oavsett när.

Permalänk

Jag fick tag på min pizza!!

Julen är räddad!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sitter här och är jävligt frustrerad, mor min försöker lära mig om handel över internet.
Tydligen är det en övervägande risk att bli blåst för det har hon läst i råd och rön.
Vad svarar man på det?
ASDF ASDF ASDF

Visa signatur

Nej

Permalänk
Skrivet av weyne:

Sitter här och är jävligt frustrerad, mor min försöker lära mig om handel över internet.
Tydligen är det en övervägande risk att bli blåst för det har hon läst i råd och rön.
Vad svarar man på det?
ASDF ASDF ASDF

Det är då du svarar: "Ok, tack för information."

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Sitter här och är jävligt frustrerad, mor min försöker lära mig om handel över internet.
Tydligen är det en övervägande risk att bli blåst för det har hon läst i råd och rön.
Vad svarar man på det?
ASDF ASDF ASDF

Man svarar sluta läs råd och rön. Det är en skittidning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Det är då du svarar: "Ok, tack för information."

Haha, jo det kan man ju, men är under 18 och hon har tydligen bestämt sig för att sätta käppar i hjulet för mitt inköp.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Man svarar sluta läs råd och rön. Det är en skittidning.

Tror ju knappast att Råd och Rön skulle vara en "skittidning" om den nu har funnits sen 1958. Något gott och rätt och riktigt lär den ändå har gjort, eller hur ? Sen att alla inte har samma syn på vad som är rätt och riktigt, det är en annan femma. Men det hör inte hit.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Om råd och rön påstår att handel på nätet är osäkert så är det en skittidning för det påståendet är direkt felaktigt. Det är mycket större risk att handla i en vanlig affär eller ta ut pengar ur en automat.

Permalänk

Ha<ha min kabel dog så jag surfarn fenom mobilen
Jag 'lskar nödlösnigar och att jag lyckas får det att funka när jag är full

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Om råd och rön påstår att handel på nätet är osäkert så är det en skittidning för det påståendet är direkt felaktigt. Det är mycket större risk att handla i en vanlig affär eller ta ut pengar ur en automat.

Okej så det är skitdåligt att dom varnar om att det är lätt att bli lurad när du handlar över nätet? jag tycker bara det är bra ifall det får folk att tänka efter. Bara för dom säger att näthandel kan medföra risker menar dom ju inte att allt annat är säkert.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Nej för sjutton. Fryspizza går ju inte att jämföra sig med riktigt hem/köp pizza. Inte på långa vägar. Det spelar ingen roll vad Findus säger.

anton.hj: Du har ju garanti på stickorna.

Jojo, det e klart... känns bara surt att lämna in den :/

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton.hj:

Jojo, det e klart... känns bara surt att lämna in den :/

Det är ju förståligt. Det är det ju alltid med något som går sönder. Det är ju som jag sa tidigare, man vill ju gärna att saker och ting ska hålla för evigt. Speciellt när det kommer till elektronik, utan någon konstig anledning.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Datorn vägrar starta, +5VSB som jävlas, dags att byta nätagg tror jag...
Anyway, tänker ge fan i burken idag och bara glo på film.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Varit på annandagsbandyn med syskon och systerdotter, käkat bandykorv och ropat 'andra sidan är ni klara'. Ibland kunde jag till och med få syn på bollen och se skott på mål.

ABB arena är inte optimalt byggd med alla dessa pelare i vägen. Nåja, bandytraditionen lever vidare :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Ah bakfyllan är äntligen väck. Det spårade lite igår haha, på nyår går vi på't igen

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Varit utan el mellan 7:30 och 19:20. Mobilnätet har varit nere hela dagen och är det fortfarande.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Skrivet av fagerja:

Varit utan el mellan 7:30 och 19:20. Mobilnätet har varit nere hela dagen och är det fortfarande.

Blåste det mycket hos er med i natt?

Permalänk
Medlem

happ, då är man kärringfri hela vecka i princip då hon jobbar 09 - 18....woho!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hmm jag funderar på att skaffa skärm till datorn och det medför säkerligen krav på nytt grafikkort eftersom jag spelar lite och ett 4770 lär inte orka bf3 i 1080p. Avgassystemet hoppade ur fästena på bilen så nu måste jag under den o greja får la trösta mig med att det blir bra tillslut.

Skrivet av Nightcrawl:

Varit på annandagsbandyn med syskon och systerdotter, käkat bandykorv och ropat 'andra sidan är ni klara'. Ibland kunde jag till och med få syn på bollen och se skott på mål.

ABB arena är inte optimalt byggd med alla dessa pelare i vägen. Nåja, bandytraditionen lever vidare :).

Skickades från m.sweclockers.com

Ja ibland kan man ju fundera hur de tänker när de bygger vissa byggnader

Hur gick det bra för "ditt" lag då? Jag missade tyvärr annandagsbandyn men vad jag kan se i tidningen gick det bra för IFK för en gångs skull så jag är nöjd

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Snackade just med farsan, fortfarande ute och röjer träd.
Vissa ställen i närheten har varit strömlösa i över 24 tim. Tur man bor i "city"

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Suck, blir så sur ibland. Verkar bli helt själv på nyår. En polares flickvän ska typ ha middag, men bara för några då lägenheten e för liten, vilket utelämnar mig och någrra till. Men de ska fira med sin klass typ.
Man känner sig inte alls mobbad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja ibland kan man ju fundera hur de tänker när de bygger vissa byggnader

Hur gick det bra för "ditt" lag då?Jag missade tyvärr annandagsbandyn ad jag kan se i tidningen gick det bra för IFK för en gångs skull så jag är nöjd

Jodå vsk vann med 7-4 tror jag det var (mot tillberga). Nu stod vi i ena hörnet av planen då syrran hade barnvagn med sig. Svårt nog aty från marknivå hänga med i spelet även om pelarna inte varit där.

Det positiva i detta arenabygge är väl att den pallar mer snö på taket. Tidigare vintrar har ju flera arenor haft problem med ostabila tak och saker som ramlat ner på planen när det funnits folk där. Men det är ändå irriterande att om man står på mitten av långsidan så täcker pelarna båda målen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Skulle ner i tunnelbanan, nån jävla sjuttonårig pajas med solglasögon inomhus när det är halvdunkelt inne och kolsvart utomhus springer rakt in i mig och ser sig inte ens om för att be om ursäkt. Men karma är pålitligt, snubben hade så bråttom så han tog sig inte tid att ta av sig solglasögonen och kolla vilken rulltrappa som gick upp och vilken som gick ned. Sprang rakt ut över kanten och eftersom rulltrappan gick i motsatt riktning än vad han var beredd på (och hans jeans satt under arslet) föll han handlöst ner i rulltrappan.

Irritation>Skadeglädje>Genuin medmänsklig oro>Likgiltighet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zaptoit:

Skulle ner i tunnelbanan, nån jävla sjuttonårig pajas med solglasögon inomhus när det är halvdunkelt inne och kolsvart utomhus springer rakt in i mig och ser sig inte ens om för att be om ursäkt. Men karma är pålitligt, snubben hade så bråttom så han tog sig inte tid att ta av sig solglasögonen och kolla vilken rulltrappa som gick upp och vilken som gick ned. Sprang rakt ut över kanten och eftersom rulltrappan gick i motsatt riktning än vad han var beredd på (och hans jeans satt under arslet) föll han handlöst ner i rulltrappan.

Irritation>Skadeglädje>Genuin medmänsklig oro>Likgiltighet

Skickades från m.sweclockers.com

Ibland finns det en gud:)