Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Det är inte så att du bara har 2st Ipn utåt?

De tror ja inte, för de funkar att spela alla 3 ibland och alla kan surfa på nätet osv, verkar bara vara prob me BF

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Medlem

Smoke är så himla roligt att köra med när man anfaller på Rush, lite för kul för jag glömmer att skjuta folk så slutar med lite sämre K/D

Visa signatur

Woot!

Permalänk
Medlem

Igår när jag startade datorn och hoppade in på en server så laggade spelet?
Jag har inte ändrat några inställningar, varken i spelet eller i grafikkortets inställningar.
Har aldrig haft några problem förr, men jag testade säkert 10 servrar med samma resultat på varje server.

Det flöt på 3 sekunder sen laggade det till en snabbis, och höll på så hela tiden.
När jag hoppar i spelet så kändes det som att man svävade också.

Någon som har en idé om vad det kan vara?

edit:
spec
Q6600
8800GT 512
2GB Ram

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Haha, underbart! Alldeles nyss så stod jag och försökte levla Recon och så "mortarade" jag en stig för jag SÅG att en tank skulle köra där om 3-5 sekunder. Bredvid mig står en Engineer med raket på ryggen, JAG HAR SPOTTAT TANKEN OCH SKRIKER I CHATTEN ATT HAN SKA DÖDA TANKEN!!!!!

Han säger "noob stfu u only kill tnaks w tanks".

Good times!

Oh! Det är också roligt när man som attacker tar upp ett Recon-kit(av en eller annan anledning) som har C4?!?!? De står alltså 3 mil bort med _C4_ när det mest logiska är att välja mortar och hålla motståndarens MCOMs under eld när dessa är aktiverade.

Det här spelet borde ha en varning "Bör ej spelas av personer med svagt hjärta" - Men men, det är hemskt roligt i varje fall!

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard

Han säger "noob stfu u only kill tnaks w tanks".
[/B]

Förklarar varför alla springer på me CG.
Jäklar vikken noob ja e, har säkert förstört hundra tanks med RPG

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
Igår när jag startade datorn och hoppade in på en server så laggade spelet?
Jag har inte ändrat några inställningar, varken i spelet eller i grafikkortets inställningar.
Har aldrig haft några problem förr, men jag testade säkert 10 servrar med samma resultat på varje server.

Det flöt på 3 sekunder sen laggade det till en snabbis, och höll på så hela tiden.
När jag hoppar i spelet så kändes det som att man svävade också.

Någon som har en idé om vad det kan vara?

edit:
spec
Q6600
8800GT 512
2GB Ram

Jag spelade innan i dag laggade som fan alla servrar som jag provade att spela på? Vet inte vad det beror på?

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick-li
Förklarar varför alla springer på me CG.
Jäklar vikken noob ja e, har säkert förstört hundra tanks med RPG

Står väl i description att RPG är en Anti-tank raket?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Står väl i description att RPG är en Anti-tank raket?

borde vell ha skrivit engineer

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick-li
borde vell ha skrivit engineer

Killen jag gafflade med menade dock att man bara kan kontra tanks med en annan tank

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Kör man engineer så spränger man tanks, jag gör det oavsett vilket raketgevär jag har, CG funkar faktiskt rätt bra på dem om man träffar rätt.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

C4 e ju det självklara valet som recon. Fast sen att jag aldrig kör recon som man "borde" (sitta i en buske typ ) är ju en annan sak. Jag lirar typ semi-automat puffrorna med rödpunkt o kör närstrid o plockar tanksen med C4

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIller-Valle
C4 e ju det självklara valet som recon. Fast sen att jag aldrig kör recon som man "borde" (sitta i en buske typ ) är ju en annan sak. Jag lirar typ semi-automat puffrorna med rödpunkt o kör närstrid o plockar tanksen med C4

Beroende på bana: Brukar gömma mig i buskarna o täcka M-coms så ingen kommer fram, lyckas ganska bra.

Eller så kör jag close up battle med 4x scope, riktigt lätt att ta ner folk.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Jag har grova grafikfel och nej, jag har inte crossfire utan ett vanligt HD5770. Har provat allt från drivrutin 10.1 till 10.3.

Spelet ser ut enligt följande:

Jag har sökt med ljus och lykta och provat det mesta i inställningsväg men grafikfelen vägrar försvinna. Är det någon här inne som har stött på samma problem och lyckats få bort dom?

Systemet ser ut enligt följande:
E4300@3.0
Asus P5B-E Plus
2Gig RAM
XFX HD5770

Demot funkade klockrent men något har hänt sedan de släppte hela spelet.

EDIT: Grafikbuggarnas utseende ändrats när jag gör förändringar i grafikinställningarna, allt från AA till detaljrikedom.

Skulle uppskatta tips och råd om vad jag kan tänkas prova för att få bort dom.

Tack på förhand

//Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

länge sen du dammat ur datorn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovard
Killen jag gafflade med menade dock att man bara kan kontra tanks med en annan tank

Sarkasm

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Musslan: Kör du i window mode ?

Permalänk
Medlem

Om du syftar på window mode så som i förminskat fönster så nej.
Syftar du på något annat får du gärna förklara.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av topfuel
8000 serien har det problemet, thats the way it is i think

Det är inte en 8000 serien bugg jag använder 8800gts 320mb det är samma kort som du har bara mindre minne och jag har ingen sådan bugg.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Musslan
Jag har grova grafikfel och nej, jag har inte crossfire utan ett vanligt HD5770. Har provat allt från drivrutin 10.1 till 10.3.

Spelet ser ut enligt följande:

http://pici.se/pictures/RqdvgBZIQ.jpg

Jag har sökt med ljus och lykta och provat det mesta i inställningsväg men grafikfelen vägrar försvinna. Är det någon här inne som har stött på samma problem och lyckats få bort dom?

Systemet ser ut enligt följande:
E4300@3.0
Asus P5B-E Plus
2Gig RAM
XFX HD5770

Demot funkade klockrent men något har hänt sedan de släppte hela spelet.

EDIT: Grafikbuggarnas utseende ändrats när jag gör förändringar i grafikinställningarna, allt från AA till detaljrikedom.

Skulle uppskatta tips och råd om vad jag kan tänkas prova för att få bort dom.

Tack på förhand

//Simon

Usch, det låter inge vidare. Är det hela tiden så här? Polaren har ett XFX HD5770 och det fungerar riktigt bra tillsammans med de senaste drivrutinerna i win764. I övrigt kör han en AMD men det borde inte spela någon roll tycker jag. Är ditt kort klockat? Har du provat att byta mellan DX9,10 eller 11? Kollat värmen? Är det likadant i multiplayer?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Catalyst 10.5 BETA är här och fixar laddningstider och flimmrande bla
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Edit: Endast minskade laddningstider i DX10.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Medaljer

Ingen som vet nån sida där dom visar hela medalj systemet va man skall göra för att få guldmedaljer silver mm, vet att man kan se under sin stats men inte hur man får gud och silver osvl

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Usch, det låter inge vidare. Är det hela tiden så här? Polaren har ett XFX HD5770 och det fungerar riktigt bra tillsammans med de senaste drivrutinerna i win764. I övrigt kör han en AMD men det borde inte spela någon roll tycker jag. Är ditt kort klockat? Har du provat att byta mellan DX9,10 eller 11? Kollat värmen? Är det likadant i multiplayer?

Eftersom jag kör XP så kan jag enbart köra Dx9.
Jag har inte klockat och värmen ligger på de nivåer som är normala.

Dock löste sig allting då jag gick in i CCC och pillade lite. Jag kan inte säga till 100% vad det var som störde men det kan vara Catalyst AI som var avstängd.

BC2 verkar vara mycket känsligt mot inställningar i CCC då jag fick alla möjliga grafikfel beroende på inställningar.

Så nu går det att lira utan några synbara fel iaf

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exittor
Hur ändrar man storleken på sikten, går det?

I settings.ini kan du justera fov (field of vision), standard satt till 55
...Om det nu var det du menade...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk

Re: Medaljer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
Ingen som vet nån sida där dom visar hela medalj systemet va man skall göra för att få guldmedaljer silver mm, vet att man kan se under sin stats men inte hur man får gud och silver osvl

Med vanliga vapen så är det:
25 Kills = Brons
50 Kills = Silver
100 Kills = Guld
10 Guld = 1000 Kills = Platinum

Med Gadgets som Launchers och kniv och liknande så gäller:
10 Kills = Brons
25 = Silver
50 = Guld
10 Guld = 500 Kills = Platinum

Permalänk

Re: Re: Medaljer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TonyTigern
Med vanliga vapen så är det:
25 Kills = Brons
50 Kills = Silver
100 Kills = Guld
10 Guld = 1000 Kills = Platinum

Med Gadgets som Launchers och kniv och liknande så gäller:
10 Kills = Brons
25 = Silver
50 = Guld
10 Guld = 500 Kills = Platinum

Samma tonytiger jag bjöd in till swedvdr för 2år sen?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

Skriver för en annan nu men bör ha den information som krävs för att beskriva problemet.

Jag har nyligen köpt BfBC2 och installerat det(dock utan PB). Det fungerar att starta upp och i det läget är det dugligt. Dock får jag problem när jag går in på MP-servers. Jag väljer en server och går in, väntar cirka 20 sekunder för att sedan upptäcka att ljudet laggar till och spelet stängs ner. Det kommer inte upp några meddelanden eller error-saker av något slag, stängs bara ner lite halvt random. Det är en legitim kopia(se:köpt).

Hur löses detta problem?
Har ej kollat igenom tidigare trådar/denna tråd då jag er har tid just nu, men då spelet knappast vart problemfritt lär folk haft liknande problem.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, var hittar jag settings filen? Är ju som bortblåst...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Snabb fråga, var hittar jag settings filen? Är ju som bortblåst...

My documents/My games/bfbc2 - settings.ini

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Thank you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Catalyst 10.5 BETA är här och fixar laddningstider och flimmrande bla
http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Edit: Endast minskade laddningstider i DX10.

Var tog 10.4 vägen?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Skriver för en annan nu men bör ha den information som krävs för att beskriva problemet.

Jag har nyligen köpt BfBC2 och installerat det(dock utan PB). Det fungerar att starta upp och i det läget är det dugligt. Dock får jag problem när jag går in på MP-servers. Jag väljer en server och går in, väntar cirka 20 sekunder för att sedan upptäcka att ljudet laggar till och spelet stängs ner. Det kommer inte upp några meddelanden eller error-saker av något slag, stängs bara ner lite halvt random. Det är en legitim kopia(se:köpt).

Hur löses detta problem?
Har ej kollat igenom tidigare trådar/denna tråd då jag er har tid just nu, men då spelet knappast vart problemfritt lär folk haft liknande problem.

Två saker du måste göra, vet inte om det hjälper dig men du måste göra detta:
* Uppdatera spelet genom att köra BFBC2Updater.exe som finns i katalogen där du installerat spelet.
* Installera punkbuster, gå in på evenbalance.com och hämta det.