Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harproblemmedata
Hur fasiken joinar jag en server om jag bara har ip't till servern?

1. Du går in på http://www.gametracker.com/ och söker på IP'n.
2. Skriv ner namnet på servern (exempel Korv med Mos)
3. Starta spelet och sök på Korv med Mos.
4. Joina.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
Är det bara jag som stör mig på att man ibland får ett annat vapen när man blir återupplivad av medic?
Tar man det vapnet som ligger närmast eller varför blir det så?
Störigt...

Det är ju för att nån annan byter utrustning med dig innan du blir återupplivad.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Med tanke på trådens namn så, tänkte inte lägga till flera tusen på min friendlist.

Stör mig som fan på när medic's spam ressar en, så dör man av samma kille 3 gånger till. Speciellt när man finslipar sin setup. Också kan man inte skriva när man är död. Så in i helvete störigt ;/

Been there

Vi kanske borde skaffa en namninsamling till Dice där vi säger att vi vill kunna skriva när vi är döda? Iaf till gruppen och laget.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Skriva till andra som är döda isåfall.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Är det bara jag som har problem med att jag inte ser något när jag använder stationära maskingevär med sköld? Hålet man ska titta i sitter för långt ner å siktet sitter typ 10 cm över hålet upp i skölden. Gör jag något fel eller ?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Kanske nån fov-inställning du gjort?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TreD
Kanske nån fov-inställning du gjort?

Jag har ändrat till 90, men det var konstigt innan också...

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saandberg
Jag har ändrat till 90, men det var konstigt innan också...

/S

det är en bugg med Dx9, byt till dx10 så borde du se genom "skölden"

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Jag blir fortfarande disconnected. Går det att fixa?

Har uppdaterat punkbuster.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
1. Du går in på http://www.gametracker.com/ och söker på IP'n.
2. Skriv ner namnet på servern (exempel Korv med Mos)
3. Starta spelet och sök på Korv med Mos.
4. Joina.

KorvmedMos har jag som nätverksnamn på spel burken ^^

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Någon mer än jag som har problem med att registrera mig som veteran? Skriver in min gamla uppgifter, men varken BF2, BF2142 eller BF1 vill fungera.

Jag tänkte lägga till BF2142 idag men när jag gick in på veteran sidan fick jag "We're updating the Veteran's program.

The Veteran's website will be unavailable during the update."

Permalänk
Medlem

Står säkert redan i tråden men kan inte hitta det.

Har problem med att jag inte kan lägga till fav. servrar eller se min history. Någon lösning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Jag tänkte lägga till BF2142 idag men när jag gick in på veteran sidan fick jag "We're updating the Veteran's program.

The Veteran's website will be unavailable during the update."

Du måste gå in här: http://battlefieldbadcompany2.com/login

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
KorvmedMos har jag som nätverksnamn på spel burken ^^

Haha

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har extremt mycket problem med hög latency, 9 av 10 rundor så går min latency upp och ner hela tiden. Ena stunden har jag 100 och det går utmärkt att spela, sen helt plötsligt har jag 200+ och det blir helt ospelbart.

Någon som har samma problem?

Awesome spel när det inte laggar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwntus
Har extremt mycket problem med hög latency, 9 av 10 rundor så går min latency upp och ner hela tiden. Ena stunden har jag 100 och det går utmärkt att spela, sen helt plötsligt har jag 200+ och det blir helt ospelbart.

Någon som har samma problem?

Awesome spel när det inte laggar.

Exprementera med rendahead

OT vetranstatus grejen funkar igen.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tretton37
Exprementera med rendahead

OT vetranstatus grejen funkar igen.

Tack för svaret! Men vad är rendahead?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwntus
Tack för svaret! Men vad är rendahead?

Renderahead är en inställning som finns i dokument > BFBC2 > Settings.ini

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Renderahead är en inställning som finns i dokument > BFBC2 > Settings.ini

Ah. Lite dumt av mig att inte ställa frågan i mitt föregående inlägg, men vad gör den funktionen exakt? Ska den ha ett lägre eller högre tal för att lagget ska försvinna?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwntus
Ah. Lite dumt av mig att inte ställa frågan i mitt föregående inlägg, men vad gör den funktionen exakt? Ska den ha ett lägre eller högre tal för att lagget ska försvinna?

Lezziter som skrev innan vad den gör blädra 2-3 sidor bak och det är bara att exprementera / googla.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
1. Du går in på http://www.gametracker.com/ och söker på IP'n.
2. Skriv ner namnet på servern (exempel Korv med Mos)
3. Starta spelet och sök på Korv med Mos.
4. Joina.

Jag har försökt hitta "Battlefield Gotland #01 All Maps 24/7 RANKED" men hittar det aldrig. Även sökt på bara "Gotland" och hittar inget.

Permalänk
Medlem

Många som har problem med blinkade texturer osv? Behöver starta om datorn för att skiten ska fungera igen.

Allting flyter på tills spelet flyter, skärmen får får några gröna sträck som försvinner när spelet stängs ner. När det väl stängs ner knasar grafiken i alla program.

Senaste drivrutinerna. Systemet i sign.

Permalänk
Medlem

Någon annan som måste döda processen för att stänga ner spelet? Det hänger sig när jag trycker exit game, hahah.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Någon annan som måste döda processen för att stänga ner spelet? Det hänger sig när jag trycker exit game, hahah.

Jag me!
Lite störande, bara lite....

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Många som har problem med blinkade texturer osv? Behöver starta om datorn för att skiten ska fungera igen.

Allting flyter på tills spelet flyter, skärmen får får några gröna sträck som försvinner när spelet stängs ner. När det väl stängs ner knasar grafiken i alla program.

Senaste drivrutinerna. Systemet i sign.

Ja hela tiden, vattnet blinkar hela tiden för mej, välldigt störigt, annars inget fel på grafiken. Nån som vet en lösning? Funkar likadant om jag startar om datorn. likadant på dx9 och dx10.
Kör med dx10 tycker det flyter på bättre och stabilare, När jag körde med dx9 så kunde spelet bara stängas av/hänga sig bara så där.

Kör med 4850 CF med senaste 10.3 drivrutinen

Permalänk

Hur många är det som har problem med lagg? Jag kör på PC med HD 5870 och i7 processor. De första dagarna så funkade allting kanon, men sen gårdagen så är det i princip ospelbart... Jag typ förflyttas automatiskt hit o dit och kan knappt styra gubben. Min dator klarar av BC2 lätt så det är inte där problemet ligger. Är det servrarna eller kanske min internetuppkoppling? Jag har sökt runt lite men hittar ingen konkret lösning...

Permalänk
Medlem

Nu stängdes spelet ner och det stod

"grafikkortsdrivrutinen AMD har slutat fungera... "

Väldigt underligt..

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AIIN
Nu stängdes spelet ner och det stod

"grafikkortsdrivrutinen AMD har slutat fungera... "

Väldigt underligt..

Det har jag också fått ett par gånger, väldigt konstigt. Synd att just detta toppenspel ska drabbas av såna otroliga problem.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Det har jag också fått ett par gånger, väldigt konstigt. Synd att just detta toppenspel ska drabbas av såna otroliga problem.

Mjo men det förstör precis allting med spelet om man måste dra reboot vart tredje spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harproblemmedata
Jag har försökt hitta "Battlefield Gotland #01 All Maps 24/7 RANKED" men hittar det aldrig. Även sökt på bara "Gotland" och hittar inget.

Kolla så du inte kryssat i "Not full" eller "Not empty".

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle in å spela nyss men varje server jag joinar så har alla unlocks försvunnit och efter ca 20 sec kickas jag och det står bara "You have been kicked from the server"

Vad har hänt??!!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64