Den stora hackintoshtråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av penna_ha:

Grin gråt. Häftiga saker har häftiga priser. Har du inte råd, kan du inte rättfärdiga priset, så låt bli.
Datorn i sig köptes 2006 för 25 000 :- och maxar spel än idag, dock uppgraderat till 5870.

För övrigt kostar inte Xeon mer än desktop.

Det är exakt därför det finns en Hackintoshtråd. Du behöver inte vara i den här tråden, och du ska inte säga åt mig vad jag vill göra med min dator jag byggt själv. Tack.

Xeon kanske inte kostar mer än desktop, men med Apple gör det det.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sagt att det är fel att köra hackintosh. Jag har själv byggt en. Däremot säger jag att man inte alls får samma användarupplevelse som med riktig Mac. Då svarade du bara med att klanka ner på priset. Då säger jag att du inte behöver köpa en om det är för dyrt. Men faktum kvarstår att real deal > hack oavsett till pris.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk

Jipiiiiiiiieeeeee. Har provat att installera mac på mina pc ett antal gånger och då menar jag ett antal och sen idag så hoppade det plötsligt igång. Allt verkar funka precis som det ska förrutom det inbyggda ljudet. Kan man fixa det på nåt sätt eller kan ja installera nåt pci kort o prova. Ja har ett soundblaster audigy 2 och ett audigy 2 zs. Kan nått av dom funka tro.

Permalänk

Ville bara uppdatera att ljudet verkade funka så allt verkar funka out of the box om man nu säger så så nu ska ja bara sätta i lite mer minne i burken sen ska ja ge mig på nästa dator o se om ja lyckas där också.

Permalänk
Medlem

har installerat mac osx 10.5.6 på min hp 6148sc allt funkar:)

Permalänk
Medlem

bytte dock grafikkort och nätagg grafikkortet är ett x1900xt ati som jag hade hemma
nätagget är ett fsp group 500w

Permalänk
Medlem

Hur är det med H55, är den hackintosh kompatibel? Syftade på, Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX - Inet.se .

Permalänk
Medlem

Läs här tonymacx86 Blog . Ska fungera utmärkt.

Skrivet av HeeK:

Hur är det med H55, är den hackintosh kompatibel? Syftade på, Gigabyte GA-H55N-USB3 Mini-ITX - Inet.se .

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

Är det tillåtet att diskutera Mac OS X virtuellt, att köra den i t.ex. VirtualBox? Man får köra den i VMware, eller?

Permalänk
Medlem

Kan man installera OSX till Asus Z53E ??

Någon som vet eller har kunskap ifall det går och om det går... i så fall vilken version av OSX ska jag installera på min bärbara dator:

Asus Z53E
Intel Core Duo 2 Cpu T5250 @ 1,5GHz

Motherboard:
model: Asus F3E
Chipset: intel GM965

Memory:
DDR2-667/CL5 4GB

Graphics:
Mobile Intel 965 Express Chipset Family
Memory: 448 MBytes

320GB HD

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNoone:

Någon som vet eller har kunskap ifall det går och om det går... i så fall vilken version av OSX ska jag installera på min bärbara dator:

Asus Z53E
Intel Core Duo 2 Cpu T5250 @ 1,5GHz

Motherboard:
model: Asus F3E
Chipset: intel GM965

Memory:
DDR2-667/CL5 4GB

Graphics:
Mobile Intel 965 Express Chipset Family
Memory: 448 MBytes

320GB HD

Tack på förhand!

Snow leopard borde funka fint

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Någon som vet eller har kunskap ifall det går och om det går

Intel P55 (P55-GD65) Socket 1156
Intel Core i7 860 2,80GHz
Corsair XMS3 6gb 1333MHz
Asus ATI Radeon HD 5770 1GB

Visa signatur

P55-GD65 | i7 860@2,80 | DDR3 6GB | GTX 570 | Corsair PowerSupply 850W TX | HDD 1,5tb | Corsair SSD 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Snow leopard borde funka fint

Tack! då har jag kommit lite närmare...

Har du tips om hur man ska gå till väga med allt? Har snow leopard Retail skivan redan.

Permalänk
Medlem

Lyckades installera men sen får jag en hel rad av fel meddelanden...

inte lätt att tyda vad som är felet

Permalänk
Medlem

Funkar hackintosh på HP Compaq 6820s GR714ET - 2,0GHz DC 2GB 160GB DVD±RW 17" - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer?????????? Och hur gör man köper man bara en mac licens oc installerar?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Nu har jag knappt nån aning om vad det är jag ger mig in på, men jag såg tråden och blev intresserad. Betyder detta att man kan installera Mac OSX eller vad den korrekta termen är på vilken dator som helst? Fungerar det isåfall på:

ASUS F3Sr
Intel Core 2 Duo T5450 @ 1.66 GHz
ATI Mobility Radeon HD2400 128MB
4GB RAM

eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Medlem

ni som har fått det att funka, skiter sig installationen sig ofta vid uppdateringar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

ni som har fått det att funka, skiter sig installationen sig ofta vid uppdateringar?

Nej, jag sitter på en hackitosh just nu och apple update fungerar klockrent. Installationen har aldrig krånglat för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton00b:

Nu har jag knappt nån aning om vad det är jag ger mig in på, men jag såg tråden och blev intresserad. Betyder detta att man kan installera Mac OSX eller vad den korrekta termen är på vilken dator som helst? Fungerar det isåfall på:

ASUS F3Sr
Intel Core 2 Duo T5450 @ 1.66 GHz
ATI Mobility Radeon HD2400 128MB
4GB RAM

eller är jag helt ute och cyklar?

Hittade denna tråd... kanske kan hjälpa till.
The Official Asus F3 Series Notebook Thread! - InsanelyMac Forum

För mig fastnar det efter installationen och skulle vilja veta hur man tyder felmeddelanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNoone:

Hittade denna tråd... kanske kan hjälpa till.
The Official Asus F3 Series Notebook Thread! - InsanelyMac Forum

För mig fastnar det efter installationen och skulle vilja veta hur man tyder felmeddelanden

Tackar så hjärtligt! Ska testa detta efter att jag har plockat ihop min nya dator. Vill inte vara helt datorlös om jag ger mig ut på för djupt vatten.

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Medlem

Hade strul med att starta och det är nu löst med hjälp av "cpus=1 busratio=20" som jag skrev efter att jag hade tryck F8 och tadaaa nu lyckades jag äntligen starta Snow Leopard

CD,Mus,tangentbord, dualview och ljud fungerade direkt!

Nu är mitt problem trådlösa nätverkskortet som inte fungerar "Intel pro/wireless 3945ABG"

Downloads - Network - Intel 3945 (beta06) - Kexts.com

Hur installerar man ett KEXT? :/ jag tar och googlar

Permalänk
Medlem

Många som ger sig in på hackintosh nu ser man

Permalänk

fungerar det på intel p4

Visa signatur

P55-GD65 | i7 860@2,80 | DDR3 6GB | GTX 570 | Corsair PowerSupply 850W TX | HDD 1,5tb | Corsair SSD 64GB

Permalänk
Medlem

vilket är det bästa nvidia grafikkortet som fungerar(under 2000kr)?

vad jag har läst så skall geforce 280 GTX fungera, tankar?

Permalänk

Tjenare!

Har lite funderingar och hum om Hackintosh, mestadels om det skulle fungera i min lätt utdaterade "skrothög" ?

Mobo : Asus Rampage Formula X48 S775 (ROG)
Processor : Intel Core 2 Quad Q8200 2.33 @ 2.9 Ghz (luft)
Grafikkort : 4890CF
Minne : DDR2 PC6400 (:() Crucial Ballistix Tracer 2x2 gb
Ljudkort : Inget Borde väl funka med något skruttigt Creative Soundblaster ?

Tacksam för svar och tips!

Permalänk
Avstängd

Tjenna.
En kompis till mig håller på och ska bygga en hackintosh men vi vet inte riktigt om alla dom här delarna funkar bra till hackintosh.. packetet vi satt ihop hittils ser ut så här
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/---nydator.jpg

fast vi bytte ut moderkortet till Komplett.se - Gigabyte GA-X58A-UD7, X58 samt chassit till ett annat..

Skulle behöva lite hjälp om dom här delarna funkar bra tillsammans samt om det är något vi borde byta ut (personligen tycker jag att han ska köra på i5a men det vill inte han)

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Skrivet av Miggish:

Tjenna.
En kompis till mig håller på och ska bygga en hackintosh men vi vet inte riktigt om alla dom här delarna funkar bra till hackintosh.. packetet vi satt ihop hittils ser ut så här
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/---nydator.jpg

fast vi bytte ut moderkortet till Komplett.se - Gigabyte GA-X58A-UD7, X58 samt chassit till ett annat..

Skulle behöva lite hjälp om dom här delarna funkar bra tillsammans samt om det är något vi borde byta ut (personligen tycker jag att han ska köra på i5a men det vill inte han)

Han gör helt rätt i att köra i7 på den riggen tycker jag. i5 passar inte på moderkortet och det är snabbare ändå..

Rätta mig gärna om jag har fel men Snow Leopard är väl mycket kompatibelt med speciellt ny hårdvara ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xX Old.Cs.Scrub:

Han gör helt rätt i att köra i7 på den riggen tycker jag. i5 passar inte på moderkortet och det är snabbare ändå..

Rätta mig gärna om jag har fel men Snow Leopard är väl mycket kompatibelt med speciellt ny hårdvara ?

Men herregud du förstår väl om han kör i5 så kör han på ett p55 kort o 2/4 stickor..

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miggish:

Tjenna.
En kompis till mig håller på och ska bygga en hackintosh men vi vet inte riktigt om alla dom här delarna funkar bra till hackintosh.. packetet vi satt ihop hittils ser ut så här
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/---nydator.jpg

fast vi bytte ut moderkortet till Komplett.se - Gigabyte GA-X58A-UD7, X58 samt chassit till ett annat..

Skulle behöva lite hjälp om dom här delarna funkar bra tillsammans samt om det är något vi borde byta ut (personligen tycker jag att han ska köra på i5a men det vill inte han)

Kakewalk

Jag kör med samma moderkort, kolla sign, fungerar tjockt bra!

Permalänk

Har precis fått igång en ny hackintosh men den vill inte som jag vill.
Ja kan inte ladda ner program från tex download.com varje gång ja laddar ner ett program så kommer en grå gardin upp och säger att ja måste starta om datorn.
Nån som har en aning om vad problemet kan vara.