Permalänk

Koppla in hemmabiosystem?

Hej!

Jag har köpt ett hemmabiosystem till min far som fyller år snart. Han är bortrest så jag tänkte överraska honom nu när han kommer hem

Dock så vet jag inte riktigt hur jag ska koppla in allting. Jag har kommit såpass långt att jag kan spela upp musik från en CD så att det hörs i alla högtalarna, men när jag ska kolla på TV så envisas ljudet med att bara komma från TV-högtalaren och inte från surroundhögtalarna. Jag har absolut ingen aning om jag behöver någon mer kabel eller om jag dragit någon kabel fel.

Här är en bild på hur TV:n ser ut bakifrån:

http://data.fuskbugg.se/skalman01/hitachi42pd6600.PNG

Och det här är hemmabiosystemet jag köpte:

http://www.sony.se/product/hcs-surround-kit---dvd-player/dav-...

Någon som vet hur jag ska koppla och vilka kablar jag behöver?

Tack på förhand

/ Rocky

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in Boxers TV box till förstärkaren? Lämpligt är att koppla in alla enheter till förstärkaren på lämpling ingång. Dock så skall TV kopplas in på förstärkarens utgång. Borde inte vara något problem. Läs manualen, det brukar stå hur du skall koppla in enheterna där ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JMicke
Har du kopplat in Boxers TV box till förstärkaren? Lämpligt är att koppla in alla enheter till förstärkaren på lämpling ingång. Dock så skall TV kopplas in på förstärkarens utgång. Borde inte vara något problem. Läs manualen, det brukar stå hur du skall koppla in enheterna där ...

Nej det har jag inte. Skall prova detta. Återkommer om det skiter sig Tack!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk

Nu har jag dragit så som du sa, och ljud har jag! Men det är väldigt lågt? När jag tar max på volymen så är det fortfarande lågt och ett ljust pipande ljud hörs i bakgrunden Någon aning vad det kan vara och hur jag får högre ljud?

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Hedersmedlem

Har du höjt ljudet på boxen eller förstärkaren? Den ena kan ju bara låg satt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Hade råkat mutat Nu funkar allt klockrent!

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex