Komplett´s nya 1337 Deal

Permalänk
Skrivet av fetakniven:

Bra erbjudande, riktigt bra erbjudande!

Fast ne.

Inget vidare erbjudande....Dom kunde väl iaf ta ett bättre chassi att ha rea på? :s

Permalänk
Medlem

Hade glömt bort 13:37 i dag
Tur att det bara var ett julgrans oj förlåt ett "Färdig moddat" Chassi
Priset var dok bra för dom som gillar den typen av chassin.
Min ej sido fönster Silverstone TJ06 kommer nog hänga med tills ATX är omodernt

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Fast ne.

Inget vidare erbjudande....Dom kunde väl iaf ta ett bättre chassi att ha rea på? :s

Fast fortfarande riktigt prisvärt, om du hittar något bättre med lika mycket möjligheter för 670 kr kan du säga till.
Nåväl om folk vill vara pessimister fine, säkert en anledning till att skriva att sitt eget chassi är så jvla mycket bättre också, som att folk bryr sig
Kan hålla med om att det inte är bra för sitt orginella pris, men samtidigt kostade det nu ~-670 kr och många blev nog glada även om just ni med era superduperbra chassin inte blev det, blev andra det.

Permalänk
Medlem

Visst var det en prisvärd deal idag, men chassit var ju så fult..

Permalänk
Medlem

Tur att man sov bort dagen och glömde att sätta klockan på ringning Klarar mig utan problem med mitt 800D samt Lian Li PC-60FN. Hoppas på något roligare nästa gång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har köpt nytt datorsystem och kollade bla på denna men lutade mer åt ett antec 900 eller 1200. Men sen såg jag Lancool K62 hos inet! Så köpte den pronto.

Stilrent chassi då jag tycker att detta från komplett var mer eum ungdoms chassi kanske =P

Visst har jag blå led fläktar men de passa in med Audrio pro högtalarna med blå dioder och stereon med blått =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Hur är det bra för dem..?

Jag trodde ju att butikerna ville att konsumenterna skulle ha pengar att ge till dem.

Jo, men när de sätter ett så lågt pris som de gör så tjänar de inte lika mycket per del...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Entusiast

Fan vad alla klagar, kan ni inte skicka mail till komplett eller ringa in och grina för att ni inte fick bra pris på just det NI ville ha. Säg att din pappa säkert är större än deras?! Prata med psykolog om ilskan inte lättar efter det...

Jag var inte i behov av processor eller hårddisk när det var de sakerna som gällde. Man får väl snällt vänta och hoppas att det just du behöver är nästa gång?

Sen heter det "färdigmodat", ett ord!

Permalänk
Moderator
Moderator

Nästa gång Komplett.se kör en sådan här kampanj så kan vi väl dra igång en omröstning om vad vi tror det kommer att bli?

På så sätt ser Komplett.se vad vi skulle vilja se...och kanske när de väljer mellan vilka grejer de lägger på kampanj, de kan ta vägledning från en sådan tråd? Ni vet ju att Komplett.se surfar på SweC forum.

Självklart lär vi inte kunna påverka dem till 100% men tja, de gör ju detta för att locka fler köpare till sin webbutik som säkert köper mer än bara erbjudandet

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

Hade glömt bort 13:37 i dag
Tur att det bara var ett julgrans oj förlåt ett "Färdig moddat" Chassi
Priset var dok bra för dom som gillar den typen av chassin.
Min ej sido fönster Silverstone TJ06 kommer nog hänga med tills ATX är omodernt

Bara för att det sitter en diodfläkt?

Skrivet av visa:

Fast fortfarande riktigt prisvärt, om du hittar något bättre med lika mycket möjligheter för 670 kr kan du säga till.

Är man ute efter ett fulltower och prioriterar luftflöde så är ju detta chassi finfint!

Måste försvara chassit men jag tycker utseendet är helt ok, dock kyler den riktigt fint och är väldigt luftig innuti Fan får rage snart på alla whiners, detta är ju det bästa som har hänt inom datorförsäljningen och jag är inte tjurig även fast jag har det chassit utan gillar kompletts stil!

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Skrivet av visa:

Fast fortfarande riktigt prisvärt, om du hittar något bättre med lika mycket möjligheter för 670 kr kan du säga till.
Nåväl om folk vill vara pessimister fine, säkert en anledning till att skriva att sitt eget chassi är så jvla mycket bättre också, som att folk bryr sig
Kan hålla med om att det inte är bra för sitt orginella pris, men samtidigt kostade det nu ~-670 kr och många blev nog glada även om just ni med era superduperbra chassin inte blev det, blev andra det.

Mja. Jag skulle hellre ta r2.
Och nej mitt chassi är inte mkt bättre än det här.
Sa bara vad jag jag tyckte.

Permalänk
Medlem

Om alla chassin sålde slut på 9 minuter så är det väl inget snack om att det var en uppskattad deal eller? Jag var själv på jakt efter ett nytt chassi, satt faktiskt och väntade på deras deal för att se vad det blev, men trots att det kom upp ett chassi så bestämde jag mig för ett R2 istället. Att _jag_ inte köpte detta chassit gör ju dock inte deras deal sämre, då dom gick som smör iallafall. Problemet är väl att dom som gnäller om hur dålig deal det var förväntar sig orealistiska saker.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Om alla chassin sålde slut på 9 minuter så är det väl inget snack om att det var en uppskattad deal eller? .

Det är väl nog ett uppskattat chassi om man är 15 år gammal och tycker det är coolt.

Permalänk
Medlem

Vad fasiken har ålder med saken att göra?
Köp inte den om det inte är din smak, men orka lyssna på folk som tror deras smak är bättre.
Jag är 25 och tycker det chassit är snyggt som fan, enda skälet till varför jag inte köpte det var bristen av fläktfilter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Mja. Jag skulle hellre ta r2.
Och nej mitt chassi är inte mkt bättre än det här.
Sa bara vad jag jag tyckte.

Ursäkta om du kände dig speciellt utsatt, men jag menade det som en svar i helhet.
Och visst får du säga vad du tycker men vad för nytta är det att klaga när det säkert sitter flera swec medlemmar som är riktigt glada över sitt köp
-
Blir riktigt trött på folk som säger att deras saker är så mycket bättre, jag är inte ens nära 15 och jag tycker att detta var en bra deal.
50% rabatt på datorkomponenter & kringutrustning kommer alltid att upskattas!

Permalänk
Komplett.se

Vi vill tacka för den enorma anstormning vi fick denna gång. Denna gång sålde vi slut huvuderbjudandet på strax över 9 minuter men som vanligt så lönar det sig att hålla utkik efter våra banners då det kanske dyker upp fler grymma erbjudanden framöver

Som ni ser så är huvuderbjudandet över, men det slutar inte där. För Er som är på jakt efter ett stort chassi med mycket bra kylningsmöjligheter (för exempelvis för dubbla GTX 4XX eller HD 5970) så har ni möjlighet att köpa HAF 932 veckan ut med 20% rabatt. Detta är ett erbjudande som är direkt för Er här på Sweclockers så passa på, på måndag försvinner erbjudandet. http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=4000

Skrivet av Lan:

Nästa gång Komplett.se kör en sådan här kampanj så kan vi väl dra igång en omröstning om vad vi tror det kommer att bli?

På så sätt ser Komplett.se vad vi skulle vilja se...och kanske när de väljer mellan vilka grejer de lägger på kampanj, de kan ta vägledning från en sådan tråd? Ni vet ju att Komplett.se surfar på SweC forum.

Självklart lär vi inte kunna påverka dem till 100% men tja, de gör ju detta för att locka fler köpare till sin webbutik som säkert köper mer än bara erbjudandet

Som sagts tidigare så vill vi gärna veta vad våra kunder tycker. Tveka inte att maila, skicka ett PM eller meddela oss på något annat sätt.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellspawned:

vad fasiken har ålder med saken att göra?
Köp inte den om det inte är din smak, men orka lyssna på folk som tror deras smak är bättre.
Jag är 25 och tycker det chassit är snyggt som fan, enda skälet till varför jag inte köpte det var bristen av fläktfilter.

+1

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zpnk:

Fan vad alla klagar, kan ni inte skicka mail till komplett eller ringa in och grina för att ni inte fick bra pris på just det NI ville ha. Säg att din pappa säkert är större än deras?! Prata med psykolog om ilskan inte lättar efter det...

Jag var inte i behov av processor eller hårddisk när det var de sakerna som gällde. Man får väl snällt vänta och hoppas att det just du behöver är nästa gång?

Sen heter det "färdigmodat", ett ord!

Men shit, väx upp, du kan ju i alla fall försöka skriva vettiga inlägg. Sen skulle jag säga att "moddat" stavas med två "m".

Skrivet av Hellspawned:

Vad fasiken har ålder med saken att göra?
Köp inte den om det inte är din smak, men orka lyssna på folk som tror deras smak är bättre.
Jag är 25 och tycker det chassit är snyggt som fan, enda skälet till varför jag inte köpte det var bristen av fläktfilter.

Klart att ålder har mycket med saken att göra, det är till unga gamers som den här serien riktar sig främst till. Folk som vuxit upp brukar oftast vilja ha lite mer stilrena datorer.

Skrivet av Sper:

Stilrent chassi då jag tycker att detta från komplett var mer eum ungdoms chassi kanske =P

Fjortis-chassie tror jag är ordet som du letar efter

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Avbokade min beställning! Åsikter i tråden har även fått mig att fundera på om ett chassi inte kan vara både vackert och funktionellt!

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Vet någon när nästa komplett 1337 deal blir av ?

MVH Oskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiScout:

Vet någon när nästa komplett 1337 deal blir av ?

MVH Oskar

Vill gärna veta samma, hur ofta brukar dom ha 1337 deals?

Skrivet av Tuttfia:

Avbokade min beställning! Åsikter i tråden har även fått mig att fundera på om ett chassi inte kan vara både vackert och funktionellt!

Enligt ganska många sidor kyler den grymt bra. Och hur chassit ser ut? Jag tycker iaf att det är snyggt som fan.

Permalänk
Medlem

Om vill kyla datorn bra stoppar du den i frysen, man ska inte behöva skämmas hemma när polare kommer och ser man köpt ett fjortischassi heller....

Komplett hade väl så många i lager eller deras distributör att man valde dumpa chassit genom en 1337 deal, på det sättet blev dom av med lagret för jag tror detta chassi var rätt svårsålt tidigare.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av DiScout:

Vet någon när nästa komplett 1337 deal blir av ?

MVH Oskar

Om det blir några fler erbjudanden så är det inte något som vi utannonserar i förväg, plötsligt finns det bara en banner med en nedräkning, kanske i morgon, kanske om ett år

Skrivet av Likvid:

Om vill kyla datorn bra stoppar du den i frysen, man ska inte behöva skämmas hemma när polare kommer och ser man köpt ett fjortischassi heller....

Komplett hade väl så många i lager eller deras distributör att man valde dumpa chassit genom en 1337 deal, på det sättet blev dom av med lagret för jag tror detta chassi var rätt svårsålt tidigare.

Faktum är att HAF 932 inte är något svårsålt chassi men vi ville ge våra kunder en chans att göra ett riktigt klipp på ett populärt chassi.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Det var ju en bra deal, men det är ett för stort chassi för min smak, får inte plats under mitt skrivbord
hade det istället varit HAF 922 hade jag nog slagit till

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite för jag undrar om andra har fått sina chassin/ordrar? Man kan ju förstå att komplett har mycket att göra å det kan ta någon extra dag. Men nu verkar det vara problem med posten som fick paketet registrerat i måndags. Har haft följande status sen dess:

19 apr kl 19:01
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.

sen står det längre upp : Störningsinformation
På grund av att svenskt och delar av Europas luftrum är stängt har vi störningar i postdistributionen till, från och inom hela Sverige.

kanske är lite otålig men jag beställde ju andra grejer också så vill ju ha grejerna snart :<

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsal:

lånar tråden lite för jag undrar om andra har fått sina chassin/ordrar? Man kan ju förstå att komplett har mycket att göra å det kan ta någon extra dag. Men nu verkar det vara problem med posten som fick paketet registrerat i måndags. Har haft följande status sen dess:

19 apr kl 19:01
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Kom ihåg att ta med dig din SMS-avisering eller avi samt legitimation när du ska hämta ut din försändelse.

sen står det längre upp : Störningsinformation
På grund av att svenskt och delar av Europas luftrum är stängt har vi störningar i postdistributionen till, från och inom hela Sverige.

kanske är lite otålig men jag beställde ju andra grejer också så vill ju ha grejerna snart :<

Jag har fått mitt chassi till hämtbutiken i Malmö dock har jag inte möjlighet att hämta det förrän på fredag. Tänker inte sitta på bussen med ett chassi i denna storlek ^^

Så typiskt svenska alla är i denna tråden, helt underbart att läsa. Kul att folk har åsikter iofs, men måste ändå säga att för det priset dom sålde det för finns det inte något bättre chassi. Eller har jag missat något kanske?

Får hoppas att nästa erbjudande blir på Corsairs cpu vattenkylning :)!, det hade gjort min dag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Shit vilka, omogna kanske vi ska kalla dom?, personer som whinar och bölar ut i den här tråden.
Tycker inte på nåt sätt att det är irriterande över att folk inte fattar när dom har chansen att göra en bra deal, snarare rätt underhållande. Sen om produkten inte tilltalar en eller att man kanske inte heller behöver en? så är ju det ju inget att snacka om.
"shit vilket kasst erbjudande, kunde dom inte satt en Intel X25 80GB SSD för typ halva priset" är orden från majoriteten av dom som klagar här inne.
Snälla ta och väx upp lite och lär er uppskatta dom små erbjudnade i livet.

För övrigt tycker jag Komplett ska ha stor cred som är lite kreative och anordnar såna här typer av jippon/erbjudanden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Jag har tidigare beställt ifrån Komplett, och varit nöjd med pris och leveranstider. Det här var den första 1337 dealen jag sett och jag förstod inte att den endast varade i några minuter? När jag skulle beställa den så bad hemsidan att jag skulle logga in för att köpa varan. När jag väl loggat in och skulle beställa chassit (HAF 932) så hade rabatten sänkts till -20 % Jaha..... Kul... Då sket jag i att beställa från Komplett. Jag hade ingen aning om att erbjudandet gällde under en sådan kort tid. Jag tycker att Komplett ska berätta i förväg TYDLIGT att erbjudandet endast gäller under en 60 minuter eller liknande... Nu har jag beställt samma chassi ifrån en konkurrent istället för ett par hundra kronor extra. Jag tycket att det är kul att Komplett har bra erbjudanden, men berätta gärna i förväg hur länge ni har erbjudandet. Det är ju ingen hemlighet att jag som konsument beställer varor från den som har bäst pris och service, men även leveranstid och TYDLIGA villkor är viktigt för mig. För övrigt så tycker jag bra om Komplett, då de har ett mycket brett sortiment och bra priser på det mesta. Men denna gång så förlorade Komplett en kund...

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Realgunsmoke:

Jag har tidigare beställt ifrån Komplett, och varit nöjd med pris och leveranstider. Det här var den första 1337 dealen jag sett och jag förstod inte att den endast varade i några minuter? När jag skulle beställa den så bad hemsidan att jag skulle logga in för att köpa varan. När jag väl loggat in och skulle beställa chassit (HAF 932) så hade rabatten sänkts till -20 % Jaha..... Kul... Då sket jag i att beställa från Komplett. Jag hade ingen aning om att erbjudandet gällde under en sådan kort tid. Jag tycker att Komplett ska berätta i förväg TYDLIGT att erbjudandet endast gäller under en 60 minuter eller liknande... Nu har jag beställt samma chassi ifrån en konkurrent istället för ett par hundra kronor extra. Jag tycket att det är kul att Komplett har bra erbjudanden, men berätta gärna i förväg hur länge ni har erbjudandet. Det är ju ingen hemlighet att jag som konsument beställer varor från den som har bäst pris och service, men även leveranstid och TYDLIGA villkor är viktigt för mig. För övrigt så tycker jag bra om Komplett, då de har ett mycket brett sortiment och bra priser på det mesta. Men denna gång så förlorade Komplett en kund...

Detta erbjudande är som alla andra liknande som varit, och som andra butiker har med (t.ex. Elgiganten).
Dvs det gäller så länge lagret räcker, de 107 chassin som fanns tog således slut på 9min eftersom det var en så populär produkt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag har nu ett micro tower och när jag såg detta erbjudande tänkt jag "Det skulle vara skönt att ha ett stort chassi för en billig peng istället för ett litet chassi som är omöjlig att arbeta i". Det gäller ju bara ~670kr och vill jag ha ett nytt senare så har jag verkligen inte förlorat på att köpa detta chassi. Därför beställde jag ett och får det idag

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå