bästa sättet att fästa dämpningsmattor på bitumen?

Permalänk
Medlem

bästa sättet att fästa dämpningsmattor på bitumen?

tja

ja som rubriken lyder, vilket är de bästa sättet att fästa dämpningsmattor på bitumen? sånnadär i skumgummi från biltema.

dubbelhäftandetejp eller lim? ifall lim vilken typ av lim?

ska exprimentera med mitt antec 1200 imorrn byggblogg kmr.

mvh

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera spray lim, mycket enkelt och applicera och sitter bra om man gör det korrekt!

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...

Permalänk
Skrivet av DevizioN:

Skulle rekommendera spray lim, mycket enkelt och applicera och sitter bra om man gör det korrekt!

Spraylim är ganska kletigt skulle jag tro.

Själv använde jag dubbelhäftande tejp: http://www3.biltema.se/Kontor---Teknik/Kontorstillbehor/Tejp-...

Bygglogg: http://www.sweclockers.com/galleri/4970-ljuddampning-av-cm-ha...

Efter två månader sitter det kvar perfekt

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

hmm efter ja läste ditt galleri MR sandberg så kanske ja måste åka till biltema igen, hade mest tänkt o sätta bitumen för o täcka fönstret och alla små ventillhål o montera bort 200mm fläkten sen köra 2 fläktar fram o 2 bak, men ja köpte bara en bit bitumen 500x1000mm och så måste ja få tag på svart papper

Permalänk
Skrivet av contra:

hmm efter ja läste ditt galleri MR sandberg så kanske ja måste åka till biltema igen, hade mest tänkt o sätta bitumen för o täcka fönstret och alla små ventillhål o montera bort 200mm fläkten sen köra 2 fläktar fram o 2 bak, men ja köpte bara en bit bitumen 500x1000mm och så måste ja få tag på svart papper

Lycka till

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES