Permalänk

Ny mus, vilken?

Nu har min Razer copperhead gått sönder, så nu ska jag köpa mig en ny mus.

Men då är frågan vilken?

Vill ju hellst inte betala för mycket men pengar finns.

KRAV: Jag spelar BFBC2 så den ska prestera bra i fps spel och den ska vara bekväm att använda överlag

Shoot me down with suggestions

EDIT: Budget max ~700:-

Permalänk
Medlem

När min MX518 går sönder blir det iaf en deathadder.

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk

Vad har du för budget?

Funderar själv på att köpa antingen Steelseries Ikari eller Razer Deathadder Respawn. Båda ser iallafall jävligt sköna ut för handen! Om du känner för att lägga massor med pengar så är nog Qpad 5k the way to go.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Jag lägger nog max ~700 på en mus

Har kollat på Qpad'en och den verkar riktigt schysst!:)

Permalänk
Medlem

jag tycker att verbatims rapier v2 är sjukt skön ;o

Permalänk
Medlem

+1 Deathadder (Respawn)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

http://www.inet.se/artikel/6101545/qpad-5k-pro-gaming-musmatt...

Jag ser att man får med en musmatta på köpet, då säljer jag min nuvarande (Qpad Large Grin) till bror min för 200, då får jag en Qpad 5K för 550:- det är en riktigt bra deal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusDazE
http://www.inet.se/artikel/6101545/qpad-5k-pro-gaming-musmatt...

Jag ser att man får med en musmatta på köpet, då säljer jag min nuvarande (Qpad Large Grin) till bror min för 200, då får jag en Qpad 5K för 550:- det är en riktigt bra deal?

Det är en grymt bra deal!!! Slå till nu!!!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Om man ska ha en skön mus så måste man ha en sån här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=110377
Dock ingen gaming mus
Men det är väl många som rekommenderar http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94897 , hade tänkt att köpa en sån för ett tag sen, men det blev aldrig.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 sägs vara en riktigt bra och enkel mus som får jobbet gjort och håller länge. Det är ett säkert köp, men det finns bättre möss. Just nu har jag en vanlig Razer DeathAdder men deras Respawn är ju bra, men efter 3st Razer möss skulle jag prövat nått annat som Logitech eller svenska märket Mionix!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Kan säga att deathadder respawn är grym. Har den själv.

Men skulle jag lägga ~ 700 kr på en mus skulle det lätt bli Qpad 5k

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk

Har sett MX Revlolution, och den ser helt ohyggligt skön ut, så synd att den är trådlös. Dom mössen blir alltid så tunga. Men kör på Qpad musen tycker jag! Själv är jag väldigt osäker på Ikari vs Deathadder

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen
Har sett MX Revlolution, och den ser helt ohyggligt skön ut, så synd att den är trådlös. Dom mössen blir alltid så tunga. Men kör på Qpad musen tycker jag! Själv är jag väldigt osäker på Ikari vs Deathadder

Vägde min MX Revolution bara för skojs skull, 148g ^^ Är det mycket eller lite?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]

Permalänk
Medlem

Steelseries Ikari är riktigt skön kör cs, bfbd2 och diverse andra spel. Kör på optical versionen, tyckte att laser blev för dyrt, det som skiljer är att man mer valmöjligheter med dpi m.m på laser versionen.

Men steelseries ikari är skön som fan

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera razer imperator. Köpte en för ett tag sedan och har aldrig varit så nöjd med en mus förut.
Dock har den ökat i pris på sistone så jag vet inte om den får plats i din budget...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Det blir till att beställa Qpad 5K från inet, https://www.inet.se/artikel/6101545/qpad-5k-pro-gaming-musmat...

Där man får en musmatta på köpet, som min bror köper för 200:-

Så 550:- för en Qpad 5K, Ja tack!

Permalänk
Citat:

Det blir till att beställa Qpad 5K från inet, https://www.inet.se/artikel/6101545/qpad-5k-pro-gaming-musmat...

Där man får en musmatta på köpet, som min bror köper för 200:-

Så 550:- för en Qpad 5K, Ja tack!

Det blir nog bra :D:up:

Visa signatur

Permalänk

Qpad 5k är en dålig ide. Skitsensor.

Permalänk

Okej, utveckla?

Permalänk

Föreslår att du går och testar en massa olika, det är ju individuellt vad som känns bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, utveckla?

Grejen är att MikeHaggarKJ lyckats skapa omständigheter där musen G500 har stora problem med trackingen i cs när han kör med mycket låg sens (vilket han visar på en youtubevideo).
Efter detta säger han att alla möss som i grunden bygger på samma sensor (Xai, G9x, Xai, Qpad 5k, Mionix Naos mfl) är skit utan att ens ha testat dom.

Jag kan själv göra en youtubevideo med min Mionix Naos där jag använder så låg sens som 35 cm för en 180 gradersvändning i hög hastighet utan att få några problem med acceleration om detta nu verkligen skulle vara nödvändigt.

Själv skulle jag lyssna mer på de som verkligen använt och spelat med mössen du haft som alternativ. Mionix Naos är en av de möss som fått absolut bästa omdömen på marknaden, men även Qpad 5K är mycket prisad.

Som liten kuriositet såg jag för några dar sen en i Team fortress 2 communityt bekant spelare som av någon anledning la upp sitt viftande med Qpad 5K och superlåg sens (60 cm för en 360) :

http://www.youtube.com/watch?v=FlhSydlRbE4

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

Man får positiv acceleration med alla möss med Avago 9500 sensorn om man går över ca 1.2-1.5 m/s oavsett underlag. Om du vill kan jag köpa en Mionix Naos på Elgiganten i en dag, skapa en video som bevisar det och sedan lämna tillbaks den. Jag kan göra detsamma med Qpad 5k om dom har den musen där.

Förresten grundar jag inte bara detta på mina egna test, utan även test från andra människor med andra möss med samma sensor. Det är ingen slump at Xai har EXAKT samma problem. Testerna har givetvis gjorts i ett stort antal spel med alla inställningar man kan tänka sig.

Bra omdömen säger ingenting. 99% av de som recenserar möss är puckon som inte har den blekaste aning om vad de pratar om. Videon du länker bevisar ingenting. Man kan inte se om han får positiv acceleration så enkelt i en video, det är någonting man känner när man spelar och ser om man testar. Man skulle inte ens kunna se om han körde med lite mjukvaru-accleration på in en sådan video.
Som sagt kan jag bevisa att alla möss med 9500 sensorn har detta problem om du verkligen är så korkad att du inte vill tro på mig.

Permalänk
Medlem

Xai eller Deathadder. Kör Xai själv, kanon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikeHaggarKJ

Som sagt kan jag bevisa att alla möss med 9500 sensorn har detta problem om du verkligen är så korkad att du inte vill tro på mig.

Jag vore väl ändå bra korkad om jag inte trodde på mina egna ögon och vad jag själv testat för 5 minuter sedan och därmed är 100% säker på ?
Jag VET att det du säger inte stämmer.

Däremot betvivlar jag inte att det går att skapa omständigheter där man kan få problem, tex genom att använda någon dålig tygmatta, ha olämpliga inställningar i mjukvaran, drivrutinerna och operativsystem och annat.
Med min dator+ inställningar + matta + mus får jag inte problemen du beskriver. Det är fakta.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk

Ace edge 3200, billig och riktigt jävla skön

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

Nästa mus för min del blir nog en Qpad 5k, verkar skön

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag vore väl ändå bra korkad om jag inte trodde på mina egna ögon och vad jag själv testat för 5 minuter sedan och därmed är 100% säker på ?
Jag VET att det du säger inte stämmer.

Däremot betvivlar jag inte att det går att skapa omständigheter där man kan få problem, tex genom att använda någon dålig tygmatta, ha olämpliga inställningar i mjukvaran, drivrutinerna och operativsystem och annat.
Med min dator+ inställningar + matta + mus får jag inte problemen du beskriver. Det är fakta.

Jag vet att det inte har med underlag, datorn eller mjukvara att göra eftersom jag har testat med flera inställningar under flera olika underlag. Man får ALLTID den positiva accelerationen oberoende av vad man gör.

Jag ska köpa en Mionix Naos (som jag sedan lämnar tillbaks, elgigantens return policy ftw) och skapa en video som bevisar att den har exakt samma problem som alla andra möss med 9500 sensorn. Videon bör vara klar och upladdad innan veckan är slut, och jag skickar dig ett PM när du kan se den.

Förresten är tygmattan jag änvänder en QcK+ från Steelseries, om den är "dålig" eller inte får du själv avgöra.

Permalänk

Kan bara säga att Qpad 5K är den skönaste och bästa musen jag har ägt! Blev ett riktigt lyckat köp

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av MikeHaggarKJ:

Qpad 5k är en dålig ide. Skitsensor.

Jaha?

Inga problem här inte, bästa musen jag haft

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ni som säger att mus X är bästa musen ni har haft så får ni gärna säga vad ni ägt innan och har och jämföra med! Sitter själv med en MX518, dock har den nötts rätt fort och den föredetta svarta logitech loggan mitt på musen är numer silver.

Dock vet jag att logitech har sån förbannat bra support att man knappt vågat sig därifrån.. Nu kanske de är dags?

Visa signatur

I had a dream that I ate a giant marshmellow, i woke up and my pillow was gone...