Permalänk
Medlem

64 och 128 kommer säkerligen fungera också

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Jag har också kört med Artemis ett tag och det passar mig bra - inte för att jag upplevde några problem tidigare - men det är kul att testa andra

en sak som hände idag var dock att när jag kopplade in USB-sladden så hängde sig luren med den dialogen öppen framför låset - men låset förväntade sig ett svep...

blev en omstart sedan var det inte likadant igen...

min upptid försvann ju iallafall...men den slår inte min N1 på långa vägar

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

n00b

Hej!

Jag fattar inte så mycket av min hd2, och tyckte att det känns lämpligt att få reda på lite saker av er "experter".
Först och främst, hur installerar man saker som man laddar ner från xda-developers?
Sen så lyckas jag inte få över "bubblebreaker" och "solitare" till spel-fliken under start-menyn, hur gör man detta?
Sen har jag beställt surf-paketet medium från tele2 eftersom att min första telefon räkning hamlade på ca 2000kr. Någon som vet hur långt ett sådant räcker?
Tacksam för svar!

Mvh

Permalänk
Medlem

Re: n00b

Citat:

Ursprungligen inskrivet av steffen1337
Hej!

Jag fattar inte så mycket av min hd2, och tyckte att det känns lämpligt att få reda på lite saker av er "experter".
Först och främst, hur installerar man saker som man laddar ner från xda-developers?
Sen så lyckas jag inte få över "bubblebreaker" och "solitare" till spel-fliken under start-menyn, hur gör man detta?
Sen har jag beställt surf-paketet medium från tele2 eftersom att min första telefon räkning hamlade på ca 2000kr. Någon som vet hur långt ett sådant räcker?
Tacksam för svar!

Mvh

jag har tele2 small surfpaket, vilket ger mig 200 mb att surfa för, vilket motsvarar kolla aftonbladet 2500 ggr, kolla ca 70 youtube-klipp.

kolla upp hur många mb du kan surfa för.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Jag har också kört med Artemis ett tag och det passar mig bra - inte för att jag upplevde några problem tidigare - men det är kul att testa andra

Är så grymt sugen på att testa denna ROM, men innan jag tar reda på hur man gör för att få in den i telefonen (tycker det är sjukt rörigt med alla hspl, hsl etc, står olika saker överallt) så vill jag veta om du märker någon uppenbar skillnad i snabbhet, eller något annat som gör att artemis är så bra? Känns den inte uppenbart rappare tänker jag inte riskera att fucka upp telefonen och mista garantin.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att installera HSPL? Jag har för hög SPL version var hittar jag SPL 1.42.0000?

Edit: jag fixa det

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Dags att testa en ny ROM då jag kör på "stock" ROMet så att säga..

Antingen hade jag tänkt mig senaste från HTC eller Artemis. Ser att ett par kör med Artemis och då är den självklara frågan, Är det bra? Några större livshotatande buggar? Lätt att använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodeem:

Dags att testa en ny ROM då jag kör på "stock" ROMet så att säga..

Antingen hade jag tänkt mig senaste från HTC eller Artemis. Ser att ett par kör med Artemis och då är den självklara frågan, Är det bra? Några större livshotatande buggar? Lätt att använda?

Artemis är grym, om inte grymast, toksnabb och riktigt stabil rom. Version 10 ska släppas vilken dag som helst nu.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

Hjälp !!!

Installerade en ny ROM, sen så när man skulle starta om den så funkade de inte sen, och nu när jag försöker göra en hard reset med volym knapparna så kommer de upp allt de där med att man ska trycka colymknapp upp, sen när de är klart så kommer de inte längre än att de står htc med gröna bokstäver med vit bakgrund ? någon som vet hur man gör ? någon som vet om garantin gäller när de är annnan rom ?

Permalänk
Skrivet av hubbabubba123:

Installerade en ny ROM, sen så när man skulle starta om den så funkade de inte sen, och nu när jag försöker göra en hard reset med volym knapparna så kommer de upp allt de där med att man ska trycka colymknapp upp, sen när de är klart så kommer de inte längre än att de står htc med gröna bokstäver med vit bakgrund ? någon som vet hur man gör ? någon som vet om garantin gäller när de är annnan rom ?

och finns ROMen ens på mobilen om den inte intalerades klart ?

Permalänk

Funderar på att köpa en HD2 men är det värt det eller?
Har hört att folk har mycket problem med denna telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSocial:

Funderar på att köpa en HD2 men är det värt det eller?
Har hört att folk har mycket problem med denna telefon.

När Desire finns? Nee, ovärt.

Permalänk
Medlem

beror väl på vad du är ute efter, dels dina vanor men också ditt intresse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

När Desire finns? Nee, ovärt.

Jag har alltid varit väldigt pro-android men min korridorare köpte sig nyligen en desire.
Jag blev förvånad över att det finns så mycket jag kan göra som han inte kan göra!
Förutom onödiga (men roliga apps) ser jag ingen fördel med att ha desire över HD2.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umiss:

Jag har alltid varit väldigt pro-android men min korridorare köpte sig nyligen en desire.
Jag blev förvånad över att det finns så mycket jag kan göra som han inte kan göra!
Förutom onödiga (men roliga apps) ser jag ingen fördel med att ha desire över HD2.

Vad är det du kan göra som inte han kan göra?

Permalänk
Medlem

Jag kan dela mitt internet genom wifi till valfri dator/mobil medan en android behöver kopplas till en dator genom kabel för att dela internet (i detta fall mer användas som ett modem).
En annan onödig sak vi stört oss på är att jag genom att koppla min HD2 till datorn kan få tillgång till internet (genom datorn) vilket inte är möjligt med android.
Sedan finns ingen ordentlig app för att hålla reda på hur mkt data som använts av respektive program till android, vilket SPB wireless monitor sköter utmärkt till min HD2!

Detta är några grejjer jag kommer på såhär på kvällskvisten men du fattar nog.

Kan ju även tillägga att HD2an klarar köra PS1 spel.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umiss:

Jag kan dela mitt internet genom wifi till valfri dator/mobil medan en android behöver kopplas till en dator genom kabel för att dela internet (i detta fall mer användas som ett modem).
En annan onödig sak vi stört oss på är att jag genom att koppla min HD2 till datorn kan få tillgång till internet (genom datorn) vilket inte är möjligt med android.
Sedan finns ingen ordentlig app för att hålla reda på hur mkt data som använts av respektive program till android, vilket SPB wireless monitor sköter utmärkt till min HD2!

Detta är några grejjer jag kommer på såhär på kvällskvisten men du fattar nog.

Kan ju även tillägga att HD2an klarar köra PS1 spel.

Det krävs en root för att kunna använda tethering trådlöst tror jag. Ifall det är de du syftar på?

Sedan finns det säkert en app, fast kanske inte tillgänglig i Sverige

Spel kommer komma till Android under sommaren, tro mig.

Permalänk
Medlem

säljer min hct hd 2 3.200 ny pris 6.800 på siba

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Det krävs en root för att kunna använda tethering trådlöst tror jag. Ifall det är de du syftar på?

Sedan finns det säkert en app, fast kanske inte tillgänglig i Sverige

Spel kommer komma till Android under sommaren, tro mig.

Såg det nu att det går, men att det verkar vara sjukligt omständigt att tethra trådlöst.
Men jag tror inte det finns någon lösning till att surfa genom datorn, och det finns nog ingen app som motsvarar spb wireless även i andra länder enligt xda.

Det lär ju säkert komma app till det i framtiden, men faktum kvarstår fortfarande.
Spel kommer säkert också, och det finns ju redan många spel som är bättre till android än winmo.

Jag skrev bara vad HD2 kan göra som inte Desire kan göra eftersom du frågade, och det jag skrev förut gäller ännu, Desire kan inte göra detta (förutom tethering trådlöst, dock borde det inte vara så omständigt).

Jag säger inte att android är dåligt och att winmo är mkt bättre, jag säger bara att HD2 definitivt inte är en sämre lur än Desire.
Det enda, förutom roliga men ej så nödvändiga appar (som shotgun etc.) är att android ser bättre ut än windows mobile.
Men med cookies hometab-mod är jag nästan tveksam till om jag vill byta ut min HTC sense mot den som finns i androiden.

Kort & gott, det är mer en smaksak vilken lur man väljer av dessa två. Många bashar winmo men det är inte så illa, och det finns mycket man kan customiza som man vill.
Dock kan jag med framtiden i åtanke säga att jag oxå föredragit android över winmo, men hårdvaran på hd2 lockade mig mer vilket avgjorde valet ^^

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Jag har några hd2 på jobbet och alla tappar 3g täckning ibland. Man ser att det är 3g täckning men 3g länken fungerar inte. För att lösa problemet så måste jag stänga av och på datanslutning så hoppar det igång. Hur skall man göra för att komma till rätta med detta? Vi kör tele2 som operatör..

/JG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umiss:

Såg det nu att det går, men att det verkar vara sjukligt omständigt att tethra trådlöst.
Men jag tror inte det finns någon lösning till att surfa genom datorn, och det finns nog ingen app som motsvarar spb wireless även i andra länder enligt xda.

Det lär ju säkert komma app till det i framtiden, men faktum kvarstår fortfarande.
Spel kommer säkert också, och det finns ju redan många spel som är bättre till android än winmo.

Jag skrev bara vad HD2 kan göra som inte Desire kan göra eftersom du frågade, och det jag skrev förut gäller ännu, Desire kan inte göra detta (förutom tethering trådlöst, dock borde det inte vara så omständigt).

Jag säger inte att android är dåligt och att winmo är mkt bättre, jag säger bara att HD2 definitivt inte är en sämre lur än Desire.
Det enda, förutom roliga men ej så nödvändiga appar (som shotgun etc.) är att android ser bättre ut än windows mobile.
Men med cookies hometab-mod är jag nästan tveksam till om jag vill byta ut min HTC sense mot den som finns i androiden.

Kort & gott, det är mer en smaksak vilken lur man väljer av dessa två. Många bashar winmo men det är inte så illa, och det finns mycket man kan customiza som man vill.
Dock kan jag med framtiden i åtanke säga att jag oxå föredragit android över winmo, men hårdvaran på hd2 lockade mig mer vilket avgjorde valet ^^

Om man installerar deras synkprogram så ska det gå alldeles utmärkt att använda desiren som modem. Jag har gjort det flertalet gånger med min Hero, och jag ser ingen anledning till att det inte ska fungera med Desire. Det är däremot trevligt att höra att du gillar HD2:an. Själv tycker jag den är lite för stor och så gillar jag inte windows mobile... men i övrigt är det ingen dålig telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jos:

Jag har några hd2 på jobbet och alla tappar 3g täckning ibland. Man ser att det är 3g täckning men 3g länken fungerar inte. För att lösa problemet så måste jag stänga av och på datanslutning så hoppar det igång. Hur skall man göra för att komma till rätta med detta? Vi kör tele2 som operatör..

/JG

Jag har samma problem men jag tror inte det är mobilens fel utan operatören. Tele2 är billigt s*it. Prova med en annan operatör se om du har samma problem.

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Om man installerar deras synkprogram så ska det gå alldeles utmärkt att använda desiren som modem. Jag har gjort det flertalet gånger med min Hero, och jag ser ingen anledning till att det inte ska fungera med Desire. Det är däremot trevligt att höra att du gillar HD2:an. Själv tycker jag den är lite för stor och så gillar jag inte windows mobile... men i övrigt är det ingen dålig telefon.

Jasså?
Vi har installerat synkprogrammet och det funkade inte.
Min vän säger att han sökt igenom nätet ang detta och kommit fram till att android inte stödjer det, men det är ju trots allt inget jag kollat upp själv eftersom det är hans telefon och inte min xD
Jag ska höra med honom så kanske han blir ännu gladare för sin telefon om han hittar problemet ^^

Edit:
Eller kanske inte, snabb google gav detta: Reverse Tethering - xda-developers

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

JAg har ett mindre problem med min hd2:a, det är så att när jag ska lägga upp ett videoklipp på Youtube så laddar den upp klippet till 99% och sedan står det att den misslyckades för att tjänsten inte är tillänglig.
Vad gör jag????

Permalänk
Medlem

Htc hd2????

Undrar vad det är för stööre skillnad på android och windows 6,5 förutom market då?? jag har en Hero just nu men beställt en HD2? ni som har en HD2 vad tycker ni om den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HD2:

Undrar vad det är för stööre skillnad på android och windows 6,5 förutom market då?? jag har en Hero just nu men beställt en HD2? ni som har en HD2 vad tycker ni om den?

Jag har nog aldrig varit så nöjd med en telefon som jag är med min HD2. Men man bör flasha in en custom rom, helst Artemis (6.5.5), för att den verkligen ska bli riktigt snabb och stabil. Satt och lekte med en hero bredvid min HD2 häromdagen, det var ju rent ut sagt löjeväckande.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

Finns det något liknande program som "music junk" för winmo ?

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur det går med dualboot av winmo/linux (android) till hd2?
läste för ett tag sedan att några höll på med detta.

Funderar på att flasha till en cooked rom samt senare testa dualboot av winmo linux när dom fått till det.
Vilken cooked rom tycker ni är bäst?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Angående linux så verkar det som de fick igång kernel idag!!! (!!!)
Och att de lyckats spela upp en 720p-film. Enligt folket har detta varit flaskhalsen och vi bör snart se bootbar android.
Hur långt tid det sedan tar att få ett optimalt Android-OS vet jag inte, men enligt folket på XDA börjar detta ta fart (from idag) verkar det som!

Angående ROM, jag har testat både Artemis och NRG på sistone.
Jag vet inte om faktumet att Artemis körde 2.10 och NRG 2.13 har något med saken att göra, men NRG är så sjukligt snabb jämfört med någon annan ROM jag testat. Tyvärr är den lite för grafiskt tweakad för min smak så jag vet inte om jag ska fortsätta använda den, men sjukligt snabb är den! Testa och jämför vad som passar din smak!

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

skojar du med mig?
Idag? det var inte riktigt så trevliga nyheter jag väntade mig XD då är det nog bara någon/några månad/er till innan vi ser dualboot då.

Skall undersöka artemis och NRG lite nogare då. tack för tips (ang det grafiska så gillar jag sense så om NRG är så pass blir det nog artemis, men skall kolla upp i alla fall)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt