Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Ser mycket fram emot detta, kommer ju ihåg när man spelade SWG vid dess release, oerhört trevligt. Sen gick det ju som det gick..

Varit på jakt efter ett svenskt gille, men det verkar inte gå att finna, får leta vidare närmare release.

Spelar AoC med vänner i väntan.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Avstängd

Någon som har hört någonting nytt? Finns det några beta testare än? När kommer det bli beta realease? Inte varit så aktiv på nyhetssidan den senaste månaden, vad hände i dec/jan? Har bara sett den nya videon på YT.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Någon som har hört någonting nytt? Finns det några beta testare än? När kommer det bli beta realease? Inte varit så aktiv på nyhetssidan den senaste månaden, vad hände i dec/jan? Har bara sett den nya videon på YT.

Inte mycket som vi har fått reda på under dec/jan, förmodar att det är minst ett par månader kvar till beta eller BioWares game-testing som de kallar det och sen ytterliggare runt 6 månader till release. Vild gissning, den som lever får se.

Här är en tråd med information vi fått reda på:
http://swtor.com/community/showthread.php?t=33345

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Avstängd

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=109426

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

Våren 2011 planerat.... ....well... ....betan är några månader ifrån

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Hellre vänta på en bra färdig produkt än att dom rusar ut något halvdant.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Jag tror många är riktigt trötta på dålig kvalitet nu och jag hoppas också på hög kvalitet. Om det däremot är pve inriktat så kan det lika gärna få vara för mig, det är värdelöst, bara grinding efter bättre utrustning är inte intressant. Om det däremot är pvp inriktat så som warhammer online fast fungerande, då tror jag spelet kan bli riktigt stort och bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Jag tror många är riktigt trötta på dålig kvalitet nu och jag hoppas också på hög kvalitet. Om det däremot är pve inriktat så kan det lika gärna få vara för mig, det är värdelöst, bara grinding efter bättre utrustning är inte intressant. Om det däremot är pvp inriktat så som warhammer online fast fungerande, då tror jag spelet kan bli riktigt stort och bra.

Ingen vet om hur SWTOR är inriktat.. Det ska vara inriktat på båda grejjerna, och dessutom ska Gear inte ha en sådan stor betydelse som i t.ex WoW. Och det enda som egentligen är PVE är ju själva levlandet, storyn som är som i kotor 1 och 2.

Och med tanke på att SWTOR är i 'The Old Republic' så lär ju en del fokus ligga i pvp.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=109426

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

Våren 2011 planerat.... ....well... ....betan är några månader ifrån

Bättre att de tar tid på sig och gör ett riktigt bra spel istället för att stressa ut en nått halvtaskigt som inte är speciellt roligt.

Det finns ju ett enormt sug efter "nästa MMO", dvs nått bra MMO som inte är WoW. Titta bara på hur många boxar AoC, WAR, och Aion lyckades sälja, om jag minns rätt så kom alla tre spelen upp i närmare 1 million sålda spel (+- några 100k), men sen lyckas de tappa nästan varenda spelare då spelet inte uppfyller folks förväntningar, endera är det buggigt så in i ***** eller så finns det inget att göra, och folk hoppar av i horder tills bara ytterst inbitna fanns som står ut med bristerna orkar bita sig fast.
Den dagen någon släpper ett nytt hett MMO som lyckas hålla kvar fler än 10% av spelarna kommer de sitta på en riktig skatt som kommer betala sig många gånger om, men i dumsnålhetens namn släpper företag efter företag MMO efter MMO som inte ens är halvfärdiga.

(Ps. Aion har visserligen en skaplig summa subs kvar, men sjunker snabbt och verkar tyvärr gå samma väg som AoC och WAR - mot botten.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ingen vet om hur SWTOR är inriktat.. Det ska vara inriktat på båda grejjerna, och dessutom ska Gear inte ha en sådan stor betydelse som i t.ex WoW. Och det enda som egentligen är PVE är ju själva levlandet, storyn som är som i kotor 1 och 2.

Och med tanke på att SWTOR är i 'The Old Republic' så lär ju en del fokus ligga i pvp.

Om mer fokus ligger på spelarens färdigheter och inte på utrustning så är ju det riktigt bra. Det är ju en spelares färdigheter som borde vara mer avgörande än någon som har tid att sitta och spela då andra arbetar samt på kvällen när andra i alla fall lägger en del tid i sängen... En enorm tidsinvestering i ett spel imponerar inte på mig. Gear grinding känns väldigt föråldrat, det är bara roligt till en viss gräns. För mig är det pvp som är roligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Om mer fokus ligger på spelarens färdigheter och inte på utrustning så är ju det riktigt bra. Det är ju en spelares färdigheter som borde vara mer avgörande än någon som har tid att sitta och spela då andra arbetar samt på kvällen när andra i alla fall lägger en del tid i sängen... En enorm tidsinvestering i ett spel imponerar inte på mig. Gear grinding känns väldigt föråldrat, det är bara roligt till en viss gräns. För mig är det pvp som är roligt.

Håller starkt med det du skriver, gear grinding känns oerhört föråldrat och att sånt fokus ligger på det är en av anledningarna till att jag inte spelar World of Warcraft eller något annat "hett" MMORPG längre. Efter flera års gear grinding och raidande 4-5 kvällar i veckan får det helt enkelt vara nog, har varken ork eller lust till det längre. Saknar det inte ett dugg, det jag saknar om något är gemenskapen man hade under tiden. Har otroligt mycket roligare och spenderar mindre tid och mindre pengar på andra spel och andra aktiviteter för den delen.

Måste dock säga att jag ser fram emot SWTOR, har vuxit upp med både Star Wars och BioWare så kombinationen känns som en höjdare.

Tror knappast det kommer vara lika stort fokus på raiding end-game som i WoW.

Skulle vara kul att få ihop ett svenskt guild lagom till release, även om det är en bra bit kvar tills det släpps.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Ingen som skrivit här på ett tag, tänkte jag skulle ta fram tråden igen ;).

Det har ju hänt en del de senaste två "vecko-uppdateringarna" - Vi har fått se en ny video documentary om combat i spelet. Detta var en väldigt efterfrågad video som drog upp hypen med detta spel rejält, i alla fall i mitt fall.

Star Wars: The Old Republic | Trailers

Sen har vi också fått reda på vem sithen var som låg bakom attacken på jeditemplet. I en ny del av holonet som kallas biographies. Efter att den första webcomicens slut har Bioware nu släppt en ny som ses från sith och imperiets perspektiv.

Själv tycker jag att detta spel bara växer hela tiden, och att Bioware och Lucasarts varje vecka släpper nya böcker, videos och annan information visar bara hur ambitiösa dom faktiskt är. Tror det kan bli ett riktigt bra spel med ett helt år kvar av utveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honke:

Ingen som skrivit här på ett tag, tänkte jag skulle ta fram tråden igen ;).

Det har ju hänt en del de senaste två "vecko-uppdateringarna" - Vi har fått se en ny video documentary om combat i spelet. Detta var en väldigt efterfrågad video som drog upp hypen med detta spel rejält, i alla fall i mitt fall.

Star Wars: The Old Republic | Trailers

Sen har vi också fått reda på vem sithen var som låg bakom attacken på jeditemplet. I en ny del av holonet som kallas biographies. Efter att den första webcomicens slut har Bioware nu släppt en ny som ses från sith och imperiets perspektiv.

Själv tycker jag att detta spel bara växer hela tiden, och att Bioware och Lucasarts varje vecka släpper nya böcker, videos och annan information visar bara hur ambitiösa dom faktiskt är. Tror det kan bli ett riktigt bra spel med ett helt år kvar av utveckling.

Jag hoppas och tror att du har helt rätt i det. Ser väldigt mycket fram emot SWTOR!
Längtar tills vi får nys om vilka raser man kommer att kunna spela som. Jag har i princip bestämt mig för att spela som Bounty Hunter ifall jag väljer att spela med the Sith Empire, annars blir det nog Trooper för the Galactic Republic. Valet av sida beror helt på var de svenska gillena kommer husera!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Hedersmedlem

Silken nice film Det blir att köpa när det kommer ut.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Ja man sitter verkligen och suktar varje Fredag när de kör updates, alla klasser ser riktigt spännande ut. Men Sithlore är det som lockar mig, att få springa runt i gamla Sith tempel och hitta artefakter från glömda tider i jakt på att öka sin kraft. Så den mörka sidan är allt som gäller för mig.

Blir definitivt att spela på en RPG server för mig så man träffar på lite mera vuxet folk.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Den trailern med combat var verkligen skön. Gillar att dom behållt grafikstilen från kotor.
Men ja, hoppas dom lyckas bra med balanseringen av jedi/sith vs alla andra. Sticky grenade gillas

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Ja man sitter verkligen och suktar varje Fredag när de kör updates, alla klasser ser riktigt spännande ut. Men Sithlore är det som lockar mig, att få springa runt i gamla Sith tempel och hitta artefakter från glömda tider i jakt på att öka sin kraft. Så den mörka sidan är allt som gäller för mig.

Blir definitivt att spela på en RPG server för mig så man träffar på lite mera vuxet folk.

Låter bra. Blir sugen själv på köra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jag tycker det verkar sjukt nice. Jag ska definitivt INTE köra på någon sorts jedi eller sith. Smuggler eller bounty hunter blir det nog. Trist att det inte finns medic

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatoGandalf:

Jag tycker det verkar sjukt nice. Jag ska definitivt INTE köra på någon sorts jedi eller sith. Smuggler eller bounty hunter blir det nog. Trist att det inte finns medic

Det tycker jag känns lite skönt, man behöver inte förlita sig på nån annan för att heala sig uta många klasser kan göra det själv.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv

Klassbalansen såg nice ut i nya videon.

Gametrailers säger slutet av 2010 (och de har god relation med Bioware, iaf Geoff Keighley), fast våren 2011 känns som en trolig kandidat. Hoppas de sätter igång med lite beta dock, man vill ju höra/se lite från hardcore geeksen som kommer in.

Hur som helst kan vi nog vänta oss en svår release-vecka servermässigt... spelet kommer nog locka riktigt riktigt många, både en bred emigrerande casual-mmo publik (från WoW etc.) samt vi gamla SWG-rävar som såklart pumpar F5-tangenten i launchpaden under releasenatten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gremanz:

Klassbalansen såg nice ut i nya videon.

Gametrailers säger slutet av 2010 (och de har god relation med Bioware, iaf Geoff Keighley), fast våren 2011 känns som en trolig kandidat. Hoppas de sätter igång med lite beta dock, man vill ju höra/se lite från hardcore geeksen som kommer in.

Hur som helst kan vi nog vänta oss en svår release-vecka servermässigt... spelet kommer nog locka riktigt riktigt många, både en bred emigrerande casual-mmo publik (från WoW etc.) samt vi gamla SWG-rävar som såklart pumpar F5-tangenten i launchpaden under releasenatten

SWG rävar kommer inte vilja lira SWTOR pga att 1: Startar som jedi. 2: Kommer finnas jedis överallt. 3: Inte sandbox.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

SWG rävar kommer inte vilja lira SWTOR pga att 1: Startar som jedi. 2: Kommer finnas jedis överallt. 3: Inte sandbox.

Som gammal SWG-räv, åtminstone före CU, vet jag inte om jag håller med helt. Problemet jag hade med Jedis i SWG var att de dels inte passade in i historien där den utspelade sig. Under den rådande tiden borde inte några Jedis alls finnas. Att det då var grymt svårt att bli Jedi tycker jag var helt ok, likaså att man permadog efter 3 kills. Jedis skulle i SWG vara unika och skygga men framför allt mycket bättre än alla andra. När man sen lät alla bli Jedis men inte balanserade ner dom tillräckligt sprack hela idén.

I SWTOR har jag personligen inget emot att det finns Jedis/Sith lite varstans eftersom jag utgår ifrån att de är balanserade med övriga klasser. Dessutom är settingen en helt annan, i denna tiden är det ok med en massa Jedis som kutar runt och hittar på saker. Jag ser verkligen fram emot SWTOR men min oro grundar sig främst i hur mycket eller lite man kommer att kunna leka i sandbox. Det var alltid SWG's stora fördel i mina ögon men jag vet att många, främst yngre, spelare gillar themepark spel. Hur det landar i SWTOR återstår att se..

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ju på att de behåller känslan från KotOR, skulle sitta perfekt med den typen av spel som multiplayer. Är inte särskilt sugen på ett sandboxspel, men det har ju Bioware aldrig varit kända för. Helt klart intressant med ett MMO med mer story än "gå dit, slå ihjäl tio såna och kom tillbaka" även om det naturligtvis kommer bli en hel del sånt.

För mig blir en Sith Inquisitor eller Jedi Concular även om Troopern verkar fet. Hoppas naturligtvis att det blir bra PvP i stil med WAR, fast gärna utan alla buggar

Tycker faktiskt det är rätt skönt att de har så få klasser, blir lite mer balans även om variationen kanske inte blir så stor. Tyckte det var problemet i WAR: Att det fanns så förbannat många klasser.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag nog hade tyckt att karaktärer baserade på skills istället för klasser hade passat min smak bättre. Då har man större möjlighet att anpassa sin karaktär efter sina egna fantasier och slipper bli infållade i fack. Nu kommer, gissar jag, alla kunna se direkt om det är två Smugglers som kommer springande. Man kommer sannolikt inte att kunna klä sig som "vem som helst" utan alla kläder för BH kommer genast signalera just "BH", vilket är olyckligt. Där hade man kunnat lära från SWG till exempel..

Sandbox kan ju trots allt innehålla en hel del content utan att man för den delen är styrd i vad man kan/bör göra men jag antar att ett visst mått av styrning, åtminstone initialt, är önskvärt av många. Vad jag är ute efter är verktyg för spelarna att hitta på egna saker själva eller i grupp, som att crafta, jaga, bygga egna komplotter i guilds mm. Om hela spelet är en enda stor themepark där man går en snitslad bana i sex månader till end-game och gör exakt det alla andra gör har de misslyckats att göra ett MMO, sen spelar det ingen roll hur mycket voice-overs och story man har.

Jag hoppas och tror att BW är smarta nog att fatta detta och ge även självtänkande spelare lite godis.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RawHead:

Jag måste säga att jag nog hade tyckt att karaktärer baserade på skills istället för klasser hade passat min smak bättre. Då har man större möjlighet att anpassa sin karaktär efter sina egna fantasier och slipper bli infållade i fack. Nu kommer, gissar jag, alla kunna se direkt om det är två Smugglers som kommer springande. Man kommer sannolikt inte att kunna klä sig som "vem som helst" utan alla kläder för BH kommer genast signalera just "BH", vilket är olyckligt. Där hade man kunnat lära från SWG till exempel..

Sandbox kan ju trots allt innehålla en hel del content utan att man för den delen är styrd i vad man kan/bör göra men jag antar att ett visst mått av styrning, åtminstone initialt, är önskvärt av många. Vad jag är ute efter är verktyg för spelarna att hitta på egna saker själva eller i grupp, som att crafta, jaga, bygga egna komplotter i guilds mm. Om hela spelet är en enda stor themepark där man går en snitslad bana i sex månader till end-game och gör exakt det alla andra gör har de misslyckats att göra ett MMO, sen spelar det ingen roll hur mycket voice-overs och story man har.

Jag hoppas och tror att BW är smarta nog att fatta detta och ge även självtänkande spelare lite godis.

Där kom SWG whinet!
Detta kommer inte bli ert nya SWG.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Där kom SWG whinet!
Detta kommer inte bli ert nya SWG.

Vem är det egentligen som gnäller, och vem har bett om ett nytt SWG?

Jag har redan skrivit att jag ser fram emot SWTOR och att jag tror att BW kommer att göra ett bra spel. Jag skrev också att jag nog hellre hade sett skillbaserad progression än levelbaserad, och det står jag för. Men bara för att man råkar gilla vanilj lite mer än choklad innebär inte det att man vägrar äta choklad. Dessutom slutade jag spela SWG för flera år sedan för att jag inte gillade det, så att jag skulle vilja ha ett nytt är en konstig slutsats.

Likaså menar jag vad jag säger när jag säger att jag inte vill spela en themepark där alla gör exakt samma saker i samma uppdrag i samma ordning helt instanserat. Likaså vill jag inte ha 100% sandbox eftersom det lätt blir trist och enformigt, spelet får gärna ha ett visst mått av stryrning initialt. Jag tror att BW kommer göra något utmed den gyllene medelvägen vilket säkert kommer att vara ok för de flesta. Oavsett vilket kommer alltid vissa vara mindre nöjda. BW har ju dessutom sagt just detta redan.

Slutligen skulle jag helt ärligt tycka att det var synd om det blir så (som det verkar) att varje klass har sin "garderob" med outfits och att man bara kan använda dom och inga andra. Då ser man direkt vad alla har för klass och man vet exakt vad man har att vänta i t ex PvP.

På det hela taget inga saker man inte kan leva med oavsett hur det blir (förutom möjligen themepark ), så tagga ner lite i dina påhopp.

PS. Housing hade varit rätt käckt med. Vad jag vet har inte BW sagt varken bu eller bä om detta.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RawHead:

Vem är det egentligen som gnäller, och vem har bett om ett nytt SWG?

Jag har redan skrivit att jag ser fram emot SWTOR och att jag tror att BW kommer att göra ett bra spel. Jag skrev också att jag nog hellre hade sett skillbaserad progression än levelbaserad, och det står jag för.

Slutligen skulle jag helt ärligt tycka att det var synd om det blir så (som det verkar) att varje klass har sin "garderob" med outfits och att man bara kan använda dom och inga andra. Då ser man direkt vad alla har för klass och man vet exakt vad man har att vänta i t ex PvP.

PS. Housing hade varit rätt käckt med. Vad jag vet har inte BW sagt varken bu eller bä om detta.

Du vet ju tydligen inte vad påhopp är.

Housing är något som eventuellt kommer i form av lägenheter..

Och varför ens överhuvudtaget dra in skillbased, sandbox etc när ALLA vet att spelet redan officiellt inte kommer bli något sådant. Det är bara whining från SWG 'vets', det är endast dom som drar in skillbased, sandbox och att man måste jobba för att få bli jedi.

Ja, alla får en wardrobe.. vem bryr sig? Jo, SWG veteraner..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Efter att ha tittat på videon om combat system så verkar det lite "stelt" i rörelserna tycker jag. Jag är inbiten wowspelare men är även en stor BioWare fan, spelat både Kotor och Kotor 2 och gillar verkligen båda spelen. Jag förstår att Kotor var "stelt" då det var turbaserat men det ser nästan ut som swtor är semi turbaserat på något sätt. Undrar hur det verkligen kommer fungera och kännas när man spelar på en större skala och det är 20 - 30 pers som fightas.

Jag vet att det är helt annorlunda mot wow men en av de få saker som jag verkligen gillar med wow är hur mjukt och realtidsbaserat fighterna är. Aja, har stora förhoppningar på spelet och hoppas verkligen att det inte kommer störa mig för mycket

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Jag fattar ärligt talat inte vad du är ute efter annat än att vara bitter över folk som spelat SWG.

Bioware har inte sagt något officiellt alls om housing så vi får väl se vad som händer där. Vad gäller de andra punkterna ser jag ingen anledning till varför man inte kan få ha en uppfattning om ett spel, oavsett hur det spelas eller vilket spel det är. Sen spelar det väl ingen roll alls vad alla vet eller inte vet? Skitsamma vilket spel det är, jag tycker generiska garderober låter tråkigare än om man får välja helt fritt och/eller göra egna unika kläder. Det innebär inte att jag tycker SWTOR är kass eller att jag inte tänker spela det, det är bara en smaksak.

Vad gäller sandbox säger BW själva i länken jag postade ovan att de medvetet lagt sig mitt emellan sandbox och themepark, troligtvis för att tilltala så många som möjligt. Det enda jag har sagt är att jag inte vill leka i en themepark, vilket SWTOR sannolikt inte är (enligt BW). Öppna och valfria MMO spel tilltalar mig mer än stängda. Det innebär inte att jag tycker SWTOR är kass eller att jag inte tänker spela det, det är bara en smaksak.

Vem har sagt något om att jobba för att bli Jedi i SWTOR? Det vet ju "alla" att man inte behöver, det är en valbar klass.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sc0pe:

Efter att ha tittat på videon om combat system så verkar det lite "stelt" i rörelserna tycker jag. Jag är inbiten wowspelare men är även en stor BioWare fan, spelat både Kotor och Kotor 2 och gillar verkligen båda spelen. Jag förstår att Kotor var "stelt" då det var turbaserat men det ser nästan ut som swtor är semi turbaserat på något sätt. Undrar hur det verkligen kommer fungera och kännas när man spelar på en större skala och det är 20 - 30 pers som fightas.

Jag vet att det är helt annorlunda mot wow men en av de få saker som jag verkligen gillar med wow är hur mjukt och realtidsbaserat fighterna är. Aja, har stora förhoppningar på spelet och hoppas verkligen att det inte kommer störa mig för mycket

Spelet ska vara 100% realtid, men grejjen är att jedis har koreograferade..(?) rörelser så dom blockar skott etc, och 'devs' brukar inte springa runt och hoppa runt som kaniner när dom visar gameplay.

Skrivet av RawHead:

Jag fattar ärligt talat inte vad du är ute efter annat än att vara bitter över folk som spelat SWG.

Vem har sagt något om att jobba för att bli Jedi i SWTOR? Det vet ju "alla" att man inte behöver, det är en valbar klass.

Du får väl förfan ta och läsa på SWTOR forumet, housing har varit nämnt miljontals gånger och mods har även svarat i vissa trådar/polls med att det eventuellt kan komma Housing i någon större update eller expansion, detta gäller även rymdstrider med skepp.

Deras 'sandbox' är väl snarare att alla klasser har sina egna storylines och egna vägar att gå, men resten lär vara helt linjärt. SWTOR kommer vara lika mkt sandbox som Age of Conan, WOW, WAR och lotro är.. (vilket är i princip 0, det enda lär ju vara att man kan utforska fritt..)

Och nämn 1 sandbox spel som inte floppat under de senaste åren.

Din sista mening var ju lulig iaf.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Du får väl förfan ta och läsa på SWTOR forumet, housing har varit nämnt miljontals gånger och mods har även svarat i vissa trådar/polls med att det eventuellt kan komma Housing i någon större update eller expansion, detta gäller även rymdstrider med skepp.

Deras 'sandbox' är väl snarare att alla klasser har sina egna storylines och egna vägar att gå, men resten lär vara helt linjärt. SWTOR kommer vara lika mkt sandbox som Age of Conan, WOW, WAR och lotro är.. (vilket är i princip 0, det enda lär ju vara att man kan utforska fritt..)

Ja, housing har varit uppe på forumet massvis men vad "folk" skiver på forum tar jag inte automatiskt för sanning. Vad jag skrev är att inget officiellt är sagt, precis som du antyder. Ingen vet någonting huruvida om, när eller var housing kommer finnas. Det kommer bli en överraskning.

Med tanke på vad Bioware uttalat sig om i intervjuer och devblogs gissar jag att det kommer att finnas komponenter som har fria moment (sandbox). Potential finns t ex inom crafting och resursletande även om inget är sagt ännu. Jag har tillförsikt till att man kan pausa sin story-arc och hitta på andra saker som skapar framsteg för karaktären.

Skrivet av Mupp3n:

Och nämn 1 sandbox spel som inte floppat under de senaste åren.

Jag tänker spontant på EVE Online som jag spelat en del.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/