Prisjakt släpper streckkodsläsare för Iphone

Permalänk
Melding Plague

Prisjakt släpper streckkodsläsare för Iphone

Prisjämförelsesajten Prisjakt uppdaterar applikationen till Iphone OS med automatiserad streckkodsläsning för prisjämförelser i fysiska butiker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att prova

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Uppdaterar? De släppte en helt ny applikation och tog bort den gamla...

Permalänk
Medlem

Haha ganska kunglig app för dom med iphone/android

Permalänk
Medlem

Provade appen just. Jag tappade seriöst andan. SHIT VA SNABBT DE GICK! Jag vände kameran på phonen mot baksidan av mitt Cod4-fodral och 1 sekund efter fick jag se priset och pris i olika butiker runt min position. Bästa appen till shoppingturerna foe shue!

Permalänk
Medlem

Detta är ju genialt, jag är macmotståndare men jag måste säga att detta får mitt kalla BillGates-Hjärta att smälta..

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Säkert en dum fråga men varför kan inget sånt här komma till windows mobile?
hade gärna sett att det kommit till tex min HD2 men nää bara till andriod och iphone.
Vill verkligen inte ha en iphone, trivs inte i dom os'en helt enkelt men känns som om man vill kunna använda apps som denna så måste man köpa någon av dom.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Säkert en dum fråga men varför kan inget sånt här komma till windows mobile?
hade gärna sett att det kommit till tex min HD2 men nää bara till andriod och iphone.
Vill verkligen inte ha en iphone, trivs inte i dom os'en helt enkelt men känns som om man vill kunna använda apps som denna så måste man köpa någon av dom.

Bara skaffa dig en iPhone eller Android. Jag tror inte en windowsmobile är något för dom som gillar att leka med många apps.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Bara skaffa dig en iPhone eller Android. Jag tror inte en windowsmobile är något för dom som gillar att leka med många apps.

Problemet är att jag ogilar os'et i tex iphone, trivs inte med det.
WinMo trivas jag i och kommer inte byta bort änn på ett tag.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Problemet är att jag ogilar os'et i tex iphone, trivs inte med det.
WinMo trivas jag i och kommer inte byta bort änn på ett tag.

Du förerdrar alltså windows mobile framför iphone OS? Varför? (förutom själva "konceptet" att iphone OS är låst, jag menar praktiska sysslor som gör att att du föredrar WinMo)

Permalänk

Första grejen riktad mot apple/mac någonsin som jag inte tyckt illa om.

Permalänk
Medlem

Äntligen ett streckkodsprogram som funkar i sverige!
Har redan funnits en massa sånna att ladda ner (bara sök på barcode) men ingen jämförde produkter i sverige eller kanske europa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linksi:

Du förerdrar alltså windows mobile framför iphone OS? Varför? (förutom själva "konceptet" att iphone OS är låst, jag menar praktiska sysslor som gör att att du föredrar WinMo)

Rent estetiskt trivas jag inte i iphone os. Smaksak samt att som du säger gillar jag inte att det är låst och vill inte behöva jailbreaka den.

Föredrar helt enkelt WinMo, att det är öppet och kan fiffla i register etc är också en dragande faktor för min del.

EDIT:
För att inte starta en apple vs världendiskution så lägger jag till att jag INTE säger att iphone är dålig på något sätt. Helt enkelt en smaksak från min sida.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Haha, fan va roligt, jag sa just till min kompis i morse att det skulle vara så himla bra om prisjakt hade en sträckkodsläsarapp och timmen efter läser jag att de släppt en

Permalänk
Medlem

Appen vill ha tillåtelse att läsa och skriva i dina kontakter om du har en Android lur, vet inte om det ska vara så eller om de just nu har något fel i den. Men så länge som appen vill läsa/skriva i mina kontakter så kommer jag vänta med den. Vet dock inte hur det är med iphone.

Permalänk
Medlem

Klockren applikation, bra jobbat prisjakt! +1

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är coolt att denna app har funnits i över ett år till android och först nu kommer den till iphone. Kul att android fick lite kärlek innan iphone

Permalänk
Medlem

@badpop, android förtjänar mer av detta!

Android > iMlockedintoaprison

Permalänk
Medlem
Skrivet av badpop:

Jag tycker att det är coolt att denna app har funnits i över ett år till android och först nu kommer den till iphone. Kul att android fick lite kärlek innan iphone

Iphonedominansen är över. Nu är en Iphone ett alternativ bland många med samma funktioner.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk

Sålänge det flimmrar när man skrollar med Android är det inget alternativ. Förstår inte hur folk står ut med det om man har provat en iphone och sett hur det kan se ut.

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som ett trevligt program, nästa mobil jag köper _ska_ ha denna eller likvärdig funktion som detta.

Permalänk
Hedersmedlem

Ha, riktigt bra för de som inte kommer ihåg bästa priserna på grejerna man vill ha. Men jag håller ju koll på mina priser så bra ändå och dessutom har jag ingen iPhone eller andriod.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Testade detta idag, fan vad fräscht - men dock fungerar den inte på allt, jag jobbar på ett företag som säljer telefoner, gick till lagret och testade. T.ex. på gamla Sony Ericsson W595 hittade applikationen bara den blåa modellen, undrar om det har något att göra med att det är den blåa som Prisjakt har på sin bild för W595?

Kul att gå till OnOff och läsa streckkoden, på en produkt, så kommer en säljare fram "Vad gör du, hittade du något intressant?", "Ja, på Dustin och Inet kostar denna produkt 500 kr mindre. Hejdå!"

Permalänk
Medlem

Nice. creds till prisjakt. Snart funkar det väl med coop/ica-korten också

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanteson:

Sålänge det flimmrar när man skrollar med Android är det inget alternativ. Förstår inte hur folk står ut med det om man har provat en iphone och sett hur det kan se ut.

Flimrar inte på min.

Permalänk
Medlem

va jag vet så ahr inte ipod touch någon kamera eller har den nya G3 de? har ja missat de ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanteson:

Sålänge det flimmrar när man skrollar med Android är det inget alternativ. Förstår inte hur folk står ut med det om man har provat en iphone och sett hur det kan se ut.

Hur menar du flimrar?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av walp:

Detta är ju genialt, jag är macmotståndare men jag måste säga att detta får mitt kalla BillGates-Hjärta att smälta..

Vet inte riktigt vad det här har med Apple att göra när det är en prisjaktsapp för en iPhone. Eller har jag missat något väsentligt?

Dessutom finns den ju även till Android som flera har nämnt redan.

Permalänk
Medlem

Hah, precis denna ideen kom jag på då en kompis behövde förslag på produkter att utvecka, sådär 2.5 år sedan. Lika bra ide nu som det var då

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Säkert en dum fråga men varför kan inget sånt här komma till windows mobile?
hade gärna sett att det kommit till tex min HD2 men nää bara till andriod och iphone.
Vill verkligen inte ha en iphone, trivs inte i dom os'en helt enkelt men känns som om man vill kunna använda apps som denna så måste man köpa någon av dom.

Finns redan en hel uppsjö av streckkods program till windows mobile, tex denna : i-nigma barcode reader v3.03 freeware for Windows Mobile Phone.

Visa signatur

8800gt voltmod 600@ 860mhz core 1500@ 2100mhz shader