Iphone 4G får högupplöst IPS-panel

Permalänk
Medlem

När går denna underbara telefon att få tag i på den svenska marknaden tro?
Någon som vågar sig på en gissning?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem

till hösten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adyzz:

Vill inte starta en iPhone vs världen-diskussion nu men, är det verkligen så "wow-känsla"? Kommer säkerligen kosta minst 8-9 lax, enligt mig är det inte ens nära på värt det.
+Skärmen
+Användarvänlig
-iPhone OS 4.0 kommer ANTAGLIGEN inte ha flash (webbläsare)
-Antagligen 1GHz CPU som många androidlurar redan har idag, för hälften av kostnaden
-Inlåst i apples fängelse (om det inte kommer någon jailbreak snabbt)
-Bara 512MB RAM för en lur som kostar knappa 10000 (förmodligen)?
-Multitaskingen är inte ens nära t.ex Nexus One eller Desire's.
-Antagligen kommer inte apple bry sig om någon Micro-SD kortplats, utan vill man ha mer minne får man punga ut med en till telefon

Hade apple kommit med något nytt, typ en dualcore, 1GB RAM och ett öppnare OS hade det varit något att fundera på.

Egentligen, vad ska man med en IPS-skärm på en telefon egentligen? Många kanske vill kunna jobba "i hemlighet" på tåget el. liknande utan att alla ska se. Ser faktiskt ingen nytta med det, förutom färgerna då såklart.

Ja, jag använder en androidlur.
Somsagt innan, vill INTE starta Apple vs alla andra disk. Bara min personliga åsikt, lite för att ge er en funderare.

Apple har säkert x antal kort i rockärmen, ajfonen kanske har en 5" skärm med 2st Xeons i? Okej, kanske var det att ta i lite, men man kan aldrig lita på apple när det gäller förhandsspecifikationer.
Mina 50 öre.

Telefon kommer inte kosta 10 000kr som vissa i detta forum verkar vilja slå myt av. 3GS 32GB versionen kostar idag 6800kr utan abonnemang och låg mellan 8-9000kr vid introduktionen beroende på butik. Har man betalt 10k för sin iPhone så vet man inte hur en prisjämförelsefunktion fungerar och borde inte äga några tekniska produkter huvudtaget.

Och nej, iPhone kommer inte ha stöd för flash och tacka fan för det. Får hoppas att fler tillverkar går mot HTML5 istället så att Adobes jävla skit dör.
Undrar varför folk är så besatta av flash-stödet. Har inte haft problem med att surfa på nätet sedan jag köpte min iPhone 3G i början av januari 2009.

Angående multitasking.. ifall det ens är i närheten av den jailbreakade mjukvaran så kommer detta inte att vara något som helst problem... Du får gärna berätta vad det hemska nu skulle vara?

Jag är lite intresserad av vad du och många andra gör och lagrar i era telefoner. Med undantag för en gång då jag laddade ner en helvetes massa videopodcast i hd så har jag aldrig varit i närheten av att gå över min 8GB som har jag har på nuvarande telefon. Där kommer finnas 32-64GB versioner av nästa telefon.. och då ska du verkligen ligga i om du ska lyckas använda upp allt utrymmet.

Det här om att Apple skulle vara fängelse börjar bli uttjatat argument. Mig veterligen finns det tillfällen då man tvingas roota Android också

Och varför ens gnälla på att de dra in en bättre skärm? Är inte bättre färgåtergivning något bra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adyzz:

Vill inte starta en iPhone vs världen-diskussion nu men, är det verkligen så "wow-känsla"? Kommer säkerligen kosta minst 8-9 lax, enligt mig är det inte ens nära på värt det.
+Skärmen
+Användarvänlig
-iPhone OS 4.0 kommer ANTAGLIGEN inte ha flash (webbläsare)
-Antagligen 1GHz CPU som många androidlurar redan har idag, för hälften av kostnaden
-Inlåst i apples fängelse (om det inte kommer någon jailbreak snabbt)
-Bara 512MB RAM för en lur som kostar knappa 10000 (förmodligen)?
-Multitaskingen är inte ens nära t.ex Nexus One eller Desire's.
-Antagligen kommer inte apple bry sig om någon Micro-SD kortplats, utan vill man ha mer minne får man punga ut med en till telefon

Hade apple kommit med något nytt, typ en dualcore, 1GB RAM och ett öppnare OS hade det varit något att fundera på.

Egentligen, vad ska man med en IPS-skärm på en telefon egentligen? Många kanske vill kunna jobba "i hemlighet" på tåget el. liknande utan att alla ska se. Ser faktiskt ingen nytta med det, förutom färgerna då såklart.

Ja, jag använder en androidlur.
Somsagt innan, vill INTE starta Apple vs alla andra disk. Bara min personliga åsikt, lite för att ge er en funderare.

Apple har säkert x antal kort i rockärmen, ajfonen kanske har en 5" skärm med 2st Xeons i? Okej, kanske var det att ta i lite, men man kan aldrig lita på apple när det gäller förhandsspecifikationer.
Mina 50 öre.

amen!

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

till hösten..

Ska man våga vänta på Iphone 4G eller ska man köra på en HTC Desire nu?
För om man (jag) ska ha en telefon, så har man den nog i två år eller mer.. Vad är att föredra egentligen?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk

Hej

Har haft iphone 3GS men tyckte det bara va en status pryl och man inte hade någon speciell användning för den.
+ Snabb
+ Apps !
+ Status
- Bluetooth från Iphone till ett annat märke måste man har app som kostar
- Kameran. Usel
- Dålig mp3 spelare
- Jobbig tuch. om man har handskar eller är kalla så funkar den inte.
- Batteritiden
- Ingen "meny" uppläggning. Allt ligger bara där
Så jag köpte en Satio som jag var mycket nöjdare med. Men den har gått sönder så jag väntar på att drullen ska göra det den är bra för så jag får en ny mobil Troligt vis väljer jag X10. Detta är enligt mig men skulle va kul att höra varför ni tycker Iphone är bättre en alla andra:) Man kan fan inte klaga på Iphone om man inte har ägt en. Det är en bra lur fast som alla andra har den svikter.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Ja, man får säkert en fantastisk skärm för de 10 000+ kr som denna lur kommer att kosta! Nästan samma pris som en gigantisk TV. Hell, man får nog en bra androidlur OCH en TV för de här pengarna. Men vahettere då står det ju inte Apple på, och det är ju grymt skönt att slippa frihet, flash och sånt skräp.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem

Apple har alltid varit hårt kritiserade på Sweclockers.. för att folk som söker sig till en sida som heter sweclockers är precis samma folk som söker sig till garage där man trimmar volvo 240. Det finns inget annat än prestanda som spelar roll enligt folk här.. men trotts det så finns det folk som gärna betalar för stil, sabilitet och kvalité

Dock så börjar folk här bli bättre och bättre.. jag tror fler och fler har upplevt en mac och apples produkter och börjar inse:

"det var inte så jävla tokigt att slippa ha problem med datorn/luren.. tror jag skulle kunna vänja mig med det."

Varför är det såhär.. varför bryr folk sig så hemst om att det finns ett företag som satsar på mjukvara och kvalité mer än vilken propp som sitter inuti? Det är precis samma visa som vi ser inom alla kulturskikt.. punkaren angriper den klassiska musiken och tvärtom.. Det beror psykologiskt på två saker.

1. Åldern på Sweclockers är väligt ung, ungdomar har ofta svårt att se objektivt på världen och förstå andra människors åsikter.

2. Många här har byggt sin identitet kring att vara bra på att bygga datorer, konfigurera datorer och få dem att klämma ur sig så mkt råprestanda som möjligt.. när det kommer ett företag och levererar ene produkt som fokuserar på något helt annat än dessa finniga 15 åringar har byggt hela sin identitet kring så känner dom sig naturligtvis hotade och går då utanför all sorts logik för att bevisa för sig själv att den kunskapen dom besitter är den rätta.

Jag längtar efter den dag när någon här kan ara så objektiv att dom går ut och säger "Jag har alltid varit en machatare, men jag kan förstå nu varför folk är beredda att betala 10.000:- för en dator av kvalité""

Permalänk
Medlem
Skrivet av dattuz:

För om man (jag) ska ha en telefon, så har man den nog i två år eller mer.. Vad är att föredra egentligen?

Har du möjlighet så hade jag väntat till efter sommaren när både HTC och Apple (andra tillverkare för den delen också) har nya mobiler ute. HTC har ju flera nya modeller på g där tex Mondrain, EVO 4G, Increadble etc är intressanta. Skulle inte förvåna mig heller om inte HP nu efter köpet av Palm kommer släppa några roliga modeller av Pre i Sverige också...

Permalänk
Avstängd

Varför ha ips när fler mobiler redan har oled? Låter idiotiskt enligt mig.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dattuz:

Det är upp till dig.. tycker nog du kan vänta till juni och se vad som exakt kommer finnas i iPhone os 4 och den luren.. men sen kan du testa båda och bestämma dig efter det.. iPhonen är inte perfekt för alla,
men det är nog den bättre telefonen. (Iaf mjukvaromässigt)
Dock skall det bli spännande och se vad som kan hända med android om 4-5 år.

Permalänk
Skrivet av gudbrandsen:

Hej

Har haft iphone 3GS men tyckte det bara va en status pryl och man inte hade någon speciell användning för den.
+ Snabb
+ Apps !
+ Status
- Kameran. Usel
- Dålig mp3 spelare
- Batteritiden
Så jag köpte en Satio som jag var mycket nöjdare med. Men den har gått sönder så jag väntar på att drullen ska göra det den är bra för så jag får en ny mobil Troligt vis väljer jag X10. Detta är enligt mig men skulle va kul att höra varför ni tycker Iphone är bättre en alla andra:) Man kan fan inte klaga på Iphone om man inte har ägt en. Det är en bra lur fast som alla andra har den svikter.

Jag kände detsamma med min 3GS. Köpte den mest för att kolla vad det var som va så speciellt. Som du nämner kände jag med att det var mer statuspryl. Jag sålde den och köpte en HTC Hero och JÄVLAR vilken skillnad. Android är helt underbart att hantera. Jag kan rekommendera att du tittar närmare på HTC Legend som är Hero's uppföljare eller möjligtvis Desire, som är ett riktigt kraftpaket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor Pepper:

Jag kände detsamma med min 3GS. Köpte den mest för att kolla vad det var som va så speciellt. Som du nämner kände jag med att det var mer statuspryl. Jag sålde den och köpte en HTC Hero och JÄVLAR vilken skillnad. Android är helt underbart att hantera. Jag kan rekommendera att du tittar närmare på HTC Legend som är Hero's uppföljare eller möjligtvis Desire, som är ett riktigt kraftpaket

Hmm, vad vad det som var så bra med Heron? Enligt mig så laggar Android bara. Provade en Desire och scrollen laggar överallt...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av olofd:

Detta är en mobiltelefon för folket..

Du är dummare än jag trodde om du tror att en mobil för 8k-10k är en mobil för folket...

Men du har redan kommit med en hel drös dumma inlägg så jag antar att det stämmer.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

alltså 7k för en jävla mobiltelefon, är folk gjorda av pengar? skulle inte vilja läsa e-böcker/se på film/kolla fotografier på en så liten skärm i vilket fall som helst...

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

Apple springer ifrån ännu mer.. fantastiskt!

Tycker det är dags för alla idioter som kritiserat apple genom åren för deras priser och produkter att komma ut och be om ursäkt!

Ja produkterna kan väll vara la bra ibland, iaf iphone kan jag hålla med.
Men jag ser mjukvaran som ett stort hinder, gillar inte någon utav deras utvecklade mjukvara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Du är dummare än jag trodde om du tror att en mobil för 8k-10k är en mobil för folket...

Men du har redan kommit med en hel drös dumma inlägg så jag antar att det stämmer.

Det verkar som att rätt många vill ge de pengarna för en bra telefon.. jag menar, vad jag vet så har den sålt rätt bra

haha

Permalänk
Medlem

Iphone är en dyr status-pryl för otekniska personer. Allt är enkelt utan krångel.. Multitaskig hade nog bara gjort det krångligare för de dumma bratsen;) Minns när nokias s60 var ganska nytt, alla svensons klagade på hur sega alla smartphones var, när de i själva verket körde 5 program i bakgrunden istället för att stänga ned programmen de inte använde. Hade nog blivit liknande med ihopne om den hade haft multitasking..

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

Apple har alltid varit hårt kritiserade på Sweclockers.. för att folk som söker sig till en sida som heter sweclockers är precis samma folk som söker sig till garage där man trimmar volvo 240. Det finns inget annat än prestanda som spelar roll enligt folk här.. men trotts det så finns det folk som gärna betalar för stil, sabilitet och kvalité

Dock så börjar folk här bli bättre och bättre.. jag tror fler och fler har upplevt en mac och apples produkter och börjar inse:

"det var inte så jävla tokigt att slippa ha problem med datorn/luren.. tror jag skulle kunna vänja mig med det."

Varför är det såhär.. varför bryr folk sig så hemst om att det finns ett företag som satsar på mjukvara och kvalité mer än vilken propp som sitter inuti? Det är precis samma visa som vi ser inom alla kulturskikt.. punkaren angriper den klassiska musiken och tvärtom.. Det beror psykologiskt på två saker.

1. Åldern på Sweclockers är väligt ung, ungdomar har ofta svårt att se objektivt på världen och förstå andra människors åsikter.

2. Många här har byggt sin identitet kring att vara bra på att bygga datorer, konfigurera datorer och få dem att klämma ur sig så mkt råprestanda som möjligt.. när det kommer ett företag och levererar ene produkt som fokuserar på något helt annat än dessa finniga 15 åringar har byggt hela sin identitet kring så känner dom sig naturligtvis hotade och går då utanför all sorts logik för att bevisa för sig själv att den kunskapen dom besitter är den rätta.

Jag längtar efter den dag när någon här kan ara så objektiv att dom går ut och säger "Jag har alltid varit en machatare, men jag kan förstå nu varför folk är beredda att betala 10.000:- för en dator av kvalité""

Generellt sett så är det inte det Apple gör bra som folk klagar på. Det är det som Apple gör DÅLIGT som folk klagar på. Bara en sån såk som att man är tvungen att skaffa ett iTunes-konto för att kunna använda sin iPhone eller att man måste jailbreaka den för att kunna köra sina program gör att telefonen går fetbort för mig.

Apple hatar frihet och älskar att göra så att du är fast med deras produkter pga att du har så mycket investerat i dem att du inte kan flytta till en annan platform för att det skulle bli så dyrt.

Permalänk

om moddad Ipod touch 3G ftw

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

Varför ha ips när fler mobiler redan har oled? Låter idiotiskt enligt mig.

Prova en oled-skärm i dags/solljus så har du svaret. Jag väljer att vända på det, dagens oled i mobiltelefon är idiotiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devrer:

Iphone är en dyr status-pryl för otekniska personer. Allt är enkelt utan krångel.. Multitaskig hade nog bara gjort det krångligare för de dumma bratsen;) Minns när nokias s60 var ganska nytt, alla svensons klagade på hur sega alla smartphones var, när de i själva verket körde 5 program i bakgrunden istället för att stänga ned programmen de inte använde. Hade nog blivit liknande med ihopne om den hade haft multitasking..

Jo tjena... Mest vanliga smartphone på avdelning för datavetenskap och informatik, samt institutionen för ingenjörsvetenskap på min högskola är med råge iPhone. Du är mer en välkommen hit för att berätta för oss okunniga om hur vi ska göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferC:

Generellt sett så är det inte det Apple gör bra som folk klagar på. Det är det som Apple gör DÅLIGT som folk klagar på. Bara en sån såk som att man är tvungen att skaffa ett iTunes-konto för att kunna använda sin iPhone eller att man måste jailbreaka den för att kunna köra sina program gör att telefonen går fetbort för mig.

ok, då är det inte telefonen för dig helt enkelt.. men om du läser mitt inlägg så ser du att jag skriver att detta är en telefon för folket.. inte för teknikgurun..
Min mamma köpte nyligen en iPhone, hon kan inget om datorer.. men hon älskade den och sa att hon äntligen slipper alla knappar.. allt kändes så naturligt..

Dom har kvalitetskontroll på sina applikationer, något som 95% av befolkningen uppskattar.. dock är de resterande 5% överrepresenterade här på swec

Permalänk
Medlem
Skrivet av gudbrandsen:

Hej

+ Snabb
+ Apps !
+ Status
- Kameran. Usel
- Dålig mp3 spelare
- Batteritiden

Jag tycker att du har ganska klara argument mot apple i helhet, men de markerade verkar helt orimliga bara enligt mig. T ex:
Ingen meny uppsättning? Så du kallar androids uppsättning för bättre? där alla ikonen kan kastas runt hejvilt och slängas vart de vill? Påminner mig om min gamla dator med windows 98 där jag hade massor av filer på skrivbordet som var så lätttillgängliga, men ajajaj..inte var det stiligt! Hur hade du velat att apples menyer skulle sett ut?

Dålig mp3-spelare?
Jag tycker att en bra mp3 spelare ligger mycket i touch-upplevelsen, hur man bläddrar mellan låtar, hur lätt man kan synca den med datorn osv. Där ycker jag apple har en ganska ledande rol. Ljudkvalitéten går att diskutera, men spelaren i helhet tycker jag är löjligt att ifrågasätta.

Jobbig touch: Hur kan man säga att apple har jobbig touch? De har den snabbaste och mest responsiva skärmen i mitt tycke, och de får den genom att inte välja tryckkänsliga skärmar(då skulle de behöva ha plast skärm), utan skärmar som reagerar på jordade punkter(hud right?). I mitt tycke, och jag har testat både x10 och andra liknande smartphones, så har iphone den bästa touch-upplevelsen av alla mobiler på marknaden.

Det är därför alla nya mobiler kallas "iphone-dödare" eller konkurrenter i allmänhet till iphone, inte tvärt om. Apples Iphone är den BÄSTA mobilen på marknaden idag anser jag. Sen håller jag med om att prislappen är saftig, men det har tydligen inte många på detta forum heller brytt sig om, så jag antar att det inte är SÅ farligt ändå?

jag är medveten om att iphone har sina brister, men den är fortfarande DEN bästa mobilen i användar-upplevelse enligt mig, det är inte prestandan på papper som märks för mig. Det är den vardagliga användarupplevelsen!

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Skrivet av olofd:

Apple springer ifrån ännu mer.. fantastiskt!

Springer ifrån? De var ju långt omsprungna sedan tidigare så det är klart de måste göra något. Som alltid vid ett släpp så blir ju en telefon först med det senaste .. fantastiskt med fanatiker!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

lär väl kosta upp emot 8000 spänn och hårdvaran imponerar inte för fem öre, du kan få den bästa telefonen idag, Desire för 4500, slå det apple!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av olofd:

Det verkar som att rätt många vill ge de pengarna för en bra telefon.. jag menar, vad jag vet så har den sålt rätt bra

haha

Vad har det att göra med att det skulle vara en mobil för folket?

Det är, skulle jag tro, en ganska homogen grupp utav människor som äger en iphone, folk med tillräckligt med pengar för att slänga ut dem på statusprylar som endast erbjuder simpelhet, både på gott och ont.

Så jag är fortfarande ganska säker på att mina föraningar stämmer.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Nej tyvärr, jag är inte prästvigd så det blir svårt att konfirmera en iPhone även om den skulle vara djupt troende.
Eftersom allt bara är rykten så länge så finns det nog ingen som kan bekräfta skärmstorlek...

Att klaga på språket brukar sällan föra tråden vidare. Konfirmera är en synonym till bekräfta så det var inte ens något fel på språket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Att klaga på språket brukar sällan föra tråden vidare. Konfirmera är en synonym till bekräfta så det var inte ens något fel på språket...

"Bekräfta" är ett bättre ord att använda inom det svenska språket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Telefon kommer inte kosta 10 000kr som vissa i detta forum verkar vilja slå myt av. 3GS 32GB versionen kostar idag 6800kr utan abonnemang och låg mellan 8-9000kr vid introduktionen beroende på butik. Har man betalt 10k för sin iPhone så vet man inte hur en prisjämförelsefunktion fungerar och borde inte äga några tekniska produkter huvudtaget.

Inte?

Prisutveckling på Apple iPhone 3G S 16GB
Prisutveckling på Apple iPhone 3G S 32GB

Om trenden fortsätter sen tidigare Iphones kommer den troligen få ett introduktionspris på ytterligare nån tusenlapp. Vad hände med de 299$ eller vad nu Jobs utlovade att Iphonen skulle kosta

Skrivet av olofd:

Apple är knappast, i mina ögon, förknippat med kvalité. Men jag kan förstå att folk kan tycka det, en del av deras prylar är läckra och ser välbyggda ut.
Läste en undersökning om RMA % från en hel del laptoptillverkare, Apple låg nånstans i mittsegmentet med ~18% nånting, kommer inte ihåg den exakta siffran. Men nånstans i mitten låg de, vilket jag inte anser vara speciellt bra för ett företag som enligt en del "osar" kvalité.

Sen har vi själva RMA processen, jämfört med Dell är de ganska usla. Dell kör hem till dörren service utan extra kostnad (kanske bara deras dyrare modeller?) vilket är rätt underbart, man slipper skicka iväg och vara utan sin dator i 2-4 veckor som det annars kan ta.

1. Medelåldern på Swec är nog mycket högre än vad du tror.

2. Som sagt så är medelåldern nog högre än vad du tror, men det klart det finns yngre personer här också. Men vi äldre är helt enkelt klarsynta nog för att välja bort Apple.

Visa signatur

CCNP