Drömdator för 11.500 kr? Kommer ej klocka i dagsläget. För mycket?

Permalänk
Medlem

Drömdator för 11.500 kr? Kommer ej klocka i dagsläget. För mycket?

Halloj och hej igen vet jag!!

Nu är man igång igen...
Letar efter en rolig spelburk med schysst låda och prestanda.
Till saken hör att jag alltid kört original, dvs jag har aldrig klockat några av mina tidigare datorer och jag tänkte fortsätta i den banan...

Är det här datorn för mycket Overkill isf?

Vad bör jag isf ha istället?

Gärna runt 10.000 kr men om nöden kräver det finns det visst utrymme upp till 12.000 kr

Redigerar en del filmer, bilder och musik.
Kommer dock mest spela på den.
Battlefield Bad Company 2 och en del CoD: MW2

Grymt tacksam för hjälp!

//hemmaDVD

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |

Permalänk
Medlem

Med tanke på att du tänker redigera en del...

Vänta med ssd, tills du kan köpa en minst 80GB!

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Är det för mycket, så kan man plocka ihop ett AMD med 6-kärnig cpu...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av pirpen:

Med tanke på att du tänker redigera en del...

http://img816.imageshack.us/img816/5323/frettte.jpg

Vänta med ssd, tills du kan köpa en minst 80GB!

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Är det för mycket, så kan man plocka ihop ett AMD med 6-kärnig cpu...

Tycker det där känns som direkt overkill. Till TS: är det bara vanlig hobbyredigering du sysslar med? Isåfall räcker i5 750 utmärkt. Jag hade också väntat med SSD om jag var du, men det är en smaksak. Tycker du några sekunder snabbare laddningstider för OS är värt 990 kronor ska du satsa på det. Men du bör vara medveten om att du inte får plats med mycket mer än OS och något program på den.

Permalänk
Medlem

Ett AMD förslag...

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Tycker det där känns som direkt overkill. Till TS: är det bara vanlig hobbyredigering du sysslar med? Isåfall räcker i5 750 utmärkt. Jag hade också väntat med SSD om jag var du, men det är en smaksak. Tycker du några sekunder snabbare laddningstider för OS är värt 990 kronor ska du satsa på det. Men du bör vara medveten om att du inte får plats med mycket mer än OS och något program på den.

Bra sagt, har skrev vell spelburk.
Själv skulle jag ha satsat på "fint" p55 moderkort och finare chassi. Om TS har snabbt internet så kanske han vill ha lite mer hdd

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Jag tycker TS paket ser fint ut. Dock kan han inte ha det chassiet alla har valt åt honom.
Om ni kollar här: Komplett.se - CM Storm Scout Midi Tower Svart

Så ser ni att ett HD 5870 inte får plats. Blir till att byta låda.
Lycka till med köpet!

Mvh,

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hej och tack för snabba svar!

Lite svar på frågor:

Ja, det är hobbyredigering på barn och familj som kommer göras.

Med andra ord: mer spel än redigering

Och kommer som skrivet inte att klocka...

Med andra ord:
Vad ska man ha?
Är det paket jag plockade ihop alldeles för mycket, även om man plockar bort SSD?
Är det smartare att ta en kraftigare processor?

Tacksam för alla svar...

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robiiins93:

Jag tycker TS paket ser fint ut. Dock kan han inte ha det chassiet alla har valt åt honom.
Om ni kollar här: Komplett.se - CM Storm Scout Midi Tower Svart

Så ser ni att ett HD 5870 inte får plats. Blir till att byta låda.
Lycka till med köpet!

Mvh,

Tack! Tänkte inte ens på det... Blev lite utseendefixerad bara
Ett Fractal Define R2 Titanium då

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Bytt ut chassit till Fractal Define R2 Titanium och tagit bort SSD.
Ska man byta ut HDD mot en med SATA3 istället kanske?
https://www.inet.se/artikel/4303840/640gb-western-digital-bla...

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemmadvd:

Hej och tack för snabba svar!

Lite svar på frågor:

Ja, det är hobbyredigering på barn och familj som kommer göras.

Med andra ord: mer spel än redigering

Och kommer som skrivet inte att klocka...

Med andra ord:
Vad ska man ha?
Är det paket jag plockade ihop alldeles för mycket, även om man plockar bort SSD?
Är det smartare att ta en kraftigare processor?

Tacksam för alla svar...

Nejdå, tycker ditt paket ser bra ut, tror det passar dina behov perfekt, och som sagt så får du själv avgöra om SSD är värt pengarna. i5 750 räcker långt och länge! Tänk bara på det någon skrev om chassit, har själv ett Fractal Define R2 som jag är mycket nöjd med, men tänk på att R3an kommer väldigt snart.

Permalänk
Medlem

Fett nice?

Byt ut 500gb hdd mot en 1tb för 100kr extra så har du en riktigt grym dator sen.
Du kommer inte bli missnöjd!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Det här borde alltså bli finfint?

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |

Permalänk
Medlem

Till Stylaren!
Missade ditt inlägg...
Är det bättre att dra ner på grafikkortet och få med de andra delarna som du valt ut?

Är skillnaden grafikkorten emellan inte tillräckligt "stor" för att välja ett 5870 istället för ett 5770 ?

Beklagar alla frågor men när man väl kommit igång är det lika bra att fortsätta så man får ett riktigt bra paket...

Ett jättetack till alla som orka ta sig tid att svara!

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemmadvd:

Till Stylaren!
Missade ditt inlägg...
Är det bättre att dra ner på grafikkortet och få med de andra delarna som du valt ut?

Är skillnaden grafikkorten emellan inte tillräckligt "stor" för att välja ett 5870 istället för ett 5770 ?

Beklagar alla frågor men när man väl kommit igång är det lika bra att fortsätta så man får ett riktigt bra paket...

Ett jättetack till alla som orka ta sig tid att svara!

Inte värt att dra ner på grafikkort för en ssd om du ska spela, gå på ditt senaste packet så får du en bra spel dator

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Tycker det sista du länkade ser riktigt bra ut
Om du spelar ganska mycket skulle jag behålla 5870

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Håller med de andra, ditt sista paket var riktigt fint! GO FOR IT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemmadvd:

Till Stylaren!
Missade ditt inlägg...
Är det bättre att dra ner på grafikkortet och få med de andra delarna som du valt ut?

Är skillnaden grafikkorten emellan inte tillräckligt "stor" för att välja ett 5870 istället för ett 5770 ?

Beklagar alla frågor men när man väl kommit igång är det lika bra att fortsätta så man får ett riktigt bra paket...

Ett jättetack till alla som orka ta sig tid att svara!

Jag skulle dra ned på grafikkort för att få in en SSD, skillnaden är markant. Är tortyr att sitta på jobbet och behöva vänta på ALLT för at tman inte har SSD där

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag skulle dra ned på grafikkort för att få in en SSD, skillnaden är markant. Är tortyr att sitta på jobbet och behöva vänta på ALLT för at tman inte har SSD där

Med en såpass ny dator och nytt allting blir det inte nå långe väntetider alls ändå

Kör utan ssd tycker jag. Sista såg mycket bra ut och passar bra i pris enligt budgeten.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Jag skulle dra ned på grafikkort för att få in en SSD, skillnaden är markant. Är tortyr att sitta på jobbet och behöva vänta på ALLT för at tman inte har SSD där

Det är för att du är van vid det. Jag har haft en 40 gigare till mitt system, men jag ångrade mitt köp så mycket att jag sålde den. LÄTT inte värt pengarna i mina ögon, ska man ha en ska man ha minst 80 gig och då blir det 2000 kronor. Till en speldator är det inte värt det (speciellt inte om det innebär att man måste dra ner på grafikkortet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Med en såpass ny dator och nytt allting blir det inte nå långe väntetider alls ändå

Kör utan ssd tycker jag. Sista såg mycket bra ut och passar bra i pris enligt budgeten.

Jo det blir lika mycket väntetider som med en dator som är något äldre, disken är ju samma hastighet. Data läses inte snabbare från hårddisken för processorn är snabbare.

Skrivet av krippe91:

Det är för att du är van vid det. Jag har haft en 40 gigare till mitt system, men jag ångrade mitt köp så mycket att jag sålde den. LÄTT inte värt pengarna i mina ögon, ska man ha en ska man ha minst 80 gig och då blir det 2000 kronor. Till en speldator är det inte värt det (speciellt inte om det innebär att man måste dra ner på grafikkortet).

Jo jag tycker det. En 40 GB SSD är ju dessutom nästan gratis, jag köpte min 160 GB för 4.4k (eller snarare sagt var det en present från tjejen, men det krävde en väska som kostade mer till henne ) och jag skulle lätt lägga de pengarna igen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hemmadvd:

Till Stylaren!
Missade ditt inlägg...
Är det bättre att dra ner på grafikkortet och få med de andra delarna som du valt ut?

Är skillnaden grafikkorten emellan inte tillräckligt "stor" för att välja ett 5870 istället för ett 5770 ?

Beklagar alla frågor men när man väl kommit igång är det lika bra att fortsätta så man får ett riktigt bra paket...

Ett jättetack till alla som orka ta sig tid att svara!

Det är skillnad på 5870 och ett 5770. Men ett 5770 räcker gott och väl, sitter här på ett Hd4890 och kan fortfarande lira alla spel på högsta (1920*1200). Jag skulle ha kört en ssd istället! Som någon annan sa, skillnaden är markant. Om du tar bort fläktarna från mitt system då hamnar du precis under 11k. Du sa att du max kunde lägga upp till 12k. Skulle vi nu fantisera lite och säga att du köper det paket jag rekommendera så kan du alltid köpa till ett grafikkort sen. Vi säger att du köper ett 5770 så hamnar du bara runt 500 kr över din bugdet. Men som sagt ett 5770 gåller ett bra tag till!

Lycka till med ditt köp!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

gå på mellan klasssss kortet då istället ..=5850............ enligt mig att gå ner till 5770 är ju inte bra det är ej något bra kort

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Lutar starkt åt ett 5870...

Men vad är det för skillnad på dessa kort?
XFX 5870 Kampanj
XFX Radeon HD5870 1GB KAMPANJ! - Inet.se
XFX 5870 inkl spel
XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se
Samt XFX 5870 inkl samma spel
XFX Radeon HD5870 1GB + Aliens vs Predator - Inet.se

Jag ser ingen skillnad på dem på specen

Tacksam för all hjälp...

Visa signatur

| Surface Pro 3 i5 |